[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:10

Ik heb spectaculaire resultaten gezien van Cambridge, echt. Mensen die in enkele maanden tijd 15kg of meer afvielen, wat ook niet zo gek is met 500cal per dag... Vervolgens zag ik ze weer net zo spectaculair aankomen+nog wat kilo's extra omdat de stofwisseling compleet in de war was. En nee, ze stopten zich niet vol chocolade en chips, maar kwamen gigantisch aan op het moment dat ze weer enigzins normaal wilden gaan eten.

Geen shakes etc voor mij dus :n
Gezond eten, veel groente, veel water en elke dag goede beweging werkt voor mij toch het beste. Ik weet dat ik dit ook op lange termijn vol kan houden, waar je niet je hele leven op shakes, soepjes, papjes, reepjes etc kunt leven.

Goede resultaten zie ik hier weer voorbij komen!
Heb even niet gepost hier, maar ik merk nu ook dat mn broeken losser gaan zitten en ben 1x per week gaan zwemmen met een vriendin. daarnaast fiets ik veel en heb ik 2x per week 3-5km hardlopen ook weer aardig opgepakt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:50

@ Mars, waar staat dat filmpje dan van Cambridge?

ben heel benieuwd, je mag het ook via pb sturen hoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:51

Filmpje?
Ik ken geen filmpje over Cambridge, in mijn post had ik het over een aantal ex klasgenoten van mij :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:55

Mars schreef:
Filmpje?
Ik ken geen filmpje over Cambridge, in mijn post had ik het over een aantal ex klasgenoten van mij :)

oow oke, ik dacht dat je zei dat je een filmpje over het dieet had, hahaha lezen is ook moeilijk, zo blijkt maar weer :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:23

Hebben jullie eigenlijk ook ervaring in wat te doen nadat je afgevallen bent om goed op gewicht te blijven en niet te gaan jojo-en?

Bij mij is het als volgt gegaan (het uiteindelijke doel is om te kunnen leren paardrijden, wat door mijn gewicht anders mishandeling zou zijn geweest).
Begingewicht: 136.5KG (dacht dat dit 135 was maar die weegschaal klopte niet helemaal)
Begonnen: eind Mei 2012

Hoe afgevallen? Fietsen, fietsen en nog eens fietsen. Lopen en nog eens lopen. Snoep laten staan, niet meer constant naar de supermarkt om vreterij te kopen. Geen dieet volgen dus, daar geloof ik niet (meer) zo in.

Tot aan de 115KG ging dat prima, maar daarna heb ik een hele tijd stilgestaan. Inmiddels val ik weer wat af en had ik vanmorgen de milestone 30KG kwijt te zijn :D (nu dus 106.5 en nog een kilo of 15 te gaan voordat ik rijles wil gaan nemen)

Waar ik nog steeds moeite mee heb is het late night snacken. Nu er niets in huis is gaat dat prima en red ik het met m'n 1L fles Spa Blauw, maar zodra er iets in huis is loop ik toch weer naar de koelkast.

Wat misschien nog wel het ergste is is dat ik geen winegums meer durf te eten. Die gingen er met kilo's doorheen en daarvan heb ik echt soort van af moeten kicken, ben bang dat het weer dezelfde kant op gaat als ik er weer 1 neem. Meer bokkers ervaring hiermee en vooral hoe ik van dat late night snackgevoel af kom? :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:28

Mag ik me hier ook melden?
Heb me helemaal op het einde van het vorige topic ook gemeld, maar dit ben ik wat uit het oog verloren toen.

Een tijdje terug heb ik ook shake's van Herbalife geprobeerd. In het begin ging het goed. Tot ik eventjes ben moeten stoppen met sporten. Ik werd de shake's ook beu (heb toch liever iets te knabbelen 's morgens en 's middags) en toen ik gestopt ben, zijn de extra kilo's er ook meteen aangekomen. Geen dieet voor mij in ieder geval. (Heb nog enkele shake's staan, als er iemand geinteresseerd is?)

Ik ben begonnen met WW, maar sindsdien nog steeds niet uitgerekend hoeveel punten ik op een dag eet, ga ik straks doen. Momenteel ben ik vooral receptjes aan het uitproberen.
Wel eet ik per dag te weinig melkproducten en te weinig fruit/groenten. Melkproducten zit ik momenteel op 1, fruit/groenten op 3 à 4 per dag.
Ook 's avonds eet ik ook altijd iets (en het een al slechter dan het andere). Hebben jullie tips om dit af te leren?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:28

@ Choiix - Nooit meer winegums kopen!!!!!
Maar je bent wel goed bezig zeg - er zijn al heel wat kg's vanaf!

Latenight: een paar plakjes rookvlees, augurkje, kopje thee, glas water, grannysmith appeltje, komkommerplakjes, snack-tomaatje.... zat te verzinnen ( maar het is of.. of, niet allemaal tegelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:51

Snack paprika's vind ik heel erg lekker :)
Ik eet ook nog wel eens een soepstengel met een cup a soupje, valt ook heel erg mee qua kcal.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:55

Ik heb besloten dat ik zaterdag frietdag ga doen. Een bakje friet + frikandel + mayo gaat me 32 (!) punten kosten, maar ik maak er gewoon een frietfeestje van en het kan me lekker niets schelen (sprak zij stoer)

Nooit geweten dat een bakje friet + frikandel zo veel was.... en dan te bedenken dat ik standaard friet zonder mayo nam (krijg je een grote zak ipv bakje, kon ik eten tot ik niet meer kon :') ) en een frikandal én een viandel. En dan thuis nog mayo erop. Ohohoh...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:00

Choiix: Wat goed van je zeg! Wow echt iets om trots op te zijn.
Erg knap ook dat je wilt wachten met leren rijden!

