Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:11

Tweestrijd hoor , soms wou ik dat ik normaal was maar soms is het in mijn voordeel haha

Zo heb een neef na tig jaren weer eens gesproken , heerlijk dat beetje licht. Lang verhaal maar hij is best aardig :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:16

*komt weer een keer binnen vallen*

Ik ben er wel blij mee :j ik zou mijn manier van denken never nooit niet willen ruilen voor 'normaal' dat lijkt me zooo saai...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:29

*heeft even bijgelezen*
Ik ben er ook wel blij mee, hoewel het soms lastig is dat mijn hersens geen connecties maken die andere wel maken, of juist rare connecties...

En flirten, inderdaad niet over beginnen. Ik was/ben verliefd op een jongen. Ik had echt geen idee of het wederzijds was, ik heb geen idee hoe ik moet flirten. Dus heb ik het uiteindelijk maar gewoon verteld, aangezien we toch (goede) vrienden zijn. Veel te veel gedoe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:30

ja lastig,
ik ben supergoed en superslecht in dingen. Maar de dingen waar ik superslecht in ben nekken me toch wel meer dan dat de dingen waar ik goed in ben me opleveren. Mss komt dat ooit nog :+ En ik zou me mezelf niet voor kunnen stellen met een minder analytisch en artistiek brein enzo.

Toch denk ik dat mensen die niet zo zijn een stuk gelukkiger zijn, al worstelen die dan wel weer vaak met het idee van dat ze nergens talent voor hebben en dat soort dingen
... :o Dat heb ik nooit gehad, maar mijn talenten zijn nutteloos. Wat heb je er aan als je supergoed bent in staartdelingen uit je hoofd rekenen als er rekenmachines bestaan.... Om maar een voorbeeld te noemen :') .....
Heel af en toe gebeurt het dat ik sneller ben dan dat het duurt voordat iemand z'n rekenmachine gepakt heeft, maar dan kijken ze me meestal ook aan van 'wat ben jij voor freak :+ '...
En ik kan goed tekenen enzo en allemaal artistieke dingen, maar ik doe er geen fiets mee omdat ik altijd moe en overprikkeld ben en dan haal ik er weinig lol uit :') . Mss had ik toch maar naar de kunstacademie moeten gaan, maar dan zou ik me nog nuttelozer gevoeld hebben wsl :') .

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 19:32

Ik vraag me serieus af of ik er wel blij mee ben.. tuurlijk heeft het voordelen, maar ik denk dat de nadelen toch zwaarder wegen en ik liever geen Autisme had...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:34

wat ik ik een van de enige écht stomme dingen eraan vind ik dat ik heel traag van begrip ben, en dat ze hier op school echt kwaad om kunnen worden (ook wel begrijpelijk, 3x iets moeten herhalen omdat ik het weer niet snap is ook niet altijd handig) maar ookal leg ik het uit, bij mij gaat het gewoon allemaal wat langzamer krijg ik toch regelmatig gesnauw dat ik niet oplet, niet luister, alleen met mezelf bezig ben etc. (en dat zijn dat je vriendinnen :') ) maarja, er zijn ook zat mensen met wél geduld, die me gewoon wat langer laten denken dus ook dat is niet echt een heel groot probleem :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:35

Inderdaad, het is wel heel zwaar. Ik wens liever dat ik het niet heb dan wel.
Maar goed, er valt weinig aan te doen, dus maak ik er maar het beste van.

Het lastigste is dat ik heel snel overprikkeld raak door geluid (handig in een drukke klas met 32 leerlingen). Dus heb ik veel hoofdpijn, en eens in de zoveel tijd ben ik gewoon helemaal op.

Ik ben nu bezig met mindfullness, ik slaap beter, ben rustiger in mijn hoofd, minder hoofdpijn, dus dat is ook een echte aanrader.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:36

Ik ben absoluut niet traag van begrip, integendeel zelfs. :=
Maar meestal leggen ze het 3 keer uit, terwijl ik het na een keer begrijp, en dan ga ik vervolgens twijfelen, leggen ze het net wat anders uit, stelt er iemand weer een (domme :o ) vraag waardoor ik er geen snars meer van snap. 8)7

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 19:37

milou123 schreef:
Ik ben absoluut niet traag van begrip, integendeel zelfs. :=
Maar meestal leggen ze het 3 keer uit, terwijl ik het na een keer begrijp, en dan ga ik vervolgens twijfelen, leggen ze het net wat anders uit, stelt er iemand weer een (domme :o ) vraag waardoor ik er geen snars meer van snap. 8)7

Hoe herkenbaar is dat _O-

en als je dan het verhaal voor jezelf herhaald brult de 1e jaa maar dat zeg ik :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:38

Bij mij ligt het eraan, soms snap ik iets meteen, maar met bijvoorbeeld grapjes of sommige sarcastische opmerkingen duurt het even. En misschien ben ik te goedgelovig soms :').

