Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:06

Haha, Margreet, als dat eens zou kunnen! :)) Ik vind sporten ook best lekker als ik eenmaal bezig ben, maar jezelf motiveren is niet altijd makkelijk.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:10

Margreet schreef:
Sporten moet en eten is lekker. Kon ik het maar omdraaien...

Sporten is lekker en eten moet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:18

Ja zo is het makkelijk :D

Ik ben wel op de goede weg hoor, heb er best vertrouwen in dat dit me gaat lukken :j Maar leuk is anders :n

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:29

Zodra je hetzelfde ritme aan blijft houden met sporten raakt je lichaam er aan gewend en wordt het voor jou ook vaste routine.
Dan wordt sporten steeds leuker en ga je het ook missen als je het een keer niet doet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:38

Ik loop al sinds vorig jaar augustus hard (met 2 onderbrekingen wegens sneeuw en ijs en ziekte), 2 tot 3 keer per week. Ik heb nu alleen de intsensiteit wat opgevoerd met ook kracht erbij en de broekriem aangehaald qua eten (nou ja, dat is de bedoeling he :+ ), maar ik vind het nog steeds vooral erg veel tijd kosten die ik veel liever anders besteed en ik vind het heerlijk als ik om [insert slecht excuus here] niet hoef. Maar ik doe het wel hoor, die discipline heb ik dan weer wel en eenmaal op gang is het best lekker, maar die tegenzin blijft...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:44

Sterkte met de spierpijn ladies! En hier wat motivatie *schop*

DAMN ik had het net zwaar %)
Het was zoooo warm, ik stond de druipen en te tollen op mijn benen

Nu bijgekomen, een lekkere salade met wat feta op en zo douchen, dan kan ik er weer tegenaan vandaag

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 14:56

Mrijn schreef:
Ik hou van hardlopen, maar nog meervan de voldoening achteraf! Ik moet zeggen dat mijn kangoo jumps het lopen wel heel veel fijner maken hoor. Vroegah was ik de eerste 10 min allemaal pijntjes in mijn gewrichten aan het verbijten voor ik was opgewarmd. Ik wordt nog steeds een paar keer per weekstaande gehouden als ik aan het lopen ben door mensen die willen weten wat voor rare schoenen ik aan heb :D Ik snap het goed en geef ook (bijna) altijd vriendelijk antwoord, maar eigenlijk vind ik het bloedirritant om mijn training te moeten onder breken.

Nou, ik heb even opgezocht wat die schoenen zijn en ik moet zeggen, applaus dat je daarmee zo naar buiten durft te gaan haha. Ik zou me dan kapot schamen, en bang zijn dat ik val :P

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:23

Ukkiee schreef:
Mrijn schreef:
Ik hou van hardlopen, maar nog meervan de voldoening achteraf! Ik moet zeggen dat mijn kangoo jumps het lopen wel heel veel fijner maken hoor. Vroegah was ik de eerste 10 min allemaal pijntjes in mijn gewrichten aan het verbijten voor ik was opgewarmd. Ik wordt nog steeds een paar keer per weekstaande gehouden als ik aan het lopen ben door mensen die willen weten wat voor rare schoenen ik aan heb :D Ik snap het goed en geef ook (bijna) altijd vriendelijk antwoord, maar eigenlijk vind ik het bloedirritant om mijn training te moeten onder breken.

Nou, ik heb even opgezocht wat die schoenen zijn en ik moet zeggen, applaus dat je daarmee zo naar buiten durft te gaan haha. Ik zou me dan kapot schamen, en bang zijn dat ik val :P

Gelukkig dan maar dat ik me niet zo snel ergens voor schaam. Ik heb wel heel wat bekijks hier hoor op het boeren platteland (wat de boer niet kent...), maar ik heb nog nooit negatief comentaar gehad, alleen geinteresseerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:29

Ik stond met Koninginnedag op het punt Kangoojumps aan te schaffen, maar ik vond 150 euro nog teveel :o Ik zou mij niet schamen hoor, ik maak er de blits wel mee _O-

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:53

Had je moeten doen, Phor! Dat was een mooie deal!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:36

Haha wat een coole dingen :D

Ik ben heel blij met m'n echt goede hardloopschoenen, aan laten meten in zo'n winkel waar ze een filmpje maken van hoe je loopt enzo. Het is in het begin even wennen, maar het scheelt echt zoveel qua pijntjes en ongemakken. Ook niet goedkoop trouwens. Net als fijne kleding, dat is zoveel comfortabeler. Sporten is gewoon afzien, maar je hoeft jezelf ook niet onnodig te irriteren he.

Eigenlijk vind ik alleen autosport echt leuk :') Nou zijn klassiekerrallyes (zonder stuurbekrachtiging!) best hard werken soms, maar een work out kan ik het toch niet noemen. Helaas.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:00

Mrijn schreef:

Ja weet ik, maar ik vind het nog steeds nogal een bedrag :o Ik zat me ook te bedenken dat ik een Amerikaanse schoonmoeder heb en dat ik die rond m'n verjaardag best wel even lief aan kan kijken O:)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:06

phormicola schreef:
Mrijn schreef:

Ja weet ik, maar ik vind het nog steeds nogal een bedrag :o Ik zat me ook te bedenken dat ik een Amerikaanse schoonmoeder heb en dat ik die rond m'n verjaardag best wel even lief aan kan kijken O:)

Even vragen of ze de doos dan opent en de schoenen uit het plastic haalt en de doos een beetje "gebruikt" er uit laat zien.

Elke keer als ik iets uit Amerika laat over komen en ik zit over de $50 moet ik flinke invoerrechten betalen. -O-

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:06

Zo ik ben er weer!
Dag stage gehad.

