Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Mijn partner en ik zijn beide gevaccineerd en beide hebben wij kantje boord gelegen met hersenvlies ontsteking als klein kind. Volgens mij niets aan over gehouden, maar ja dat valt lastig te bewijzen.
Anoniem schreef:Magrathea schreef:Als ze alles verzwijgen, hoe weet jij het dan?
Misschien moet je eens wat meer op zoek gaan naar het tegenovergestelde van wat jij aanneemt.
Ik neem niet zomaar alles aan.
Magrathea schreef:[naam] schreef:
Misschien moet je eens wat meer op zoek gaan naar het tegenovergestelde van wat jij aanneemt.
Ik neem niet zomaar alles aan.
Dank je, ik ook niet. Dat leer je op de universiteit, om beide kanten te onderzoeken. Moet ik trouwens ook doen als ik een verslag schrijf, kijken of er ook tegenbewijzen zijn voor mijn claim en die weerleggen indien mogelijk of er anderszins op ingaan in mijn werk.
Maar ja dat zal ook wel weer deel van het complot zijn want wij maken geen gebruik van http://welingelichtekringen.nl en wat al niet meer
Ierpier schreef:Citaat:Mijn partner en ik zijn beide gevaccineerd en beide hebben wij kantje boord gelegen met hersenvlies ontsteking als klein kind. Volgens mij niets aan over gehouden, maar ja dat valt lastig te bewijzen.
Iedereen met enige basiskennis statistiek begrijpt dat dit geen argument is. In Nederland is (gelukkig) het overgrote merendeel van de kinderen gewoon ingeënt. Dat jij en je partner beiden hersenvliesontsteking hebben gehad is statistisch bijzonder, maar dat jullie allebei ingeënt zijn is gewoon statistisch hartstikke logisch. Dat heeft echt helemaal geen ene donder met een causale relatie te maken. Of wil je zeggen dat je ontdanks je vaccinatie dit kreeg? Die vaccinatie is pas relatief recent ingevoerd.
Ik sta trouwens regelmatig met mijn oren te klapperen wat er door de anti-vaccinatie lobby weer ontkend of betwist wordt. Polio wordt niet veroorzaakt door het poliovirus? De medicijnwereld vroeger was niet zo super als nu nee, maar ze waren ook niet gek. Het poliovirus werd al in 1908 geïdentificeerd als de oorzaak van polio. In tegenstelling tot wat veel mensen hier schijnen te geloven, zit er ook nog daadwerkelijk wetenschap achter gezondheidszorg door mensen die erovoor gestudeerd hebben. Who knew. Ik ben wel benieuwd waar jouw informatie vandaan komt. 'Google het zelf' heb ik niks aan. Ik zou niet eens weten op welke complottheorie-termen ik moest zoeken.
En dat eeuwige gejank over die bijwerkingen. Ja, vaccinaties hebben in héle zeldzame gevallen bijwerkingen. 11 op de 500.0000... heb je enig idee hoe weinig dat is?ja, het streven is geen bijwerkingen, maar de gezondheidswereld is niet perfect. En ja het is klote als het je kind is, maar dan kun je je jezelf wel voor de rest van je leven aan de gehele gezondheidszorg onttrekken (alle gezondheidsmiddelen hebben immers bijwerkingen) en in een hutje op de hei sterven aan difterie.
Anoniem schreef:Ierpier schreef:het was een fictief, enigzins spottend, voorbeeld ter illustratie.
Maar ik zie je bronnen graag tegemoet.
Ik ook, maar ik kan die bronnen die aantonen dat kinderpolio daadwerkelijk door het poliovirus werd veroorzaakt niet vinden.
Jij wel?
Anoniem schreef:Ja heel leuk die lijst, maar dat is nog steeds geen bewijs voor dat de kinderen die in de ijzeren longen werden gestopt ook daadwerkelijk polio hadden van het poliovirus.
Die werden daar niet afzonderlijk op onderzocht net als dat tegenwoordig de mazelengevallen ook niet afzonderlijk worden onderzocht op of het de wilde mazelen is of een vaccinstam.
Dus die onderzoeken kun je zo van de tafel vegen want voor hetzelfde geld was de verlamming van Miesje veroorzaakt door DDT en had Wilhelmusje Guilain Barré syndroom, niemand die in die tijd de moeite nam die kinderen aan de juiste onderzoeken te onderwerpen.
Het was gewoon allemaal polio, klaar.
Lekker betrouwbaar allemaal.
Aan testjes op muisjes hebben we niks, dat is geen bewijs.
lieveli schreef:[naam] schreef:Ja heel leuk die lijst, maar dat is nog steeds geen bewijs voor dat de kinderen die in de ijzeren longen werden gestopt ook daadwerkelijk polio hadden van het poliovirus.
Die werden daar niet afzonderlijk op onderzocht net als dat tegenwoordig de mazelengevallen ook niet afzonderlijk worden onderzocht op of het de wilde mazelen is of een vaccinstam.
Dus die onderzoeken kun je zo van de tafel vegen want voor hetzelfde geld was de verlamming van Miesje veroorzaakt door DDT en had Wilhelmusje Guilain Barré syndroom, niemand die in die tijd de moeite nam die kinderen aan de juiste onderzoeken te onderwerpen.
Het was gewoon allemaal polio, klaar.
Lekker betrouwbaar allemaal.
Aan testjes op muisjes hebben we niks, dat is geen bewijs.
Dat weet je al voor je je er in verdiept hebt?
quera schreef:Maar dat t grootste gedeelte van de mensen die niet vaccineert of gedeeltelijk vaccineert zich goed inleest en t gros gewoon vaccineerd omdat het zo hoort is niet vreemd?
quera schreef:Maar dat t grootste gedeelte van de mensen die niet vaccineert of gedeeltelijk vaccineert zich goed inleest en t gros gewoon vaccineerd omdat het zo hoort is niet vreemd?
Magrathea schreef:Ik vind het niet zo gek dat mensen aannemen dat mensen die ergens meer verstand van hebben dan zij het beter weten, nee.
Ik neem toch ook aan dat je niet het onderhoudsrapport van elk vliegtuig waar je instapt in wilt zien? Of dat je de berekeningen wil zien waarmee de brug waar je overheen rijdt geconstrueerd is?
Magrathea schreef:Ik vind het niet zo gek dat mensen aannemen dat mensen die ergens meer verstand van hebben dan zij het beter weten, nee.
Ik neem toch ook aan dat je niet het onderhoudsrapport van elk vliegtuig waar je instapt in wilt zien? Of dat je de berekeningen wil zien waarmee de brug waar je overheen rijdt geconstrueerd is?