In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:10

Psycholoog of psychotherapeut heeft betrekking op het SOORT hulpverlener.
Ambulant slaat op de PLAATS van hulpverlening.

Ik begrijp dus sowieso niet hoe je een verschil tussen beiden kunt aanduiden. Maar als je ambulante hulpverlening hebt, van een psycholoog, en al 6 jaar aaneengesloten, dan vind ik dat bijzonder lang.

Ik heb ook niet gezegd dat er ALTIJD een termijn of aantal wordt afgesproken. ik heb gezegd dat ik het niet raar vind als het WEL wordt afgesproken, en dat het aantal afhangt van de ernst van de klachten bijvoorbeeld.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:07

Mag dan wel lang zijn maar zonder haar was ik nooit zover gekomen ;) dankzij haar kan ik weer genieten van dingen al zal ik altijd een litteken bij me dragen (letterlijk en figuurlijk).

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:20

@Chernique ,

Ik wilde nog even zeggen, op je berichtje van een paar dagen geleden. Dat het echt pijnlijk herkenbaar is allemaal. Dus je bent niet de enige.. En als je zo sterk door blijft vechten, weet ik echt zeker dat je eruit komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:09

Nou ben effe heel emotioneel... Vrijdag 21 september is het precies een jaar geleden dat ik mijn aller liefste meisje heb moeten laten inslapen. Mijn eerste eigen paard. Zo goed heb ik me nog maar 1 keer op een ander paard gevoeld, beter gezegd een pony. Was 2 jaar mijn verzorgpaardje geweest. Helaas is ze toen verkocht zonder dat ik er afscheid van kon nemen. Kom ik ze nu net tegen op kapaza. Ze staat te koop. Echt, ik ga deze week nog kijken en het is zo goed als zeker (eigenlijk is het gewoon zeker...) dat ik ze direct mee neem. Ben effe ferm emotioneel en ben er bijna van aan het wenen, het is dat ik me inhou.
Had ze op de eerste foto al herkend. Ik heb ze 1 keer laten gaan maar geen 2de keer.

Nou, nu ga ik met de tranen in mijn ogen (zowel van het gemis als mijn hartsvriendin als de vreugde van 'mijn' pony terug te hebben gevonden het topic doorlezen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:08

DeMolenhoek schreef:
Nou ben effe heel emotioneel... Vrijdag 21 september is het precies een jaar geleden dat ik mijn aller liefste meisje heb moeten laten inslapen. Mijn eerste eigen paard. Zo goed heb ik me nog maar 1 keer op een ander paard gevoeld, beter gezegd een pony. Was 2 jaar mijn verzorgpaardje geweest. Helaas is ze toen verkocht zonder dat ik er afscheid van kon nemen. Kom ik ze nu net tegen op kapaza. Ze staat te koop. Echt, ik ga deze week nog kijken en het is zo goed als zeker (eigenlijk is het gewoon zeker...) dat ik ze direct mee neem. Ben effe ferm emotioneel en ben er bijna van aan het wenen, het is dat ik me inhou.
Had ze op de eerste foto al herkend. Ik heb ze 1 keer laten gaan maar geen 2de keer.

Nou, nu ga ik met de tranen in mijn ogen (zowel van het gemis als mijn hartsvriendin als de vreugde van 'mijn' pony terug te hebben gevonden het topic doorlezen.

:-))

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:09

gummie schreef:
Psycholoog of psychotherapeut heeft betrekking op het SOORT hulpverlener.
Ambulant slaat op de PLAATS van hulpverlening.

Ik begrijp dus sowieso niet hoe je een verschil tussen beiden kunt aanduiden. Maar als je ambulante hulpverlening hebt, van een psycholoog, en al 6 jaar aaneengesloten, dan vind ik dat bijzonder lang.

Ik heb ook niet gezegd dat er ALTIJD een termijn of aantal wordt afgesproken. ik heb gezegd dat ik het niet raar vind als het WEL wordt afgesproken, en dat het aantal afhangt van de ernst van de klachten bijvoorbeeld.

Er is bij mij geen aantal sessies afgesproken. Hoeveel krijg je er normaal dan? Ik ben naar de psycholoog gegaan met een doorverwijzing van mijn dokter.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:40

het ligt er geloof ik een beetje aan wanneer je met therapie begonnen bent. Als je al wat langer bezig bent zit er vaak nog geen termijn aan, hier bij het ggz is het sinds begin dit jaar dat van te voren vast moet staan hoeveel sessies er gaan plaatsvinden...

