Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:31

Sinds wanneer ben je op je 28 verantwoording schuldig aan je familie?
Die zijn lekker volwassen daar zeg... |o

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:34

Jeetje, wat een nare reactie van je familie zeg! Ik vind het nogal oneerlijk voor je, ik bedoel.. Je bent geen tiener meer! Ik wens je veel sterkte met je beslissing, wat het ook wordt. Maar laat je niet van de wijs brengen door familieleden! Dan maak je misschien de 'verkeerde' keuze.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:38

ano28 schreef:
Wow, hoe MIJN probleem nu ineens een familiedrama geworden lijkt te zijn.
Zojuist bericht dat ik het verder alleen (of zonder familie) zal oplossen. Jeetje, die had ik even niet aan zien komen. Ik ben tot de grond toe afgebrand door mijn zus. Ze sprak voor de familie.

Wat ontzettend kinderachtig van je familie. Je bent 28, geen 15 jarige die zwanger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:38

Goh wat een moeilijke situatie meid! Mijn complimenten voor de wijze waarop je je keuze probeert te maken. Het is jouw beslissing, jouw keuze, het is tenslotte ook jouw lichaam en jouw leven. Veel sterkte met het nemen van de voor jou juiste beslissing.

Jammer dat het je niet makkelijker wordt gemaakt door de mensen van wie je juist steun zou mogen verwachten.

troi

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:42

Wat afschuwelijk! Alsof jij een goed gevoel krijgt als je je kind laat weghalen omdat je familie anders pissig wordt, dan kun je hen nooit meer recht in de ogen kijken, en jezelf waarschijnlijk ook niet..

Ik hoop dat je voldoende dicht bij jezelf kan blijven in dit proces ts! Valt allemaal niet mee zo :(:)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:44

TS, ik lees nu al vanaf het begin mee en wil je nu toch héél erg veel sterkte wensen.
Hopelijk maak je de juiste beslissing en trek je je niet te veel aan van je familie.
Al zal dat laatste misschien wat moeilijk zijn. Zoals ik hier kan lezen zijn er mensen genoeg die je wél steunen, ongeacht welke beslissing je ook maakt.
Nogmaals erg veel sterkte!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:45

Jammer dat de familie nu vervelend gaat doen, het is al moeilijk genoeg om voor jezelf helder te krijgen hoe en wat en dan is familiestress erbij niet fijn.

Echter denk ik dat sommigen hier ook wel een rare manier van denken hebben. Stel TS zou niet voor abortus kiezen dan is het toch niet zo vanzelfsprekend dat de familie maar klaar moet staan? Omdat TS een keuze zou maken moet het toch niet zo zijn dat haar ouders dan maar verplicht op de kleine moeten letten omdat TS het anders niet de draai kan krijgen? Het is dan toch haar kind en niet die van haar ouders?

Dit staat trouwens helemaal los van er voor je dochter zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat er ouders zijn van heel leuk dat je een kind krijgt maar verwacht niet dat een kind hier gedropt kan worden voor oppas.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:45

Ook hier altijd welkom! Plaatsvervangende schaamte hier.. Wat een. Bijzonder gemene en liefdeloze reactie van je familie. Het is verdomme wel JOUW KIND waar dit om gaat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:47

Steun verwachten van je familie betekent niet dat ze op commando maar moeten doen wat jou uitkomt, dat zijn twee verschillende dingen. Zo te horen laat de familie van ts haar nu ronduit zitten.. Dat vind ik eigenlijk wel heel erg..

Ts, als je in de buurt woont ben je altijd welkom voor een bakkie koffie!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:49

Heftig TS. Ik hoop dat je voor jezelf een keuze kunt maken. Gelukkig ben je er op tijd bij, zodat je nog kán kiezen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:50

Ik was een stille meelezer maar nu zou ik toch flink pissig worden. Wie denken jouw familieleden wel niet dat ze zijn? Het is JOUW keuze! JOUW beslissing! Deze beslissing is al moeilijk genoeg en dan gaat jouw familie nog even doodleuk mededelen dat je t zonder hun moet doen als je je kind houdt of je haalt het kindje weg en dan is t allemaal weer prima? Bekijk t even...dat recht hebben ze helemaal niet! Het zou een goeie stijl getuigen als ze je door dik en dun steunen in deze tijd en hoe dan ook achter je staan. Dat je van de vader geen medewerking hoeft te verwachten is al erg maar van je familie? Onacceptabel. Het lef dat ze hebben kan ik me echt kwaad over maken. En let maar op, al had je een gelukkige jarenlange relatie gehad was er niks aan de hand geweest. Maar omdat t nu ontstaan is uit een friends with benefits gebeuren is het hek van de dam. Bah.

Wees sterk voor jezelf, en voor je kindje. Beslis wat JIJ wil, al is dit nu vast moeilijker geworden. Sterkte de komende tijd en sterkte met je beslissing, dit is aan jou!

