Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:55

ik zie dit topic nu pas!

ook ik meld me hier, ik heb nu 4 jaar problemen met eten, waarvan 3 echt boulimia.
heb een tijdje hulp gehad, maar dat is stop gezet omdat het me echt niet lukte om mee te werken.
inmiddels loopt het echt uit de hand en ben ik 21 juni ''uitgenodigd'' bij de kinderarts, die gaat kijken in hoeverre al het braken schade heeft aangericht.
ergens ben ik er ook wel klaar mee, ik ben futloos, heb het eeuwig koud en ik heb nu 11 afspraken van 1 1/2 uur bij de tandarts om mijn gebit weer redelijk te maken..
het is daarom ook echt een tweestrijd in mijn hoofd, ik wil dit het liefste achter me laten, maar omdat ik er al een tijd zo diep inzit ben ik bang voor hoe en wie ik ben zonder es, genoeg stof tot nadenken dus :)

echt een goed initatief om mensen die hier ook last van hebben ervaringen uit te kunnen laten wisselen :j

Nadine_S

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:03

Jeetje wat een lange tijd ook al, Charissa!
Maar wie je bent zonder eetstoornis? Wie ben je nu niet door je eetstoornis?
Ik was ook zo bang om m'n eetstoornis los te laten omdat ik niet wist wie of wat ik dan zou zijn. Maar uiteindelijk is dat vanzelf goed gekomen. Ik ben een paardenliefhebber, papegaaienliefhebber, instructrice, boerin, fan van formule 1 en motoGP, leesfanaat etc etc etc! Het hoeft niets speciaals te zijn, maar je bent zoveel meer dan een eetstoornis!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:37

Jeetje, klinkt heftig, Charissa!
Ook ik herken je gevoel over wie je bent zonder ES heel goed. Ik had (en heb) geen idee wie ik zonder ben, en ben nu druk bezig dat uit te vinden. Wat ik wel weet is dat ik zonder ES een stuk leuker ben om mee om te gaan, en dat ik in ieder geval een stuk zorgelozer in het leven sta. Voor mij dus een reden om het gevecht aan te gaan!
Ik hoop dat het je lukt om van je ES te winnen!

Ikzelf zit momenteel een beetje in de stress. Het gaat de laatste tijd erg goed, en ik vond het dus ook tijd om misschien een stapje verder te gaan. Mijn eetstoornis is eigenlijk begonnen op het moment dat ik vegetariër werd. Vanaf dat moment kon ik mezelf echt dingen onthouden, en merkte ik dat ik sterk genoeg was om echt te stoppen met eten. Het lijkt me dus essentieel voor het overwinnen van mijn ES, om weer vlees en vis te gaan eten. Pas dan kan ik mijn controledrang echt loslaten. Ik weet echter niet zo goed hoe ik daarmee moet beginnen; bij de gedachte eraan knijpt mijn maag zich al samen.
Nu wil ik proberen om vanavond pasta met zalm te eten, maar ik schijt echt zeven kleuren... Hebben jullie misschien tips?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:46

Heb niet iets qua vlees of vis wat je gewoon heel lekker vond en dus jammer vond dat je niet meer kon eten?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:22

Mijn tip? Verstand op 0 en doen. Werkte bij mij altijd het beste. Knap dat je het wilt proberen!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:06

Nataly_ Hoever staat het met hulp zoeken?

JasmijnJoy, vervelend hé als mensen je zo 'puschen' om te gaan zwemmen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Herken het wel, zwem liever niet. Maar doe het omdat andere het fijn vinden..

GeekGirl wat goed van de frituur! Als zo blijft gaan gewoon af en toe is doen. :)

Dat is al een lange tijd charissa134.. ik begrijp de tweestrijd in je hoofd wel (herkenbaar). Maar ook zonder eetstoornis ben je iemand. Broccoli verwoord het mooi:
Broccoli schreef:
Het hoeft niets speciaals te zijn, maar je bent zoveel meer dan een eetstoornis!

xSwanHeart hoe is het eten vanavond gegaan?

