Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:12

Vooral dat in stilte falen komt mij zo bekend voor........ Iedereen weet dat ik stop na mijn vakantie (of tijdens mijn vakantie en gestopt weer terug op de werkvloer komen) Ik knijp hem nu al....... had ik het maar niet verteld. Maar aan de andere kans wordt mijn kinderwens ook groter en groter...... en ik wil geen rokende zwangere worden. Dus ik moet stoppen. Dus als vriendlief dadelijk weer een baan heeft en het thuis dus allemaal wat rustiger en stabieler wordt ga ik maar vast beginnen. Rook er nu 7 op een dag.... heb al op minder gezeten maar door alle spanningen komt er toch nog weleens eentje extra bij. Heb er ook iedere dag maar 7 in een pakje, als je dan niet thuis bent kun je ook gewoon niet meer roken. Dat vind ik wel fijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:31

Zera schreef:
Hebben jullie niet de neiging om dan toch weer een pakje te kopen? Ik ben er bang voor dat als ik dat zou doen meteen weer flink zou beginnen. Dus ik doe het maar niet. Alleen maar om mezelf te beschermen daarvoor :)

Nope :) Maar ik ken genoeg mensen die dat wel zouden hebben en niet de discipline hebben om er niet weer een verslaving van te maken. Ik vond en vind roken heerlijk, het is jammer dat het zo duur is en zo ongezond is :D Vooral dat eerst is erg jammer :') Maargoed, als ik af en toe kan genieten van een sigaretje, dan vind ik dit een perfecte situatie. Niet de afhankelijkheid en de verslaving, maar gewoon af en toe genieten. Op die manier worden de peukjes die je rookt ook weer lekker en geen noodzaak :j

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:34

_Micha_ schreef:
Respect voor iedereen die al een tijdje gestopt is.
Vanaf morgen gaat het echt beginnen, waar ik het meest tegen op zie is toch dat heel veel vrienden roken en op school helemaal. Ik ben er nog steeds niet uit of ik het beste iedereen kan vertellen dat ik probeer te stoppen of lekker m'n mond houden. Nee vertellen is het beste maar dan kan ik niet meer 'in stilte falen' als iedereen het weet.

Gewoon vertellen. Hoe meer mensen het weten hoe meer steun je krijgt. Niet aan je vrienden denken maar aan jezelf :). Het is de gezondheid van jou en niet van iemand anders. Niet falen. Maar gewoon doorzetten :D.
Je kunt het ;)

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:02

Ik wil me hier ook melden. Ik rook niet veel.. zeggen alle rokers geloof ik, maar ik rook. Daar wil ik juist zo graag vanaf. Hoe zijn jullie er vanaf gekomen? Graag verhalen zonder pleister, pilletjes etc. daar ben ik niet zo van :')

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:19

Ik herken je gevoel lillytjuh dus helemaal. Vind het trouwens al goed dat je er maar 7 rookt, bij mij ging er een heel pakje doorheen.
En ik ben blij dat ik hier 'lotgenoten' heb, niet rokende vrienden vinden dat je maar 'gewoon' moet stoppen en mijn wel rokende vrienden kunnen zelf niet stoppen.
Kent iemand trouwens iCoach?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:25

icoach ken ik niet nee.
Tja het stoppen lijkt voor een buitenstaander zo makkelijk maar dat is het gewoon niet. Zelfs als ik straks in wat rustiger vaarwater zit (moet nu veel werken omdat vriendlief ff geen werk heeft etc) zal ik het er erg zwaar mee krijgen. Maar toch wil ik het zonder pilletjes etc proberen. Dan maar ff sjaggo, ik begin gewoon (met stoppen dan he haha) in mijn vakantie en als ik onuitstaanbaar word ga ik een stuk hardlopen. Ben ik net mee begonnen dus tegen die tijd kom ik al best een eindje. Had alleen verwacht dat mijn longen niet blij zouden zijn met dat hardlopen en ik mezelf snel tegen zou komen...... helaas dat is nog niet gebeurd. Maar dat zou me wel extra stimuleren om te stoppen. Gelukkig nu giga hooikoorts dus toch al wat kortademiger door verstopte neus en jeukende keel.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:04

sjar schreef:
Ik wil me hier ook melden. Ik rook niet veel.. zeggen alle rokers geloof ik, maar ik rook. Daar wil ik juist zo graag vanaf. Hoe zijn jullie er vanaf gekomen? Graag verhalen zonder pleister, pilletjes etc. daar ben ik niet zo van :')

heb zelf.het boek.van allan.carr gelezen. Ben nu ondertussen al.3 maanden gestopt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:31

sjar schreef:

