Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:13

Ja ook geprobeerd. Hou alles netjes bij in een app. Mijn cyclus is 1 keer 29 geweest en de rest boven de 40. Vandaag 46

vuurneon

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:18

Nog steeds zo onregelmatig? Vervelend dat je nog een tijd moet wachten, want je zou haast denken dat de eisprongen niet helemaal top gaan. Krijg je wel een LH piek?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:23

Heb hem 1 keer gevonden. Verder nooit. Maar omdat ik zo onregelmatig ben zou ik per cyclus 20 ovu testen moeten gebruiken. En dat wordt wel erg duur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:28

Lastig dat je dan alsnog een jaar moet wachten, terwijl over het algemeen zulke lange cyclussen duidt op anovulatie en zonder goede ovulatie heb je ook geen kans om zo zwanger te worden. :(:) Stomme regels! :(:)

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:29

Sharmila schreef:
Ik herken je verhaal wel.....ik heb een vorm van dwerggroei waardoor ik zo goed als onvruchtbaar ben. Ik word ook niet ongesteld. Het lijkt een beetje oo pcos, maar is een stuk heftiger. Alles al geprobeerd om een cyclus op gang te krijgen, ook hormonen geprikt. Maar helaas.... We zijn wel geselecteerd om embryo selectie te laten doen in Maastricht, zodat als het toch lukt om een cyclus op gang te krijgen ik in ieder geval een gezond kindje kan krijgen. Maar ja.....we zijn nu inmiddels al 3 jaar bezit met hormonen. Moedeloos word je ervan soms he.....

Niet opgeven idd! Als snap ik dat je er moedeloos van wordt... Wij hebben ook embryo selectie (PGD) gedaan in Maastricht in verband met een erfelijke aandoening, nu een dochtertje van 16 maanden. Zit je al in het traject?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:15

quera schreef:
Ja ook geprobeerd. Hou alles netjes bij in een app. Mijn cyclus is 1 keer 29 geweest en de rest boven de 40. Vandaag 46

ik heb jaren met 41 dgn ongesteld gelopen en was altijd op de dag af
na mijn bevalling is dat 26dgn geworden, ik denk dat dat gekomen is door jaren hormonen spuiten
maar als jouw cyclus regelmatig is rond 40 dgn is dat gewoon prima :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:35

mirgino schreef:
quera schreef:

ik heb jaren met 41 dgn ongesteld gelopen en was altijd op de dag af
na mijn bevalling is dat 26dgn geworden, ik denk dat dat gekomen is door jaren hormonen spuiten
maar als jouw cyclus regelmatig is rond 40 dgn is dat gewoon prima :j

Is niet regelmatig 42 44 29 41 en nu 46 en nog niet ongesteld

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:04

Na lange tijd vooral meelezen meld ik mij hier ook weer. Nu poging 18 niet gelukt. De eerste onderzoeken in het ziekenhuis zijn achter de rug. Alles lijkt echter in orde te zijn en we worden waarschijnlijk weer voor een jaar naar huis gestuurd.
Flink balen, want ik vind het iedere maand eigenlijk moeilijker worden.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:05

quera schreef:
Is niet regelmatig 42 44 29 41 en nu 46 en nog niet ongesteld

Ben je toevallig lang aan de pil geweest? Dat kan ook een tijd duren voor alles weer op orde is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:08

6 jaar ongeveer dus niet extreem lang

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:42

Dat kan best wel eens meevallen. Ik zou het toch zeker eens 1 cyclus proberen :j Ik heb zelf die van het kruidvat/trekpleister gebruikt en die werken goed. Ik meen 13,95 voor 7 stuks. Ga ervan uit dat je de eerste week zeker niet hoeft te testen. Ik zou op dag 10 beginnen met testen maar ik verwacht dat je pas rond dag 20 resultaat dan zult zien (uitgaande van je eerdere cyclussen) Een duidelijke streep (net als de test streep )is een eisprong.

quera schreef:
Heb hem 1 keer gevonden. Verder nooit. Maar omdat ik zo onregelmatig ben zou ik per cyclus 20 ovu testen moeten gebruiken. En dat wordt wel erg duur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:43

Ik ben 30 euro kwijt voor 40 ovulatietesten overigens :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:44

Dat is ook heel netjes :j Welke heb je dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:46

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:56

chocobroodje schreef:
Dat kan best wel eens meevallen. Ik zou het toch zeker eens 1 cyclus proberen :j Ik heb zelf die van het kruidvat/trekpleister gebruikt en die werken goed. Ik meen 13,95 voor 7 stuks. Ga ervan uit dat je de eerste week zeker niet hoeft te testen. Ik zou op dag 10 beginnen met testen maar ik verwacht dat je pas rond dag 20 resultaat dan zult zien (uitgaande van je eerdere cyclussen) Een duidelijke streep (net als de test streep )is een eisprong.

quera schreef:

Ik heb 6 maanden getest dus dat is duur genoeg geweest. En in die 6 maanden hem maar 1 keer gevonden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:09

En hoe is het met iedereen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:16

Hier ongi geworden na 54 dagen :z

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:16

Hoop niet opgeven dames! Ik ben vorige week dinsdag bevallen van een gezonde dochter. Niet meer verwacht om zwanger te worden na de MMM en is toch spontaan gebeurd. Ik hoop dat het een beetje hoop geeft aan iedereen hier.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:45

Gefeliciteerd Leandra! Wat heerlijk voor je.

