Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:18

Die zijn zo slecht voor je tanden... Fisherman Friends zijn suikervrij. Niet dat aspartaam goed voor je is, maar toch.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:22

Het helpt wel moet ik zeggen! Weer een dag niet gerookt, en eigenlijk heb ik het niet zo gemist. Wel toen ik op het station stond en er mensen begonnen te roken dan ruikt die geur vaag genoeg wel lekker.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:27

Die paar lolly's die slecht voor je tanden zijn vallen compleet in het niets van al die jaren roken hoor :D

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:34

Haha jaa daar heb je gelijk in! Maar begin zelf ook niet aan de lollies en de fmf bevallen tot nu toe prima! :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:41

Saskia9 schreef:
Die paar lolly's die slecht voor je tanden zijn vallen compleet in het niets van al die jaren roken hoor :D

Daar heb je hartstikke gelijk in inderdaad.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:44

Ik meld me ook terug!
Ik ben altijd al een sociale roker geweest, dwz. dat ik vanaf mijn 17e-18e rookte als ik uitging. ik kon gerust een hele week niet roken. Ik rookte dan ook ineens heel veel, waardoor ik me dus de dag erop slecht voelde, en dan maar ging stoppen met roken, haha, tot ik weer eens aan de alcohol zat...

Enfin, ik word er in augustus 30 en sinds een jaar of twee ging ik meer en meer roken. Vooral op sociale gelegenheden, maar ook als gevolg van een paar emotionele gebeurtenissen. Tot ik dus verslaafd geraakte. Vorig jaar in september een maand gestopt, dan terug begonnen. Dan weer gestopt. Dan weer begonnen.

Nu sinds maandagavond niet meer gerookt. Ik gebruik de app Quit Smoking. Gewoon geen sigaretten meer gekocht. ik zat al aan iets minder dan een pakje per dag. Conditie ging snel achteruit. Bv. wei uitmesten, trap lopen, lopen naar de bus (zelf seks haha). Dat is mijn grootste motivatie. Plus het feit dat ik het financieel echt niet meer kan veroorloven. Ik ging zelf minder eten of maaltijden overslaan omdat ik mijn geld liever aan een pakje sigaretten gaf. Dat was erover.

Nu dus dag 4. Verschrikkelijk moeilijk. Vooral die eerste van de dag. Overdag gaat het redelijk. 's Avonds moeilijk omdat ik vooral in de zetel voor tv rookte (ik ben alleen, dus niemand die daarover te klagen had).
Ik ruik beter, ik heb meer lucht, ik stink niet meer, heb minder puistjes, meer energie. Alleen maar positief dus.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 20:29

Ik kom ook weer eens binnen vallen, ik ben heel dom geweest door te veel stres en gedoe heb ik weer een sigaret opgestoken :n
Dit word poging 8930 met het stoppen van roken!

Hoe gaat het bij jullie ? Zijn jullie allemaal nog gestopt ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 06:21

Ik was na 8/9 maanden niet te hebben gerookt ook weer stom begonnen. Helaas kon ik dus ook zelf niet de wilskracht opbrengen om zelfstandig te stoppen. Maar ik werd opgenomen in t ziekenhuis en heb altijd verkondigd dat dat de enigste optie was om te stoppen... dus ik ben inmiddels weer ruim 6 weken gestopt. Ik vind t wel moeilijker dan de vorige keer en ik heb ook een zwak momentje gehad dat mn man zn shag op de bank had laten liggen en ik dus stiekum 1 gedraaid heb. Opgestoken en besefte dat ik zooooo stom bezig was. Dat ik m gelijk weggegooid heb. Zoo puber voelde ik me haha. Maar ik ga t echt volhouden.. voel me stukke beter nu ik niet al rochelend mn bed uit kom.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:46

Gisteren alweer, ben ik al een jaar gestopt met roken *\o/* Ik ben nu 366 dagen, 0 uur en 14 min rookvrij. Heb 4392 sigaretten NIET gerookt, en heb daarmee € 1.241,22 bespaard. Ik ben aan het sparen voor een Mini Cooper, en heb hier ook zeker geld van op mijn spaarrekening staan :D Ik ben cold turkey gestopt met roken na een gesprek met een neuroloog. 1 dag moeite gehad, en af en toe een droom gehad dat ik aan het roken was :Y) Ik persoonlijk had het makkelijk eerder kunnen doen....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:53

Dit schreef ik in het vorige topic:

_Nelleke_ schreef:
Ik ben in 2012 al een keer gestopt met het boekje van Allen Carr. Ongeveer 3 maanden volgehouden maar langzaam aan weer begonnen. Eerst op een feestje, toen nog een keer een feestje, toen een keer een terrasje, toen gewoon zomaar een keer 's middags.. voor ik het wist was ik weer volop aan het roken.

