Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:53

_MG

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:56

Ah hartstikke bedankt!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:13

Femke_s, ik kan de route terugzien (dmv gps), de totale afstand, de gemiddelde snelheid, de snelheid per km, het aantal calorieën, de rondetijd per km en nog wel een paar van dat soort dingetjes. Heb ook een harstlagmeter en na de training voeg ik thuis gem. Hartslag en piekhartslag toe. Ik zal even kijken of ik een voorbeeldje kan toevoegen....
Verder gebruik ik het niet als trainingsprogramma, daar heb ik de podcast van evy voor. Maar theoretisch kan je ook een schema instellen in zo'n app en dan je rondje gaan lopen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:36

So hè dat is best wat! :) Wel leuk!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:18

Jammer dat ik geen smartphone heb, ik kijk nu van te voren via google maps waar ik ga lopen.
Ik had vanavond echt zo geen zin om te rennen, maar mezelf een schop onder mijn kont gegeven en les 12 uitgelopen. Het ging heel lekker. Had 1-1-2-2-4-3-4-3-5 en net in de laatste 2 minuten van de 5 minuten kreeg ik steken in mijn zij. Ik ga dat niet negeren dus even 5 seconden gestopt om flink lucht te happen toen zakte het en kon ik verder rennen. Is voor het eerst overigens dat ik dit krijg. Ben nu echt mijn grenzen aan het opzoeken en het verleggen blijkbaar. Ben wel een klein beetje trots op mezelf want ik had van te voren al nooit verwacht ooit zover te komen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:45

Zo ik heb even bijgelezen. Ik gebruik cardio trainer als app maar mijn telefoon is opgestuurd voor reparatie en die ben ik al langer dan een maand kwijt dus ik kan nu niet bijhouden hoe hard/ver ik loop. Ik loop inmiddels wel met hartslagmeter. Echt een heel fijn hulpmiddel. Ik heb met behulp van mijn hartslag in rust en hartslag max uitgerekend wat mijn ideale hartslag is zonder te verzuren. Het is ook motiverend om te zien dat je hartslag steeds sneller zakt op de wandel stukjes. Ik ren nu ook veel rustiger dan zonder omdat mijn hartslag anders veel te hoog wordt. Eerst vertelde mijn app hoe hard ik rende.

Vandaag een heerlijk stukje gerend. Laatste les met Evy was les 12 maar nu gewoon 1x2 en 5x5 gelopen met 5min wandelen tussendoor. Kon het met gemak volhouden, heb er zelfs nog een sprintje tegenaan gegooid op het laatst.
Nieuwe schoenen waren wel wennen, ga daar denk ik wel wat spierpijn aan overhouden.'

@MG, je lijf heeft echt de tijd nodig om te herstellen. Anders werk je "resultaat" juist tegen. Rustig wandelen tussendoor kan natuurlijk geen kwaad. Ik zag mezelf ook nooit als een sportief iemand maar van hardlopen wordt ik toch heel fanatiek ;-)

@Femke, al die mensen die naar je kijken tijdens het lopen (als ze dat al doen) denken alleen maar oliebol zij durft wel te gaan hardlopen, durfde ik ook maar die stap te zetten. Dus gewoon lekker gaan!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:57

Nog steeds erg veel last van mijn bovenbeen, maarja ik heb het ook erg druk met werken enz. dus rust krijgt het ook niet echt :P
Ga nu wel een paar keer per dag voor de warmtelamp (infraphil) voor ontspanning van de spieren. Hopelijk werkt dat een beetje. Ik twijfel heel erg of ik naar de dokter zal gaan, want ja wat kan die ermee?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:58

Ik heb net les 1 gedownload, die KarinvdM hierboven postte, maar jezus, dat is wel heftig veel geren! Ik weet echt niet of ik dat nu al kan volhouden. Na een minuut ben ik al helemaal buiten adem, ookal ren ik echt langzaam, maar mijn ademhaling werkt echt heel erg tegen. Laatst zag ik iemand met een schema ( op facebook was dat) dat nog een stuk rustiger was, ik denk dat ik die maar even ga opzoeken.

Hoe dragen jullie trouwens je telefoon of mp3/ipod mee tijdens het lopen? Mijn sportbroekje heeft geen zakken, dus de vorige keer deed ik alleen mijn sleutel in mijn bh en telefoon thuis laten liggen.

Mijn spierpijn is gelukkig al een stuk gezakt ondertussen. Goede hoop dat hij morgen helemaal weg is.

edit: ik heb dit schema gevonden: http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm

Morgen ga ik bijhouden hoe lang ik het volhoud om echt rustig te rennen zonder last te krijgen van rare dingen. Ben benieuwd, maar vrees het ergste!
Laatst bijgewerkt door _MG op 31-07-12 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:03

Ik heb mijn creative om mijn nek hangen. Heb ook zo'n tasje voor om mijn bovenarm maar dat vind ik niet fijn. Loop namelijk in en uit op mijn eigen muziek en dan moet ik dat ding er steeds uithalen met zappen. Heb daar dus mijn telefoon in.