Ook ik ga in de meelees stand, ik ben vandaag precies 6 weken zwanger :D Ik wens jullie allemaal heel veel succes en geluk. Zoals ook hierboven weer naar voren komt, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:49

:(:) koppie op Quera!!

Gefeliciteerd Leandra! Alles goed gegaan? Hoe heet ze?

Chocobroodje, wat een super nieuws *\o/* gefeliciteerd! Hoe voel je je?

Hier flink geklust, maar moeten nog even afwachten. Moet volgende week ongesteld worden. Ik reken nergens op ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:54

Ja ik voel me vrij goed, weinig last van kwaaltjes, wel af en aan een beetje trekkende buik en zere boobies :D Maar dat heb ik er maar wat graag voor over!

Uiteindelijk gelukt zonder ziekenhuis gedoe, wou deze ronde nog afwachten en anders toch een afspraak gaan maken... Ben dus heel erg blij dat dat me iig bespaart is gebleven.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:28

Ik heb een snelle maar heftige bevalling gehad. Ze is in 4,5 uur geboren. Mijn vliezen braken en toen kreeg ik gelijk al weeën om de 2 minuten. Geen tijd om ze goed op te vangen en te ontspannen tussendoor. Aan het einde hebben ze meegeduwt op mijn buik omdat haar hartslag daalde. De gynaecoloog was al opgeroepen met de vacuümpomp. Gelukkig die niet nodig gehad.
Ze heet Elize en woog bij de geboorte 4370 gram!

Chocobroodje, gefeliciteerd!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:11

chocobroodje schreef:
Ja ik voel me vrij goed, weinig last van kwaaltjes, wel af en aan een beetje trekkende buik en zere boobies :D Maar dat heb ik er maar wat graag voor over!

Uiteindelijk gelukt zonder ziekenhuis gedoe, wou deze ronde nog afwachten en anders toch een afspraak gaan maken... Ben dus heel erg blij dat dat me iig bespaart is gebleven.

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:11

Leandra schreef:
Ik heb een snelle maar heftige bevalling gehad. Ze is in 4,5 uur geboren. Mijn vliezen braken en toen kreeg ik gelijk al weeën om de 2 minuten. Geen tijd om ze goed op te vangen en te ontspannen tussendoor. Aan het einde hebben ze meegeduwt op mijn buik omdat haar hartslag daalde. De gynaecoloog was al opgeroepen met de vacuümpomp. Gelukkig die niet nodig gehad.
Ze heet Elize en woog bij de geboorte 4370 gram!

Chocobroodje, gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! Mooie naam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:51

Ondanks dat ik twijfel ga ik me hier toch melden.

Ik ben geboren met het BPES syndroom een zeldzaam syndroom wat zich uit bij mijn ogen. Voor ie het wil zien, google eens op BPES. Dit syndroom bestaat uit 2 types, een type zorgt voor vruchtbaarheidsproblemen bij de vrouw. Mannen met BPES hebben dus gek genoeg nergens last van.

Inmiddels ben ik 27 en wil ik als ik ben afgestudeerd eind 2015 graag een kindje en mijn vriend ook. Omdat mijn syndroom zo zeldzaam is, is ook mijn huisarts hiermee niet bekend. Toen ik het haar vertelde wilde ze ook dat mijn vriend zijn sperma liet testen, ik ben eigenlijk zeker dat het probleem bij mij ligt. Ik word steeds onregelmatiger ongesteld en de klok begint nu echt te tikken.

We zijn nog niet heeeeel druk bezig omdat ik het ook erg druk heb met mijn opleiding en ik die stress van het zwanger raken er nu nog niet bij wil hebben. Aan de andere kant krijg ik steeds meer het nu of nooit gevoel. Omdat ik een vermoeden heb dat er ook voor mij een lang traject aan zit te komen. Mocht het zwanger raken niet lukken zou ik graag willen adopteren, alleen dat wil mijn vriend dan weer niet. moeilijk iets... We gebruiken geen voorbehoedsmiddelen trouwens, ben al lang niet meer aan de pil omdat, zou het "spontaan" gebeuren het meer dan welkom is.

Ik zal me dan ook maar even voorstellen. Mijn naam is Cimmy(Lou) 27 en ik ben verzorgende IG in opleiding in een verzorgingstehuis. Ik zal in februari overgaan naar de 3e welke tevens mijn laatste jaar is. Ik ben inmiddels 6 jaar samen met mijn vriend waarvan we er 5 samenwonen. We hebben een hondje Pip en daarbij heb ik 3 paarden. Rogan, Depay en Polly.