Mijn valkuil was alleen dat het stoppen met Allen Carr zo gemakkelijk is, dat ik na 3mnd (toen ik toch echt dacht dat ik er vanaf was...) gewoon voor de lol een sigaretje heb opgestoken. De drempel was te laag omdat het stoppen me totaal geen moeite kostte.

Toch geloofde ik wel in Allen Carr's methode dus ik heb zomer 2013 dat boekje nog een keer gelezen, alleen deze keer had het totaal geen effect en is het me 1 middag gelukt om te stoppen. Dat was echt een tegenvaller want de 1e keer dat ik dat boek las was het stoppen echt een eitje, en nu kon ik het nieteens 1 dag volhouden.

Na lang wikken en wegen me ingeschreven voor de cursus van Allen Carr. 12 okt 2013 was destijds de eerste cursusmogelijkheid. Die dag (tijdens de cursus mag, nee moet je gewoon doorroken) volop gerookt en eind vd de cursus de laatste sigaret gerookt. Die avond was heel zwaar, om 16u de laatste gerookt en om 17u trok ik het al niet meer, mensen wat had ik het zwaar! Heb tot middernacht gejammerd om een sigaret en ben jammerend in slaap gevallen.

De volgende dag viel er een kwartje, ik realiseerde me ineens hoe erg dat roken mij in z'n greep had, ik ben iemand die juist heel graag onafhankelijk is, die weloverwogen beslissingen maakt, maar als het om roken gaat kan ik me ineens als een volslagen idioot gedragen (lees: van iedereen bietsen als ze op zijn, 's avonds in paniek raken als je ziet dat je er nog maar 1 hebt, midden in de nacht naar een tankstation rijden 10km verderop om sigaretten te halen etc... ). Vanaf dat moment heb ik alleen maar gedacht: 'ik ben blij dat ik er vanaf ben' en in plaats van het stoppen te zien als een straf zag ik het als een overwinning.

Dus, inmiddels zo'n 5 maanden gestopt. Met oud & nieuw 1x een moeilijk momentje toen werkelijk iedereen met een sigaret zat behalve ik en ik ook nog de BOB was. :')

Allen Carr's methode raadt ik iedereen aan. Lees eerst het boekje, lukt het niet, doe dan de cursus. Heeft mij heel veel geholpen, zonder nicotinepleisters, champix, minderen, e-sigaretten etc. En serieus, als ik het kan, dan kan iedereen het! :D

_Nelleke_ schreef:
Angst inboezemen heeft (jammergenoeg, want de campagnes doen hun best) geen zin. Het veroorzaakt 2 dingen: 1: men gaat er meer van roken en 2: de verslaving is nog moeilijker los te laten. Sigaretten zijn namelijk vooral een steuntje in de rug bij moeilijke momenten, en angst veroorzaakt stress, juist het moment dat je naar je sigaret wil grijpen.

Bovendien weet iedereen dat het slecht is, dus als dat zou helpen zou niemand roken en zou iedereen al gestopt zijn. Als er morgen op een doos eieren zou staan dat eieren dodelijk zijn, schadelijk voor de omgeving en dat je vooral geen eieren mag eten in bijzijn van kinderen, dan worden er overmorgen geen eieren meer verkocht. :D Bij sigaretten gaat die vlieger niet op, omdat het een verslaving is. :)

Ik ben nog steeds gestopt! *\o/* Vanaf oktober 2013.

En ik blijf maar doorzeuren bij iedereen: probeer dat boekje van Allen Carr. Echt de makkelijkste methode die er is. :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:51

Ik ben vanaf februari een maand of 3 helemaal gestopt geweest. Nu rook ik alleen nog bij feesten en partijen. Niet ideaal, en weet ook dat dit de eerste stap is naar meer en vaker. Maar vind het zo lastig om die sigaret dan af te slaan...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:53

LizMD, lees het boekje van Allen Carr, dan begrijp je waarom het zo moeilijk is om toch die ene sigaret op een feestje af te slaan. Zodra je dat snapt is het ineens helemaal niet meer moeilijk om 'm te laten liggen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:55

Ik reed vanmorgen richting boodschappen doen.... dacht eraan om een pakje sigaretten te kopen om er zo heeeeeel af en toe s 1 stiekum op te steken... Eenmaal in de winkel nergens meer aan gedacht.. op de terugweg in de auto dacht ik dus dat ik een domme doos ben haha
De drang is er dus soms wel, maar de echte verslaving is dus weg.. anders had t in de winkel wel constant met de gedachte aan een sigaret gelopen.. maar dacht er pas weer aan in de auto haha

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:20

Citaat:
dacht eraan om een pakje sigaretten te kopen om er zo heeeeeel af en toe s 1 stiekum op te steken...