Kom er trouwens net achter dat wij nog een nokia n82 in huis hebben liggen. Het is een smartfoon (oké geen hele hippe maar who cares) Even een nieuw accuutje besteld via Ebay en dan kan ik die apps ook gebruiken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:12

Als je het gaat lopen zal je zien dat het meevalt _MG!
Mijn conditie was echt ver onder het nulpunt, maar ik heb alle lessen tamelijk probleemloos uitgelopen. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik niet van het opgeven ben...

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:16

Ik neem me altijd voor om door te zetten en ook met steken door te lopen, maar ben echt een paar keer hard op de koffie gekomen bij mezelf, toen ik gestrekt ging, dus pas tegenwoordig wel een beetje op. Morgen probeer ik even aan hand van het schema te achterhalen hoe ver ik kom, en daarna stap ik gewoon over op de programma's die jij stuurde, want ik vind het lopen op muziek heel erg fijn en ook de aanwijzingen die je erbij krijgt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:21

Ik heb een hardloopbroekje met een zakje net boven de kont met een rits. Daar zit dus mijn sleutel, telefoon en mp3speler (ouderwets) in :P

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:22

ik heb ook nog een mp3 speler hoor winged. Niet iedereen heeft een smartphone :P

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:27

Vandaag les 26 gelopen in de sportschool omdat het buiten regende! :) ging lekker! :D 13-13-8 met 2 minuten rust steeds tussendoor :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:29

Ik heb helaas ook geen smartphone.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:38

Nja ik heb sinds kort de oude Iphone van mijn vriend, maar uuhm... Ik hou van mijn mp3 speler _O-

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:17

Haha ik heb vandaag ook mijn mp3 gebruikt. Omdat het niet zo warm was had ik gewoon een (sport)jasje aan waar ik hem dus wel in een van die zakken kwijt kon. Liefst zou ik ook gaan lopen met mijn telefoon (ook voor het gevoel 'stel er gebeurt iets') maar ik heb een Galaxy S3 en dat is alles behalve een zakformaatje. :+

Weet alleen nog niet hoe ik het ga hebben als ik geen jasje ga dragen, als dat ooit zo ver komt. :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:53

Ik hou 't ook bij mijn goedkope MP3tje haha, heb ook niet echt een hightech mobiel.. Meer formaat koelkast dus da's niet zo handig :Y) (Sony Ericsson K800i)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 05:25

:wave:

Ik vroeg me serieus af of iedereen spontaan gestopt was met lopen tot ik mezelf bedacht dat die topics maar tot 100 pagina's lopen.. :+

Ik mag vanavond weer lopen! Les 15 geloof ik, doe ik nog een keertje over want die ging de laatste keer niet lekker. Ben wel 3 kg aan spieren gegroeid sinds ik loop! :):)

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:46

Goedemorgen! Wat gaan jullie toch hard!
Welkom nieuwelingen! ( het zijn er zo veel, die namen kan ik niet allemaal onthouden sorry..)
Ik ga zo les 11 lopen aangezien ik niet meer kan slapen.. Dat in m'n vakantie!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:12

Judie,

dat ken ik. Mag je uitslapen, lukt het niet. Moet je vroeg op, verslaap je jezelf. :+

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:14

Geluksvogel Judie!! Succes!

Ik wilde runkeeper als app gebruiken, maar doordat er geen gps op mijn ipod zijn is dat al afgevallen. Nu wil ik met de nike app lopen, maar dan moet ik eerst die sensor nog gaan halen.

Pff, ik vind echt de tijd niet door de weeks om 's avonds te lopen. :n Gelukkig ben ik tijdens mijn vakantie begonnen met lopen, want dat heeft me echt gemotiveerd om verder te gaan. :j
Ik hoop vanavond een gaatje te vinden en anders vrijdag, het weekend lukt gelukkig sowieso.

Normaal heb je altijd 1 rustdag nodig voor je spieren, maar hoe denken jullie er dan over om (bijvoorbeeld) zaterdagochtend vroeg te gaan hardlopen en dan zondagavond weer? Voor mijn gevoel heb je dan wel een rustdag er tussen zitten of niet?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:22

Stacey,

Ik denk opzich dat het qua rust wel kan, maar het is net wat je lichaam aangeeft. Mocht je nog veel spierpijn of verzuring hebben zou ik het niet doen. Dan liever maandagochtend bijvoorbeeld.

Ik probeer om de dag hard te lopen en op mijn rustdagen fiets ik ong. 8 km op de mountainbike in verschillende tempo's. Maar bijv. met het warme weer doe ik een stuk rustiger omdat ik duidelijk merk dat het meer aanslag heeft op m'n lijf.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:32

Zo les 11 ging weer lekker.
Heerlijk om al om 7 uur door de polder te lopen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:01

Heb net ook weer rustig aan een rondje gelopen (afl 10 v str), scheentjes zeuren nu wel weer een beetje maar goed ga zo toch naar de fysio :P
Ik ben trouwens echt geen ochtendmens, hardlopen ging niet zo heel lekker ik loop toch liever 's avonds kom ik achter xD.