http://link.marktplaats.nl/m788504407
Sorry maar hier moest ik toch wel even om lachen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jazzit schreef:Vraag: sommigen van jullie schieten in de tuin.
Aan welke regelgeving moet een schietbaan voldoen als je die in de tuin opzet?
Weet iemand een link?
oomens schreef:Century schreef:Ik heb gehoord dat je geen echte pijlpunten mag gebruiken of zelfs in je bezit hebben in Nederland... ik weet niet precies hoe het zit, maar wilde het even noemen.
Volgens de wet wapens en munitie vallenonder de wapens in categorie I.Citaat:pijlen en pijlpunten bestemd om door middel van een boog te worden afgeschoten, die zijn voorzien van snijdende delen met de kennelijke bedoeling daarmee ernstig letsel te kunnen veroorzaken
In de praktijk betekent dat dat je inderdaad geen pijlpunten met een snijkant mag hebben. Dat gaat over
dit soort punten.
'Gewone' punten zoals deze (voor aluminium pijlen) of deze (voor hout) of deze field-punten zijn dus op zich geen probleem.
Er is echter één 'maar':
Handbogen en 'normale' pijlpunten worden dan niet expliciet als wapens aangemerkt, er bestaat wel een categorie IV, waaronder ookvallen.Citaat:Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Dat houdt in dat wanneer jij met een opgespannen boog in je hand het winkelcentrum inloopt, deze toch als een wapen kan worden opgevat.