Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:41

spannend Jeann!
Ik heb weer even periode dat ik de beugel zat ben (komt en gaat) de stang over m'n gehemelte irriteert nog steeds }> en miet nu weer dat gebruiken bij m'n ondertanden, daar zitten behalve de elastiekjes ook ijzerdraadjes en dat schuurt de boel weer kapot. Even klagen.... Komt wel weer goed. :D

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:47

_Jeann schreef:
Nou ik ben gisteren naar de huisarts geweest en mijn verhaal uitgelegd.. hij concludeerde aan het einde dat het dus echt 'medisch' was ipv voor de mooi..
Hij stuurt me door naar een kaakchirurg en via die kaakchirug kom ik dus wel uit bij de orthodontist.
Ben erg benieuwd...

Fijn dat je een verwijzing hebt gekregen! Hou ons op de hoogte!

@Ceetje, haha herkenbaar! Die ijzerdraadjes om de boel vast te zetten zijn rottig ja! Maar wel effectief!

Bij mij vandaag weer de boel strak gezet. Volgende x fotos maken om te kijken of de wortels recht staan en of er nog blokjes verplaatst moeten worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:28

Ook hier met invisalign soms ook eens een bitje dat ergens schuurt, erg lastig!! Soms kan ik het bijvijlen maar soms is het echt gewoon wachten op de volgende. Dan is het wel lastig om ze in te houden!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:49

Ik kom me hier weer melden. Eindelijk heb ik mijn air aligner beugel. Na heeeel lang wachten. Hetuit doen van de bitjes de eerste x was een hel. Tandarts had me niet verteld hoe dat moest. Ik was bijna radeloos. Totdat ik op een topic las dat je ze van de binnenkant uit moet doen. Toen lukte het eindelijk... Zucht...
Laatst bijgewerkt door yza1987 op 20-05-15 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:21

Geen idee, heb slotjes, maar de ortho bellen?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:21

Heb net mijn bericht aangepast, het is dus gelukt...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:24

Waar zouden we zijn zonder het internet +:)+

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:07

Ja dat kun je wel zeggen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:39

ik moet mijn bitjes uitdoen door aan de buitenkant vanachter mijn nagel erachter te haken en daar losmaken, en zo naar het midden toe. Tis even wennen en de eerste dagen met een nieuw bitje is onder uitdoen echt niet leuk, soms echt bang dat de tandjes gaan meekomen :D

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:50

Ja klopt dat denk ik soms ook en ben ook bang dat die bitjes verbuigen maar dat valt wel mee volgens mij.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:47

ja maar ze kunnen best wat hebben hoor! ik merk dat als ik ze ook echt goed draag (dus echt zo weinig mogelijk uithalen) dat ze na 3-4 dagen lekker gaan zitten, dan heb ik ze veel liever in als uit!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:40

Ja klopt, ik draag ze ook liever wel dan niet. Dat komt bij mij ook door de attachments, die voel ik anders heel erg zitten en dat vind ik niet zo prettig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:00

idem hier, vind ik ook niet zo prettig!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:34

Na lang twijfelen post ik hier ook. Ik ben 23 en heb besloten dat ik toch echt een beugel moet -O- In mijn mond is weinig ruimte, waardoor mijn tanden schuin over elkaar heen schuiven. Maar ik maak me er gigantisch druk om, wat als ik een buitenboord beugel moet? Als volwassene vind ik dat ik daarmee echt niet representatief op mijn werk kan komen en betekend zoiets ook niet het einde van je seksleven? Ik heb een hele lieve partner, maar toch ben ik bang dat dit de passie snel laat doodbloeden.

Zijn er hier meer Bokkers die weinig ruimte bij de tanden hebben en hoe is dit opgelost?

Nog een hindernis is dat ik echt een gigantische tandarts angst heb -O-

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 09:54

Marijkjuh schreef:
Na lang twijfelen post ik hier ook. Ik ben 23 en heb besloten dat ik toch echt een beugel moet -O- In mijn mond is weinig ruimte, waardoor mijn tanden schuin over elkaar heen schuiven. Maar ik maak me er gigantisch druk om, wat als ik een buitenboord beugel moet? Als volwassene vind ik dat ik daarmee echt niet representatief op mijn werk kan komen en betekend zoiets ook niet het einde van je seksleven? Ik heb een hele lieve partner, maar toch ben ik bang dat dit de passie snel laat doodbloeden.

