[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:50

mariekekroon schreef:
me bult achter me helix is weer groot en doet behoorlijk pijn als ik der aan zit....
ik zit der aan te denken hem door te prikken... is dit verstandig?

Nee.
zou even langs je piercer gaan.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:11

Vumana89 schreef:
mariekekroon schreef:
me bult achter me helix is weer groot en doet behoorlijk pijn als ik der aan zit....
ik zit der aan te denken hem door te prikken... is dit verstandig?

Nee.
zou even langs je piercer gaan.

ben ik al geweest, maar die zij dat het wel mee viel... maar der zit echt een bult

Lieffiefi

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:25

Maar volgens mij is dat al eventjes terug, dat je daar geweest bent..

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:37

Vumana89 schreef:

klopt... was in de vakantie
maar hij word steeds groter af en toe..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:47

:)
vandaar mn advies toch terug te gaan...
vaak kun je de bult alleen voelen met je vingers, en dan lijkt het groter. Eem piercer heeft er beter zich op. Tevens is er verschil in een bindweefselbultje en een vochtbultje.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:14

Vumana89 schreef:
:)
vandaar mn advies toch terug te gaan...
vaak kun je de bult alleen voelen met je vingers, en dan lijkt het groter. Eem piercer heeft er beter zich op. Tevens is er verschil in een bindweefselbultje en een vochtbultje.

het is echt een soort van blaartje , ik zie em ook, ik kan em ook voelen ik weet dat een piercer meer weet, maar in dit gat zijn geen piercers in de buurt, dus dat word mama weer lief aan kijken

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:38

Sinds de zomervakantie heb ik ni mn navelpiercing, het zetten deed geen pijn en verder ook geen ontstekingen oid gehad :)
Maar nu heb ik het idee dat het stukje voor de piercing zegmaar iets dunner is geworden. Ik heb namelijk veel meer ruimte op het staafje. Is hij nu aan het uitgroeien?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:19

Nee dat is normaal hoor dat de ruimte iets kleiner word. Als de ruimte steeds kleiner word,gaat pussen en pijn gaat doen is de kans wel zeer groot dat hij aan het uit groeien is. Mijn zus zit al heel wat jaren nu op 6 mm en gaat gewoon goed.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:05

Inderdaad gewoon een kleiner staafje nemen. :j Ik had bij het zetten 12 mm, daarna heel lang met 10 mm gelopen en sinds gister heb ik een 8 mm die veel beter past! :j Kun je vrijwel overal kopen, ook bij gewone sieradenwinkels zoals de six of zo.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:15

mariekekroon schreef:
Vumana89 schreef:

klopt... was in de vakantie
maar hij word steeds groter af en toe..

Ik zou naar de dokter gaan. Die heeft meer middelen tot zijn beschikking dan een piercer.
Ik ga maandag ook maar weer bellen, de littekenbult bij mijn piercing is ook niet weggegaan sinds mijn laatste bezoekje, toen had ze zilver nitraat voorgeschreven. Bult is op volle grote weer terug, zucht zucht.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:50

aranel ik ben der gisteren zelf met een naald in gaan prikken, het is geen vochtbultje zoals ik dacht... het was een beetje hard, en der kwam maar 3 druppeltjes bloedd

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:20

Dan zou het heel goed litteken weefsel kunnen zijn. Had ik ook toen ik het doorprikte namelijk.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:52

Aranel schreef:
Dan zou het heel goed litteken weefsel kunnen zijn. Had ik ook toen ik het doorprikte namelijk.

|( wat moet ik der dan mee doen? ik vind het niet erg dat die der zit, ik heb der geen last van ofzo, maar moet ik naar een piercer of naar de huisarts

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:11

Waarom ga je niet terug naar je piercer? Misschien is het wel een ophoping van talg, omdat je piercing wellicht precies door een talgbaan is gezet. Dat kan je niet uitknijpen of doorprikken en dat gaat ook niet vanzelf weg. Volgens mij kan het van alles zijn, dus zou ik de piercer om raad vragen. Weet die het niet, dan kan je altijd nog langs de huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:29

Zaterdag heb ik mn derde gewone gaatje laten zetten en van eentje heb ik best last, en daar baal ik van , ik heb met de andere er nooit last van gehad, zelfs met een piercing heb ik tot nu tot geen last gehad.
Hij is echt heel gevoelig, als mijn sjaal tegen mn oor aan komt voel ik hem al, een soort steek.
Met slapen is het helemaal lastig.
Heeft iemand een gouden tip ?

