redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:10

ik val nu ook af. Ben er helemaal mee gestopt sinds een week, eerst rustig wat afgebouwd, heb dus ook geen hoofdpijn oid gehad. En nu lekker al 1 kilo kwijt

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:15

das nou dus echt niet eerlijk :( ik doe zo hard m'n best om zo min mogelijk suikers te eten en drinken...en val geen gram af :(

Je kan het Poetser, trots zijn op jezelf en super dat je gezelschap hebt :) Onweer is een machtig mooi iets, probeer er eens naar te kijken met oordopjes in. Mijn broer heeft mij toen ik klein was bij m'n hand gepakt en gezegd 'kom we gaan kijken, moet je zien hoe mooi die kleuren zijn'. Sindsdien ga ik echt top ermee :(:)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:26

Zijn jullie aangekomen door de red Bull ?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:38

Woogy, zolang ik niet alleen ben kan ik er ook wel van genieten, maar alleen kan ik dat niet. Ik weet niet hoe het komt. Ik heb het al van bij mijn geboorte. Meestal ga ik 's nachts slapen met mijn oortjes in en muziek op en een nachtlampje aan. Dan is er nog een kleine kans dat ik er niks van meekrijg.

Lindy, hier geen grammetje aangekomen. Serieus ondergewicht, al moet ik zeggen dat ik, sinds dat ik gestopt ben, wel van 7 kilo ondergewicht nog 3 kilo ben afgevallen. Weeg momenteel met mijn 1.78m nog een slordige 53 kilo.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:26

wow...stress zal bij jou ook absoluut ene factor zijn?

Ik ben er niet van aangekomen, maar val er ook niet van af...helaas

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:30

Ik ben er wel van aangekomen maar dronk ook heel veel cola..
Dat is nu ook minder

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:13

Ik kwam er ook van aan, maar wat wil je met een tray per dag -O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:37

Hoe is het met alle energy drank verslaafden? :)

Ik heb het laatst hier in december 2013 gepost (paasei wat gaat de tijd snel) en toen was ik even gestopt met drinken. Daarna weer een periode gehad dat ik wat dronk, maar dan eens of twee in de week. Niet meer dagelijks.. En sinds mei tot nu er helemaal vanaf. Hoewel, ik lieg. In juli nog twee gehad op dezelfde dag omdat ik urenlang in de auto, vervolgens vliegtuig, toen weer auto had gezeten en zooo moe was. Maar toen werd ik misselijk... :P

Dus ondertussen drink ik ze al een paar maanden niet meer en bevalt me prima. Niet afgevallen, maar hoeft ook niet, ben slank zat. Merk in de supermarkt nog wel dat ik ze wil kopen en heb ook een paar keer met ze in mijn winkelmandje gezeten om ze dan weer terug te zetten omdat ik niet zo dom moet zijn :).

Ibuprofen is ook voorbij. Af en toe als ik echt last heb, maar niet meer dagelijks of wekelijks.

Heb nu ook haast geen hoofdpijn meer. Dat kwam dus echt wel van de energy.

Anderen het ondertussen ook gelukt om er vanaf te stappen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:15

Wow wat goed Eline!! Echt trots zijn op jezelf :)

Ik heb het goed te pakken, 4-5 per dag. Ga door een hele zware periode in m'n leven en zit mentaal flink in de war en ben simpelweg niet sterk genoeg om nee te zeggen. Ik heb het geaccepteerd en weet dat mijn tijd komt zodra mijn leven rustiger word en ik weer m'n veters kan strikken.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:39

Ik dronk sowieso al niet veel energiedrank, maar ben nu nog voorzichtiger aangezien een vriend van me een keer zo veel op had dat hij een hartstilstand kreeg :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:13

ik snap je smiley dan niet echt zeg maar...hoeveel had hij op?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:59

Ik ben er niet helemaal (meer) vanaf maar drink het wel veel minder. denk 1-2 blikjes per week

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:03

Geen idee of het helpt, maar misschien is het de moeite van het proberen waard.. Eet eens een poosje alleen gezond, echt gezond. Geen zuivel, pasta, brood of aardappelen, alleen groente, fruit, vis, zaden en noten en water (om even compleet te zijn google eens op voedselzandloper). Verbied jezelf nog niet om energy te drinken, maar misschien wordt de craving door een gezond eetpatroon wat minder en vergemakkelijkt het het stoppen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:41

Woogy schreef:
ik snap je smiley dan niet echt zeg maar...hoeveel had hij op?