Dat is om te voorkomen dat mensen gaan vastzitten in het therapiesysyteem, ik vind alleen persoonlijk dat het niet zo werkt en dat het meer paniek zaait ipv dat het helpt. Ik denk dat ze beter kunnen werken met evaluaties en vandaaruit kijken wanneer het wel of niet gaat om te stoppen, maar ja, bezuinigingen he...

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:45

Ik ben ook net weer terug van het GGZ. Heb haar ook direct de vraag gesteld hoe het zat met 13 afspraken.

Bij het GGZ zijn de afspraken gemaakt dat een behandeling 13 afspraken is en daarna volgt er een evaluatie. dan gaan ze kijken of er een vervolg nodig is en zoja, wat. Als de huidige behandeling doorgaat worden dit weer 13 afspraken en dan weer een evaluatie. Zodat behandelingen gerichter gaan worden en niet oneindig door gaan.

Ben blij dat ik deze duidelijkheid nu heb en als na de evaluatie mijn behandeling doorgaat kan ik gelukkig gewoon bij haar blijven.

Ze wil heel graag dat ik ook nog de VERS training ga volgen, maar heb daar voorlopig nog geen mogelijkheden voor. Helaas. Ben nu net weer op school begonnen en kan nu echt geen halve dagen missen voor groepstherapie. Eerst maar eens kijken hoever ik hier kan komen en of ik het met haar hulp voor mezelf weer een beetje op een rijtje kan krijgen.
Het lijkt nu best goed met me te gaan, maar merk dat ik een beetje geleefd word. Al bijna een week eigenlijk geen emoties meer, stort me volledig op school en huiswerk, ben alle dagen pas rond 6 uur thuis, dus eten en huiswerk en weer naar bed en half 6 er weer uit. Begin wel te voelen dat de klap er nu wel aan zit te komen, helemaal na het gesprek, waar ze me toch wat verraste met vragen waar ik nog niet op gerekend had en je dan toch wat moeilijker en dieper moet gaan denken. Schieten me nu ook dingen te binnen nog weer, waar ik op dat moment niet aan heb gedacht.

Zijn er hier ook mensen die Alprazolam gebruiken? ik ben sinds ik ritalin en alprazolam slik heel misselijk sochtends, zijn er meer mensen die dit herkennen?

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:04

@rexxie hoe lang slik je dit nu? De eerste 4-6 weken kan je, je er beroerd van voelen.

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:20

6 weken, maar de misselijkheid wordt alleen maar erger, eerst alleen misselijjk, toen soms overgeven, en nu eigenlijk elke ochtend overgeven. Heel vervelend, moet om half 7 al naar school en dan 1,5 uur in de bus. Vrijdag was wel het punt dat ik het zat was, beroerd in de bus gestapt, moest overstappen, was op het busstation heel beroerd, snel naar het restaurantje naar de wc gegaan en alles er weer uit gekomen. Ben vandaag met de auto gegaan, durfde niet in de bus te stappen zo beroerd.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:39

Hmm das raar, eigenlijk zou je je steeds beter moeten gaan voelen. Ik zou je arts/psych bellen voor advies!

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:15

Heb hem vandaag gebeld, moest maar een afspraak maken bij de huisarts voor iets tegen de misselijkheid en maagbeschermers. Kan helaas donderdag pas heen als hij dan plek heeft, kan nu niks missen van school.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:23

Waarom voel ik mij altijd alleen maar slechter na de therapie? Ik ben al sinds gister echt boos grrr ik wil alleen maar schelden aaaargh

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:33

Gisteravond zat ik er ook best doorheen na de therapie hoor;) dus je bent niet de enige.

Mag ik vragen wat voor therapie je hebt?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:51

Schema therapie

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:59

Dames, vluchtig even het topic doorgenomen... Wil jullie allemaal sterkte wensen, volgens mij is dit een beetje een dipjes-periode... Misschien dat het aan het herfstige weer ligt...

Ik had gister mijn gesprek over mijn huisgenote met iemand van de woningbouwvereniging, het was heel positief, en ik was echt trots op mezelf! Hij zei dat hij het probleem inderdaad ook zag, en dat hij een gesprek met haar zou aangaan, en daarna een gesprek met ons alle drie zou plannen. Wegens gezondheidsproblemen zei hij dat het wel een week of wat zou duren, maar dat sowieso ruim voor het einde van dit jaar een oplossing bereikt zou zijn. Het klonk alsof hij vrij zeker was dat de enige oplossing was dat zij weg zou gaan.

