Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Ik ben in 2012 al een keer gestopt met het boekje van Allen Carr. Ongeveer 3 maanden volgehouden maar langzaam aan weer begonnen. Eerst op een feestje, toen nog een keer een feestje, toen een keer een terrasje, toen gewoon zomaar een keer 's middags.. voor ik het wist was ik weer volop aan het roken.
Mijn valkuil was alleen dat het stoppen met Allen Carr zo gemakkelijk is, dat ik na 3mnd (toen ik toch echt dacht dat ik er vanaf was...) gewoon voor de lol een sigaretje heb opgestoken. De drempel was te laag omdat het stoppen me totaal geen moeite kostte.
Toch geloofde ik wel in Allen Carr's methode dus ik heb zomer 2013 dat boekje nog een keer gelezen, alleen deze keer had het totaal geen effect en is het me 1 middag gelukt om te stoppen. Dat was echt een tegenvaller want de 1e keer dat ik dat boek las was het stoppen echt een eitje, en nu kon ik het nieteens 1 dag volhouden.
Na lang wikken en wegen me ingeschreven voor de cursus van Allen Carr. 12 okt 2013 was destijds de eerste cursusmogelijkheid. Die dag (tijdens de cursus mag, nee moet je gewoon doorroken) volop gerookt en eind vd de cursus de laatste sigaret gerookt. Die avond was heel zwaar, om 16u de laatste gerookt en om 17u trok ik het al niet meer, mensen wat had ik het zwaar! Heb tot middernacht gejammerd om een sigaret en ben jammerend in slaap gevallen.
De volgende dag viel er een kwartje, ik realiseerde me ineens hoe erg dat roken mij in z'n greep had, ik ben iemand die juist heel graag onafhankelijk is, die weloverwogen beslissingen maakt, maar als het om roken gaat kan ik me ineens als een volslagen idioot gedragen (lees: van iedereen bietsen als ze op zijn, 's avonds in paniek raken als je ziet dat je er nog maar 1 hebt, midden in de nacht naar een tankstation rijden 10km verderop om sigaretten te halen etc... ). Vanaf dat moment heb ik alleen maar gedacht: 'ik ben blij dat ik er vanaf ben' en in plaats van het stoppen te zien als een straf zag ik het als een overwinning.
Dus, inmiddels zo'n 5 maanden gestopt. Met oud & nieuw 1x een moeilijk momentje toen werkelijk iedereen met een sigaret zat behalve ik en ik ook nog de BOB was.![]()
Allen Carr's methode raadt ik iedereen aan. Lees eerst het boekje, lukt het niet, doe dan de cursus. Heeft mij heel veel geholpen, zonder nicotinepleisters, champix, minderen, e-sigaretten etc. En serieus, als ik het kan, dan kan iedereen het!
_Nelleke_ schreef:Angst inboezemen heeft (jammergenoeg, want de campagnes doen hun best) geen zin. Het veroorzaakt 2 dingen: 1: men gaat er meer van roken en 2: de verslaving is nog moeilijker los te laten. Sigaretten zijn namelijk vooral een steuntje in de rug bij moeilijke momenten, en angst veroorzaakt stress, juist het moment dat je naar je sigaret wil grijpen.
Bovendien weet iedereen dat het slecht is, dus als dat zou helpen zou niemand roken en zou iedereen al gestopt zijn. Als er morgen op een doos eieren zou staan dat eieren dodelijk zijn, schadelijk voor de omgeving en dat je vooral geen eieren mag eten in bijzijn van kinderen, dan worden er overmorgen geen eieren meer verkocht.Bij sigaretten gaat die vlieger niet op, omdat het een verslaving is.
Citaat:Hee Kaatje.. mag je de rest ook kopiëren hoor
Citaat:De drang is er dus soms wel, maar de echte verslaving is dus weg.. anders had t in de winkel wel constant met de gedachte aan een sigaret gelopen.. maar dacht er pas weer aan in de auto haha