Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:03

En hier nog een "verse" damper. :D Ik heb vorige week een ego-T geleend van een vriendin, en heb gisteren een Jiksu quattro gekocht. Ik heb nu al anderhalve week niet gerookt. (terwijl dit niet de insteek was) ik ben om. Nu maar hopen dat het zo goed blijft bevallen!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:19

Ik heb vandaag de EGO Slim gehaald. Helaas nog geen nicotine liquids (belgie) maar die zijn op komst. Mijn vraag was eigenlijk: ik ben een redelijke zware roker en ik vind deze zo licht, ik voel helemaal niks bij het inhaleren en 'mis' het rookgevoel.
Moet ik een andere E-sig halen of onderdeel? Want tja, ik zit een tijd te hijsen met het gevolg dat ik toch teruggrijp naar een gewone sigaret.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:21

De nicotine zorgt voor het rookgevoel. Damp je nu zonder nicotine?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:59

Je mist de "gier" en dat komt idd door het gebrek aan nicotine

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:32

Ah ok danligt het daar aan. De nicotine is besteld :) ik verwacht het volgende week

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:15

Schuur_ schreef:
Ah ok danligt het daar aan. De nicotine is besteld :) ik verwacht het volgende week

Mooi zo!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:21

Mijn vriend wilt al een tijdje eens een elektrische sigaret proberen, om evt uiteindelijk te stoppen/minderen/overgaan op alleen het elektrisch roken. Nu wil ik hem zo'n starterspakketje (?) geven, maar hebben jullie tips hiervoor (online bestellen)? Hij rookt ca 2-3 pakjes per week.

Ik ben er helemaal niet in thuis dus hopelijk hebben jullie goede adviezen :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:19

vie smoke4fun heb je een startsetje voor 25 euro, die heb ik ook en bevalt me prima

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:06

Schuur_ schreef:
Ik heb vandaag de EGO Slim gehaald. Helaas nog geen nicotine liquids (belgie) maar die zijn op komst. Mijn vraag was eigenlijk: ik ben een redelijke zware roker en ik vind deze zo licht, ik voel helemaal niks bij het inhaleren en 'mis' het rookgevoel.
Moet ik een andere E-sig halen of onderdeel? Want tja, ik zit een tijd te hijsen met het gevolg dat ik toch teruggrijp naar een gewone sigaret.

Dit is precies wat ik ook heb! Ik heb bij mijn e-sig van die siliconendopjes gekregen. Nu heeft mijn vriend van zo'n dopje, de onderkant eruit gesneden, zodat je het ringetje om de sigaret kunt schuiven. Daar waar je de filter aan de sigaret vast draait, zitten 2 kleine gaatjes (Vast voor trekwerking ofzo) en over die gaatjes hebben we nu dat siliconenspul gedaan. Hij trekt nu beter, en je blaast ook meer damp uit, maar ideaal is het nog niet. :+ Moet bekennen dat ik hem door deze reden ook al een dikke 2 week op de kast heb liggen, want het helpt niet, steek net zo goed nog een gewone aan, en ik heb wél met nicotine, met "high" nicotinelevel zelfs :+

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:11

Cerera schreef:
Schuur_ schreef:

Dit is precies wat ik ook heb! Ik heb bij mijn e-sig van die siliconendopjes gekregen. Nu heeft mijn vriend van zo'n dopje, de onderkant eruit gesneden, zodat je het ringetje om de sigaret kunt schuiven. Daar waar je de filter aan de sigaret vast draait, zitten 2 kleine gaatjes (Vast voor trekwerking ofzo) en over die gaatjes hebben we nu dat siliconenspul gedaan. Hij trekt nu beter, en je blaast ook meer damp uit, maar ideaal is het nog niet. :+ Moet bekennen dat ik hem door deze reden ook al een dikke 2 week op de kast heb liggen, want het helpt niet, steek net zo goed nog een gewone aan, en ik heb wél met nicotine, met "high" nicotinelevel zelfs :+

Dat Had Ik met de e-roll. Hield mijn vinger steeds op het gaatje maar daar werd hij bloedheet van. Dampte ook 16 daarin. Toen overgestapt naar een gewone ego batterij met clearomizer. Ik stikte de moord, wat een verschil! Kon gelijk naar 6 mg ipv 16.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:32

Ik heb zo'n look-a-like sigaret, wit, gewone filter en een rood lampje op het puntje. 5 euro in duitsland :+
Het ligt dus gewoon aan de sigaret begrijp ik?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:46

Ja dat ligt écht aan de sigaret. Er is een soort brochure waar je heel veel info kunt vinden. Ook over de verschillende e-sigaretten. Zal even de link zoeken. Een paar jaar geleden Was de kwaliteit Nog niet zo goed maar er worden Nog heel veel soorten verkocht uit die tijd. Kost zowat niks maar als je er niks aan hebt, is het nog weggegooid geld.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:49

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:51

Thanks, ik zal even kijken :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:27

Liselot schreef:
vie smoke4fun heb je een startsetje voor 25 euro, die heb ik ook en bevalt me prima

Ziet er goed uit, staan ook goede recensies bij :j Hoe ziet zo'n ding er nou in z'n geheel uit?
Je kan het zelf samenstellen, en er zijn zoveel kleurtjes etc dat ik haast niet weet wat ik zou moeten kiezen voor mijn vriend :D

Deze kwam ik ook tegen, is die net zo compleet? Vind persoonlijk die mooier omdat ie nog een beetje op een echte lijkt..

http://www.slimmerroken.nl/webshop/de-s ... akket.html

Edit: Deze ziet er ook wel goed uit:

http://www.rookwarenshop.nl/3692990/e-c ... rtpakket-1

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:02

Die van smoke4fun is de enige die goed dampt. Die vul je ook gewoon zelf bij. Ik heb alle lookalikes geloof ik geprobeerd, maar een ego batterij met een navulbaar opzetstuk (clearomizer) is echt niet te vergelijken met die dat andere spul. Ik heb alleen nog maar ego dampers nu.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:10

Aaah, oke, de termen zeggen mij vrij weinig maar ik snap wel dat het dus veel verschil maakt :j
Zij er ook van die 'clearomizers' die eruit zien als een echte sigaret?

