Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GoGoNut

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 10:45

Mag ik ook een stukje DQ? :p

Helpt paracetamol of iboprufen ook tegen misselijkheid of is dat alleen tegen pijntjes?
Ben er zo beroerd van :(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:52

Heb je al iets cola gedronken? en anders wat bij mij hielp was toch echt overgeven, was van korte duur maar dan was t wel even weg.. volgens mij maakt ibu het erger maar pin me er niet op vast..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:15

MissToseland wat een super lieve foto en wat een mooie buik :+:

Misselijkheid had ik vanmorgen ineens weer, in combinatie met maagzuur dus wss daarom die misselijkheid.

GogoNut nee dat helpt denk ik niet, Idd cola zou kunnen helpen, of vanillevla (maar voor sommigen juist neit) regelmatig kleine beetjes eten (crackertjes ofzo) hoop dat je je gauw wat beter voelt

Ohhh de controle was geweldig, Alles wa goed ik ben echt nog maar netjes 1 kg aangekomen in vergelijking met de 10 weken controle, en ik vind mezelf wel enorm uitdijen, das dus echt van de zwangerschap want 1 kilo valt me echt mee!
De echo was geweldig, en nu werkte ukkie gelukkig wel mee :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:26

aah super dat het zo goed was allemaal d-travis!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:38

Ik wil ook stukje tiet erbij!!! Dat zal lief ook best een leuke bijkomstigheid vinden haha.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:51

ik heb tiet zat :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:56

Jullie mogen wel een stukkie tiet van mij, ze zitten me echt serieus in de weg :')
DQ fijn dat je je weer wat beter voelt!
MissT lieve foto. en idd een mooi buikje!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:02

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad, té lief <3 ! Die teentjes zijn zó schattig!!!! Alles is goed en zit erop en eraan :) , ook qua termijn loopt het allemaal goed, zijn/haar buikje loopt wel iets voor, dus het zal wel een zware worden _O- .

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:03

Hmm.. Dan moet ik ook maar toegeven dat ik stiekem wat mee lees en ook een kinderwens heb.
Maar nu nog niet! Ik word volgende week 20 en mijn vriend 23. We gaan straks beide weer naar school en zijn ook gewoon te jong.
Maar de wens is er zeker wel en ik vind het erg interessant om mee te lezen!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:04

suze_ schreef:
Citaat:
Dikke Buiken
Bluppie - Chantal - 27 jaar - uitgerekend op 13 augustus 2012
D_Travis - Dagmar - 26 jaar - uitgerekend November 2012 eerste kindje
fanci_mike- Daniëlla-29 jaar, getrouwd met Raoul- uitegrekend 1 januari 2013
xDramaQueen - 23 jaar - uitgerekend in januari 2013
Sandra694- Sandra - 22 jaar en samenwonend - eerste kind uitgerekend januari 2013
Haagsemeid - Wendy - 26 jaar en getrouwd- eerste kind en uitgerekend 26(?) januari 2013 in ZH

Klussers
Joanne1987 - Joanne -25 jaar - getrouwd met Michel en nu 1 maand aan het klussen haha
Gogonut - Mellanie - 23 jaar - 7,5 jaar samen met Dennis - 3 maanden aan het klussen
Zahlina - Emma - 32 jaar - samenwonend met Daan - sinds oktober spiraalloos - zwanger in febr/maart - 12 mei miskraamR
Leandra - Rosa - 29 jaar - getrouwd met Jeroen - 5 maanden aan het klusse
Saffier - Jessy - 26 jaar - 18-08-2012 trouwen met Nicolas - vanaf bruiloft echt klussen
Zonnebloem18 - Bianca - 26 jaar - 2 jaar samen met Justin - vanaf half februari aan het klussen
Loonew - Lione - 22 jaar - 2-4-2010 samenwonend met Marcel - sinds 17-11-2010 aan het klussen
Amenicora - Mariska - 23 jaar - samenwonend met Jordy - 8 maanden aan het klussen - eind november 2011 miskraam
Kinscem - Jose - 31 jaar - getrouwd met Arnoud - sinds augustus aan het klussen - onder behandeling bij gynaecolooog
Suzanne- Suze - 32 jaar - 15-08-2012 trouwen met Willem - vanaf bruiloft echt klussen

