In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:29

Hier is het buiten echt weer te heet, bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:33

Hier ook :( , komende dagen erg druk en veel staan in de hitte etc , vrijwilligerswerk dus vrijwillig gewoon :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:04

Zwerte schreef:
Oh ik hou me nu nog in hoor. Ik heb alleen nog steeds het rare idee dat dit topic bedoeld voor mensen die er niet tegen kunnen. Hele gekke aanname natuurlijk.
Weet je wel hoe vreselijk vaak iemand zoals ik die exacte zin te horen krijgt? Omdat mensen die er wel tegen kunnen het nu een stuk beter vinden dan die saunatemperaturen van het weekend, krijg je gelijk om je oren geslingerd dat het nu wel meevalt hoor. En daar word ik inmiddels woest van. Zeg dan gelijk dat jij het nu wel prima vind, maar niet als algemeen feit zeggen dat het 'maar' zoveel graden word.
Ik weet dat ik het heftig opvat, wellicht dat ik in de winter hier wat milder over denk. Maar zolang ik nog huisarrest heb en wanhopig smachtend naar buiten kijk, kan ik zulke opmerkingen gewoon niet hebben, vooral niet in een topic voor soortgelijke mensen als ik!

jeetje Zwerte, er word helemaal niet gezegd dat het allemaal wel meevalt oid, er word alleen door 1 iemand ene keer het woord "maar" gebruikt omdat het 8 graden minder warm is dan dat het was en dat dat al iets scheelt. relatief gezien scheelt het namelijk idd.,
dat het voor jouw beleving geen klap uit maakt wil toch niet zeggen dat iedereen die het woord "maar"durft te tiepen in 1 zin met een temperatuur gelijk gelyncht moet worden of wel?
degene die het tiepte zegt niet eens dat ze het nu prima kan hebben, maar zegt alleen maar dat het maar 27 graden is ipv 35 en daarna word het ook nog eens verduidelijkt dta ze het relatief bedoelde ...
snap best dat je chago word van dit warme weer, ik ook...
maar ik ga er niemands hoofd voor afbijten...

weet je wat pas ruk is...dit weer en niet van ellende in een hoekje kunnen wegkruipen , maar gewoon doorwitten, verven, schuren etc tot je er ziek van boven de plee hangt , maar dan nog hoef je toch niemand te lynchen?

lijkt me dat we het hier gewoon een beetje gezellig kunnen houden...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:54

Hmmm ik ben weer verkast naar de slaapkamer met airco...

Sterkte vandaag meiden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:12

Hier gaan we " vrolijk" door met de uitputtigsslag :roll: als ik ooit nog eens verhuis doen we dat dus mooi in de winter he

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:29

de man van mijn mama zit met zijn arm in het gips, van de pols tot de schouder. Met zo'n temperaturen, pfffrt, ik vond het al erg genoeg toen ik in het voorjaar eens in de gips zat.

hopelijk is het vanavond om 20u een beetje doenbaar, dan heb ik les. Anders wordt het een stap-les denk ik, arme pony. :(:)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:45

Sonja_vR schreef:
Zwerte schreef:
Oh ik hou me nu nog in hoor. Ik heb alleen nog steeds het rare idee dat dit topic bedoeld voor mensen die er niet tegen kunnen. Hele gekke aanname natuurlijk.
Weet je wel hoe vreselijk vaak iemand zoals ik die exacte zin te horen krijgt? Omdat mensen die er wel tegen kunnen het nu een stuk beter vinden dan die saunatemperaturen van het weekend, krijg je gelijk om je oren geslingerd dat het nu wel meevalt hoor. En daar word ik inmiddels woest van. Zeg dan gelijk dat jij het nu wel prima vind, maar niet als algemeen feit zeggen dat het 'maar' zoveel graden word.
Ik weet dat ik het heftig opvat, wellicht dat ik in de winter hier wat milder over denk. Maar zolang ik nog huisarrest heb en wanhopig smachtend naar buiten kijk, kan ik zulke opmerkingen gewoon niet hebben, vooral niet in een topic voor soortgelijke mensen als ik!

