Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:45

Idd keizersnee word pas gedaan als het niet anders kan, al vind ik na de ervaring die ik zelf heb gehad met mijn bevalling dat ze er ook te lang mee kunnen wachten. Achteraf gezien was in mijn geval een spoed ks beter geweest dan de verlossing met de vacuumpomp. Helaas weet je de meeste dingen pas achteraf, en dat is misschien maar beter ook.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:37

SusanH schreef:
Idd keizersnee word pas gedaan als het niet anders kan, al vind ik na de ervaring die ik zelf heb gehad met mijn bevalling dat ze er ook te lang mee kunnen wachten. Achteraf gezien was in mijn geval een spoed ks beter geweest dan de verlossing met de vacuumpomp. Helaas weet je de meeste dingen pas achteraf, en dat is misschien maar beter ook.

Dat is niet waar, het wordt wel degelijk op verzoek gedaan, heb ik twee keer gehad bij de laatste kinderen.
En een zwangerschap en bevalling zonder risico bestaat niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:17

Ik versta onder verzoek ook onder de noemer "omdat het niet anders kan". Het is dat wij geen tweede meer willen, maar anders zou ik ook direct voor een ks kiezen als ik weer zou moeten bevallen. Ik vind het goed dat die mogelijkheid er is.

SophievdV

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:38

Als je in het zhuis zegt: een ks lijkt me wel wat! Dan krijg je die zeker niet per direct. Daar moet je goede redenen voor hebben. Angst is een reden bijvoorbeeld, maar dan krijg je die ks dus niet zomaar ;)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:46

Pletje123 schreef:
Als je in het zhuis zegt: een ks lijkt me wel wat! Dan krijg je die zeker niet per direct. Daar moet je goede redenen voor hebben. Angst is een reden bijvoorbeeld, maar dan krijg je die ks dus niet zomaar ;)

Nou, dat had ik dus wel -O-

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:46

Pletje123 schreef:

Nou, dat had ik dus wel -O- angst bedoel ik dan

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:11

hier ook een ''fijne''goede'' bevalling gehad zal het zo weer doen (dat liever als bloedprikken) :o
alleen mn zwangerschap zelf was echt een drama
met 8 weken al in het ziekenhuis ivm uitdroging en zo ziek zijn dat ik in die 8 weken tijd 19 kg was afgevallen
gelukkig kon ik het hebben maar prettig was anders
verder met 12 weken weer thuis en steeds flauwvallen / en nog steeds alles er uit gooien langs alle kanten
echter heb ik dat tot 30 weken gehad en daarna ging het pas ''leuk worden''
heb ongeveer van 30 tot 42 weken gelopen met een ''buik'' maar zagen weinig ''zwangerschap''
echter na die 30 weken heb k mn schade terug ingehaald en zit ik nou nog 5 kg onder mn ouder gewicht
(al mag er nog zo een 10 kg vanaf alleen dat is vreselijk moeilijk (iemand tips) :+

bevalling zelf heb van de eerste weeen (savonds 18:00 begonnen en rond 2:00 richt ziekenhuis omdat ik toch een ruggeprik wilde och och och ik die zo bang ben voor naalden liet hem zo zetten en geen centje last van gehad heerlijk kunnen slapen tot 5:40 (kwamen me zelfs wakker maken) en toen tot 6:20 wat liggen babbelen en wat gegeten
en toen was het tijd voor te persen en om 7:05 is dan onze zoon dylan geboren

igg lag menneer wel verkeerd (sterrenkijker) waardoor ze eigelijk de ''ontstopper'' wilde pakken maar was zo bij de tijd dat ik in verzet ging en dat ik zei dat ik het makkelijk aankon en dat ik het gewoon zo ging doen echter heb ik er niets van gevoelt en heb ik nog een knipje gehad (waar ik later pas achterkwam)
helaas moest ik wel naar de OK voor de plasenta die niet wilde loskomen dus helaas het eerste uurtje niet echt mee gekregen...

al met al zal ik het zo weer doen en de zelfde avond heb ik heerlijk staan broodjes bakken omdat ik zo een vreselijke trek had in een hard broodje filet amcian :Y) heb 3 dagen na de bavalling lekker een rondje gedaan met de hond en beviel me goed na precies 4 weken zat ik al weer op het paard
al heb ik zelf alles verkocht echter achteraf beter ben igg erg bang geworden dus sta nu lekker met de kleine aan de kant paardjes te kijken :z

igg succes