Meelezers
SuperLiesje - Lisanne - 21 jaar - 4,5 jaar samen met Jochum
Rockwitch - Lieke - 26 jaar - 9 maanden samen met Rob, waarvan 6 maanden samenwonend en sinds 21 mei geregistreerde partners. Hopelijk eind dit jaar beginnen met klussen.
Satine - Nikki - 27 jaar - getrouwd met Filip - twijfelt nog een beetje om te beginnen klussen ivm eigen zaak en grote renovatie woning
Calimero_ - Kim - 20 jaar - 3 jaar samen met Ype

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:09

Wat fijn dat alles goed is Rinske! wij hebben volgende week vrijdag weer een echo, zit dan op 11,5 week. Best spannend!

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:10

Dan zal ik me dan ook maar melden ;) Lees al een tijdje stilletjes mee. Ik ben inmiddels zwanger van de eerste en 14 november uitgerekend. Dat houd in dat ik dus inmiddels ruim 17 weken zwanger ben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:23

rinske wat zal dat speciaal zijn geweest na al die tijd wensen... :+: <3

welkom stormtitan en calimero :)

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:27

Hallo dames nu weer terug van de afspraak met de gyno, bedankt voor de succes wensen, ben nog niet helemaal bijgelezen maar heb begrepen dat de echo van D_Travis en Rinske goed ging, super hoor!
En fijn dat je jezelf weer wat beter voelt DQ ;)

Uhum over mijn afspraak van vanochtend:
Hij begon goed, heel uitgebreid vragen gekregen over familie ziektes en dergelijke. Ook ging ze nog een kweek afnemen voor SOA's om te kijken of ik sinds vorig jaar niks opgelopen heb (hierbij trok ik wel even mijn wenkbrauw op maargoed). Toen ik onderzoek en echo ging krijgen, vroeg Jordy aan mij of ik wou dat hij mee ging. Waarop de gyno botweg zei: Nee hoor blijf jij maar zitten en poef meteen de deur dicht >;) .

Toen ze naar de eierstokken ging kijken zei ze dat er wat vocht zat en het wel leek alsof ik gisteren mijn eisprong gehad heb (mag het niet hopen want dat zou inhouden dat mijn cyclus deze keer maar liefst 54 dagen gaat duren) maar kreeg verder geen uitleg over de dingen die ze aanwees. Daarna nog even bespreken met de conclusie: tot zover denkt ze dat er een redelijke kans is dat ik PCOS heb.
Maar waarop ze dat baseerd qua beelmateriaal geen idee want de echofoto's hebben we niet gezien en uitleg bleef achterwege :?

Dus kreeg meteen 4 bladen voor bloedprikken en dergelijke met het aantal dagen waarop ik moet bloedprikken. Verder kreeg ik een website waar ik zelf kon kijken wat PCOS precies inhoud.

Als laatste zei ze, ja en je hebt overgewicht zie ik (ben 1.70 en weeg op moment schommelend tussen 83 en 85) Kort gezegd was ze er van overtuigd dat als ik maar ging afvallen dmv dieet en sport mijn cyclus wel weer op gang komt als ze niet veel kunnen vinden in het bloed.

Toen ik antwoorde met ik rij gemiddeld 10 uur per week paard op de vraag wat voor sport ik deed kreeg ik nog net geen spotlachje met het antwoord: nou dat is niet zo calorierijke verbranding he dus ik zou er maar een sport bijzoeken -:(-

Nou SORRY hoor maar mijn vorige gyno adviseerde het juist omdat je dan al je spieren traint.
Jeetje wat een verhaal sorry voor toon ervan maar ik voelde me totaal niet prettig bij haar, ze veranderde nogal van toon toen ze hoorde dat we pas een jaar bij elkaar zijn (officieel) .

