[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:20

Je klinkt erg makkelijk over dit soort dingen.
Maar ik denk wel dat je consequenter moet gaan zijn..
Zomer een keer stripje van de pil nemen omdat je niet ongesteld wilt worden is niet de juiste manier. Je lijf moet weer wennen en opbouwen.

Implanon is wel ideaal voor jou denk ik :)
Ik twijfel er ook nog steeds over !

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:26

Jolliegirl schreef:
Je klinkt erg makkelijk over dit soort dingen.
Maar ik denk wel dat je consequenter moet gaan zijn..
Zomer een keer stripje van de pil nemen omdat je niet ongesteld wilt worden is niet de juiste manier. Je lijf moet weer wennen en opbouwen.

Implanon is wel ideaal voor jou denk ik :)
Ik twijfel er ook nog steeds over !

Klopt.... :) Ik ben er ook vreselijk laks in...... :o Geef het meteen toe....

Anti-conceptie vind ik gewoon vervelend, ik hoorde dat je speciale pillen hebt om je menstruatie uit te stellen, als ik dat van tevoren had geweten, had ik dat gedaan. :Y)

Ik wil er gewoon niet aan denken, weten dat het goed zit, maar ook niet aan een stuk rubber hoef te denken.... Om het maar even heel oneerbiedig te zeggen.... }:0

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:08

Als je hieronder bij 'zoek naar' implanon invult, zie je alle reacties over de implanon in dit topic. Je zou ook een spiraaltje of nuvaring kunnen overwegen, die eerste heb je 5 jaar geen omkijken naar, die laatste hoef je maar 2x per maand aan te denken (en je kunt een smsje krijgen op de momenten dat je er aan moet denken!).

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:30

Yessy schreef:
Als je hieronder bij 'zoek naar' implanon invult, zie je alle reacties over de implanon in dit topic. Je zou ook een spiraaltje of nuvaring kunnen overwegen, die eerste heb je 5 jaar geen omkijken naar, die laatste hoef je maar 2x per maand aan te denken (en je kunt een smsje krijgen op de momenten dat je er aan moet denken!).

Thanks!

ff gedaan, maar lees verder weinig ervaringen nog.... Zag alleen een foto voorbij komen van het plaatsen.... :o Wat niet echt reclame is voor de implanon :')

Spiraal komt er niet in, alles wat mijn moeder afstoot, stoot ik ook af.... :+ Dus dat was handig om te weten.... :D Nuvaring, is dat geen gedoe om in te brengen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:40

Nee hoor, het inbrengen van de Nuvaring is te vergelijken met een tampon. Ik vind hem ideaal!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:40

Je hebt gelijk, dit is pas een 20-pagina topic. Misschien kun je even de vorige delen checken :)

Nuvaring schijnt heel makkelijk te zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:51

Ik zweer bij de nuvaring, als we na al het oefenen, zwanger en bevallen zijn, ga ik zeker weer verder met de nuvaring.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:53

Is dat een echte ring? en hoe veilig is die?
*gaat googlen*

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:10

Het is een siliconen ring lijkt vrij groot maar hij is heel flexibel, en hij is net zo veilig als de pil, eigenlijk veiliger omdat diarree en overgeven deze ring niet beinvloed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:14

Hmm.. maar die kan er niet zomaar uitgaan?
En die blijft altijd zitten?

Hoe zit dat tijdens de daad? Word die niet weggestoten o.i.d?
Misschien rare vraag hoor :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:18

Af en toe kan hij wat naar beneden zakken, maar dan duw je hem gewoon weer even terug en klaar :)
Hij blijft 3 weken zitten, daarna heb je je stopweek. En na je stopweek doe je weer een nieuwe in.

En nee, tijdens de daad blijft hij netjes zitten waar hij zit haha. Althans, bij mij :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:22

Nee dan is dat niets voor mij :n
Ik vrees dat die tijdens de daad niet gaat blijven zitten als ie al bewegen kan ;)

En wil geen stopweek en ook geen gedonder met schuiven :n

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:22

auk schreef:
Af en toe kan hij wat naar beneden zakken, maar dan duw je hem gewoon weer even terug en klaar :)
Hij blijft 3 weken zitten, daarna heb je je stopweek. En na je stopweek doe je weer een nieuwe in.

En nee, tijdens de daad blijft hij netjes zitten waar hij zit haha. Althans, bij mij :D

of je ''laat'' hem terugduwen..... :D

Maar zou je het merken als hij eruit floept?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:31

Ja hoor dat merk je wel hahaha

Ik ben afgelopen nacht weer Onwijs ziek
Geweest van de migraine, tis mijn stopweek. Wordt er echt knetter van! Maak de ringen die er nog liggen op en dan stop ik er mee!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:43

lillytjuh schreef:

Geweest van de migraine, tis mijn stopweek. Wordt er echt knetter van! Maak de ringen die er nog liggen op en dan stop ik er mee!