jeetje Zwerte, er word helemaal niet gezegd dat het allemaal wel meevalt oid, er word alleen door 1 iemand ene keer het woord "maar" gebruikt omdat het 8 graden minder warm is dan dat het was en dat dat al iets scheelt. relatief gezien scheelt het namelijk idd.,
dat het voor jouw beleving geen klap uit maakt wil toch niet zeggen dat iedereen die het woord "maar"durft te tiepen in 1 zin met een temperatuur gelijk gelyncht moet worden of wel?
degene die het tiepte zegt niet eens dat ze het nu prima kan hebben, maar zegt alleen maar dat het maar 27 graden is ipv 35 en daarna word het ook nog eens verduidelijkt dta ze het relatief bedoelde ...
snap best dat je chago word van dit warme weer, ik ook...
maar ik ga er niemands hoofd voor afbijten...

weet je wat pas ruk is...dit weer en niet van ellende in een hoekje kunnen wegkruipen , maar gewoon doorwitten, verven, schuren etc tot je er ziek van boven de plee hangt , maar dan nog hoef je toch niemand te lynchen?

lijkt me dat we het hier gewoon een beetje gezellig kunnen houden...

Ik lynch niemand, ik zei dat het bij mij die emoties losmaakt. Groot verschil. Maar het is duidelijk dat dat niet mag hier, je moet gezellig blijven natuurlijk. Ik zal het direct gezelliger maken hier en me uit dit topic terugtrekken.
Dat klussen doe je toch echt vrijwillig zelf dus nee dan hoef je niemand te lynchen want je maakt jezelf ziek.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:10

Komende dagen wordt het weer frisser, alleen morgen nog doorstaan. denk dat ik dan maar ga werken op kantoor, in de airco!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:07

Mooi, kunnen de mannen hier verder met de babykamer :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:22

zwerte, als ik het anders opvatte dan jij bedoelde , bij deze excuus,maar ik vond het nogal aanvallend over komen, tuurlijk mag je aangeven dat jij het niet als "maar" beleefd, maar ik las het even iets anders als dat jij het nu uitlegt.

maar vrijwillig? dat dacht ik dus niet, dat huis is nu eenmaal gekocht en we moeten! over dus zal er verplicht geklust moeten worden , de andere optie is niet klussen en met dubbele lasten zitten die niet tof zijn , wat dus dus geen optie is :n
tot zover de vrijwilligheid van het klussen :+
mezelf daarbij ziek maken, ja , helaas, so be it , want dat huis komt niet vanzelf klaar .

maar vanmorgen pauze (elders werken) en dan vanmiddag weer verder met het schuurblok. hopelijk blijft een frisse wind staan , want dan is er nog enigszins verfrissing aanwezig...
en eerst schaduwdoek ophangen beneden, dan is de keuken ook zonvrij , de andere ramen beneden daar hangen gelukkig verduisterende rolgordijnen voor ...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:06

Heeft iemand hier ervaring met zonnewerende folie voor op het raam? Mijn slaapkamer ligt op het oosten en vanaf het moment dat de zon op is, staat deze vól op m'n raam. Zo. Vreselijk. Warm. %) Nou kan ik wel zonnewering op gaan hangen of een airco kopen, maar met een flink dure vakantie in het vooruitzicht zou ik graag een (tijdelijke) goedkopere oplossing hebben :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:33

Wij hebben over de lichtstraat gewoon een hoeslaken liggen, helpt ook erg veel :)

Word het erg warm vandaag? Sta de hele dag te helpen in het dorp, pffff

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:33

Nog even een dagje uitzingen, en dan wordt het minder zonnig en minder warm!
Tussen de 23/27 graden trouwens vandaag

Ik kan er wel goed tegen, maar in de winkel is het nu al bijna 30 graden, en dat is echt niet leuk meer.
Al is het buiten nu wel lekker :).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:50

Hier is het nu redelijk goed te doen. Ik heb alles tegen elkaar open gezet zodat het een beetje kan afkoelen. Nog één dagje en dan verkoeling.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:06

Ik ga jullie nu lekker plagen :+ this bij mij "maar" 25 graden met wlink wat koude wind heerlijk!! Helemaal niet zo benauwd dus me les gaat lekker door om 19.00 maar deze dagen zat ik thuis lekker binnin in de koude woonkamer, ik haat die warmte zonder wind!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:12