Al heel lang eigenlijk vanaf kleins af aan eet ik weinig tot geen groente. Nu vind ik het serieus gewoon eng om groente te eten. Ik ontwijk groente het liefst, eet het niet en als ik het eet gaat het moeizaam. Nu vroeg ik me af, zijn er mensen die dit herkennen?

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:42

Aanvraag naar de huisarts gedaan voor een verwijzing. Ook via school zijn ze bezig om me naar het GGD te hebben. Die verwijzingen duren al enkele weken.
Ben inmiddels weer 4 kg kwijt.. Ook wordt het steeds moeilijker om met mensen te eten.. Bluh!

Ben ook heel benieuwd swanheart, heb je zalm gegeten met pasta?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:33

Ik herken je gevoel heel erg, pink! Ik heb het zelf dan niet bij groente, maar bij vlees en vis. Ik ben echt niet meer gewend dat te eten, en hoewel ik het graag wil, durf ik het echt niet te eten. Ik ga het ook echt uit de weg, zorg altijd dat er ergens vegetarisch eten is (desnoods neem ik het zelf mee).
Vanavond ging het eten gelukkig wel goed. Ik at met mijn vriend, dus hij had een stuk zalm, en daarbij hadden we vegetarische pasta. Pasta met zalm erdoor was nog net even een stap te ver. Het duurde even voordat ik het durfde, maar heb twee hele kleine hapjes zalm gehad, en daarna vreselijk zitten giechelen, haha. Voelde me er echt goed bij. Helaas moest mijn vriend plotseling weg, naar bandrepetitie (waren we even vergeten, we waren beide nogal onder de indruk, haha). Doordat dat een beetje stress opleverde, voel ik me nu wel een beetje rot Had liever gehad dat hij nog bij me was, want nu voel ik me er toch niet helemaal fijn bij... Een beetje praten had me waarschijnlijk goed gedaan.
Maargoed, ik heb het gedaan, dus ben wel trots :) en later vast ook tevreden.

Vervelend hoor, Nataly! Naar ook dat de hulp zo lang op zich laat wachten... Heb je al enig idee waar je om behandeling zou willen gaan?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:49

Topper!

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:30

xSwanHeart, super van je! Ik ben ook heel trots op je, hihi!

nataly_, wat vervelend zeg. Ik hoop dat de hulp snel komt, laat het ons weten!

Broccoli, hoe gaat het met de buik?En daarbij het eten? ( Je was toch zwanger? :=)

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:45

charissa134 schreef:
ik zie dit topic nu pas!

ook ik meld me hier, ik heb nu 4 jaar problemen met eten, waarvan 3 echt boulimia.
heb een tijdje hulp gehad, maar dat is stop gezet omdat het me echt niet lukte om mee te werken.
inmiddels loopt het echt uit de hand en ben ik 21 juni ''uitgenodigd'' bij de kinderarts, die gaat kijken in hoeverre al het braken schade heeft aangericht.
ergens ben ik er ook wel klaar mee, ik ben futloos, heb het eeuwig koud en ik heb nu 11 afspraken van 1 1/2 uur bij de tandarts om mijn gebit weer redelijk te maken..
het is daarom ook echt een tweestrijd in mijn hoofd, ik wil dit het liefste achter me laten, maar omdat ik er al een tijd zo diep inzit ben ik bang voor hoe en wie ik ben zonder es, genoeg stof tot nadenken dus :)

echt een goed initatief om mensen die hier ook last van hebben ervaringen uit te kunnen laten wisselen :j

Goed dat je het topic hebt gevonden :)
Hoop dat je er wat aan hebt !
Tandarts :brr: daar durf ik na dat mijn voortanden zijn vernieuwd (gevolgen braken) niet meer heen ;(
Maar goed van die afspraak bij de kinderarts , heb je die zelf aangevraagd?
Ben wel nieuwschierig wat er uitkomt , ,want dan kan ik mezelf ook een schop onder me reet geven om een afspraak te maken.
Ik denk steeds , ik sta nog dus het doet het nog

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:17

JasmijnJoy schreef:
Broccoli, hoe gaat het met de buik?En daarbij het eten? ( Je was toch zwanger? :=)

Ja gaat hartstikke goed! Groeit lekker en de kleine is lekker druk! Ook tijdens m'n zwangerschap maak ik me niet druk om het eten. Het enige wat ik doe is opletten dat ik voldoende vitaminen binnen krijg. Ben nogal van het snoepen, maar daar heeft de kleine niets aan ;) :D

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:23

Hahah mooizo! :) Ik ben benieuwd, hoe lang nog?