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:39

Oh, ik ben heel naïef/goedgelovig.
Daar 'pesten' ze mij thuis ook altijd mee. Ik trap bijna overal in. :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:40

ik heb het ook niet altijd, maar toch wel érg vaak, sarcastiche opmerkingen snap ik vrijwel nooit, grapjes meestal wel -maar ook niet altijd- +ik hoor alles evenhard, dus vaak zit er iemand tegen me te praten zonder dat ik het doorheb, dan worden ze toch ook meestal kwaad als ze doorkrijgen dat ik helemaal niks versta :')

ik trap juist nergens meer in, vraag altijd door voortaan bij alles wat niet waar zou kúnnen zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:40

mja, uiteindelijk is het een hele onnuttige vraag.... Wsl zou je jezelf niet meer zijn als je het niet zou hebben. Dus het is moeilijk om voor te stellen hoe het dán wel zou zijn. Alth. Ik vind autisme toch wel iets wat redelijk doordrenkt is in zo ongeveer alles wat je doet.

Maar voor mij ziet het er wel uit alsof mensen zonder allemaal aandoeningen het makkelijker hebben, iig :Y)

Dat laatste herken ik ook milou, maar dat trage ook wel :')
Ik kan bij sommige dingen echt imbeciel zijn (autorijden heeft bv. even geduurd voordat ik het onder de knie had O:) ) en sommige dingen snap ik veels te snel... En dan raak ik alleen maar in de war van het feit dat andere mensen het nog niet snappen :') .
Sowieso, lukken dingen me vaak wel veel beter als ik dingen maar een beetje op gevoel doe, want als iemand iets uit gaat leggen en ik moet het ook nog uitvoeren gaan er een beetje te veel processen door elkaar heen...
En ik ben toch geen gevoelsmens :') Wel een autodidact.... :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:41

Bij mij op school. In mijn klas heb ik niet echt vrienden, ben wel bevriend met 1 jongen en ga ook wel met 2 andere jongens om. Eentje daarvan kan me ook enorm in de maling nemen.
Je went eraan :').

Ik ben juist een gevoelsmens, ik ben ook hooggevoelig :j.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:43

ik heb eigenlijk maar 1 vriendin op school, waar ik soms ook oprecht tweifels bij kan zetten, maar dat maakt me helemaal niks uit, heb bij de paarden een stel heel leuke vriendinnen en dat is voor mij wel genoeg :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:44

Ik heb buiten mijn klas een klein vriendengroepje, stuk of 4 vriendinnen en nog een andere vriend. Helaas is de vriendengroep van vorig jaar uit elkaar gevallen, maar die spreek ik nog wel eens.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:44

Trouwens, in dat boek, niet ongevoellig (en in heel veel meer boeken), zitten best veel spel/typfouten. :=
Dat valt mij dan weer altijd op. :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:46

dat zie ik allemaal niet, als er iemand veel spelfouten maakt ben ik het wel :')
ik heb trouwens vanmiddag ook die film gekeken, Brammetje baas, echt heel veel herkenning ook!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:47

Daar hoor ik mee over.
Die ga ik dus ook eens even kijken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:47

Brammetje Baas is een goede herkenbare film ja :j

Slikken jullie ook speciale medicatie of supplementen?
Ik slik zelf concerta, zonder ben ik druk, ongeconcentreerd en maak ik mezelf en iedereen gek...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:48

Nee, niks.
Ik let wel op mijn voeding, maar meer omdat het gezond is dan om een andere reden. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:50

Menino schreef:
Heel af en toe gebeurt het dat ik sneller ben dan dat het duurt voordat iemand z'n rekenmachine gepakt heeft, maar dan kijken ze me meestal ook aan van 'wat ben jij voor freak :+ '...

Ja idd, en dan alsnog na rekenen met de machine, omdat ze niet geloven dat het goed is :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:51

Ik slik niks, vroeger wel even tot ik een verkeerde combi opheb toen zijn we er mee gestopt :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:53

ik slik ook geen medicijnen. Ik heb tot nog toe niet de indruk dat het me dusdanig beperkt dat ik dat nodig heb.

Ik heb ook 1 keer een workshop mindfulness gedaan, maar ik kon er helemaal niks mee. Zit je daar en dan gaan ze je met een verhaaltje op pad nemen "je loopt door een bos, neem de geuren en geluiden in je op etc etc"... nee, ik loop niet in het bos, ik zit hier op de grond, en wat ik ruik is de zweetlucht van mijn buurman!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:54

Shiloh schreef:
ik slik ook geen medicijnen. Ik heb tot nog toe niet de indruk dat het me dusdanig beperkt dat ik dat nodig heb.

Ik heb ook 1 keer een workshop mindfulness gedaan, maar ik kon er helemaal niks mee. Zit je daar en dan gaan ze je met een verhaaltje op pad nemen "je loopt door een bos, neem de geuren en geluiden in je op etc etc"... nee, ik loop niet in het bos, ik zit hier op de grond, en wat ik ruik is de zweetlucht van mijn buurman!

Bij mij werkt het juist wel, maar ik zit één op één op een bank :')