FOEI.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:09

Ik doe ook weer een poging, maar dit keer werk ik er toch serieuzer aan dan de voorgaande keren. Terwijl ik hier nog wat had gepost werken de fishermanfriends toch niet na verwachting helaas.

De laatste weken dat ik een sigaret op steekte dacht ik van waarom eigenlijk en had ik er gewoon geen zin meer in. Ook merk ik dat mijn tanden geeler worden toen dacht ik ook van genoeg! Maar de grootste reden is toch mijn vriend, hij is al tegen roken en ik rook niet meer als hij komt en of er is. Dus nu toch maar helemaal stoppen. Heb der al een app voor gedownload best interessant om te zien.

Alleen probleem bij mij ik ben nu net 2 volledige dagen gestopt, niet veel gedachten bij een sigaret, ook niet in de winkel. Maar ik vreet me kapot ik pistachenoten of snoep. Ik ben iemand die vreten kan wat ik wil maar kom niet aan, maartoch this niet goed lijkt me :') iemand tips?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:06

Hee Kaatje.. mag je de rest ook kopiëren hoor :D ik heb er in de winkel niet eens meer aan gedacht haha
Ik eet pottertjes of wiebertjes haha ben geen snoeperd maar in de auto heb ik meer last van "rookdrang" dan thuis.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:47

Citaat:
Hee Kaatje.. mag je de rest ook kopiëren hoor

Het ging mij om de gedachte om er toch stiekum ééntje op te steken , je begint met heel af en toe ,
en t eindigt dat je smoesjes verzint om met de auto weg te moeten om te kunnen roken >;)
dus vandaar mijn FOEI. :D

Citaat:
De drang is er dus soms wel, maar de echte verslaving is dus weg.. anders had t in de winkel wel constant met de gedachte aan een sigaret gelopen.. maar dacht er pas weer aan in de auto haha

Dit is de rest en dat is positief :)) _/-\o_ houden zo.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:08

Ik ga t gewoon weer doen(niet meer roken he) alweer 7 weken morgen! *\o/*

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:15

Goedzo Pipo en de rest

Ik ben nog steeds zo blij niet meer te moeten roken, geweldig idee.
Schoon in huis, schone frisse kleding, auto fris, ik snap mijzelf nog steeds niet, maar het is echt zo, geen enkel moment van zwakte of zo. *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:53

Ik heb nog steeds mn zwakke momentjes.. maar weet gewoon dat ik me lekkerder voel zonder die oliebol. Nu heb ik eergister wel gehaald .. voor mn man hahaha ging boodschappen doen in dld. en daar is t goedkoper. Maar heb netjes alles dicht afgeleverd haha
Van dat schone huis merk ik niet zo veel... 6 honden en 7 katten...roken l eeuwen buiten dus.. hha
Maar ik ben er ook blij om.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:22

volgt even, wil poging drie gaan doen binnenkort na 1x 10 dagen te zijn gestopt en 1 x 3 weken . Weet nog dat ik mij zoveel beter voelde!

Ik heb een e-sigaret en pleisters in huis dus hopelijk gaan zij mij erdoorheen helpen. (Carr en Chapix deden dit niet helaas)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:05

De makkelijkste manier om van sigaretten af te geraken is gewoon een vriendje zoeken die niet rookt!
Ik heb sinds half juni een relatie met iemand die niet rookt, maar het mij ook niet verbood. Nu wou ik zelf wel stoppen en had ik al een paar pogingen achter de rug, maar momenten dat ik het moeilijk had en alleen was, hupla, terug vertrokken!

Sinds 3 juli ben ik al rookvrij :-)

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:41

vol houden twijfelaars. Ik zit ondertussen alweer op 22 maanden rookvrij. En echt, ook ik heb wel eens een momentje van ......... hmm ik zou nou wel een sigaretje willen......, maar die gedachte is ook zo weer weg.

Volhouden, allemaal die gestopt zijn. 't geeft zoveel voordelen!!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:44

ben getrouwd en man rookt ook dus dat lijkt mij lastig.....denk niet dat hij het leuk vindt als ik een vriendje ga zoeken :D

ik bereid mij rustig voor op mijn derde en hopelijk laatste stop...en lees hier rustig mee

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:24

Mijn man rookt ook en doet dat al jaren buiten (kids met astma) Hij neemt wel zijn shag mee zodat ik niet zoals pas in de verleiding kom om als een stiekume puber een shaggie te draaien als hij het niet ziet. Verder geen poging doen.. gewoon stoppen ;) Enne n vriendje erbij?? nee hier ook niet zo,n goed idee haha