en dus niet dat iemand haar dik vind, maar meer dat iemand let op hoe ze eruit ziet en daar ook een opmerking over moet maken. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Oliver schreef:Maar ik denk altijd maar zo; als je enorm gepikeerd bent door zulke opmerkingen, dan zit je er zelf toch blijkbaar wel mee? Anders zou het je namelijk echt niet interesseren?
Als iets me echt niet interesseert maakt het me ook niet uit wat anderen ervan zeggen.
Oliver schreef:Mensen bemoeien zich inderdaad te vaak met dingen die ze niks aan gaan.
Maar ik denk altijd maar zo; als je enorm gepikeerd bent door zulke opmerkingen, dan zit je er zelf toch blijkbaar wel mee? Anders zou het je namelijk echt niet interesseren?
Als iets me echt niet interesseert maakt het me ook niet uit wat anderen ervan zeggen.

Oliver schreef:En ik snap dat het echt niet leuk is als mensen dat zeggen. Maar als ik bijvoorbeeld supersuper blij ben met mn nieuwe kapsel en ik krijg dat wat negatieve reacties, dan doet dat me vrij weinig, omdat ik weet dat ik het wel heel mooi vind.
En als mensen commentaar hebben op je gewicht/uiterlijk dan is dat te begrijpen dat dat niet leuk is, maar als het je blijkbaar zo erg raakt kun je er ook iets aan gaan doen? Want je hebt alleen maar jezelf ermee als je dan gaat zeggen: 'nou dan ga ik lekker 4 desserts bestellen en voor zn neus opeten'. Zoals een aantal mensen opperen in dit topic.
Je hebt 2 opties. Of gelukkig zijn met hoe je eruit ziet en je niks aantrekken van reacties van anderen. Of als die reacties je heel veel doen en je blijkbaar niet lekker in je vel zit; doe er iets aan.
Oliver schreef:Mensen bemoeien zich inderdaad te vaak met dingen die ze niks aan gaan.
Maar ik denk altijd maar zo; als je enorm gepikeerd bent door zulke opmerkingen, dan zit je er zelf toch blijkbaar wel mee? Anders zou het je namelijk echt niet interesseren?

troi schreef:@lisa_pluisje: ik weet niet hoe lang het geleden is maar als het recent was zou ik acuut een klacht hebben ingediend. Dit kan echt niet!

Oliver schreef:En ik snap dat het echt niet leuk is als mensen dat zeggen. Maar als ik bijvoorbeeld supersuper blij ben met mn nieuwe kapsel en ik krijg dat wat negatieve reacties, dan doet dat me vrij weinig, omdat ik weet dat ik het wel heel mooi vind.
Urielle schreef:Ik zit zo niet in elkaar. Ik vind mezelf bijvoorbeeld een intelligent persoon, heb ook een hoogbegaafd IQ hoewel ik dat zelf dan weer niet zo zou inschatten. Maar als iemand me dom noemt, ben ik echt woest. Idem met opmerkingen over mijn uiterlijk, ongeacht wat ik daar zelf van vind. Ik hecht gewoon (te) veel waarde aan meningen van andere mensen en als die negatief zijn keldert mijn zelfbeeld ook gelijk mee.
Dingen die hier in het topic genoemd worden vind ik echt veel en veel te ver gaan. Daar kun je niet eens meer met goed fatsoen op reageren zonder zelf grof te worden. Wat denken mensen er nou mee te bereiken, voelen ze zichzelf dan beter?