Hier ook iemand die niet van de warmte houd, geef mij maar sneeuw, ijs en de elfstedentocht :D

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:23

Poe, heb echt zin in de sneeuw! Je heerlijk warm aankleden! Ben al een aantal weken ziek, warm weer en koorts is geen aanrader.. :-(

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:53

Sonja_vR schreef:
zwerte, als ik het anders opvatte dan jij bedoelde , bij deze excuus,maar ik vond het nogal aanvallend over komen, tuurlijk mag je aangeven dat jij het niet als "maar" beleefd, maar ik las het even iets anders als dat jij het nu uitlegt.

maar vrijwillig? dat dacht ik dus niet, dat huis is nu eenmaal gekocht en we moeten! over dus zal er verplicht geklust moeten worden , de andere optie is niet klussen en met dubbele lasten zitten die niet tof zijn , wat dus dus geen optie is :n
tot zover de vrijwilligheid van het klussen :+
mezelf daarbij ziek maken, ja , helaas, so be it , want dat huis komt niet vanzelf klaar .

maar vanmorgen pauze (elders werken) en dan vanmiddag weer verder met het schuurblok. hopelijk blijft een frisse wind staan , want dan is er nog enigszins verfrissing aanwezig...
en eerst schaduwdoek ophangen beneden, dan is de keuken ook zonvrij , de andere ramen beneden daar hangen gelukkig verduisterende rolgordijnen voor ...

Excuus niet nodig hoor, ik weet dat ik deze dagen nogal eh krengerig kan overkomen. Ik meen het dan ook serieus dat ik denk dat ik beter niet (teveel) meer moet reageren hier. Alles wat mogelijk impliceert dat ik me niet aan moet stellen, raakt een extreem gevoelige snaar bij mij. Kunnen jullie niks aan doen, daar moet ik zelf aan werken (wat ik ook doe). Ik geloof dat ik juist mn excuses moet aanbieden voor mn extreem korte lontje op dit gebied.

Ik wil nog wel even flauw doen over het vrijwillig klussen. Imo is het wel degelijk vrijwillig, want ik zie nooit een noodzaak in een huis helemaal strak in de lak voordat je verhuist. Ik snap best dat je dat het liefste hebt (is wel zo fijn, helemaal naar je smaak en kant en klaar), maar ik vind het alles behalve noodzakelijk en daarmee is het dus imo vrijwillig.
Ik woon inmiddels al bijna drie jaar in dit huis en binnen heb ik nog niks geverfd ofzo. Lelijk blauw hout, een keukenwand van beton, woonkamer is net een sauna vanwege de schrootjes... Elke kamer hier moet nog volledig worden gestript en opgeknapt. We zijn hier gewoon heen gegaan en werken nu stap voor stap, eerst moesten de paarden een paradijsje hebben en wat constructieve zaken aan het huis opgeknapt (dak, isolatie, nieuwe vloer omdat de oude instortte, lekkende wc vervangen etc) De kamers zijn nu pas een beetje aan de beurt. Ik vind dat je alleen een dak boven je hoofd nodig hebt en ik neem aan dat die er wel op zit :D Ik vind dus dat er nog een optie is: gewoon verhuizen en in het huis trekken in de huidige staat.

Na het weekend krijgen we eindelijk normaal zomerweer! Hopelijk kan ik dan wel buiten weer iets doen in de avond en ochtend. Voel me wel erg opgesloten nu.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:42

Regen! *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:26

Hier druppelt het af en toe maar het is wel onwijs benauwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:29

Regen, al de hele dag regen :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:57

Hier ook. Net op die éne dag dat ik echt wel zon kan gebruiken, want moet straks paard wasen voor de keuring van morgen. Het is tig weken smoorheet en prima wasweer en dan móet ik wassen en dan regent het. :roll: ^)
Morgenochtend wassen is niet echt een optie, we gaan tussen 8 en half 9 al weg. Dan zou ik om 7 uur 's ochtends het hele peerd nog moeten wassen :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:03

Hier is het droog.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:56

Pff, 27 graden.. :-(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:37

idd rot weer vandaag.. %)