Gewoon, cold turkey! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:35

Sjar, theoretisch gezien is het heel makkelijk; geen sigaret meer opsteken :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:15

countrygirl schreef:
flappie28 schreef:
Gefeliciteerd countrygirl, mag je best trots op zijn! Heb je nu nog steeds je moeilijke momenten of gaat dat echt helemaal weg?

Dankje flappie28! :D Het gaat weg hoor! Echt!! Moeilijke momenten niet... wel nog steeds in het 'systeem' zo af en toe een secondeflits: zo... en nu een peukje! Oh nee... rook niet meer. Raar he?? Gebeurd nog steeds! Wordt wel minder en minder hoor. Vind het ook niet zo gek na 40 jaar stevig doorpaffen :o

Die secondeflitsen herken ik inderdaad wel ja, dat is best raar als je die hebt bv. na het eten. Dat is weer wat anders als dat je echt trek in een peuk hebt vind ik. Het laatste heeft meer met de lichamelijke verslaving te maken en het andere met de gewoonte en de geestelijke verslaving. Wel grappig is trouwens dat nu ik gestopt ben er steeds meer mensen om me heen een poging wagen of er in ieder geval aan denken.

Bijna 6 weken gestopt nu, hoop dat ik volgend jaar ook een berichtje in dit topic kan plaatsen dat ik een jaar gestopt ben en niet stilletjes met het schaamrood op mijn kaken het topic verlaten heb omdat ik weer begonnen ben. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:56

Ik ben nu rond de 2,5 a 3 kilo aangekomen en 3 maanden gestopt..
Beetje wel balen maarja.. nieuwe kleren gekocht en nu voel ik het niet meer :')

Heb het gevoel dat ik nog steeds veel emotioneler ben dan eerst, maar misschien zit dat ook wel in mijn hoofd. Laatste dagen denk ik er weer vaker aan.. zo stom.. maar net als lillitjuh een kinderwens en als ik iets nooit nooit ga doen is het roken en zwanger zijn :n

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:17

Hihi Suze, dat kan natuurlijk ook := :D
Ik heb altijd geroepen dat ik zou stoppen met roken als ik zwanger zou zijn, nooit dus :+ Je snapt dus dat er volop gespeculeerd wordt op dit moment :')

Ik heb gister mijn gebit weer even heel goed schoon laat maken bij de tandarts, fijn gevoel dat het in ieder geval door het roken niet meer vies gaat worden :j
Ben benieuwd of ze over een half jaar ook verschil zien. Ik merk nog steeds niets aan mijn conditie, dus ik ben maar op zoek naar andere voordelen :))

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:04

Ninus: andere voordelen? Wat te denken van je portemonnee? ;-))

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:28

Ook ik wil me hier graag melden. Vanaf morgen ga ik stoppen, zonder iets. Ik ben dan pas 18 alleen tja... Het begint met stiekem roken en dan ben je plots al twee jaar verslaafd. Voordeel dat we hier met zijn drieën tegelijk gaan stoppen. Ik ben benieuwd!

Knap van wie er allemaal al gestopt is +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:12

Succes Denise_Tink!

Goeie Ninus, ik moet ook nog even langs de TA.