Ondanks haar manier van doen en mijn lichtelijk chagi verhaal ben ik echt wel blij dat er onderzoek gedaan wordt! moet straks nog 2 keer bloedprikken en dan heb ik met een beetje geluk weer een afspraak in augustus. Als ik pech heb wordt het pas oktober.. Moet bloedprikken als ik ongesteld ben en ben de komende 2 weken op vakantie. Plus dat de wachttijd hier bij een maand 'kort' wordt genoemd.

Ben benieuwd wat de uitslag is over 2 weken en ben ondertussen wel alvast aan het speuren naar een dieet. iemand iedeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:32

Kan je niet bij iemand anders terecht als het zo stroef verloopt?
Klinkt niet echt als een fijn persoon. :(:)

ik ben van het VADH-dieet ;) (van alles de helft).
gewoon gezond eten, niet snoepen, geen frisdrank.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:32

Jeetje wat een hork!! Paardrijden is toch over het algemeen best intensief! Qua eten, ik weet niet wat je nu eet, bij mij scheelt het al heel veel als ik overwegend water drink ipv sap of fris, snoeperij laat staan en gewoon dria maal daags een goede maaltijd neem, met 's avonds lekker wat groente, beschaafd vlees en een aardappel/rijst/pasta item. Ik ben daarmee al bijna 10 kilo afgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:33

je kan ook anders bijv. 2x gaan hardlopen met je paard ipv rijden? geen idee of dit verschil maakt?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:35

Citaat:
Dikke Buiken
Sandra694- Sandra - 22 jaar en samenwonend - eerste kind uitgerekend januari 2013
Haagsemeid - Wendy - 26 jaar en getrouwd- eerste kind en uitgerekend 26(?) januari 2013 in ZH

Klussers
Joanne1987 - Joanne -25 jaar - getrouwd met Michel en nu 1 maand aan het klussen haha
Gogonut - Mellanie - 23 jaar - 7,5 jaar samen met Dennis - 3 maanden aan het klussen
Zahlina - Emma - 32 jaar - samenwonend met Daan - sinds oktober spiraalloos - zwanger in febr/maart - 12 mei miskraamR
Saffier - Jessy - 26 jaar - 18-08-2012 trouwen met Nicolas - vanaf bruiloft echt klussen
Zonnebloem18 - Bianca - 26 jaar - 2 jaar samen met Justin - vanaf half februari aan het klussen
Loonew - Lione - 22 jaar - 2-4-2010 samenwonend met Marcel - sinds 17-11-2010 aan het klussen
Amenicora - Mariska - 23 jaar - samenwonend met Jordy - 8 maanden aan het klussen - eind november 2011 miskraam
Kinscem - Jose - 31 jaar - getrouwd met Arnoud - sinds augustus aan het klussen - onder behandeling bij gynaecolooog
Suzanne- Suze - 32 jaar - 15-08-2012 trouwen met Willem - vanaf bruiloft echt klussen

Meelezers
Rockwitch - Lieke - 26 jaar - 9 maanden samen met Rob, waarvan 6 maanden samenwonend en sinds 21 mei geregistreerde partners. Hopelijk eind dit jaar beginnen met klussen.
Satine - Nikki - 27 jaar - getrouwd met Filip - twijfelt nog een beetje om te beginnen klussen ivm eigen zaak en grote renovatie woning
Anne_Mieke88 - Lees gewoon mee omdat ik het zo leuk vind :D 2,5 jaar samen met Jarno voorlopig nog geen kinderen voor ons :P

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:37

@Rinske, Leuk he die 20 weken echo. Die uitleg er bij is ook zo leuk. Het ene zie je duidelijk en het andere denk je bij je zelf ja ja tis dat je het zegt!

Ik mag morgen weer een Echo (30 weken). Een groei echo. ivm met me overgewicht kunnen `ze nu niet optimaal voelen of alles goed is dus willen ze voor de zekerheid een kijkje van binnen. Wat erg nou hihihi!