Hmm.... geen fan dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:49

Ik lees al een tijdje mee en heb weleens om ervaringen met Cerazette gevraagd, maar als ik jullie ervaringen met de verschillende anticonceptie middelen lees, dan vind ik Cerazette toch wel een hele prettige anticonceptie. Geen hormoonschommelingen in je lijf, geen menstruatie (alhoewel dat bij sommige nogal wat weerstand oproept) meer en eigenlijk geen klachten als hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen, ringen die wegzakken ;) , rugpijn of meer van dit soort vervelende klachten.

Het enige wat ik me afvraag is, wat er zou gebeuren als ik mee zou stoppen? Eigenlijk meer gewoon uit nieuwsgierigheid, dan dat ik ergens last van heb.

Volgens mij zijn er hier weinig (of geen) mensen die deze pil gebruiken. Misschien omdat hij weinig klachten geeft?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:13

Jolliegirl: Je mag de Nuvaring maximaal 3 uur per dag uit laten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:02

Cerazette is de minipil toch? Volgens mij wordt deze standaard niet veel uitgeschreven door de meeste HA's.
Klopt het dat hij ook nogal nauw luisterd qua tijd dat je hem moet slikken? Bij veel standaardpillen heb je 12 uur speling, bij de mini volgens mij maar 3? Misschien dat dat ook mensen tegen houd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:37

Vriendin van me moet hem exact op de juiste tijd innemen de Cerazette :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:45

Ik heb mijn ha nog nooit gehoord dat je hem zo exact op tijd moet innemen. Staat ook niets van in de bijsluiter. Wat is de minipil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:48

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:52

Hmmm dat lijkt mij ook nog wel wat, die Cerazette. Ga me daar eens op in lezen. Stond laatst wel een heel artikel in de Stentor over de verschillende anticonceptiemiddelen, en dat het merendeel van de vrouwen aan o.a. de pil is voor lichamelijke klachten, niet zozeer om geen kinderen te krijgen. En dat NL ontzettend achterloopt qua anticonceptie.

Nuvaring is in gebruik supermakkelijk. Inbrengen is een fluitje van een cent, je voelt hem niet zitten en dan stop je er weer een weekje mee.
Ik kreeg er alleen migraine van, was weer een emotieloze draak die om níets enorm woest kon worden en ik liep weer vol vocht. Oftewel, ik kan gewoon niet meer tegen hormonale anticonceptie.

Edit: fantastisch. zo'n beetje alle genoemde bijwerkingen van de Cerazette had ik ook met de 'gewone' pil. Kan die ook weer van het lijstje af.
^)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:29

@berdien: ik heb dezelfde klachten en het lijkt de afgelopen maanden alleen maar erger te worden. Vandaar mijn keuze om er over 3 maanden definitief mee te stoppen. Vriendlief wilde me vannacht zelfs naar het ziekenhuis brengen omdat ik echt zo ziek was. Ben wel reuze beniewd hoe het zonder hormonen bevalt! Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat mijn cyclus weer normaal is. Hoor van vriendinnen erg verschillende verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:30

Jans schreef:
Staat in de bijsluiter: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=745

Cerazette is een minipil, die bevat maar 1 soort hormoon: alleen vrouwelijk.

Ok, dankje. Mijn ha heeft mij indertijd wel vertelt dat het maar 1 soort hormoon bevat, echter wist ik niet dat, dat een minipil genoemd word.

Maar mijn ha heeft niets gezegd dat je hem exact op dezelfde tijd moet innemen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik gelukkig zéér consequent ben wat het innemen van de pil betreft, dus voor mij zou het niet veel uitmaken. Het verbaasd mij overigens enorm dat sommige mensen zo makkelijk en inconsequent zijn wat het innemen van de pil betreft. Met name als je de pil slikt als anticonceptie.

Ik ga de bijsluiter nog eens even goed lezen om te kijken of er iets instaat over het tijdstip.

@Berdien, ik ben echt zeer tevreden over Cerazette, mijn ha is er ook positief over en ik vind het zalig dat ik niet menstrueer.

Ik heb de bijsluiter nog even gelezen en daar staat inderdaad dat je hem op hetzelfde tijdstip dient in te nemen. Maar als je hem een keer vergeet is er niets aan de hand als er maar niet langer dan 36 uur tussenzit?! Ik denk dat het voor elke anticonceptiepil belangrijk is om een vast tijdstip te nemen zodat het een gewoonte word en de kans op vergeten een stuk kleiner. Ik neem hem bijv elke ochtend nadat ik mijn tanden gepoetst heb in. Erg simpel, want ik neem aan dat iedereen zijn tanden 's morgens poetst? Of is dat een hele vreemde gedachte ;) ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-12 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:32

lillytjuh schreef:

dat ligt er maar net aan hoor!
Ik ben hem een keer kwijt geweest. Had het niet door, tot ik mijn doorbraakbloeding toch wel érg heftig vond.
Ik was dus gewoon ongesteld geworden... Wat ik denk dat er gebeurd is:
Had 3 keer doorgeringd, en kreeg een doorbraakbloeding, opzich best een flinke. Dus tampon gebruikt.
En ik denk dat ik bij het verwijderen van de tampon de ring mee heb getrokken.
Die is uiteraard in de wc gevallen ofzo. Ik heb hier niks van gemerkt.
Gelukkig had ik doorgeringd, dus ik was sowieso wel veilig...