Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:59

Wat een ontzettend leuk topic!

Geen jullie ook tips kwa kleuren?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:05

Glossi schreef:
Heb tot nu toe alleen maar eyeliner potlood geprobeerd maar wil eigenlijk wel een keer een gel eyeliner proberen. Vind die nieuwe van Bobby Brown erg mooi. Twilight heet hij. Beetje paars/zwart/grijzig. Aparte kleur. Ik kan geen zwart doen dat maakt mijn gezicht te hard. Mijn ogen zijn blauw grijzig dus denk dat hij wel mooi zal staan. Voordeel van een gel eyeliner is denk ik dat je hem met een kwastje moet aanbrengen en daardoor zelf de dikte van de lijn kunt bepalen. Met het paarse eyeliner potlood van MAC lijkt het bijna net of ik oogschaduw op heb omdat die lijn gewoon potlood dikte is. Heb hangende oogleden dus dan lijkt eyeliner ook al snel te veel. Iemand de een goeie kwast kan aanrader? In Okt. gaat ons Douglas BB verkopen dus dan ga ik eens kijken of het wat is.

Dat klinkt idd als een super mooie kleur :)
Ik gebruik zelf voor me gel liner een heel klein dun kwastje met korte haren (het is eigenlijk een nagellak kwastje voor te nail arten :),daar kan ik precies mee werken zonder dat het overal zit.
Heb zelf ook hangende oogleden :(

vonneke schreef:
Wat een ontzettend leuk topic!

Geen jullie ook tips kwa kleuren?

Wij proberen wel tips aan elkaar te geven in zo verre dat het lukt/kan. :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:19

Vervelend he die hangende oogleden. Als ik make-up op doe blijft het nooit mooi zitten. Nu draag ik eigenlijk ook nooit oogschaduw omdat mijn oogleden er niet tegen kunnen (erg gevoelige huid) Maar eyeliner potlood blijft ook niet zitten.. Dus ben benieuwd naar deze van Bobby Brown. Wel meteen een hele dure (22 euro) maar hij schijnt heel goed te blijven zitten. Het is ook een long-weare eyeliner dus ben wel erg benieuwd.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:23

Ja best wel ik heb vaak als ik een lijntje boven me wimpers zet,en doe dan me ogen open en dicht dan heb ik gelijk boven aan ook een lijntje afgedrukt hihih (ben nog steeds niet zo into de namen := )

Zeker wel een hoop geld,misschien dat je hem eerst mag testen in de winkel en als die indd de hele dag blijft zitten dan aanschaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:37

Gel eyeliner werkt het makkelijkste idd :P Maar eyeliner blijft een secuur rottig klusje, haha. Wat voor mij hè beste werkt om een winged eyeliner te maken is eerst al at het streepje van mijn wing in mijn buitenste ooghoek te tekenen. En dan van mijn binnenste ooghoek naar de wing tekenen... Op die manier is het het makkelijkst, mja.... Ik schiet zovaak uit, niet normaal. :') en heb s ochtends ook nooit de tijd om het te corrigeren....
Met blenden moet je alleen heen en weer gaan op de plek van de overgang, niet over het hele geheel en tussendoor je kwasten goed schoonmaken... Anders wordt het smoezelig idd.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:40

Ik doe een winged eyeliner door eerst een dun lijntje te tekenen en erna de wing. Dan vanuit de punt een schuine lijn naar de eyeliner en dit inkleuren zo vind ik het et gemakkelijkste :)

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:10

Voor een winged eyeliner gebruik ik ook altijd een gelliner in combinatie met M.A.C. 166 penseeltje.
(Schuin penseeltje) http://1.bp.blogspot.com/-yLNZu7gB8d8/T ... G_2757.JPG
Het moeilijkste aan een winged eyeliner aanbrengen vind ik om de "wing" aan beiden kanten symmetrisch te krijgen, maar het gaat al steeds iets beter, oefening baart echt kunst! :D

Voor een gewone standaard eyeliner gebruik ik ook wel vaak een potlood, ik zorg er wel altijd voor dat het potloodje scherp geslepen is zodat ik er dunne lijnen mee kan tekenen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:46

shantal schreef:
Ja best wel ik heb vaak als ik een lijntje boven me wimpers zet,en doe dan me ogen open en dicht dan heb ik gelijk boven aan ook een lijntje afgedrukt hihih (ben nog steeds niet zo into de namen := )

Zeker wel een hoop geld,misschien dat je hem eerst mag testen in de winkel en als die indd de hele dag blijft zitten dan aanschaffen?

Dat heb ik ook haha! Als ik een iets dikkere eyeliner maak lijkt het op sommige punten of heel mijn ooglid zwart is :P .
Oefenen doen we zeker, maar ik ben nou eenmaal heel goed ik knoeien. Als ik mascara op doe zit het ook altijd overal :Y)

Zo'n soort penseeltje heb ik ook, maar heb er nu nog eentje van de hema. Daar kun je dus net niks mee.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:53

Het topic ligt alweer een tijdje stil helaas, maar toch even mijn vraag. Hoe kan ik er achter komen welke ondertoon mijn huid is/heeft zodat ik weet welke bb cream moet kopen? (met een gele ondertoon, beige, roze?)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:36

Kun je over het algemeen zien aan de aders aan je pols :)

Groen is een gele ondertoon
Blauw is een roze ondertoon
Er tussen in is een beige ondertoon

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:42

Okee dankje! Dat zou dus betekenen dat ik een.. roze? ondertoon heb. (mijn aderen zijn meer paars achtig, is het dan roze of beige?)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:07

Je kan ook naar sieraden kijken heb ik laatst ergens gelezen. Als goud je beter staat, heb je een geel/beige ondertoon en als zilver heel goed bij je past, heb je een roze ondertoon.

