Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 18:21

Ik durf dat niet aan, ik denk dat het echt nog operatie restjes zijn. Ben natuurlijk wel een halve week eerder uit het gips gegaan.

Wat je beschrijft herken ik zo. Je beseft niet hoeveel stappen iets is, tot je ze moet zetten en elke stap pijn doet.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:26

Hoop dat het snel wat afzakt Pauline :(:)

En wat moet dat naar voor je zijn veulen :(:)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:24

Iedereen nog de beste wensen en dat het inderdaad allemaal beter mag gaan met iedereen.

Ik herken echt zoveel in dit topic. Veulen84 heb jij dat ook dat je zomaar ineens omvalt. Bij mij is trapaflopen echt nog een ramp. Vooral in de ochtend dan lijkt er geen beweging in te komen. Ik heb dan ook van die scheuten als ik te snel wilt. Dus het is meestal eerst goede voet en dan ander bijsluiten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:37

Ha mankepootjes, de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik wens jullie naast de gebruikelijke porties liefde, geluk en gezondheid ook een voorspoedige genezing en revalidatie!

Mag ik vragen hoe jullie eea geregeld hebben op/met je werk? Volledig ziekgemeld, werken vanuit huis, taxivervoer misschien, of nog andere regelingen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 20:00

Ik zou overmorgen werken maar zou niet weten hoe. Sta voor de klas.
Mijn moeder is er en helpt met de kinderen. Nog even en het is maandag he?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:14

MaNdiii schreef:
Iedereen nog de beste wensen en dat het inderdaad allemaal beter mag gaan met iedereen.

Ik herken echt zoveel in dit topic. Veulen84 heb jij dat ook dat je zomaar ineens omvalt. Bij mij is trapaflopen echt nog een ramp. Vooral in de ochtend dan lijkt er geen beweging in te komen. Ik heb dan ook van die scheuten als ik te snel wilt. Dus het is meestal eerst goede voet en dan ander bijsluiten.

Wankelen, ja dat heb ik heel veel. Komt deels omdat me spieren niet goed reageren en ik ben ook veel te stijf. Als ik te veel doe is het erger.
's Ochtends is het veel erger omdat alles dan stijf is. Net als dat ik dan 's avonds op de bank zit, dan wordt het stijf en dan bak ik er niks van.

Chubby schreef:
Mag ik vragen hoe jullie eea geregeld hebben op/met je werk? Volledig ziekgemeld, werken vanuit huis, taxivervoer misschien, of nog andere regelingen?

Ik werk 15 uur in de week voor een baas. En 25 uur in de week voor mezelf normaal. Maar ik kon niet lang staan. Dus lesgeven (paarden) en stallen mesten enzo kan ik niet. Heb van mei tot de eerste week van december thuis gezeten. Nu werk ik 2 dagen in de week 3 uurtjes voor me baas. Vanaf nu gaan we proberen er elke week 3 uur (1 dag) per 2 weken erbij te doen.
Langzaam probeer ik steeds iets meer te doen voor me bedrijf ook. Maar dat is beestje puzzelen.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:23

Morgen is het dan eindelijk zo ver, na 8weken een haat verhouding te hebben gehad, mag ik eindelijk afscheid nemen van het grote rode gevaarte rond mijn been

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:38

Heerlijk. Ik heb daarna echt een uur gebadderd geloof ik. Zo lekker om de jeuk weg te werken en de huidschilfers er af te krijgen.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:48

Helaas moet ik daarna nog gewoon naar school tot 17.15 -O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:57

Daarna dan lekker doen.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:03

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ooit toen ik nog jong en onbezonnen was ( :') ) mijn enkel (en onderbeen) gebroken bij val van paard.. Was verschrikkelijk en heb er heel veel last van gehad. Heeft 6 maanden geduurd voor ik beetje normaal kon lopen en vrijwel geen pijn meer had. En het heeft een dik jaar geduurd voor het gevoel in mijn been terug was wat het ervoor was. Ik weet wel niet wat voor breuk je had, bij mij was het een vrij gecompliceerde omdat mijn voet bleef steken in mijn stijgbeugel en eens het eruit was dan is het paard er ook nog gaan opstaan.. en heb er best wat operaties aan gehad (4). En had er eigenlijk nog 1 moeten laten doen om die vijzen er nog eens uit te halen die overbleven, maar ik wou echt geen extra operatie meer dus die zitten er nog in. Heb er wel last van dus ga het eruit laten halen binnenkort denk ik want het hindert echt (zit er toch al heel wat jaartjes lastig te wezen dus tijd om "korte pijn" logica te volgen en door de zure appel te bijten..)

