Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Danseresje

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:46

net terug van 2e les 1. ging lekker en goed. vrijdag les 2 :D! tijdens het lopen viel het wel mee met de warmte, maar nu ik gestopt ben, drijf ik van het zweet. gauw maar even onder de douche om het van me af te spoelen!!!!!!

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:21

Negerzoen, ik herken het. Zodra ik na ga denken over ademen lukt het mij niet meer. Had buiten het sport ook last van rare ademhaling, heb er bij de fysio ademhalingsoefeningen voor gekregen. Misschien is dat een optie als het aan blijft houden?

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:31

Ik heb vanavond weer een les van evy gelopen, het ging wel goed, na een tijdje werd ik wel moe, maar ik heb het gelukkig wel helemaal uitgelopen :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:59

Breda20 schreef:
Negerzoen, ik herken het. Zodra ik na ga denken over ademen lukt het mij niet meer. Had buiten het sport ook last van rare ademhaling, heb er bij de fysio ademhalingsoefeningen voor gekregen. Misschien is dat een optie als het aan blijft houden?

Dat is wel een goede tip, zal daar eens naar kijken als het aan blijft houden inderdaad :) Voorheen moest ik altijd even over mijn dode punt heen en daarna kon ik ademen alsof ik aan het wandelen was. Dat lukt me nu niet meer.. Misschien dat dat komt als mijn conditie straks weer wat beter is.. Tenminste, dat zou lekker zijn :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:08

Jaaa hier nog een beginner! Was 3 weken op weg en toen helaas een verkeerde knie beweging gemaakt. Dus nu een rustweek gehad om goed te herstellen. Morgen ga ik weer maar denk dat ik van voor af aan start. Hoe bouwt dat evi op? heb er al veel mensen over gehoord maar het is geen app toch? Ik gebruik nu de 5K runner uit de app store. Bouwt redelijk langzaam op maar dat vind ik niet erg.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:17

lillytjuh schreef:
Jaaa hier nog een beginner! Was 3 weken op weg en toen helaas een verkeerde knie beweging gemaakt. Dus nu een rustweek gehad om goed te herstellen. Morgen ga ik weer maar denk dat ik van voor af aan start. Hoe bouwt dat evi op? heb er al veel mensen over gehoord maar het is geen app toch? Ik gebruik nu de 5K runner uit de app store. Bouwt redelijk langzaam op maar dat vind ik niet erg.

Evy is een programma voor op je MP3 :)

Ik moet zeggen dat ik af en toe ook wel eens last heb met ademen. Heb ook het gevoel dat ik niet genoeg lucht krijg door mijn neus. Gelukkig gaat dat wel steeds beter. Evy zegt alleen telkens dat je prima moet kunnen praten tijdens het lopen, maar dat kan ik echt niet hoor!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:18

Wij wilden vandaag ook weer rennen, maar hebben de hele dag in slagharen gelopen en zijn nu pas thuis. Misschien dat ik morgen even alleen ga. Dan druk ik WEL op start hahaha. Ren dan weer les 1 kijken hoe dat morgen gaat.
Veel nieuwe mensen hier. Leuk :D

btw ik hoop echt dat ik het vol ga houden. Wil wel een beetje van mijn buikje af

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:22

Hihi, ik wil ook graag een beetje strakker worden inderdaad! Door m'n examenfrustraties heb ik behoorlijk veel gegeten... Vind wel dat ik prima op gewicht ben (63 kg bij een lengte van 1.86m), maar gewoon even wat strakkere bovenbenen, billen en buik! :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:27

Vooral mijn bovenbenen zijn erg :P buik komt al wel weer aardig in vorm. Afvallen hoeft hier ook niet, 1.65 en 52 kilo :P
Aaah het onweert vet hard hier, was film aan het kijken maar ontvangst is nu weg...

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:29

Haha ja afvallen moet hier wel (A) maar vind het ook eigenlijk best wel lekker om te doen. Heb altijd gehockeyd en ik kwam dan altijd thuis met een heerlijk gevoel en ik was heel moe de laatste tijd dus ik doen gewoon weer te weinig. Maarja alleen vind ik maar zo alleen. Moet denk ik toch maar gewoon doorzetten.

Niet toevallig iemand in de buurt van Spijkenisse die wilt rennen HAHAHA :D

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:31

Ik ben het hardlopen ook weer aan het oppakken, gisteren nog een rondje gedaan van ruim 5 km maar na 3km kreeg ik een steek :roll: da's echt vervelend want als hij er eenmaal is dan komt hij telkens weer terug als je gaat rennen dus dat laatste stuk ging echt verrotttt. Ik doe ook af en toe touwtje springen, dat verbeterd je conditie echt enorm.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:38

Ik ga eens kijken of ik evy kan downloaden ergens.......