Ik heb mij redelijk aan het schema gehouden, bleek nog best lastig! Ik had echt vreselijk veel moeite om niet een koekje mee te eten met de bewoners zoals ik altijd deed. Maar heb mij beperkt tot 1 koek.
En normaal eet ik ook smiddag's wel eens een hapje mee met de warme maaltijd vd bewoners, en nu uit automatisme weer.. gelukkig kwam ik er op tijd achter en heb ik niet schandalig geschranst.

Net wel allemaal lekkere dingen in huis gehaald!
Afbeelding

En dit was mijn broodje gezond van vanmiddag! http://i41.tinypic.com/5wtbc.jpg

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:14

Oh trouwens, kan ik het fruit meteen snijden of moet ik wachten tot het vers is? Wil het namelijk in kleine porties doen en dan invriezen of in koelkast.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:36

Ik zou niet alles tegelijk snijden want dan kan je er niet tegen eten.
Het is maar beperkt houdbaar in bakjes in de koekast. Ananas en meloen bewaar ik maximaal tot de volgende dag.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:51

Cindeeh:
Het geeft niet als het niet ineens helemaal goed gaat.
Maar je bent je er nu wel van bewust en "betrapt" jezelf erop om weer in oude gewoontes te vallen en dat is een heel goed begin. Je bent je nu bewust van je eetgewoontes en kunt ze nu gaan veranderen.
Het hoeft niet ineens helemaal goed te zijn, kleine stapjes is ook goed.

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:07

zo vanmiddag de cardio 1 gedaan, lekker met de hond gewandeld en nu even mijn eten laten zakken en zo nog even rijden! genieten dit weer!

Hardlopen... het lijkt me heerlijk. Maar door 2 operaties aan mijn voet durf ik er niet aan te beginnen. Ik kan mijn voet minimaal afrollen waardoor ik denk ik altijd geforceerd ga lopen. -O-

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:10

schnappie schreef:
zo vanmiddag de cardio 1 gedaan, lekker met de hond gewandeld en nu even mijn eten laten zakken en zo nog even rijden! genieten dit weer!

Hardlopen... het lijkt me heerlijk. Maar door 2 operaties aan mijn voet durf ik er niet aan te beginnen. Ik kan mijn voet minimaal afrollen waardoor ik denk ik altijd geforceerd ga lopen. -O-

Goed bezig geweest vandaag! :)

Ik heb net workout 1 gedaan van bodyrevolution :) (1e dag van week 2 nu voor mij) :)
Ging goed, heb vandaag geprobeerd alles maximaal te doen, omdat ik mezelf erop betrapte de oefeningen wat "lui" uit te voeren :)
Voel me nu moe maar voldaan, en was nog niet compleet kapot aan het eind van de workout :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:12

Cindeeh, goede en lekkere dingen heb je aangeschaft zeg!

Zo, sinds maart niks meer gedaan en vandaag opnieuw begonnen met de 30 day shred. Ging makkelijker dan de eerste keer! Nu het sporten en de gezonde eetgewoontes volhouden, want die hadden het de vorige keer voor mij verpest. Je komt niet voor niks anders 4 kilo aan in één maand tijd he :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:19

Ik ben vandaag zo erg verbrand dat bewegen zeer doet :') Maar de vijver is wel schoon. Was best wel een intensief werkje, ondanks dat ik met water bezig was.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:25

Zo, mijn avondeten zit erin.

Salade met ei, gerookte kip, komkommer, sla, pijnboompitten, augurk en zelfgemaakte honingmosterd dressing(oke niet helemaal gezond, maar heb niet zoveel als normaal er over heen gedaan, dus ben toch sws al gezonder bezig :') Stapsgewijs kom ik er wel haha.
Oh en ik had nog een klein bordje gebakken aardappeltjes met wat appelmoes.

Nu een bakje yoghurt met vers fruit en dan strakjes de shred doen!

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:37

Vraagje: Ik heb een tijdje hardgelopen, maar daar ben ik echt op uitgekeken eigenlijk dus ik wil baantjes gaan zwemmen in het openluchtzwembad hier om de hoek, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik bedoel, ik vind het wel fijn als het effect heeft, maar ik wil voorkomen dat ik iets overbelast en bovendien moet het wel leuk blijven natuurlijk. ;)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:03

_JY_ schreef:
Vraagje: Ik heb een tijdje hardgelopen, maar daar ben ik echt op uitgekeken eigenlijk dus ik wil baantjes gaan zwemmen in het openluchtzwembad hier om de hoek, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik bedoel, ik vind het wel fijn als het effect heeft, maar ik wil voorkomen dat ik iets overbelast en bovendien moet het wel leuk blijven natuurlijk. ;)

Uhm, mijn eerste tip: Leer de wedstrijdtechniek aan voor schoolslag. Ik heb 2 jaar op wedstrijdzwemmen gezeten, en ik vond het heerlijk dat ik niet de hele tijd mijn hoofd boven water hoefde te houden. Hierdoor belast je je nek minder en kan je je andere spieren beter gebruiken omdat je niet op moet letten of je niet kopje onder gaat.
Misschien kan je een proefles wedstrijdzwemmen nemen en daar wat tips opdoen :)
Ik vond de wedstrijdtechnieken in ieder geval veeeeel fijner dan de ''zwemles'' technieken

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:06

JY ik begin gewoon met banen zwemmen zonder pauze en stop na een uur. Gewoon de schoolslag. Ik voel het meestal wel aan m'n armen
Ik zwem wel niet veel, denk ong 1x per 1,5 maand..

Jillian is weer klaar voor vandaag. Morgen en overmorgen weer rust. Misschien dat ik zometeen nog een ab workout filmpje doe