Maar nu heeft hij haar in ene keer vandaag al gesproken, en wil ze dus morgen dat gesprek! En ik weet niet of er dan iets van een mediator bij zit ofzo, maar ik ben echt helemaal over de rooie! Echt eerlijk zijn over wat ik denk en vind en voel gaat zo ontzettend in tegen mijn instinct, dat alleen maar zegt dat ik me moet verstoppen en mezelf hieruit moet banketstaaf... Doen alsof ik dom ben en alsof het gaat om een vergissing...

*paniekeert verder*

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:00

Lady_M schreef:
Dames, vluchtig even het topic doorgenomen... Wil jullie allemaal sterkte wensen, volgens mij is dit een beetje een dipjes-periode... Misschien dat het aan het herfstige weer ligt...

Was dat maar zo, mijn dip duurt al wel wat langer dat het slechte weer.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:05

succes morgen Lady_m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:22

Maritje1991 schreef:
Waarom voel ik mij altijd alleen maar slechter na de therapie? Ik ben al sinds gister echt boos grrr ik wil alleen maar schelden aaaargh

Zijn er dingen die je tijdens de therapie opkropt en niet benoemd wat je achteraf irriteert of zijn het dingen die je boven haalt?

Hier ook een hele zware week al achter de rug. Ik ben ook weer in een diepe dip gestort, sinds zondag wil ik niks, kan ik niks en doe ik niks. Vandaag tijdens therapie was ik zo ontzettend moe. Toen iemand vroeg hoe dat kwam werd in intens verdrietig en dat heb ik nu nog steeds. Dat moet er allemaal uit, maar geen idee waar het vandaan komt. Ik wil dan ook niemand om me heen hebben maar van mn therapeut moet dat wel. Pffff...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:31

Lady_M, succes met je gesprek! Kan je niet iemand die achter je staat mee gaan?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:43

rexxie schreef:
Gisteravond zat ik er ook best doorheen na de therapie hoor;) dus je bent niet de enige.

Mag ik vragen wat voor therapie je hebt?

Ja dat hebben denk ik de meeste. Confronterend altijd. Heb nu 4 weken geen sessie omdat de psych op vakantie is.

Hoe is het verder? Las dat Joolien -> :-( zin in eenzaamheid dus? Heb ik ook wel. Nou ja, ik heb twee kindjes dus daar doe ik dan wel zoveel mogelijk mee. Maar blijf dan wel binnen.

Bij mij merk ik dat de bijwerkingen van de medicijnen heel langzaam minder worden. Moet het komende half jaar het gebruiken. Over twee maanden terug bij de dokter.

Wat doen jullie als jullie voelen dat je weer in je oude automatische ritme schiet? Ik vind het moeilijk om weer toe te gevene aan een dip gevoel. Maar ik voel het constant borrelen van binnen... Weet er een ander woord voor :-(

glindaofoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:45

heb het ook altijd na therapie.Net alsof hersens vastzitten en emoties vrij spel. Ik vermoed dat dat komt doordat je het geen moet verwerken wat je hoort/meemaakt tijdens therapie.(volgens mijn hulpverlener was dit heel normaal)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:46

glindaofoz schreef:
heb het ook altijd na therapie.Net alsof hersens vastzitten en emoties vrij spel. Ik vermoed dat dat komt doordat je het geen moet verwerken wat je hoort/meemaakt tijdens therapie.(volgens mijn hulpverlener was dit heel normaal)

Ja normaal sta je niet stil bij je gevoel en emoties. En nu, tijdens een sessie, moet je wel hè...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:24

Lady_m heel veel succes morgen! Sterkte +:)+

Ik krijg net een mailtje van het ggz of ik morgenmiddag al kan komen voor de creatieve therapie ipv volgende week maandag en anders kan het pas in oktober. Wel erg kort dag allemaal hoor, moet alles omgooien, maar oktober is wel érg ver weg := Alleen heb ik nu niet echt tijd om me mentaal voor te bereiden.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:31

bromfiets schreef:
Ik krijg net een mailtje van het ggz of ik morgenmiddag al kan komen voor de creatieve therapie ipv volgende week maandag en anders kan het pas in oktober. Wel erg kort dag allemaal hoor, moet alles omgooien, maar oktober is wel érg ver weg := Alleen heb ik nu niet echt tijd om me mentaal voor te bereiden.

Jeetje spannend!
Ga eventjes rustig op de bank zitten, kopje thee erbij.. en laat het even bezinken :)
Morgen met frisse moed opstaan en het aangaan! Je kunt dit wel!