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 13:55

Even duidelijkheid scheppen..

Ik kreeg dit alles te horen van mijn (boze) zus sprekend voor de hele familie. Ik kon me al niet voorstellen dat mijn moeder dit in deze woorden meent.

Ondertussen gesproken. Dit is inderdaad niet het geval. Sterker nog ik weet nu al zeker dat mijn moeder er kapot van is dat mijn zus en ik nu ruzie hebben.

De felle reactie van zus komt niet helemaal uit het niks. Mijn ouders hebben inderdaad een duidelijke mening (vooral vader, welke ik er zelf NIET over heb gesproken). Moeder ook. Maar deze probeert hem niet heel duidelijk te verwoorden naar mij om het MIJN keus te laten zijn.

Ze proberen me vooral te wijzen op de moeilijkheden van het houden. En geven hierbij ook aan niet altijd klaar te staan als oppas.

Deze vraag heb ik ze dan ook nog helemaal niet gesteld.

Het komt er op neer, ze bedoelen het goed (zeker moeder) maar willen me de gevolgen in laten zien.
Ik haak af in gesprekken waar ik een te duidelijke mening naar voren hoor komen, waardoor zij het idee hebben dat ik niet na wil denken of wil praten over de moeilijke kanten.

Ik heb nog helemaal geen steun gevraagd aan mn familie, financieel niet, als oppas niet of wat dan ook.
Zij gaan ervanuit dat ik dit ga vragen wanneer het kind er is (en wat dan vast ook nodig is).

Geen idee of ze zullen bijtrekken wanneer ik dit zou besluiten. Daar hoef ik iig niet vanuit te gaan. En zoals ik al zei, zoals het nu gaat, zijn zij de laatste personen waar ik steun bij ga vragen..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:57

Ik vind dat je hier laat zien dat je heel bewust voor jou de juiste keuze wil maken.
Wat die keuze is of wordt, moet er een zijn waar hijzelf helemaal achter staat. Al gaat de hele wereld op z'n kop staat. jij maakt een keuze die voor jou de juiste is.
beëindigen of houden is aan jou. En die keuze hoort met respect behandeld te worden en iedereen die dat niet kan... tja daar kun jij dan weer je conclusies uit trekken je weet dan immers wat je wel/niet aan die personen hebt.
Ik neem aan dat je als 28jarige toch wel volwassen genoeg bent om met dit soort gebeurtenissen op een volwassen manier om te gaan. succes met je keuze en de bijbehorende gevolgen van die keuze, wat die ook mag zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:04

Jeetje TS :(:) Denk dat een behoorlijke knuffel hier wel op zijn plaats is.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:12

Ik vind het heftig dat je familie zo reageert !
Echt, je bent een vrouw van 28, het is niet hun keuze, je bent volwassen. Het is jouw leven, en je moet vrij zijn om te kiezen wat voor jou het beste is, wat jij het liefste wilt.

Wel vreemd dat ze zo fel reageren, dat ze nu al zeggen je niet te steunen.
Maar als ze zo doen, willen zij jou in een positie manipuleren dat jij doet wat zij willen ?
Of zijn ze bang dat je het niet alleen aankunt, en dat ze teveel zouden moeten helpen ?
Dat laatste kan, maar dan nog hebben ze het niet zo te verwoorden.

Veel sterkte, al dit gedoe erbij kan je er niet bijhebben.

Ga terug naar je eigen gevoel, of dat nu toch abortus is (omdat je het zelf het besste vindt), of toch je beestje laten komen.
Kies je het laatste, dan zal er heus ook nog wel steun uit onverwachte hoek komen.

sterkte met alles,

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:18

Ik vind dat je er ontzettend verstandig mee omgaat :) Jammer dat het vanuit de familie zo moet, maar erg goed van in elk geval je moeder dat ze hard haar best doet.

Heel veel sterkte met je besluit :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:19