Gisteren voor het eerst sinds ik gestopt ben de kroeg in geweest. Had even heel erg zin maar dat zwakte gelukkig ook zo weer af. Nog een tijdje op buiten gestaan, omringd door rokers maar niks geen zin of behoefte aan een peuk 8-) :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:34

Morgen ben ik 2 maanden gestopt met roken *\o/*
Nog steeds vrijwel geen moeite met het stoppen. Ik vind het heerlijk als mijn vriend naast me zit te roken. Snif ik stiekem de geur op. Ik vind het nog steeds heerlijk ruiken. Maar geen behoefte om zelf weer te roken. (Oke, heel soms :P )

Ik ben (tot mijn grote schrik) best wat aangekomen, maar in een week de kilo's die ik aan was gekomen ook weer kwijt geraakt. + 2 kilo extra :P
En dat alleen maar door geen suiker in mijn thee te nemen, caloriearme thee te drinken en minder te snoepen.
Was een makkie :j

Ook ik herken die flits-momenten. Dat is echt heel raar.

Normaal haalde ik altijd shag bij het tankstation. Vandaag heb ik een zakje m&m's gehaald.
En ik vind het geweldig om te kunnen zeggen: "Ik rook niet." :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:28

Wij hadden gisteren een feestje hier in de straat........ normaal paf ik wat af en ik heb gewoon maar 2 sigaretten op! Helaas vandaag wel een vreselijke schrale keel (wat ik normaal heb van teveel roken en hard praten op feestjes) en ik had nog zoo gehoopt dat nu niet te hebben. Ik hoop stiekum voor de vakantie gewoon al gestopt te zijn. Maar wie weet....... morgen heeft vriendlief een vervolg gesprek op een sollicitatie en is misschien alle ellende voorbij! Dan spoel ik heel het handeltje door de wc en stop ik meteen heb ik al geroepen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:21

Hoi allemaal,
Wil me hier ook graag melden.. Ik had al eerder gereageerd maar toen was ik niet echt serieus en wou ik niet graag genoeg. Gister heb ik dan echt de knop omgezet en de nadelen allemaal op een rijtje gezet en nu ga ik het echt proberen.
Ik ben een echte kettingrookster. Vooral nu ik thuis zit rook ik meer dan een pakje per dag. De verslaving is dan ook groooot :P zelfs met een keel ontsteking heb ik stug doorgerookt, even voor het idee.

Ik wil echt echt dat het lukt, maar in een x stoppen lukt me niet. Het zal me vast lukken als ik 1 week in mn bed kan liggen maar ik heb kindjes waar ik me niet op kan en mag afreageren. Ik wil proberen vandaag 5, morgen 4, woensdag 3, en zo voort.
Heel veel mensen zeggen dat je het zo jezelf heel moeilijk maakt, maar ik geloof dat ik het mezelf moeilijker maak om van tig naar 0 te willen.
Ik hoop wat steun te vinden hier, en wil zelf natuurlijk ook iedereen heel veel succes wensen!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:32

Succes Elma +:)+ . De één zal het makkelijker vinden om ineens te stoppen en de ander wil het liever afbouwen. Is maar net wat je zelf wil :j.
Het is beide niet makkelijk , je moet er toch even doorheen. Je zal iets gaan missen in het begin, maar zoek lekker veel afleiding, neem een zoethoutje of een
lolly in je mond en denk niet aan het roken , maar dat is heul makkelijk gezegt hoor :D .

Ik ben morgen 3 maanden gestopt en ook ik was een kettingrookster. Iedereen in m'n omgeving staat ervan te kijken dat IK gestopt ben :D , maar ik heb het toch
mooi wel ff gedaan *\o/* .

Dus kom op, je kunt het!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:34

Helaas toch weer een sigaret opgestoken vandaag. Gisterenavond laat te horen gekregen dat de vader van een goede vriend ( net 16 ) plotseling is overleden... Het kwam even hard aan, morgen weer een dag.

Ik vind het echt knap van jullie!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:26

@ ingridB bedankt voor je woorden!
@Denise_Tink ik vind dat helemaal niet slecht hoor. 1 peuk moet je niet gelijk zien als een mislukte poging, je heb maar 1 sigaret gerookt op een dag van weet ik veel hoeveel uur, knap hoor!