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:47

:wave:

Ik wil mij hier ook melden. Al een tijdje zat ik met het idee in mijn hoofd om te gaan hardlopen en gisteren heb ik dan toch maar een broek en shirtje gekocht. Ik wil eigenlijk beginnen met 1 keer per week (als het kan 2 keer) en het dan gaan opbouwen. Een van mijn knieën is niet heel fantastisch en als ik in een keer teveel ga doen dan heb ik daar direct weer spijt van. Het enige "probleem" is dan nog dat ik geen hardloopschoenen heb maar daar zijn er zoveel van en in zoveel prijscategorieën dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :=

Een aantal dingen gelezen over het "Rennen met Evy", daar wil ik ook mee gaan beginnen. :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:57

Als je knie al niet fantastisch is raad ik je aan sowieso echt meteen met hardloopschoenen te beginnen... Mijn schoenen waren 130,00 en zijn van Nike. Dat was wel een beetje en gemiddelde prijs. Ik denk dat als je langsgaat bij een sportwinkel ze je goed kunnen helpen. Zij hebben vaak wel inzicht in wat voor schoenen je nodig hebt :) Daar wordt ook gekeken naar je voetenstand etc.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:07

Oh, ik vond mijn schoenen van 70 euro al érg duur... Een normaal paar schoenen kost maar de helft!

Evy is tof! vind ik dan, het is zó relaxed dat iemand gewoon op de MP3 zegt wanneer je moet rennen en wanneer je moet wandelen. Hersens uitzetten en gewoon doen wat ze zegt, verrukkeluk. Het is voor mij daardoor ook best makkelijk vol te houden, want halverwege opgeven voelt wel erg ongehoorzaam :p...

Hopelijk ben ik morgen weer wat fitter, dan kan ik weer een normale les lopen. Anders doe ik weer een oude les, dat ging ook best ok gisteren.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:11

Hier ook een hardloopster. Nog niet heel ver gevorderd, maar evy heb ik inmiddels niet meer nodig.
1x per week train ik 1,5 uur met de hardloopvereniging. Dit zijn heel wisselende trainingen. soms intervallen, soms duurloop. Maar je loopt toch minimaal 7 a 8 kilometer op zo'n avond (zonder echte duurloop)

Daarnaast probeer ik 1, liefst 2x per week nog voor mezelf te lopen thuisthuis. Daar heb ik een aantal mooie rondjes tussen de 5 en 8 kilometer (25-45 min) Dat is momenteel voor mij de max. Met de vereniging loop ik soms wel verder.

Echte doelen heb ik niet, maar ik zou het wel leuk vinden om weer eens een wedstrijd te lopen tussen de 5 en 10 km. In december heb ik een 5,2 gelopen in 31 min.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:14

Mijn schoenen waren ook 130, maar mijn knieën zijn me zo dankbaar! Ze corrigeren mijn voeten ook tijdens het lopen.

Welkom phylos! Je bent al lekker bezig zeg!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:17

Ik ben ook niet van plan om te beginnen voordat ik goede schoenen heb. :)

Ik heb een poosje zitten zoeken naar waar ik het rennen met evy kan downloaden maar de website http://www.rennenmetevy.nl krijg ik ze niet gedownload en verder loop ik tegen bijna allemaal dode links aan.. Heeft iemand hier nog een goede site? :)

edit: Het lijkt erop dat de versie uit 2006 het wel doet! :j :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:14

Kaitlyn schreef:
Ik ben ook niet van plan om te beginnen voordat ik goede schoenen heb. :)

Ik heb een poosje zitten zoeken naar waar ik het rennen met evy kan downloaden maar de website http://www.rennenmetevy.nl krijg ik ze niet gedownload en verder loop ik tegen bijna allemaal dode links aan.. Heeft iemand hier nog een goede site? :)

edit: Het lijkt erop dat de versie uit 2006 het wel doet! :j :D

Ik moest de bestanden van 2011 gewoon één voor één downloaden :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:18

Vanavond les 6 lopen maar ik geloof niet dat ik tijd heb...

Moet naar school tot 14.15 dan direct door werken tot 18.00 dan naar huis eten, en om 20.00 moet ik bij de intocht staan van de wandel4daagse van mn nichtje en neefjes... denk dat het vanavond om 22.00 rennen wordt... :')

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:21

Anoli schreef:
Vanavond les 6 lopen maar ik geloof niet dat ik tijd heb...

Moet naar school tot 14.15 dan direct door werken tot 18.00 dan naar huis eten, en om 20.00 moet ik bij de intocht staan van de wandel4daagse van mn nichtje en neefjes... denk dat het vanavond om 22.00 rennen wordt... :')

Of het moet weer hard onweren, dan gaat de wandel4daagse niet door :') (gisteravond is hij afgelast hier)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:38

Hier ging ie wel door maar werd ie ingekort...
Maar ja met hard onweer ga ik ook niet hardlopen :')

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:06

Hey! Meld me hier ook eventjes. :wave:

Net weer voor 2e keer hardgelopen, ging wel lekker alleen erg zweten met dit weer haha. :D

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:26

Zo, ik heb er net ook weer een rondje opzitten. Het was wel wat warm, maar ja. Ik ga vanmiddag lekker op het balkon chillen en rose drinken, dus ik zag me daarna niet meer rennen. En ik móest vandaag weer, dus dan maar in de warmte. Beter was natuurlijk vanmorgen geweest, maar toen had ik dit nog niet bedacht. Les 12 herhaald omdat ik me nog niet helemaal fit voel, maar het ging, op de hitte na, best prima. Overmorgen of zondag les 13!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:36

Nee mag ook niet van Evy met drank op rennen, minder zuurstof in je bloed en dan verzuur je sneller :+