hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustOneBite

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:11

Beide bedankt voor de uitleg! Toch bijzonder hoe dat per persoon kan verschillen dus :)
Ik zal morgen wel een update plaatsen na de fysio of ik het daadwerkelijk heb, gezien iemand ook aan kaarte dat het ook CVS kon zijn bij mij, maar daar staan meer symptomen bij waar ik geen last van heb dan waar ik wel last van heb en bij de HMS heb ik van alles last dus dat is ook een beetje vreemd haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:12

Vermoeidheid is hier ook erg bekend trouwens, op het moment ben ik ook helemaal leeg, de hele dag door kan ik als ik wil zo BOEM in slaap vallen :=

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:39

Ja dat dacht ik ook gelezen te hebben erover! Helaas heb ik dat Zelf ook, heb ook làst van heeel veel gapen zelfs als ik net een uurtje wakker ben tor grote ergenis van anderen :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:48

Ik zat gisteren in de auto te vechten tegen de slaap. := nu zit ik op kantoor ook weer te vechten, komt me niet ten goede. En ik weet zeker dat het weer daar echt invloed op heeft :=

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:02

Oh jeetje dat is niet leuk nee!:( sterkte! En ik denk inderdaad dat het weer er veel invloed op heeft :(

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:25

Ha ik ben dus ook altijd moe.
Maar wist wel dat dat een 'symptoom' was.
Heb met afvallen niet zo veel moeite eigenlijk.
Ben nu sinds begin febr bezig en 7 kilo kwijt.
En nee ik sport niet.
Ben 1.69m en nu 62 kilo.
Kan wel goed verschil merken, veel minder last van de knieën gelukkig.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:24

Iedereen loopt dus nog lekker te kwakkelen zo te horen..

Ik ben bij de reumatoloog geweest, bloedonderzoek en rontgenfoto's, alles goed! Dus ben nu doorgestuurd naar de revalidatie arts omdat die volgens mijn reumatoloog experts zijn op het gebied van hypermobiliteit en hij toch denkt dat het daar wel door komt... Schiet lekker op zo :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:20

Poeefff iedereen loopt weer lekker te dokteren :(:)

Ik loop op school tegen veel "onbegrip" aan. Gaat het er zo aan toe (mijn moeder is heel vaak naar school geweest om het uit te leggen en ik moet zelf mijn grenzen aangeven!)
"Mevrouw, ik heb heel erg last van mijn knieën en ik kan daarom niet meedoen."
"Ja, daar heb ik niets mee te maken, ga je om kleden."

Heeft er iemand hier tips voor?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:08

eclair98 schreef:

Ik loop op school tegen veel "onbegrip" aan. Gaat het er zo aan toe (mijn moeder is heel vaak naar school geweest om het uit te leggen en ik moet zelf mijn grenzen aangeven!)

Tja.. doe je niets aan. Het blijft iets wat je niet van buiten ziet en sommige mensen snappen gewoon niet dat iets wat gister wel goed kon vandaag niet of met heel veel moeite kan. Blijf naar je lichaam luisteren en in zo'n geval zou ik dus mij om gaan kleden en daarna uitleggen dat je niet mee kan doen met het spel maar dat je wel iets anders kan doen (doe voorstel wat je wel kan doen bijv. scheidsrechter, bal ophalen etc).

Ik snap namelijk docent ook wel, hoe vaak die wel niet te horen krijgen dat iemand 'niet mee kan doen'. Maar goed als het echt niet gaat moet je ook echt niet mee doen maar wel laten zien dat je best wat anders wilt doen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 09:10

hoe gaat het met iedereen?

ik merk dat mijn benen steeds vaker moe worden van het staan.. hebben jullie dat ook (gehad) ? Dat je spiergroep voor spiergroep moe voelt worden? haha snappen jullie het zo wel.. ? Ik had eerst veel last van mijn handen en onerarmen en de laatste week van mijn beenspieren ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:27

Ik ben erg moe de laatste twee weken, het wordt hoogtijd dat het mooier weer wordt, dan worden de klachten ook minder :=

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:15

De fysio slaat aan. :j Ik merk nu ik weer conditie begin te krijgen ook veel meer energie heb.
Wel ben ik echt gesloopt aan het einde van de dag. Hoelang slapen jullie gemiddeld?