Nogmaals blijkt uit jou berichten dat je het wilt houden. Van in het begin af aan wezen mensen erop dat dit in je berichten doorstak. Je bent er nog niet helemaal uit en als dit echt je wens is zal niemand je kunnen tegenhouden.
Het enige wat me van in het begin al stoorde was "wat als het later niet meer kan..."
Moet je dan om die reden met de eerste de beste een kind hebben ?
Vind het spijtig dat je vader zo reageert, maar wellicht had die zich het ook veel anders ingebeeld.
Later kan ook nog. Een kindje krijgen met 2 is mischien niet noodzakelijk, maar toch veel makkelijker. Samen uitkijken naar het kindje, na de zwangerschap zul je ook veel oefeningen enzo moeten doen om striemen en overtollig vel enzo weg te werken. Dan is het ook handig als jij paar keer per week het huis uit kunt en vader bij het kindje blijft. Iedere randdebiel kan een kind op de wereld zetten en een pamper aandoen, weinigen kunnen een zelfstandig voor een kind zorgen. Jij nu ook nog niet, je zei zelf al dat je je job ging verliezen als je zwanger bent omdat het een jaarcontract is. Dus jij gaat echt constant afhankelijk zijn van je ouders... Mijn ouders zouden mij ook geen kind gunnen moest ik geen vast contract hebben en bij iedere afwezigheid mijn kind bij hun droppen. Wil jij echt in die omstandigheden een kind ? Denk je zelf niet dat je gelukkiger zou zijn als je jou kind zelf kan opvoeden zonder een deel van de zorg aan je ouders te moeten doorgeven, dat je kind een papa heeft die soms babysit als jij ook eens iets leuk wilt doen ? Een kind kan niet alleen blijven voor een uurtje en dit voor een aantal jaren. Je zult of overal je kind mee naartoe moeten nemen, wat niet altijd handig is want met koets/fles/tas overal naartoe... Oftewel veel thuis vast zitten. Onderschat dat niet !
Weet je, je kunt overmorgen iemand leren kennen. Een kind van iemand die je mooi en intelligent vind, een kind die in een echt liefdesnest mag opgroeien. 28j is niet oud hoor.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:21

Poeh wat naar dat je familie zo reageert. Zo wordt de keuze moeilijkk want wanneer beslis je nog voor jezelf en wanneer onder druk van de familie? Hou je het: doe je het dan omdat je ZELF wilt of de familie niet hun zin wilt geven. Laat je het weghalen: wil je dat dan echt zelf of is het vanwege de sociale druk van je familie?

Blijf dus zoveel mogelijk bij jouw eiegen gevoel hierover. JIJ moet hiermee verder of je het vruchtje nu houdt of niet. Sterkte!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:22

betadine schreef:
Nogmaals blijkt uit jou berichten dat je het wilt houden. Van in het begin af aan wezen mensen erop dat dit in je berichten doorstak. Je bent er nog niet helemaal uit en als dit echt je wens is zal niemand je kunnen tegenhouden.
Het enige wat me van in het begin al stoorde was "wat als het later niet meer kan..."
Moet je dan om die reden met de eerste de beste een kind hebben ?
Vind het spijtig dat je vader zo reageert, maar wellicht had die zich het ook veel anders ingebeeld.
Later kan ook nog. Een kindje krijgen met 2 is mischien niet noodzakelijk, maar toch veel makkelijker. Samen uitkijken naar het kindje, na de zwangerschap zul je ook veel oefeningen enzo moeten doen om striemen en overtollig vel enzo weg te werken. Dan is het ook handig als jij paar keer per week het huis uit kunt en vader bij het kindje blijft. Iedere randdebiel kan een kind op de wereld zetten en een pamper aandoen, weinigen kunnen een zelfstandig voor een kind zorgen. Jij nu ook nog niet, je zei zelf al dat je je job ging verliezen als je zwanger bent omdat het een jaarcontract is. Dus jij gaat echt constant afhankelijk zijn van je ouders... Mijn ouders zouden mij ook geen kind gunnen moest ik geen vast contract hebben en bij iedere afwezigheid mijn kind bij hun droppen. Wil jij echt in die omstandigheden een kind ? Denk je zelf niet dat je gelukkiger zou zijn als je jou kind zelf kan opvoeden zonder een deel van de zorg aan je ouders te moeten doorgeven, dat je kind een papa heeft die soms babysit als jij ook eens iets leuk wilt doen ? Een kind kan niet alleen blijven voor een uurtje en dit voor een aantal jaren. Je zult of overal je kind mee naartoe moeten nemen, wat niet altijd handig is want met koets/fles/tas overal naartoe... Oftewel veel thuis vast zitten. Onderschat dat niet !
Weet je, je kunt overmorgen iemand leren kennen. Een kind van iemand die je mooi en intelligent vind, een kind die in een echt liefdesnest mag opgroeien. 28j is niet oud hoor.

_/-\o_

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:26

Hallo, ik ben 28 en mama van 2 kinderen, ík voed mijn kinderen zelf op, mijn vriend werkt fulltime en traint in de avonden. Mijn ouders wonen ruim 200 km bij mij vandaan. Ik hoef mijn kinderen nooit ergens te dumpen. Het is alleen prima te doen met kids! Uitzonderingen daargelaten, als je eens een filmpje wilt pikken e.d dan is een oppas handig, maar ze is echt niet per definitie afhankelijk van anderen om het te redden.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 17-01-13 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:26

claud1 schreef:
Sinds wanneer ben je op je 28 verantwoording schuldig aan je familie?
Die zijn lekker volwassen daar zeg... |o

Als alleenstaande moeder heb je wel de hulp nodig van je familie, dus ik zou dat zeker wel meenemen in een beslissing.
Toch vind ik de reacties die de familie geeft ver onder de gordel!
Een beetje medeleven zouden ze wel kunnen tonen, het is immers geen makkelijke keuze en dingen zijn nu eenmaal gebeurd en kun je niet terugdraaien. Als dat kan had TS ook niet meer in deze situatie gezeten...

