Lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:14

Wat fijn dat je zo'n baat bij de operatie hebt Tinkerloos. Wel voorzichtig doen he!

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 07:12

Wat heerlijk Tinkerloos dat het zo goed gaat! Leon liep aan het einde van de eerste week al bijna 20minuutjes, wel rustig aan hoor, later heeft hij wandel tempo wat opgevoerd. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat het heerlijk is als je alles zonder pijn kunt doen en ook weer gewoon goed slaapt!

En die medicijnkast, hebben wij ook vol liggen met allerlei pijnstillers, ik zal van de week alles eens uitzoeken en retour geven aan de apotheek.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:56

Wat heerlijk voor je Tinkerloos! Wel rustig aan doen he! ;)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:55

Oke, voor sommige van jullie zal dit misschien wel zweverig overkomen. Toch wil ik hier even een hele maffe ervaring delen.

Ik volg een opleiding tot hypnotherapeut. Mijn rug is daarin ook al een paar keer ter spake gekomen.
Omdat ik 5,5 week geleden die blokkade gehad heb besloten we in 1e instantie niks te doen om de spuit een kans te geven.
Als je 2 dingen tegelijk zou doen dan had je nooit geweten welke het zou zijn ja. Maar de pijn bleef...Sterker nog, het leek zelfs erger te worden.
Woensdagavond had ik cursus. Aan het eind v/d avond wilde mijn leraar toch met mijn rug aan het werk. Een medecursiste van mij is energetisch healer en zou samen met mij mee gaan in hypnose om mijn rug te healen. Ik ben onder hypnose dus mijn hele (onder) rug doorgegaan samen met haar terwijl onse leraar ons onder hypnose bracht. Ik weet nog dat ik voor die tijd dacht. Ik loop al jaren te kloten, van arts naar arts..fysio..pillen.. Niks helpt. Tijdens de hypnose kreeg in een hele koude maar fijne gloed over mijn onderrug. Het voelde echt heel prettig. Mijn medecursist wist precies te vertellen wat mijn pijnen waren en waar ze zaten. Na de hypnose had ik een prettig gevoel maar nog steeds een ongelovig gevoel. Tot ik naar huis reed. Ik moet 1,5 uur rijden om weer thuis te komen. Meestal crepeer ik onderweg al v/d pijn om vervolgens thuis de auto bijna uit te kruipen. Maar eenmaal thuis besefde ik dat ik zeer soepel de auto uit stapte en onderweg nergens last van had gehad. Oke? Die nacht kon ik pijnloos omdraaien in mijn bed...S ochtend kwam ik soepel uit bed...Mijn schoenen deed ik altijd steunend en kreunend aan. Ik kon ze nu gewoon aandoen. Zo kan ik nog meer dingen opnoemen.
Af en toe komt de koude gloed ook terug. Mijn mond valt nog steeds open van verbazing. Ik hoop werkelijk waar dat dit blijft doorzetten. Ik zeg niet dat het 100% weg is maar zeker 90% is het vebeterd. ......Ben nog steeds perplex. Heerlijk dat ik dit vak aan het leren ben.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:02

Maar dat is geweldig!!
Ik vind het niet zweverig hoor, als het werkt dan werkt het!
Echt geweldig!
Moet je nu nog vaker onder hypnose?
Stel dat dit bij iedereen werkt, dat zou super zijn!
Misschien iets voor Arie?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:09

Als het goed is niet..In hypnose worden bepaalde dingen verankerd. Verankering houd in dat die dingen vast liggen in je leven vanaf dat moment.
Maar ik ga nog heel wat keren onder hypnose tijdens de cursus.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:18

Maar zou het nou alleen door de hypnose komen? Of door de healing van je medecursist?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:32

Een combinatie van....Het een versterkt het ander.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:20

Wat heerlijk Claudia dat de healing en de hypnose gewerkt heeft! Dat is toch top!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 19:17

Vandaag weer fysio gehad aan huis, donderdag mag ik naar de praktijk lopen.
Dan mag ik even uitrusten, met een kopje koffie, en dan ga ik fietsen en op de loopband.
(van huis naar de praktijk is nog geen 10 minuten lopen)
Hij is heel tevreden, alles gaat voorspoedig, ik ben een model patiënt zegt hij. :D

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:45

Leon is vandaag voor het eerst weer aan het werk. Hij mag weer opbouwen en is begonnen met 2 dagen in de week en dan zo verder totdar hij weer fulltime aan de slag is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 10:41

Hoe lang is zijn operatie nu geleden?