Ik baal wel heel erg van me schouder vooral met paardrijden voel ik deze erg. Door het dragen van me handen gaat me schouder heel erg ''hangen'' lijkt wel en dat is echt een heel vervelend gevoel.
Zijn jullie trouwens ook zo stijf in de ochtend of als je lang gezeten/gelegen hebt?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:24

wiebke schreef:
hoe gaat het met iedereen?

ik merk dat mijn benen steeds vaker moe worden van het staan.. hebben jullie dat ook (gehad) ? Dat je spiergroep voor spiergroep moe voelt worden? haha snappen jullie het zo wel.. ? Ik had eerst veel last van mijn handen en onerarmen en de laatste week van mijn beenspieren ..

Dat met de benen heb ik ook en dat is echt vervelend.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:40

Herken trouwens wat je zegt Wiebke. Heb het vooral als ik heel intensief bezig ben geweest dan voel het net alsof me benen pudding zijn haha.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:58

Dat herken ik ook en als ik lang bezig ben geweest doen ze altijd erg pijn.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:20

ben ik toch niet de enige haha :+ Ik ben 2/3 jaar terug geopereerd ervoor aan m'n duim ze hebben m'n pezen verkort d.m.v een gat in m'n bot en daardoor de pezen te doen? en pinnen? i
k moest een half jaar lang bijna in het gips. Daarna nog breezen (of hoe schrijf je dat :+ ) en toen had ik geen spieren meer die waren echt allemaal weg (kon hem daardoor nauwelijk bewegen :Y) ). Na een jaartje fysiotherapie merk ik er nu zo goed als niks meer van.

Ik herken dat als je een tijdje hebt gezeten dat je dan stijf bent.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:46

Thats_Me schreef:
eclair98 schreef:

Tja.. doe je niets aan. Het blijft iets wat je niet van buiten ziet en sommige mensen snappen gewoon niet dat iets wat gister wel goed kon vandaag niet of met heel veel moeite kan. Blijf naar je lichaam luisteren en in zo'n geval zou ik dus mij om gaan kleden en daarna uitleggen dat je niet mee kan doen met het spel maar dat je wel iets anders kan doen (doe voorstel wat je wel kan doen bijv. scheidsrechter, bal ophalen etc).

Ik snap namelijk docent ook wel, hoe vaak die wel niet te horen krijgen dat iemand 'niet mee kan doen'. Maar goed als het echt niet gaat moet je ook echt niet mee doen maar wel laten zien dat je best wat anders wilt doen.

Van die alternatieven ga ik onthouden! Bedankt :) Maar mijn moeder is er vaak over gaan praten, dus het is niet zomaar wat.

Poef wat klinken al die operaties heftig.
Als ik lang moet staan, ga ik automatisch zitten. En stijf, dat valt gelukkig nog wel mee!

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:06

Ik heb het ook nou vanaf vorige week eigenlijk dat mijn benen super moe aanvoelen. Ik weet niet eens meer hoe ik moet zitten of liggen. Het is echt vervelend. Vooral in de avond word het steeds erger. Ik heb het trouwens nog geprobeerd om plat op de grond te gaan liggen. Ik voelde mijn hele rug uitrekken. Dat voelde wel erg lekker. :o Kon daarna er weer even tegen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:13