Ik heb gister 7 sigaretten gerookt om heel eerlijk te zijn :o
7 teveel, maar als ik me bedenk dat het eerder een pakje van 6 euro, dat zijn er 28, per dag oprookte ben ik best trots. Heb niet meer in huis gerookt en dat scheelt ook. Ben ik mijn hoofd wel echt de hele tijd bezig met het denken aan roken maar ik wist het wel goed over de dag te verspreidden. Ik heb nu een pakje van 19 stuks gehaald en wil er proberen de rest vd week mee te doen. Bij mij is het denk ik het moeten. Als ik weet dat ik op sommige momenten een sigaret MAG roken is het beter uit te houden :+
Ik betwijfel wel of helemaal stoppen gaat lukken, ik wil het nog steeds maar mn kop zit er echt heel erg aan vast ben ik nu achter..

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:30

ik heb vorige week donderdag besloten om ermee te stoppen.. was al langer aan het minderen en was op een punt gekomen dat ik ff zou proberen om een dagje zonder te gaan doen... Ondertussen dus bijna een week verder. Moet wel eerlijk bekennen dat ik er wel ontzettend veel zin in heb. Vooral de eerste 3 dagen was het heel erg. Maar probeer bezigheid te zoeken in andere dingen en dat verzet de zinnen natuurlijk :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:19

Elma_ schreef:
@ ingridB bedankt voor je woorden!
@Denise_Tink ik vind dat helemaal niet slecht hoor. 1 peuk moet je niet gelijk zien als een mislukte poging, je heb maar 1 sigaret gerookt op een dag van weet ik veel hoeveel uur, knap hoor!

Ik heb gister 7 sigaretten gerookt om heel eerlijk te zijn :o
7 teveel, maar als ik me bedenk dat het eerder een pakje van 6 euro, dat zijn er 28, per dag oprookte ben ik best trots. Heb niet meer in huis gerookt en dat scheelt ook. Ben ik mijn hoofd wel echt de hele tijd bezig met het denken aan roken maar ik wist het wel goed over de dag te verspreidden. Ik heb nu een pakje van 19 stuks gehaald en wil er proberen de rest vd week mee te doen. Bij mij is het denk ik het moeten. Als ik weet dat ik op sommige momenten een sigaret MAG roken is het beter uit te houden :+
Ik betwijfel wel of helemaal stoppen gaat lukken, ik wil het nog steeds maar mn kop zit er echt heel erg aan vast ben ik nu achter..

Zo moet je dus NIET denken hé! Je moet juist denken, 'nu ga ik stoppen'.
Als dat je niet lukt en je alsmaar aan de peuken zit te denken, dan maak je het jezelf wel héél erg moeilijk met de kans dat je het niet volhoud.
Als je zin krijgt in een peuk, dan moet je iets gaan doen. Ga stofzuigen of iets anders in huis doen, ga lopen, fietsen, maar NIET stilzitten, want dan ga je alleen maar nadenken. Lees het boek eens van Allen Car 'stoppen met roken',
Je moet het toch echt zelf doen en ook écht zelf willen. Je moet er 100% achter staan, anders is de kans groot dat het niet lukt (spreek uit ervaring).
Ik heb ook ruim een pakje per dag gerookt, de laatste maanden wel een stuk minder want ik kreeg er écht heel veel last van. maar het is me WEL gelukt en ben vandaag wel 3 maanden van de peuken af. Ik voel me zoveel fitter en heb het niet meer zo benauwd. Dat is toch wel een heel groot voordeel hé!
Maar het belangrijkste is dat je het zelf 100% wil, er écht achterstaat.

Succes :(:)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:22

Als je twijfelt of het gaat lukken, dan sta je er niet 100% achter en ben je eigenlijk stiekem, misschien onbewust, excuses aan het verzinnen om weer te roken.

Dat is hetzelfde met gebeurtenissen aangrijpen om weer een peuk op te steken. Ik oordeel niet hoor en als iemand een overlijden in je nabije kring hebt, dan moet je lekker voor jezelf weten of je weer een peuk opsteekt, maar ik zie het meer als een excuus dan een reden.

Ik moet even in mijn berichtenhistorie gaan zoeken, want ik ben allang kwijt hoelang ik nu zonder sigaretten ga :P