Mijn ene ader is paars en de andere groen, wat nu? :') Ik heb meer een gele ondertoon, warme kleuren en goud staan mij beter dan koele kleuren en zilver..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:00

Hihi al die dingen nooit geweten :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:02

Aders wel altijd in daglicht bekijken. Goud/zilver kan je inderdaad ook op afgaan. Of gewoon de kleren die je draagt. Sta je goed met blauw/grijs en maakt geel/oranje je flets, dan heb je waarschijnlijk een koele ondertoon en dus roze. Sommige mensen staan ook met beide, zijn wat neutraler (beige).
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 20-09-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:05

De geleyeliner die ik graag wil gaat niets worden. Kan hem nergens online vinden -O- En op de Amerikaanse site is hij al uit verkocht.

Nu even bedenken of ik voor een MAC of BB ga en welke kleur ik nu wil..

Mijn aders zijn blauw en heb een gele ondertoon nodig. Groene aders klinkt best eng haha.

Mlc, meestal kleurt een BB Cream nog bij na het aanbrengen. Als ik die van mij op doe is hij grijs/rozig en na een halfuur is hij goed. Je moet hem eerst even laten zitten voor je de kleur goed kunt beoordelen. Je schreef in een ander topic dat je een hele lichte huid hebt. Ik denk dat het moeilijk word een in de winkel te vinden. Ben er zelf nog nooit een in mijn kleur tegen gekomen. Allemaal veel te donker. Die Aziatische zijn echt in hele lichte kleuren te krijgen (tot bijna wit) Daar heb je veel keuze in als je een lichte huid hebt (heeft het toch nog een klein voordeel haha)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:09

Ik weet eigenlijk niet of zilver mij beter staat dan goud, ik draag altijd zilver omdat ik goud überhaupt niet mooi vind. Ik denk dat mijn aders dan toch meer blauw zijn, dus dan gok ik op een roze ondertoon.
Nu nog het probleem hoe noemen ze dat? Bij bb cream zeggen ze vaak 'porcelain' of ligh beige, natural beige etc, welke valt dan onder 'roze ondertoon'?

@Glossie Ik ben opzoek op de site BB cream shop, zijn er eventueel nog andere shops waar ik online kan kijken?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:18

Ken alleen de BB Cream shop.. Maar ik koop ze zelf op EBay omdat dat veel goedkoper is. Voor 50ml betaal je 10/11 euro inclusief verzendkosten. Moet je alleen wel goed uit zoeken of de verkoper orginele producten verkoopt omdat er ook veel fake producten verkocht worden.

De ondertoon komt bij BB Cream niet zo precies als met foundation is mijn ervaring omdat BB Cream nog bijkleurt en zich nog iets aan de huid aan past. Ik zou als je kunt kiezen voor een ondertoon gaan die er wat tussen in zit.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:30

Dankje, ik heb op die site al een aantal gezien die ik wel zou willen proberen. Ebay ben ik eigenlijk niet zo mee bekend dus weet niet of ik dat 'aandurf'.

Qua ondertoon maakt het bij bb cream dus niet heel veel uit omdat het zich vaak iets aanpast aan je huid? Dat is ook wel handig om te weten. En ik neem aan dat Light Beige een lichte kleur is?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:37

Dat is Missha zeker? Light beige is een hele lichte kleur :j

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:38

Ik heb er een aantal op mijn verlanglijstje staan op die site, dan kan ik ze altijd terug vinden. Eén daarvan is inderdaad van Missha, maar ook Skin79 en één van Lioele Dollish.
Heb jij ervaring met Missha?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:44

Ja, ik heb Missha perfect cover en signature. Dr.Jart zilver label en Skin79 (de roze) Die van Skin79 is eigenlijk een klein tintje te donker. Deze kan nog net bij mij. Nr.21 van Missha is voor mij de beste match.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:46

Als je wil kan ik morgen wel een swatch op mijn hand maken zodat je het kleurverschil tussen deze 4 kunt zien.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:54

Als je dat zou willen graag :D
Ik zit na wat zoeken en vergelijken te twijfelen tussen 3 bb creams
- Skin79 Hot Pink Super Plus Beblesh Balm (erg veel positieve reacties, maar ik weet niet of deze de juiste kleur zal zijn, ben bang dat hij te donker uitvalt)
- Skin79 Snail Nutrion BB Cream (beige met een roze ondertoon en volgens de comments erg licht, dus deze zou goed kunnen zijn)
- Missha M Vita BB Cream Matte (veel positieve punten, maar again twijfel ik over de kleur)

Als ik het zo zie, zou ik de 2e moeten kiezen maar toch twijfel ik nog. :o

Edit: Ik zie dat er van skin79 ook van een aantal bb creams miniatures zijn voor 3 euro, zo ook van de eerste hierboven. Die ga ik dan sowieso ook bestellen, om het een beetje te testen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:04

Weet hier iemand iets over de opening van een Inglot winkel in Eindhoven?
Ik dacht zoiets op een winkelruit aangeplakt zien staan :) .

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:09

Wat een leuk topic!