Back ontopic, ik heb met mijn breuk echt wel bijna 6 maand pijnstillers blijven nemen (wel naar einde toe minder straffe, maar toch..). In het begin een open gips, na 3-4 weken (?) een gesloten loopgips dacht ik voor nog eens 6 weken(?). Kan zijn dat ik met aantal weken verkeerd ben, het is tenslotte echt al wel lang geleden. Maar in elk geval, zolang ik die open gips had, heb ik enorm afgezien qua pijn. Eens het loopgips eraan was deed het ook eignelijk nog de eerste 2 - 4 weken geloof ik verschrikkelijk zeer. Daarna begon het te minderen beetje bij beetje. Héél stilletjesaan..Geen idee of het normaal of abnormaal was dat het zo veel pijn deed, maar TS je bent dus niet alleen ;)

Wat ik me ook nog herinner van de gips-ervaring toen was dat het een verschrikkelijk vies gevoel was als ik mijn been naar beneden deed (vb om uit bed te komen), dan leek het zo hard te drukken op de plek van de operatie dat het leek te ontploffen (ik voelde het bloed precies allemaal ophopen in mijn been, dat was echt een vies en pijnlijk gevoel). Kan het niet goed beschrijven, maar ik weet nog dat ik dit het lastigste vond van heel de gips-ervaring, die drukkende brandende pijn elke keer ik mijn been lager hief of wou (op krukken) huppelen naar het toilet ofzo. Verschrikkelijk. Alvast een ervaring dat ik hoop nooit meer mee te maken, nog nooit zo veel pijn gehad als toen denk ik.

Veel beterschap!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 02:21

Aah dat klinkt akelig.
Mono morgen feest, wiehooeeeee!
Ik ga morgen op controle maar denk dat het goed komt. Ben heel benieuwd.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 02:22

Momo2 schreef:
Helaas moet ik daarna nog gewoon naar school tot 17.15 -O-

Neh dat kan echt niet, sorry school maar jij moet echt gewoon genieten _/-\o_ *\o/* :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:53

Goedemorgen!

wat een verhaal Fjordhorse, brrrr :=

Momo succes vandaag he!

Natuurlijk komt t goed Pauline, moed houden hoor :)

Ik ben een beetje zenuwachtig voor straks. Gips eraf maakt mn voet wel weer heel kwetsbaar tenslotte. En ben benieuwd naar wat de arts zegt over het plan verder voor herstel. Gelukkig ben ik wel klaar met de spuitjes, gisteravond prikte ik pijnlijk in of door een bloedvaatje denk ik.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:20

Jij ook succes chubby,
Ik heb hetzelfde, alleen dan mijn been/knie, die ga ik natuurlijk niet meteen kunnen buigen, en hoe stevig zal k staan nu ik dat stuk bot mis?
Hopelijk krijg ik ook meteen info over de volgende operatie, zijn we daar ook meteen weer van af!

Ga over 10min richting het ziekenhuis :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 10:25

Ik zit al te wachten. Zet hem op dames!

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:51

Ik ben verlost :D , kan hem echt goed buigen, niet helemaal maar wel verder dan de vorige keer.. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik nog nieuwe kruisbanden moet. Voelt net of ik een been heb wat er los aan zit en daardoor zweeft ofzo haha :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:01

Ik ben echt sip. Nog vier weken niet belasten en moest loopgips. Maar dat heb ik mezelf behoed := dus nu een brace. Ben er behoorlijk bweh van.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:02

Ah wat rot :(:)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:59

Ah Pauline wat rot. Wel fijn dat ze naar je geluisterd hebben wat betreft loopgips. Voor jou is gips gewoon niet goed.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:34

Wat een tegenvaller Pauline :(:)

Momo is juist in haar nopjes.

Mijn gips is er ook af. Kreeg wel een brace voor over mijn schriele pootje. Verwijzing mee voor de fysio en over 5 wkn controle bij de arts. Mag (is wat anders dan kan :P ) er op steunen, maar nog even oppassen met ongelijke bodem en dus beter nog even niet te paard (ehhh te paard is toch wat anders dan ongelijke bodem O:) )

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 16:54

Ooh Chubby nog even niet rijden hoor! Vooral op- en afstappen is funest. De rest ook eigenlijk.
Wat voor brace heb je dan? Ik heb geen idee wat ik krijg, een plastic poot of zoiets gebreid :=

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:39

Dit is 'm; kunstof met klittenband en een veter.
Afbeelding

Ik hou me nog even in maar een lekker stapritje door het bos lonkt hoor! Eerst even die flexi beugels bestellen :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:41

Ik stap op met een opstapje, dus hoef enkel mn been maar over het zadel te zwiepen en voet in de beugel te steken. Afstappen kan ook met een krukje of landen op mn goede voet.

Het kriebelt ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:47

Ik zou je afraden om te rijden als je nog niet goed kan staan.