En tja. met mij,,, ik zit beetje in de put.En dat eet ik weg met chocola. En ik heb teveel aan mijn hoofd. Ik denk overuren, ik denk dat ik problemen heb. Wat niet zo is. En ik maak het mezelf moeilijker dan het is. Ik zit alweer chocola te eten. En ik heb niet eens trek. :r
Maar met braken val je toch ook niet af? En dan kan je toch darm/maag (?) problemen krijgen?

edit; en als ik nadenk heb ik vandaag niet veel caloriën gegeten/gedronken. Bijna niks gegeten en alleen water. EN dan kom ik thuis, wafel met een berg slagroom en aardbeien, e cola chocola cola. En dan voel ik me zo slecht :(
Laatst bijgewerkt door JasmijnJoy op 16-05-13 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:25

nestle schreef:
charissa134 schreef:
ik zie dit topic nu pas!

Goed dat je het topic hebt gevonden :)
Hoop dat je er wat aan hebt !
Tandarts :brr: daar durf ik na dat mijn voortanden zijn vernieuwd (gevolgen braken) niet meer heen ;(
Maar goed van die afspraak bij de kinderarts , heb je die zelf aangevraagd?
Ben wel nieuwschierig wat er uitkomt , ,want dan kan ik mezelf ook een schop onder me reet geven om een afspraak te maken.
Ik denk steeds , ik sta nog dus het doet het nog

Tja, tot je niet meer staat.... Ga gewoon een keertje kijken. En jezelf alten informeren. kom je vanzelf achter of het werkt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:32

JasmijnJoy schreef:
edit; en als ik nadenk heb ik vandaag niet veel caloriën gegeten/gedronken. Bijna niks gegeten en alleen water. EN dan kom ik thuis, wafel met een berg slagroom en aardbeien, e cola chocola cola. En dan voel ik me zo slecht :(

Je snapt toch zelf ook dat als je bijna niks eet het echt héél logisch is dat je een eetbui krijgt? Natuurlijk ga je wafels en slagroom en cola en chocola nemen, daar zit allemaal veel suiker in en dat is precies wat je lichaam wil: energie.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:34

DaniBanani schreef:
JasmijnJoy schreef:

Je snapt toch zelf ook dat als je bijna niks eet het echt héél logisch is dat je een eetbui krijgt? Natuurlijk ga je wafels en slagroom en cola en chocola nemen, daar zit allemaal veel suiker in en dat is precies wat je lichaam wil: energie.

Maar dat is juist wat ik níet wil eten. Want ik ben aan het afvallen. En ik had op school echt geen honger. En daarna gym. Dus dan eten veroorzaakt buikpijn bij mij. En eerlijk gezegd, ik had zo'n leeg maag gevoel. En dat vind ik eigenlijk fijn. Heel raar. Maarja als ik dan niet meer bezig ben.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:38

Ja dan moet je ook niet de hele dag niks eten. Dan gaat je lichaam zeuren om producten waar veel energie in zit - zoals chocola en slagroom. Dat lege-maag-gevoel fijn vinden is trouwens iets wat tamelijk eetgestoord is. Zou jij niet eens naar een huisarts?

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:41

DaniBanani schreef:
Ja dan moet je ook niet de hele dag niks eten. Dan gaat je lichaam zeuren om producten waar veel energie in zit - zoals chocola en slagroom. Dat lege-maag-gevoel fijn vinden is trouwens iets wat tamelijk eetgestoord is. Zou jij niet eens naar een huisarts?