Ik kan ook niet wachten om weer te beginnen..ik verveel me een hoedje.. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:20

ik ben naar tien weken weer aan het werk gegaan, eerst twee uurtjes per dag en zo opbouwen :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:55

Hier ook een hernia-patient. Ik heb in 2009 een hernia gekregen op L5S1. Heb eerst een paar weken vreselijke rugpijn gehad, daarna kreeg ik zenuwpijn in mijn bovenbeen, aan de achterkant.
Mensen, wat heb ik gecrepeerd van de pijn (net al veel van jullie :( ) Morfine kan ik niet tegen, verder is er niets wat tegen zeuwpijn helpt. Gelukkig kon ik redelijk slapen, liggend op mijn rechterzij, benen opgetrokken. Zie me nog jankend van de pijn aan het aanrecht staan om te koken. Of zo krom als een hoepel de paarden naar het land brengen. Tja, er was niemand anders die het voor me deed....
Traject ingegaan van neuroloog, MRI en neurochirurg. Op zondag 3 mei begon de pijn te veranderen. Zo hevig, ik wou echt terplekke sterven. Doktersdienst gebeld, kon inmiddels niet meer lopen. Morfine gespoten, die maar even heeft gewerkt. En ik werd er natuurlijk vreselijk ziek van :( Maar op dat moment alles beter dan die pijn.
Direct die maandagochtend HA gebeld. Die kon pas in de middag op huisbezoek komen. Na kort onderzoek ambu gebeld. Deze kwam pas om 5 uur..... Ondertussen de HA op zoek naar de uitslag van de MRI, die moest nog ergens in Winschoten liggen... Gelukkig op tijd op zijn plek gekomen.
Ritje met de ambu was de vreselijkste van mijn leven. Daarna in een bed gelegd, wachtend op neurochirurg. Deze kwam, keek en zei gelijk: ik maak een OK klaar en ga opereren.
Bleek achteraf allemaal maar net goed gegaan te zijn. Ik had een zg sequester, de hernis was afgebroken en zat ergens klem. Vandaar die vreselijke zenuwpijn.
Al vrij snel na operatie wakker, heerlijk, zeker 80% minder pijn. Niet echt fijne nacht gehad, je moet plat op je rug liggen. Maar de volgende ochtend zat ik al om 7.30 uur onder de douche. Heerlijk na de dag ervoor zwetend en kotsend van de morfine doorgebracht te hebben.

Kon al vrij snel zelfstandig uit bed komen en wat scharrelen achter rollator. Mocht woensdagochtend al naar huis, heerlijk weer in mijn eigen bed slapen. Heb nog wel ongeveer 6 weken met een kruk gelopen, omdat mijn linkerbeen erg slap was geworden. Met fysio en krachttraining weer beter geworden.

Heb nog wel altijd last van spierkrampen in hamstring, kuit en voet. En de buitenkant van mijn linkervoet is doof gebleven. Verder geen restverschijnselen. Zat na 6 weken weer te paard.

Kreeg als cadeau 2 jaar later een nekhernia. Weer uitvalsverschijnselen, weer zh opname. Gelukkig geen operatie, deze hernia heeft zichzelf gesetteld. Ben volgestopt met pillen, ben wekenlang zo stoned als een garnaal geweest. Pijn werd minder, na 3 maand volledig met medicatie gestopt.
Van nekhernia nooit meer last gehad, wel veel rugpijn.

Sorry voor het lange verhaal ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:59

Tinkerloos schreef:
Ik heb nu 4 keer fysio aan huis gehad, volgende week mag ik naar de praktijk lopen. (10 minuten lopen)
Hij is verbaast dat het zo goed gaat, ik kan alle oefeningen doen zonder moeite en zonder pijn.
Ik slaap weer heerlijk, de hele nacht door, en word uitgerust wakker.

