Die zijn lekker volwassen daar zeg...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ano28 schreef:Wow, hoe MIJN probleem nu ineens een familiedrama geworden lijkt te zijn.
Zojuist bericht dat ik het verder alleen (of zonder familie) zal oplossen. Jeetje, die had ik even niet aan zien komen. Ik ben tot de grond toe afgebrand door mijn zus. Ze sprak voor de familie.
Denk dat een behoorlijke knuffel hier wel op zijn plaats is.
Jammer dat het vanuit de familie zo moet, maar erg goed van in elk geval je moeder dat ze hard haar best doet.
betadine schreef:Nogmaals blijkt uit jou berichten dat je het wilt houden. Van in het begin af aan wezen mensen erop dat dit in je berichten doorstak. Je bent er nog niet helemaal uit en als dit echt je wens is zal niemand je kunnen tegenhouden.
Het enige wat me van in het begin al stoorde was "wat als het later niet meer kan..."
Moet je dan om die reden met de eerste de beste een kind hebben ?
Vind het spijtig dat je vader zo reageert, maar wellicht had die zich het ook veel anders ingebeeld.
Later kan ook nog. Een kindje krijgen met 2 is mischien niet noodzakelijk, maar toch veel makkelijker. Samen uitkijken naar het kindje, na de zwangerschap zul je ook veel oefeningen enzo moeten doen om striemen en overtollig vel enzo weg te werken. Dan is het ook handig als jij paar keer per week het huis uit kunt en vader bij het kindje blijft. Iedere randdebiel kan een kind op de wereld zetten en een pamper aandoen, weinigen kunnen een zelfstandig voor een kind zorgen. Jij nu ook nog niet, je zei zelf al dat je je job ging verliezen als je zwanger bent omdat het een jaarcontract is. Dus jij gaat echt constant afhankelijk zijn van je ouders... Mijn ouders zouden mij ook geen kind gunnen moest ik geen vast contract hebben en bij iedere afwezigheid mijn kind bij hun droppen. Wil jij echt in die omstandigheden een kind ? Denk je zelf niet dat je gelukkiger zou zijn als je jou kind zelf kan opvoeden zonder een deel van de zorg aan je ouders te moeten doorgeven, dat je kind een papa heeft die soms babysit als jij ook eens iets leuk wilt doen ? Een kind kan niet alleen blijven voor een uurtje en dit voor een aantal jaren. Je zult of overal je kind mee naartoe moeten nemen, wat niet altijd handig is want met koets/fles/tas overal naartoe... Oftewel veel thuis vast zitten. Onderschat dat niet !
Weet je, je kunt overmorgen iemand leren kennen. Een kind van iemand die je mooi en intelligent vind, een kind die in een echt liefdesnest mag opgroeien. 28j is niet oud hoor.
claud1 schreef:Sinds wanneer ben je op je 28 verantwoording schuldig aan je familie?
Die zijn lekker volwassen daar zeg...
troi schreef:Ik ben het met betadine eens dat 'stel dat het later niet meer kan' een beroerde reden is im af te zien van abortus maar de rest van haar argumenten zijn wat mij betreft zwaar overtrokken..
Niemand kan tegenwoordig namelijk helemaal zelf een kind opvoeden, wil je tegenwoordig een huis ed onderhouden en of iets van een carriere overhouden dan is werken wel een must en besteed je een deel van de opvoeding uit en of het een creche is die die taak voor een deel overneemt of familie maakt dan bijz weinig uit. Daarnaast vind ik dat ook nog eens erg gezond voor een kind.
Leuke dingen doen stopt echt niet als je een kind hebt, de wereld zit vol met mensen die willen oppassen als beebje lekker ligt te slapen.
En thuis zitten valt ook reuze mee, is ook deels je eigen instelling, ik sleepte mij zoon vanaf een maand of drie overal mee naar toe. Kind is er heerlijk flexibel en tevreden van geworden. Genoeg jonge ouders die angstvallig thuiszitten en op kousevoeten door huis lopen, dat hoeft niet (sterker nog raadt ik af krijg je overgevoelige miepjes van).