@amenicora wat een nare situatie. Wij zijn ook via het ziekehuis zwanger geraakt. Bij mij was het niet de vraag of mijn partner er bij aanwezig zou zijn maar MOEST. Ook om me op te kunnen vangen als er wat tegenslag was. Ik vind het een erg botte situatie als ik het zo lees. Is er geen mogelijkheid om een second opinion aan te vragen? Wellicht dat ergens wel normale artsen zitten en dat de wachtlijst korter is.
En BTW is paardrijden echt een van de intensiefste sproten. In het Sonja bakker boek staat het zelfs!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:46

haha ja hork is wel het goede woord, frisdrank drink ik zeer weinig (vanaf nu dus helemaal niet meer :P )

hardlopen mag ik niet ivm druk op mijn hoofd (oud paardrijd ongeluk lannggg verhaal)
Dus ipdv fiets ik 1 a 2 keer per week rond de 15 km met Vilord }>

Enige snoepzwakte is soms een chocolade aanval en (heeel gevaarlijk) ijs! dus misschien gun ik mezelf nog maar 1 keer in de 2 weken 1 ijsje.. (daarom hebben wij ook nooit bakken ijs in huis.. die gaan anders nl dezelfde dag op)

Half principe heb ik op geprobeerd alleen dan neig ik na een tijdje 's avonds to naar een vreetkick, omdat mijn maag het met halve vulling totaal niet eens is.

@Bluppie, ja ze liet echt overduidelijk merken dat ze het niet bepaald als 'sport' ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:49

ah leuk ik fiets ook met Kootje :))

als ik zo in je profiel kijk zie ik trouwens niks van serieus overgewicht? gewoon normale meid..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:50

Ik denk dat je dan echt op een sonja bakker uitkomt ofzo, en die vreetkick moet je helemaal zien te voorkomen. Als ik het zo lees dan beweeg je al best wel veel! En ik heb ook weleens gelezen, dat je als je te streng lijnt, juist meer aankomt van wat je eet, omdat je lichaam dan zoveel mogelijk wil vasthouden. Weet niet zeker of dat zo helemaal klopt, maar kan me er wel wat bij voorstellen. Als ik in je profiel spiek dan vind ik je echt niet heel veel te zwaar hoor. Ik ben 1.70 en weeg 75 kg, en dat wordt als prima beschouwd

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:51

amenicora schreef:
@Bluppie, ja ze liet echt overduidelijk merken dat ze het niet bepaald als 'sport' ziet

Ik vind dat echt niet normaal dat mensen dat zo laten merken. Wat hebben die artsen tegenwoordig! Bah waar is de klantvriendelijkheid nog....?
Wij zelf hebben in het Flevo gelopen en kan niet anders zeggen al TOP. Zeer vriendelijk alleen iets minder flexibel (ivm wisseldiensten was het vaak wat moeilijk plannen)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:54

Anne_mieke88 schreef:
Citaat:
Dikke Buiken

Klussers
Fleur1984 - Fleur - bijna 28 jaar - getrouwd sinds 17-12-11 - Vanaf volgende maand beginnen klussen

Meelezers
Anne_Mieke88 - Lees gewoon mee omdat ik het zo leuk vind :D 2,5 jaar samen met Jarno voorlopig nog geen kinderen voor ons :P

Zo, ook even mezelf erbij gezet

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:57

@ suze ja hij is er echt gek op! dan is het ook echt 14 km draven en 1 stappen want meneer is veels te vrolijk om rustig te lopen hahaha :P

@ Daniella, volgens haar help ik mezelf als ik volgens BMI geen overgewicht meer heb, wat betreft het lijnen en aankomen, dat klopt als een bus, ben paar jaar geleden streng gaan lijnen en 6 uur pw fitness toen ik ben gestopt met werken in de paardensport.. en het werkte me ontzettend tegen.. was in een jaar tijd 30 kilo aangekomen! maar ben nog steeds bezig en inmiddels weeg ik al lang geen 110 weer :D