Ik keek net toevallig in de badkamer in mijn medicijn kast, en tjeeeeeeeeeee..... wat een pillen heb ik nog zeg...
Diclofenac, tramadol, zaldiar, morfine,oxicontin, amitriptilyne, en paracetamol.
Ik slik sinds de operatie helemaal niks meer,noppes nada.

Wat een ingreep van anderhalf uur aan je leven kan veranderen...
Ik ben echt zo blij.. :)

Wat fijn zeg.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:53

Tinkerloos schreef:
Hoe lang is zijn operatie nu geleden?

Ik kan ook niet wachten om weer te beginnen..ik verveel me een hoedje.. :+

Leon is op 5 september geopereerd, hij wilde eigenlijk al eerder aan het werk maar dat mocht niet van de bedrijfsarts

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:12

nadita schreef:
Hier ook een hernia-patient. Ik heb in 2009 een hernia gekregen op L5S1. Heb eerst een paar weken vreselijke rugpijn gehad, daarna kreeg ik zenuwpijn in mijn bovenbeen, aan de achterkant.
Mensen, wat heb ik gecrepeerd van de pijn (net al veel van jullie :( ) Morfine kan ik niet tegen, verder is er niets wat tegen zeuwpijn helpt. Gelukkig kon ik redelijk slapen, liggend op mijn rechterzij, benen opgetrokken. Zie me nog jankend van de pijn aan het aanrecht staan om te koken. Of zo krom als een hoepel de paarden naar het land brengen. Tja, er was niemand anders die het voor me deed....
Traject ingegaan van neuroloog, MRI en neurochirurg. Op zondag 3 mei begon de pijn te veranderen. Zo hevig, ik wou echt terplekke sterven. Doktersdienst gebeld, kon inmiddels niet meer lopen. Morfine gespoten, die maar even heeft gewerkt. En ik werd er natuurlijk vreselijk ziek van :( Maar op dat moment alles beter dan die pijn.
Direct die maandagochtend HA gebeld. Die kon pas in de middag op huisbezoek komen. Na kort onderzoek ambu gebeld. Deze kwam pas om 5 uur..... Ondertussen de HA op zoek naar de uitslag van de MRI, die moest nog ergens in Winschoten liggen... Gelukkig op tijd op zijn plek gekomen.
Ritje met de ambu was de vreselijkste van mijn leven. Daarna in een bed gelegd, wachtend op neurochirurg. Deze kwam, keek en zei gelijk: ik maak een OK klaar en ga opereren.
Bleek achteraf allemaal maar net goed gegaan te zijn. Ik had een zg sequester, de hernis was afgebroken en zat ergens klem. Vandaar die vreselijke zenuwpijn.
Al vrij snel na operatie wakker, heerlijk, zeker 80% minder pijn. Niet echt fijne nacht gehad, je moet plat op je rug liggen. Maar de volgende ochtend zat ik al om 7.30 uur onder de douche. Heerlijk na de dag ervoor zwetend en kotsend van de morfine doorgebracht te hebben.

Kon al vrij snel zelfstandig uit bed komen en wat scharrelen achter rollator. Mocht woensdagochtend al naar huis, heerlijk weer in mijn eigen bed slapen. Heb nog wel ongeveer 6 weken met een kruk gelopen, omdat mijn linkerbeen erg slap was geworden. Met fysio en krachttraining weer beter geworden.

Heb nog wel altijd last van spierkrampen in hamstring, kuit en voet. En de buitenkant van mijn linkervoet is doof gebleven. Verder geen restverschijnselen. Zat na 6 weken weer te paard.

Kreeg als cadeau 2 jaar later een nekhernia. Weer uitvalsverschijnselen, weer zh opname. Gelukkig geen operatie, deze hernia heeft zichzelf gesetteld. Ben volgestopt met pillen, ben wekenlang zo stoned als een garnaal geweest. Pijn werd minder, na 3 maand volledig met medicatie gestopt.
Van nekhernia nooit meer last gehad, wel veel rugpijn.