Weet ik niet meer precies, veel in ieder geval (had er misschien bij moeten zetten dat hij het wel heeft overleefd en er zelf ook grappen over maakt)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:04

Mavelle schreef:
Geen idee of het helpt, maar misschien is het de moeite van het proberen waard.. Eet eens een poosje alleen gezond, echt gezond. Geen zuivel, pasta, brood of aardappelen, alleen groente, fruit, vis, zaden en noten en water (om even compleet te zijn google eens op voedselzandloper). Verbied jezelf nog niet om energy te drinken, maar misschien wordt de craving door een gezond eetpatroon wat minder en vergemakkelijkt het het stoppen.

Zou ik best willen maar vaak heb ik het idee dat echt gezond niet bepaald lekker is.
Bijv. salade zonder een sla-sausje brrrr
Noten hetzelfde, ongezouten chasnew noten (weet niet hoe je het schrijft) vind ik niet lekker, gezout eet ik het wel.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:13

Dat is echt wennen! Ik was ook zo'n zoetekauw, maar na een paar dagen merk je al dat je eigenlijk net zo'n zin hebt in een stuk komkommer als een koekje. Vandaar dat ik denk; als het makkelijker is om je voeding te veranderen dan te stoppen met energy, lukt het stoppen met energy daarna misschien vanzelf wel!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:06

'echt' gezond vind ik een mooie term. Wat is er mis met aardappelen en graanproducten?

Mijn voeding is al erg gezond. Veel fruit en groente en bij voorkeur kip. Veel water, maar die caffeine is te lonkend

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:07

Nou inderdaad, wat is er mis met aardappelen en graanproducten? Tegenwoordig zijn er bepaalde diëten die dat soort dingen in het 'verdomhoekje' plaatsen, maar dat is grote onzin.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:08

Cayenne schreef:
Nou inderdaad, wat is er mis met aardappelen en graanproducten? Tegenwoordig zijn er bepaalde diëten die dat soort dingen in het 'verdomhoekje' plaatsen, maar dat is grote onzin.

O ja, de 'koolhydraten zijn duivels' -O-

Gewoon gevarieerd gezond eten en met regelmaat en mate en bewegen. Hoef je geen Einstein voor te zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-14 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:10

Echt gezond dan is het sla zonder sausjes, geen/minimale zout iname, geen slechte dingen over de gezonde. Aardappelen heb ik ook altijd met een sausje anders vind ik het zo saai eten maar is misschien ook gewennig wat Marvelle zegt.

Opzich eet ik wel gezond maar voeg er altijd wel iets aan toe..
Yoghurt met suiker bijv.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:15

Het is maar een tip, ik merk dat ik me er fitter door voel en zoetigheden makkelijker laat staan. Vandaar dat ik denk dat het misschien zou kunnen helpen. Betekend niet dat ik vind dat iedereen zo moet eten.

Het is ook niet m'n bedoeling om het hele topic nu over voeding en dieeten te laten gaan :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:18

het is het feit dat je het brengt als zijnde 'echt gezond'. Koolhydraten gaan prima in een gezond dieet en zijn haast essentieel voor sporters. Als ik ga hardlopen neem ik toch echt m'n koolhydraten een uurtje van te voren zodat ik het langer vol kan houden en beter herstel.

Gezond eten zonder zout en suikers klinkt al zoveel beter. Een beetje saus of specerijen is niets mis mee, maar zoals alles...met mate

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:21

idd woogy maar volgens mij had ook niemand gezegd dat er geen aardappels gegeten meer mogen worden :)

Ik vind het een goede tip, ga er toch wat vaker opletten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:34

Ik zou dan eerder op de 'snelle suikers' letten. Snelle suikers zitten oa in koek, snoep, chocola en dus ook in energiedrankjes. Daar krijg je een kick van en het werkt dus ook verslavend. Vaak nadat je eraan hebt toegegeven voel je je goed, maar je suikerpiek daalt na een tijdje en dan heeft je lichaam dus weer behoefte aan een nieuwe suikerpiek, waardoor je verslaaft raakt.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:48

Ja klopt idd, dan krijg ik zo'n enorm trek in redbull en geef ik toe. Nu veel minder dan eerst.
Toen ik er helemaal mee was gestopt dacht ik dat ik het niet zou missen meer kreeg toch die trek erin.