Echt, ik wist niet dat dat echt iets voor mensen met een ES is. Ik voel e echt fijn bij dat gevoel. Nee ik wil echt niet naar de huisarts.
Dit is wat een andere bokker in een hk topic zei. ik deed ene beetje ontevreden.
JasmijnJoy schreef:
gerlindie schreef:
zegt het meisje dat 4 verzorgpony's heeft, op 3 friezen mag komen rijden en een superdressuurpaard mag verzorgen

EDIT: en heel knap is

Ja, de buitenkant ziet er goed uit. Maar alles gaat mis. En ik heb meerdere dingen war ik ontevreden over ben. En zeker mijn gedachtes/ziektes. En die friezen gaat niet door. En tja die 4 vp's zijn echt geluk. EN bij hun ligt inderdaad het geluk voor het oprapen. Als ik hun niet had, was ik lang niet zo "perfect"als in jou ogen.En misschien was ik er dan wel niet meer.

Maar hoe jij het zegt, ziet het er allemaal wel rooskleurig uit ja :j Maarja dingen verrotten vanbinnen hea ;)

edit; hierdoor ga ik wel nog meer nadenken over hoe goed mijn leven eigenlijk is :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:53

Dus je eet zo min mogelijk, hebt eetbuien, vind een lege maag prettig, wil afvallen - maar omdat je leuke verzorgpony's hebt gaat alles fantastisch en hoef je heus niet naar een huisarts.

Klinkt niet écht heel logisch.
Weet je, je kan ook wachten tot het erger wordt. Pas hulp zoeken als je leeft op een appel per dag, als je ernstig ondergewicht hebt en altijd blauw ziet van de kou, of als je vreselijke eetbuien hebt en vervolgens alles uitkotst. Of als je in het ziekenhuis belandt. Je kan óók even verstandig zijn en nú hulp vragen vóórdat het zover komt. Oh, en dat 'ja maar zover komt het bij mij heus niet want ik wil gewoon een beetje afvallen' wat je nu waarschijnlijk denkt? Doe maar niet. Meestal kom je bedrogen uit.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:56

DaniBanani schreef:
Dus je eet zo min mogelijk, hebt eetbuien, vind een lege maag prettig, wil afvallen - maar omdat je leuke verzorgpony's hebt gaat alles fantastisch en hoef je heus niet naar een huisarts.

Klinkt niet écht heel logisch.
Weet je, je kan ook wachten tot het erger wordt. Pas hulp zoeken als je leeft op een appel per dag, als je ernstig ondergewicht hebt en altijd blauw ziet van de kou, of als je vreselijke eetbuien hebt en vervolgens alles uitkotst. Of als je in het ziekenhuis belandt. Je kan óók even verstandig zijn en nú hulp vragen vóórdat het zover komt. Oh, en dat 'ja maar zover komt het bij mij heus niet want ik wil gewoon een beetje afvallen' wat je nu waarschijnlijk denkt? Doe maar niet. Meestal kom je bedrogen uit.

Ja, ik weet heus wel dat ik hulp moet zoeken. maar er zijn dagen /weken dat het super gaat! Maar als ik teveel ga nadenken. En het is gewoon moeilijk ja, ik draag als 13 jarig meisje zoveel met me mee. Ik kan er soms even niet meer tegen. En ik weet heus wel dat ik problemen heb. EN totaal niet tevreden met mezelf ben. Maarja. Hulp zoeken, ik kan het zelf wel aan. En er zijn mensen die op me letten. Dus als het echt té erg word. Dan helpen hun mij wel. En zeggen hun dat ik hulp moet zoeken. E ja ik moet inderdaad al hulp gaan zoeken. Maar het is zo verdomd lastig ;(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:11

Dat is het ook. :(:)
Maar weet je, ik heb ook lang -héél lang- gedacht dat ik het zelf allemaal wel zou redden en dat mijn omgeving wel in zou grijpen als ze dat nodig vonden. Maar de omgeving deed niks, ik bleef járenlang aanmodderen en heb uiteindelijk veel meer problemen gekregen dan wanneer ik direct hulp had gevraagd en eerlijk was geweest. Dat hoeft voor jou niet te gelden hoor, zeker niet - maar neem het -neem jezelf- wel serieus.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-05-13 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:12