Sorry voor het lange verhaal ;)

Komt aardig overeen met mijn verhaal...helse pijnen waren dat, stond ook te tollen van medicijnen en niets hielp.
Die spierkrampen heb ik ook maar gaat tegenwoordig beter, heb een zeepje in mijn dekbed liggen en ik slik magnesium.
Gelukkig kan jij weer paardrijden, helaas wordt mij dat sterk afgeraden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:00

@ Tigarida: zeepje?
Magnesium heb ik ook een hele poos geprobeerd, heeft mij helaas niet geholpen...

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:25

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:07

Dat ga ik zeker proberen. :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:50

Tigarida is mennen niet iets voor je. Okay ik geef toe ik zit er ook liever op maar ik vind het mennen ook leuk om te doen en er is veel keus in wagens om comfortabel te kunnen rijden.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:59

Cowgirl schreef:
Tigarida is mennen niet iets voor je. Okay ik geef toe ik zit er ook liever op maar ik vind het mennen ook leuk om te doen en er is veel keus in wagens om comfortabel te kunnen rijden.

Heb ik toen wel overwogen maar de verzorging en het werk van een paard is en blijft een zware belasting voor mijn rug.
Neem al een tuig voor het mennen is al iets wat ik niet kan/mag tillen of als een paard een onverwachtse ruk aan het halstertouw geeft,
hoeven krabben en zo kan ik wel door gaan...ik ga het risico niet lopen.
Bij een beetje zware belasting heb ik al snel klachten, wat mijn dag weer verpest en dat moet ik zien te voorkomen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:51

TS veel sterkte, je bent geopereerd inmiddel? Hoe gaat het?

Ik heb geen hernia maar wil toch graag mijn verhaal doen en hoop dat hier iemand is met tips of ervaringen voor mij.

Ik heb in augustus mijn rug op drie plekken gebroken, nog relatief kort geleden dus. Ik ben in behandeling bij een revalidatiecentrum ( fysio en therapeutisch zwemmen ) en probeer zelf 5 x in de week iedere avond 30 minuten te wandelen.

Echter, heb ik nog steeds veel last/pijn. Ik heb 7 weken dagelijks op 20 pijnstillers geleefd waarvan 5 x per dag morfine. Inmiddels slik ik alleen nog diclofenac en paracetemol. Maarrrr nu was ik benieuwd of mensen hier ervaring hebben met reiki of andere 'behandelingen'? Ik lees er wel positieve verhalen over en ook omdat ik nog steeds ontzettend moe ben en zo'n 12 uur slaap nodig heb wil ik graag eens zoiets proberen. Of zijn er mensen die dit totaal afraden?

Ik heb mijn L1, T11 en T12 gebroken en van mijzelf al een erg holle rug en deze wervels zitten precies op de plek waar je rug een beetje hol wordt, waardoor alles voor mij echt extra pijnlijk is. Masseren kon je mij altijd midden in de nacht voor wakker maken, maar helaas is dat ook veranderd. De fysio heeft mijn rug getest op prikkels en mijn lichaam reageerde daar zo extreem heftig op, dat ik daarna alleen maar heb zitten huilen.

Ik zou heel graag willen dat de pijn gewoon wat afzakt en dat ik wat meer energie krijg. Inmiddels ga ik iedere dag weer 2 uurtjes naar school maar zodra ik thuis kom val ik als een blok in slaap, terwijl ik dat helemaal niet wil maar gewoon dood en dood moe ben dan.

Daarnaast was ik net hersteld van een knie operatie ( helft van de meniscus eruit gehaald ) en sinds mijn ongeluk heb ik ook weer veel last en pijn in mijn knie. Volgen de dokter is het de pees die gevoelig is maar irritant is het wel. Ook heb ik een zenuw in de knel wat zich uit in een dove en pijnlijke plek op mijn bovenbeen.

Heel verhaal, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met reiki of iets dergelijks?? Bedankt alvast!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 15:04

@Sundral: de vierde post op deze pagina, van Claudia,lees die maar eens.
Misschien werkt dat ook voor jou..wie weet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 22:30

Zo, mijn trouwjurk paste perfect, en ik kon makkelijk rechtop lopen.
(heb totaal geen last meer, net of ik nooit een hernia gehad heb)
Op 12-12-12 was het dan eindelijk zover:
Afbeelding