Zijn er hier meer Bokkers die weinig ruimte bij de tanden hebben en hoe is dit opgelost?

je zult je buitenboordbeugel niet overdag inhoeven, althans dat heb ik nooit gehoeven, alleen snachts. Je partner houdt neem ik aan van je no matter what :D

Voor ruimte zullen ze waarschijnlijk kiezen trekken. Ik heb 1 kies moeten laten trekken, vervolgens een plaatjes met buitenboord en nu alleen nog een plaatjes beugel.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:17

Marijkjuh schreef:

In mijn mond was ook te weinig ruimte, daarom zijn er 4 verstandskiezen en mijn 2 kleinste/voorste kiezen in de onderkaak verwijderd.
Een buitenboord zal je niet meer krijgen, die krijg je alleen als kind zijnde als je gebit nog in de groei is. Bij volwassenen heeft een buitenboord geen effect meer.
Ik had ook een partner toen ik een beugel kreeg, een keramische (kijk even tussen mijn berichten voor foto's. Deze valt iets minder op dan een metalen), en er veranderde niks aan de passie. Heb na die relatie gedate en niemand die er iets om gaf..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:31

Jullie berichten stellen mij wat gerust. Kiezen trekken is natuurlijk erg onprettig, maar dat gaat wel weer over. Toch lees ik dat sommige volwassenen een buitenboord beugel krijgen, terwijl ik op andere sites lees dat dit geen effect meer heeft vanwege de kaak die al uitgegroeid is.

@LoesVDB: Ik had al even in je berichten gegluurd, omdat onze ondertanden een soortgelijke stand hadden/hebben. Jou tanden zijn trouwens mooi geworden!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:49

Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak maken bij de orthodontist en aangeven dat je absoluut geen buitenboord wilt. Dan zal dit vast geen probleem zijn. Bij mij zijn ze er niet eens over begonnen terwijl ik én een overbeet heb en te weinig ruimte in de kaak.. Waarschijnlijk omdat het volgens hun ook geen effect meer heeft dan.

Bedankt! Ik ben er nog niet helemaal, moet nog ongeveer een jaar beugelen + 3 operaties, maar het staat al véél netter dan het eerst stond. Heb er nooit een moment spijt van gehad dat ik een beugel heb genomen. :D

Het kiezen trekken vond ik trouwens appeltje eitje. Ze zijn in 2 sessies verwijderd, eerst de 3 aan de ene kant, daarna de 3 aan de andere kant en heb er nooit last van gehad.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:18

Bij mij zijn ook drie kiezen getrokken om meer ruimte te creëeren... Trekken van de bovenste kiezen stelde niks voor, de onderste was vervelender, maar niet zo erg dat een maximale dosis ibuprofen & paracetamol niet konden oplossen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:33

Gewoon doen marijkjuh! !! Ik heb een invisalign wat onzichtbaar is, ook te weinig ruimte, wat bij mij opgelost wordt Door trekken aan de verstandskiezen en stukjes af slicen van de andere tanden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:38

Ik lees dat bij jullie kiezen zijn getrokken .Zit je dan niet met het eten (als je niet de tanden boven elkaar hebt zitten om te malen) ? Mijn ortho wilde 1 snijtand trekken

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:58

Nee hoor, geen last van gehad. Bij mij zijn dus o.a. de voorste/kleinste kiezen in de onderkaak verwijderd en de eerste 2 dagen deed ik wel voorzichtig met eten omdat het natuurlijk een open wond is (ik kreeg in de een wel een hechting, in de ander niet) en er geen vuil in mag komen. Daarna merkte ik er nog maar amper iets van dat ik daar geen kiezen meer had zitten. Ik at weer gewoon op dezelfde manier als toen ik ze nog wel had.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:35

Toen ik vroeger mijn eerste beugel kreeg (gewoon slotjes) moesten er ook 3 tanden getrokken worden ivm te weinig ruimte. Nu heb ik dus een air aligner beugel (de boel is verschoven) en hoefde niets meer getrokken te worden aangezien er vroeger al ruimte was gemaakt. Heb ook heel weinig ruimte in mijn mond. Maar dat is in het begin even onwennig met eten etc. Maar het trekt weer heel mooi bij.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:38

3 juni mag mijn beugel eruit!!!!! Het was alle blaren en ongemakken meer als waard. Beneden krijg ik een spalkje en boven voorlopig ook voor overdag een bitje.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:38

Hallo

Mijn naam is Nienke en ik ben 23 jaar oud.

Ik ben er ook sterk over na aan het denken om een beugel te nemen.

Ik ben zelf best bang voor de tandarts maar ik denk dat ik er spijt van krijg als ik geen beugel neem....
Vind de kosten alleen zo gigantisch