Oke, ik ga denk ik nu heel banketstaaf klinken maar ik vind het heel moeilijk om jou berichten te lezen JasmijnJoy.
Dit omdat je in mijn ogen heel erg praat in het eetstoornis gedeelte/gedachten.
Het is alsof ik alleen maar je eetstoornis lees en niet je gezonden kant?
Hiermee bedoel ik het stom vinden om te eten omdat je wil afvallen, geen hulp willen want je ziet er "normaal" uit.
Vragen stellen over lax & braken alsof als wij wouden zeggen dat er niks met je lichaam gebeurd je het zou gaan doen om af te vallen ?

Hier door krijg ik een beetje het gevoel dat je het allemaal eigenlijk best fijn vind dat afvallen & lege maag enzo
Het word allemaal een beetje pro-ana achtig ( mischien alleen in mijn ogen hoor omdat ik hier vandaan kom en niet tegen soort gelijke dingen kan )

Terwijl ik en de meeste hier veel meer in motivatie praten om een gezond eetpatroon te ontwikkelen ( meerdere eetmomenten per dag ) en gemotiveerd proberen te blijven om van die rot ES af te komen.
Tuurlijk praten wij ook over de dingen die we lastig vinden of vervelend en als de ES wat meer op de voorgrond is zullen we meer van uit die gedachtens spreken maar ook de gezonde kant is wel ergens aanwezig.

Kan het echt wel zijn dat jou gezonde kant nu gewoon totaal weg gevaagd word door de ES gedachten maar ik merk dat het voor mij heel lastig is om positief te blijven als mijn ES meer op de voor grond is.
En als ik dan veel negatief lees dan is mijn gezonde kant foetsie.

En ik hoopte juist met dit topic elkaar te kunnen helpen de gezonde kant aan te spreken en met ze alle positiviteit aan elkaar te geven.

Maar iedereen heel eerlijk.
Als dit iets is waar ik alleen last van heb of ergens in overdrijf.
Zeg het me , want voel me best schuldig dat ik nu zo tegen Jasmijnjoy uitval.
Maar het zit me al een tijdje dwars en merk dat ik daarom dit topic ga ontwijken.
Maar het kan ook gewoon aan mij liggen en dan weet ik dat ik gewoon moet stoppen met dit topic lezen.
Het betekend niet dat het zo moet zijn als ik het topic wil hebben maar vroeg me af of ik de enige ben die het moeilijk vind en hoe andere dit dan oplossen ?

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:17

nestle schreef:
Oke, ik ga denk ik nu heel banketstaaf klinken maar ik vind het heel moeilijk om jou berichten te lezen JasmijnJoy.
Dit omdat je in mijn ogen heel erg praat in het eetstoornis gedeelte/gedachten.
Het is alsof ik alleen maar je eetstoornis lees en niet je gezonden kant?
Hiermee bedoel ik het stom vinden om te eten omdat je wil afvallen, geen hulp willen want je ziet er "normaal" uit.
Vragen stellen over lax & braken alsof als wij wouden zeggen dat er niks met je lichaam gebeurd je het zou gaan doen om af te vallen ?

Hier door krijg ik een beetje het gevoel dat je het allemaal eigenlijk best fijn vind dat afvallen & lege maag enzo
Het word allemaal een beetje pro-ana achtig ( mischien alleen in mijn ogen hoor omdat ik hier vandaan kom en niet tegen soort gelijke dingen kan )

Terwijl ik en de meeste hier veel meer in motivatie praten om een gezond eetpatroon te ontwikkelen ( meerdere eetmomenten per dag ) en gemotiveerd proberen te blijven om van die rot ES af te komen.
Tuurlijk praten wij ook over de dingen die we lastig vinden of vervelend en als de ES wat meer op de voorgrond is zullen we meer van uit die gedachtens spreken maar ook de gezonde kant is wel ergens aanwezig.