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:31

[***] schreef:
Zaterdag heb ik mn derde gewone gaatje laten zetten en van eentje heb ik best last, en daar baal ik van , ik heb met de andere er nooit last van gehad, zelfs met een piercing heb ik tot nu tot geen last gehad.
Hij is echt heel gevoelig, als mijn sjaal tegen mn oor aan komt voel ik hem al, een soort steek.

gewoon op gaan liggen, sterilon er op of fucidin creme

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:04

Vumana89 schreef:
Naomi, dat heb ik ook.
tegenwoordig knip ik plastic op maat. Als ik mijn navel opnieuw zou laten zetten dan is het niet meer mooi... we hebben het weleens geprobeerd. Dus nu knip ik ze maar.
arme navel... ziet er niet meer uit. Maarja.

Rosanne! Het was leuk je te ontmoeten!
ik hoop dat mn vader je niet al te veel pijn heeft gedaan.
Sorry dat ik er niet bij kon zijn/blijven, shop liep ineens vol.

Ja idd leuk, mini-meeting. :')
Nee hoor viel wel mee, alleen het eruit halen omdat het helemaal vast zat van viezigheid.
Maar ik zie nu al verschil, het is niet meer vies en het doet geen pijn meer!
Het bultje zit er nog wel een beetje maar daarvoor ga ik morgen een afspraak maken bij de HA voor de zilvernitraatstaafjes. :)
En geen probleem hoor, nog super bedankt!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:36

Ik ken het. Die canule (wit buisje) is echt zwaar klote.
doet gewoon echt erg zeer.

Maar goed dat je toch gekomen bent!
En ik hoop dat de genezing goed blijft gaan.

de volgende x ben ik er wellicht niet meer (ik mis mijn échte baan) maar dan is die oude er altijd nog! :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:31

Ik zit even te twijfelen..

Ik wil namelijk tweede gaatjes laten schieten, maar nu kwam het idee in me op om ook meteen derde gaatjes te laten schieten.
Ik heb aan één kant al een helix, dus misschien is het ook wel mooi om alleen aan de andere kant een derde gaatje te laten schieten.
Of zal ik het toch maar bij tweede gaatjes houden?
Hellup!!

Wat vinden jullie het mooist? Als jullie een foto van mijn oor willen, kan ik die wel even plaatsen hoor :D.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:10

[***] schreef:

Misschien een stomme suggestie (ik ben geen expert), maar ik heb zoiets ook gehad.. Gaatje bleef maar etteren en wilde gewoon niet pijnloos blijven, terwijl ik bij andere gaatjes ook geen last had. Deze was echter schuin naar achteren geschoten, waardoor de achterkant heel dicht op het kraakbeen zat. Ik vermoed zelf dat dit de oorzaak was. Ik heb hem uiteindelijk dicht laten groeien en opnieuw laten schieten, nu normaal genezen en totaal geen last van..
Kan het zoiets zijn? :) hoewel ik er wel iets langer mee rondgelopen heb dan jij nu.

Ssmarty, ik zou vooral doen wat je zelf mooi vindt! Jij moet er immers mee rondlopen :) Ik heb zelf in elk oor 3 gaatjes en een forward helix, als je nieuwsgierig bent hoe dat eruit ziet wil ik er best even een foto van maken voor het idee. Ik weet wel dat sommige mensen (cq mijn ouders en ex :') ) dit al too much vonden.. Ikzelf niet haha.
Als je het niet mooi vindt kan je hem ook altijd nog eruit halen, maar dan heb je in ieder geval gezien hoe het staat (zo zou ik denken :') ) :))

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:12

Ik ben wel benieuwd naar een foto!
Ik ben inderdaad bang dat het wat te veel is, maar persoonlijk houd ik er wel van als het even net iets anders is dan normaal.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:35

mariekekroon schreef:
Aranel schreef:

|( wat moet ik der dan mee doen? ik vind het niet erg dat die der zit, ik heb der geen last van ofzo, maar moet ik naar een piercer of naar de huisarts

Dan kun je het zo laten, als het echt litteken weefsel is. En dat kan je dokter dan weer beoordelen :)

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:41

okee, ik ga het aan iemand die bij de huisarts werkt vragen dan maar

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:41

Ssmarty schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een foto!
Ik ben inderdaad bang dat het wat te veel is, maar persoonlijk houd ik er wel van als het even net iets anders is dan normaal.

Mijn oor:
Afbeelding
Foto van je oor maken is nog best pittig :+ oh, en ik heb allemaal oude knopjes in. Maar het gaat niet om m'n mooie oorknopjes maar om het idee :))

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:50

Dat vind ik wel erg mooi!
Ook niet too much door de kleine knopjes.

En zal het niet raar zijn om aan één kant twee normale gaatjes en een helix te hebben en aan de andere kant drie normale gaatjes?