even een stipje, ik wil later wat vragen aan jullie maar moet nu eten :+

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:48

Oke ben ik weer..
Ik vind het moeilijk waar ik zal beginnen aangezien ik al heel lang klachten heb..
ben van fysio naar fysio gegaan, maar alleen behandelen helpt mij niet.
Mijn probleem is voornamelijk de rugpijn, al jaren last van(en ik ben nu 20 jaar) maar sowieso snel last van mijn spieren en soms ook steken in gewrichten.. Uit bloed testen komt al jaren niks, telkens door verwezen naar fysio's. nu eindelijk tot de conclusie gekomen, ik ga mijn rug trainen want dit werkt niet langer.. mijn spieren zijn zo zwak dat ik heel vaak tril bij bewegingen dus vandaar dat ik had besloten om te beginnen met trainen met een fysio.
Ben door hem weer 2 keer behandeld en vandaag voor het eerst gaan trainen.. maar hij zei tussen neus en lippen door dat ik hypermobiel ben.. maar hoe serieus is dat als dat zo op die manier gezegd word?
dus ik heb gegoogled, en kwam ook bij het reumafonds uit(veel reuma in mijn familie, moeder heeft fybriomalgie, oma heeft sjeugren en tantes atrose) zag nu dat hypermobiel er ook tussen stond(nooit geweten) ik heb wel overeenkomsten maar dus ook niet alles, maar ik lees hier ook dat iedereen totaal verschillende klachten heeft.
Ik was als kind al enorm lenig, stond altijd op mijn handen, in bruggetjes, ratslag, spagaat.. op mijn veertiende ging ik door mijn rug heen en ik heb het idee dat toen de ellende begon, maar zeker weten doe ik dat niet meer. Nou ik ben met mijn eigenwijze hoofd paardenhouderij gaan volgen op het MBO, lekker stallen uitmesten, hoeven uit krabben en door mijn rug heen gaan, ja dat was wel een slimme zet haha!
nou goed, ook dat heb ik weer overleefd.. in juni mijn diploma gehaald dus gelukkig geen stallen mesten meer en had ik besloten om ook niet in de paarden te werken want ik verlangde naar een rugpijnloos leven.. helaas ook zonder de paarden heb ik daar nog last van.
in Juni heb ik een nieuw jong paard gekocht, helemaal happy natuurlijk, ik een dressuur zadel aangeschaft omdat mijn houding bar slecht was en ik dus in dit zadel wel recht op MOEST zitten.. ja dit zadel dwingt je er wel toe! dat ging de zomer lang wel goed, maar deze lange koude winter duurde mij helaas echt veelste lang in combinatie met een keer van mn paard afvallen kan ik dus nu al een paar weken niet meer rijden, ik houd het niet langer dan 10 minuten vol om zo rechtop te zitten, ik mis die spierkracht! dus vandaar dat ik nu de wanhoop nabij was en ben begonnen met trainen! dit duurd 3 maanden en daarna hoop ik weer te kunnen rijden, maar zal altijdd mijn spieren moeten blijven trainen wil ik op dat niveau wat ik hoop te halen kunnen blijven.
maargoed, herkent dus iemand mijn verhaal of zeggen jullie, nee dit is absoluut geen hypermobieliteit?
ik spreeek vooral over mijn rugpijn omdat dit mij het meest belemmerd in het dagelijks leven, helaas heb ik snel last van spierpijn ook in mijn benen, of pijn in mijn polsen en vingers, maar dat vind ik allemaal te overzien! oja ook het stukje vermoeidheid wat ik hier veel lees is ook bij mij van toepassing helaas.. snel moe, weinig begrip.
Sinds kort ook nieuw werk, in een winkel.. de eerste dag kwam ik huilend thuis omdat ik NOOOOIT voor mezelf zou kunnen zorgen want ik hield dit niet vol, ik kon niet werken.. Oke gelukkig is het gaan wennen en gaat het steeds beter.. maar om te zeggen dat ik het zie zitten om een 40 uurige werkweek te gaan draaien, nee..
het lastige is ook dat ik altijd, ook tijdens mijn stages op het mbo, ik altijd het hardste werkte van iedereen, zo zit ik in elkaar, zo ben ik opgevoed.. maar zo frustrerend als je lichaam niet meewerkt!
genoeg geklaagt, ik ben erg benieuwd naar reacties!!

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:23

In mijn rug heb ik ook wel eens last door het werk. Veel staan en lopen en zwaar tillen(dierenspeciaalzaak). Ik heb het niet elke dag. Het is maar af en toe dat ik dat heb. Ik heb wel ergens eens gelezen dat mensen met hypermobiliteit al vroeg last kunnen krijgen van lage rugpijnen. Zoals je hier ook kunt lezen zijn er veel mensen die hypermobiel zijn maar toch verschillende klachten hebben. Jij zou ook best hypermobiel kunnen zijn. Ook omdat je snel vermoeide spieren hebt.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:32

bekend probleem haha ik had daar vorig jaar heel erg veel last van.
Ben schijnbaar ook hypermobiel haha
Nu valt het mee maar als ik inderdaad erg veel doe ga ik het voelen.
Maar gelukkig niet meer zo erg als eerst :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:27

Er is een behoorlijk verschil tussen hypermobiel en HMS.

Hier gaat het redelijk op het moment. Mijn enkel lijkt wel echt goed opgeknapt na de operatie maar gisteren heb ik voor het eerst zonder walker gelopen en dan merk ik wel weer de enorme vermoeidheid in mijn been. Die mist nog een hoop spieren en dat heeft natuurlijk tijd nodig.
Verder is mijn andere been weer overbelast, spier aan het buitenkant van mijn bovenbeen is helemaal verkleefd waardoor mijn slijmbeurs in de heup weer opspeelt. Om het af te maken is mijn schouder ook geirriteerd maar zit ik nog wel aan twee krukken vast -O-

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:12

Katja, fijn dat je enkel opgeknapt is! Wel balen van je slijmbeurs in je heup en je schouder. Nog even rustig aan doen. :(:)

Hier gaat het goed. De fysio werkt en begin minder pijn te krijgen in me lichaam. Alleen nu ik weer meer doe begint me enkel weer op te spelen.. -O-

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:40

Ga je weer naar dezelfde fysio?