Het enige wat ik je als tip kan meegeven is veeeel drinken! Mijn vriend eet een lekkere chocoladeletter, ik heb een kop thee waar je je voeten in kan wassen ;) En ik denk bij iedere hap die hij eet, goh weer een kilo erbij.. tenminste dat zou voor mij zo zijn.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:40

zo ik heb mn banaan met grapefruit op, brr zal lang duren voordat ik aan die grapefruit smaak ga wennen
maar het schijnt goed te werken bij afvallen ens owieso gezond natuurlijk

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:53

Grapefruit is inderdaad topfruit! Weinig calorieën etc. :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:56

Ik heb gisteren een proefles spinning gehad. Ik voel mijn benen niet meer!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:44

Mag ik mij hier ook weer melden ? Weeg nu 84 kilo en zou graag weer naar de 70 willen.. ( 65 voor mij nog beter maar wil niet over drijven ).
Ik ben 24 jaar oud en 1.68 groot.

Ik ben dus erg opzoek naar tips en tricks...

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:53

Tat_jana schreef:
Mag ik mij hier ook weer melden ? Weeg nu 84 kilo en zou graag weer naar de 70 willen.. ( 65 voor mij nog beter maar wil niet over drijven ).
Ik ben 24 jaar oud en 1.68 groot.

Ik ben dus erg opzoek naar tips en tricks...

Dat klinkt als mijn situatie. Begin gewicht 86 kilo, wil weer terug naar de 70 (mogelijk 67)kilo.
Ben 23 jaar oud en 1.68 groot. :D

Ik ben net begonnen met Weight Watchers, mijn probleem was dat ik te weinig at. Nu in 1,5 week van 5 kilo kwijt
geraakt. Daar zit ook 2/3 kilo vocht bij (ik houd extreem veel vocht vast).

Ik ben nu dus vooral bezig met meer eten, maar wel zo dat het verantwoord is. 's Ochtends rijstwafels met mager beleg, tussendoor veel fruit en water, brood met mager beleg voor lunch, weer veel fruit en water tussendoor, en 's avonds goed gezond eten.
Vind het dieet niet moeilijk, wel was ik bang dat ik de verkeerde dingen zou gaan eten omdat ik meer moest eten. Maar dit valt mee! :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:23

Ik snap helemaal niks van WW - wat is dat nou met 'punten tellen'? En krijg je dagmenu's?
Ik eet eigenlijk ook veel te weinig en zal daarom dus aankomen ( vetreserves kweken voordat het nóf erger wordt). Wie legt mij het WW-plan eens simpel uit?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:26

Simpel, je mag op een dag meen ik 18 punten aan voedsel consumeren.
Een boterham bijvoorbeeld is 1 punt. Je krijgt een boekje waar van veel producten de waarde in punten in staat.
Als je een uur gaat sporten mag je weer een x aantal punten meer eten, afhankelijk van de sport die je hebt beoefend.

Eigenlijk is het gewoon calorieën tellen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:38

@M3lisss: maar houd je dan ook je totaaliname kh, vet en suikers bij? Dat vind ik namelijk interessant. Om zo min mogelijk slechte kh te eten. Punten zeggen mij niet zoveel. Wordt het wel echt persoonlijk berekend of krijgt iedereen van hetzelfde gewicht en lengte dezelfde punten?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:50

Nee, dit wordt persoonlijk berekend.

De punten zijn puur berekend naar het aantal calorieën.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:52

Hmm.. je zou dus drie zakken patat kunnen eten als die maar niet boven de 18 punten uitkomen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:02

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:12

Jannepauli schreef:
Hmm.. je zou dus drie zakken patat kunnen eten als die maar niet boven de 18 punten uitkomen?

Klopt! Dat is het rare aan WW, vind ik.
Daarom combineer ik het ook met een gewoon, gezonde levensstijl.
Vergt een boel creativiteit, maar het scheelt dat ik al gezond at.

Ik mag nu 30 punten eten. Per week krijg je ook nog een aantal 'extra' punten. Deze mag je opsnoepen o.i.d.

Rare is dat ik dus met gewoon gezond eten niet afviel, terwijl ik toch 4-6 keer per week sport.
Nu met meer vetten en slechte koolhydraten, in vergelijking tot eerder, val ik wel af.
De verbrandingsmotor is nu wel aangeslagen.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:16

Jannepauli schreef:

Haha, geweldig!
Er zullen zat mensen zijn die dit gaan doen.
Zo ken ik ook een vrouw die een soort van mindfulness afvallen geeft.
Jammer vind ik dan dat dit soort mensen zelf enorm overgewicht hebben.
Maakt het al niet geloofwaardig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:30

Jannepauli schreef:

Nee dat kan niet. 250 gr friet + mayo + frikandel is meer dan 30 punten. Moet je wel heel hek doen wil je dat gesport krijgen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:54

Ja, haha, jij gooit er maar meteen mayo en een frikadel op.. tsss... afvalvlees ik eet sowieso niet!