Kan het echt wel zijn dat jou gezonde kant nu gewoon totaal weg gevaagd word door de ES gedachten maar ik merk dat het voor mij heel lastig is om positief te blijven als mijn ES meer op de voor grond is.
En als ik dan veel negatief lees dan is mijn gezonde kant foetsie.

En ik hoopte juist met dit topic elkaar te kunnen helpen de gezonde kant aan te spreken en met ze alle positiviteit aan elkaar te geven.

Maar iedereen heel eerlijk.
Als dit iets is waar ik alleen last van heb of ergens in overdrijf.
Zeg het me , want voel me best schuldig dat ik nu zo tegen Jasmijnjoy uitval.
Maar het zit me al een tijdje dwars en merk dat ik daarom dit topic ga ontwijken.
Maar het kan ook gewoon aan mij liggen en dan weet ik dat ik gewoon moet stoppen met dit topic lezen.
Het betekend niet dat het zo moet zijn als ik het topic wil hebben maar vroeg me af of ik de enige ben die het moeilijk vind en hoe andere dit dan oplossen ?

pff, sorry ik moet echt opletten met wat ik post. Kijk en daarom voel ik me dus ook zo'n aansteller. Laatst had ik wel de tip van iemand opgevolgd, kijk een keer naar de postieve kanten als je in de spiegel kijkt. Nou werkelijk waar. Dat heb ik geprobeerd. En het enigste was mijn haar.
Maar ik moet inderdaad proberen wat postiver te worden, hier. Want op school merkt niemand er iets van. Maar in mijn hoofd ben ik best wel negatief en bang, onzelfverzekerd. En ik snap je irritatie helemaal!
En eerlijk gezegd post ik alle positive dingen niet. Want soms ben ik blij om de onozelste dingen. En dan voel ik me stom etc. En tja daar hebben jullie niets aan. Maar jullie hebben natuurlijk ook niets aan mijn gezeik.
En over dat braken en laxeermiddel. Ik vraag juist aan jullie hoe en wat. Voordat ik mezelf eraan ga wagen. Want dat wil ik absoluut niet! Dus als ik dan weer even weet hoe en wat. Brengt mij dat van het idee af. Ik wil toch dat mijn lichaam beter word. En niet slechter. Dus sorry!

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:19

DaniBanani schreef:
Dat is het ook. :(:)
Maar weet je, ik heb ook lang -héél lang- gedacht dat ik het zelf allemaal wel zou redden en dat mijn omgeving wel in zou grijpen als ze dat nodig vonden. Maar de omgeving deed niks, ik bleef járenlang aanmodderen en heb uiteindelijk veel meer problemen gekregen dan wanneer ik direct hulp had gevraagd en eerlijk was geweest. Dat hoeft voor jou niet te gelden hoor, zeker niet - maar neem het -neem jezelf- wel serieus.

Tja,, ik weet het niet.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:44

Ik vind het alleen maar goed dat Jasmijn dingen deelt. Juist de eenzaamheid van het niets kunnen/mogen delen heeft mij dieper de put in geholpen.
Ik vind ook dat je in een rap tempo zieker bent geworden, Jasmijn, maar nogmaals: ik ben juist 'blij' dat je eerlijk bent, dingen deelt.
En ik ben nog steeds van mening dat wanneer anderen dit triggerend vinden, het eigenlijk bij hunzelf ligt. Ik heb ook lang last gehad van triggers. En waarom? Omdat ik eigenlijk (weer) wilde zijn als degene die een triggerend stuk schreef. Juist het aangaan van triggers kan je zo ontzettend helpen bij het loslaten van je eetstoornis. Ik kon op een gegeven moment juist denken: "dit wil ik NOOIT meer." En sprak mijn gezonde kant op dat soort momenten aan. Ik vond magere meiden op tv ook heel triggerend, dan maar geen tv meer kijken? En ik weet hoe moeilijk het is, want de es trekt aan alle kanten en probeert grip te krijgen op dat soort momenten.