Bedankt voor je reactie!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:13

Nee die zijn er niet. Dat was voor mij ook de reden om al die anderen eerst uit te proberen. Maar het was allemaal niks. Nu interesseert het me niks meer en koop ik juist de leukste kleurtjes en patroontjes. Haha! Dan ziet iedereen ook gelijk dat het geen gewone peuk is en vindt iedereen het interessant. Ik denk dat er in mijn omgeving al zeker 10 mensen zijn gaan dampen doordat ze mij ermee zagen.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:17

njiloj schreef:
En hier nog een "verse" damper. :D Ik heb vorige week een ego-T geleend van een vriendin, en heb gisteren een Jiksu quattro gekocht. Ik heb nu al anderhalve week niet gerookt. (terwijl dit niet de insteek was) ik ben om. Nu maar hopen dat het zo goed blijft bevallen!

Zo ging het bij mij ook. Ik zou nevernooit stoppen met roken want dat wilde en kon ik niet. Toch ging het vanzelf. Na twee weken dampen en steeds minder roken, rookte ik na 2 weken ineens helemaal niet meer. Ik had het zelf niet eens door. Mijn man zei 's avonds, volgens mij heb je helemaal niet gerookt vandaag! Vanaf dat moment heb ik gewoon helemaal nooit meer gerookt.
En er ligt nog steeds 2,5 pakje camel in het keukenkastje he? Want ik HOEF namelijk nog steeds niet te stoppen van mezelf. Heb alleen ondertussen al 10 maanden niet gerookt en geen behoefte aan gehad ook.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:19

E-roll kan wel, lijkt wat meer op gewone,sigaret, geen clearomizer maar atomizer, maar doet het gewoon goed. Veel dampers zijn ermee begonnen, en gebruik hem nog wel eens onderweg. Ego-setjes zijn in veel webshops verkrijgbaar.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:26

Ja de e-roll vond ik de beste van alle lookalikes. Groot nadeel is dat er bijna niks ingaat dus je blijft vullen. Voordeel is dat hij inderdaad net zo groot is als een sigaret. Jammer dat het opgloeiende puntje dan weer blauw is en niet rood. De atomizers gingen bij mij niet zo heel lang mee. Soms maar een week en die krengen zijn best prijzig. Betaalde geloof ik ruim 4 euro per stuk. Batterij gaat al snel nog maar een kwartier, 20 minuten mee.
Klinkt negatief maar op dat moment was ik er zeer tevreden over hoor! Hij rookt lekker!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:27

mamamier, onwijs bedankt voor je reactie, echt behulpzaam! En wat fijn dat je zomaar ongemerkt bent gestopt! Ik denk dat ik dan inderdaad voor die van smoke4fun ga :)

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:29

Hier ook een S4F damper! Nu gebruik ik de 'eVOD bottom coil verdamper' wereldding!! :D Liquid blijft mooi schoon en lekker op smaak!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:29

mamamier schreef:
Ja de e-roll vond ik de beste van alle lookalikes. Groot nadeel is dat er bijna niks ingaat dus je blijft vullen. Voordeel is dat hij inderdaad net zo groot is als een sigaret. Jammer dat het opgloeiende puntje dan weer blauw is en niet rood. De atomizers gingen bij mij niet zo heel lang mee. Soms maar een week en die krengen zijn best prijzig. Betaalde geloof ik ruim 4 euro per stuk. Batterij gaat al snel nog maar een kwartier, 20 minuten mee.
Klinkt negatief maar op dat moment was ik er zeer tevreden over hoor! Hij rookt lekker!

ik kwam op het elektrisch roken forum ook de iInnokin AIO tegen, lijkt op de eroll, die heeft ook hele goede reviews, zo te lezen nog beter dan de eroll zelfs ,
die wil ik er zelf bij gaan kopen mettertijd voor de leuk :+
heb nu een startsetje Kanger evod (dus twee complete sigaretten ) en die bevalt me heel erg goed.
heb er inmiddels wel een zwaardere batterij naast gekocht , in de startset zit een 650 mah, heb er voor thuis een 1000mah bij gekocht.
en een mini davide clearo(geeft hele koele damp)

startsetje, ligt er echt aan wat je wil, wil je iets wat er uit ziet als een sigaret denk ikd at de innokin AIO of de Eroll de beste keuzes zijn ,
als je niet direct en lookalike wil, zou ik zelf al snel de Kanger evod aanraden,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:25

Jongens, ik vind mijn e-ding heel chill... maar nu had ik me toch een partij ranzige liquid... iemand een idee hoe ik mijn atomizer kan legen ? Het vullen heb ik ook nog niet echt handigheid in haha.