TS ik hoop dat je je familie even links laat liggen nu en even tot jezelf komt en het laat bezinken. Gelukkig heb je nog vriendinnen (2 geloof ik) waar je mee kan praten. Als alles een beetje bezonken is (ook bij je familie) zou ik een gesprek met ze aangaan. Laat ze maar eens zien wie er wel en niet volwassen heeft gereageerd!!

Sterkte!!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:27

Ben even een stille meelezer die nu onder haar steen vandaan komt. Dikke knuffel van deze kant. Afgebrand worden door je familie is het laatste wat je in deze periode nodig hebt.

Natuurlijk zou ook ik (heb 2 volwassen dochters) schrikken van zo'n verhaal en misschien in de eerste 5 minuten iets wat minder tactisch zeggen. Wat er dan gezegd wordt moet je niet op een goudschaaltje wegen, want de emoties vieren dan hoogtij. Maar daarna gaat de knop om en ga je proberen te helpen. Kijken hoe het verder moet... Ik hoop dat je familie uiteindelijk om zal gaan in hun houding.

Overigens kreeg ik toen ik (gepland) in verwachting was van mijn eerste kind ook mijn moeder over me heen. Terwijl ik inmiddels 30 was en in een stabiele relatie zat, met eigen huis en dergelijke.

Heel veel sterkte met je beslissing en bedenk: je neemt altijd de juiste beslissing. Immers je weegt alles mee wat je nu weet en meer dan dat kun je niet doen.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:30

Ik heb een PB gestuurd, wil nu graag blijven volgen!

Heel veel sterkte met deze moeilijk keuze TS

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:33

Ik ben het met betadine eens dat 'stel dat het later niet meer kan' een beroerde reden is im af te zien van abortus maar de rest van haar argumenten zijn wat mij betreft zwaar overtrokken..

Niemand kan tegenwoordig namelijk helemaal zelf een kind opvoeden, wil je tegenwoordig een huis ed onderhouden en of iets van een carriere overhouden dan is werken wel een must en besteed je een deel van de opvoeding uit en of het een creche is die die taak voor een deel overneemt of familie maakt dan bijz weinig uit. Daarnaast vind ik dat ook nog eens erg gezond voor een kind.

Leuke dingen doen stopt echt niet als je een kind hebt, de wereld zit vol met mensen die willen oppassen als beebje lekker ligt te slapen.
En thuis zitten valt ook reuze mee, is ook deels je eigen instelling, ik sleepte mij zoon vanaf een maand of drie overal mee naar toe. Kind is er heerlijk flexibel en tevreden van geworden. Genoeg jonge ouders die angstvallig thuiszitten en op kousevoeten door huis lopen, dat hoeft niet (sterker nog raadt ik af krijg je overgevoelige miepjes van).

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:39

troi schreef:
Ik ben het met betadine eens dat 'stel dat het later niet meer kan' een beroerde reden is im af te zien van abortus maar de rest van haar argumenten zijn wat mij betreft zwaar overtrokken..

Niemand kan tegenwoordig namelijk helemaal zelf een kind opvoeden, wil je tegenwoordig een huis ed onderhouden en of iets van een carriere overhouden dan is werken wel een must en besteed je een deel van de opvoeding uit en of het een creche is die die taak voor een deel overneemt of familie maakt dan bijz weinig uit. Daarnaast vind ik dat ook nog eens erg gezond voor een kind.

Leuke dingen doen stopt echt niet als je een kind hebt, de wereld zit vol met mensen die willen oppassen als beebje lekker ligt te slapen.
En thuis zitten valt ook reuze mee, is ook deels je eigen instelling, ik sleepte mij zoon vanaf een maand of drie overal mee naar toe. Kind is er heerlijk flexibel en tevreden van geworden. Genoeg jonge ouders die angstvallig thuiszitten en op kousevoeten door huis lopen, dat hoeft niet (sterker nog raadt ik af krijg je overgevoelige miepjes van).

Je haalt de woorden uit mijn mond!
Vindt de reactie van Betadine dan ook erg overtrokken.

Maar jeetje,de reactie van je familie is niet mis,ik hoop echt dat je voor jezelf kiest,wat je keuze ook mag zijn.
Weet je,hoe je leven nu is,zal je familie onthouden. Je familie zal misschien niet weten dat jij diep vanbinnen andere gedachtes hebt,maar misschien niet uitspreekt. Blijf daarom dicht bij jezelf,heel veel sterkte!