Zwanger, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:54

lovelucydan schreef:
des te meer reden waarom het een goed en wel over wogen keuze was. goed gedaan en dappere beslissing.

ik heb ook zon vriend 1 van de redenen waarom ik echt geen kinderen wil

Nou heb ik makkelijk praten, om het maar zo te zeggen, want ik kan zoals gezegd geen kids krijgen, heb hier dan ook helemaal vrede mee, wil er ook geen... maar ik heb ook zo'n vriend. 'Ja leuk, een hond!!!' - en dan vervolgens niets met het beest doen, behalve een aai over z'n bol zo af en toe...

Nu wil mijn vriend toch geen kinderen, maar hij is wel 10 jaar jonger dan dat ik ben, hij is nog maar 22. Dus misschien komt die wens uiteindelijk wel... als dat zo is, mag hij eerst aan mij bewijzen dat hij wel verantwoordelijkheid neemt, anders mag 'ie lekker opzouten!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:58

Lottie84 schreef:
LindyH schreef:
Omdat hij vast ook niet zo doet als TS een mug doodslaat of Equest Pramox bij haar paard gebruikt.

Serieus, wat een belachelijke vergelijking!!! Het betreft hier geen insect!!

Wat is het verschil? En insekt is meer ontwikkeld in dit stadium.

Het is echt geen mini-kindje dat alleen nog maar hoeft te groeien hoor.

Lottie84

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:03

Goed dus jij vind een insect even veel waard als een mensenleven.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:04

Tsja, wat kan je er over zeggen? Ik vind je besluit dapper, maar ik had het absoluut niet gedaan..
Sterkte met je besluit.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:17

Lottie84 schreef:

Het is nog geen mensenleven. Het is nog geen mens en het leven is nog niet begonnen. De eerste de beste pukkel die verwijderd wordt bevat meer leven.

Maar inderdaad, voor mij is het leven niet zo heilig dat het te allen tijde geleefd moet worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:41

Dan zou het wel erg vol worden op aarde.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:44

Tja, dan zouden we op de maan moeten gaan wonen. Ik ben toch niet van Lotti geti... ?

Edit: Oooh ik bedoel van Lotje... Oooh jee!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:46

Ik vind het lief van je vriend dat ie je naar boven stuurde en naast je kwam liggen. Toch een teken dat ie je niet in de kou laat staan. Hij had ook de tv aan kunnen zetten om je te negeren. Dat je geen kus heb gehad 2 dagen is denk ik gewoon even zijn manier om je te laten weten dat het hem gekwetst heeft.
Ik vind als ik het goed lees jou heel wijs, om hem te laten, maar toch te tonen dat je van hem houdt, je had ook je rug kunnen toedraaien. Ik hoop dat jullie relatie zo goed is dat jullie toch samen door kunnen.
Wil je aub wat anders kiezen dan een spiraaltje?! Ik denk namenlijk dat je daar enorme problemen mee gaat krijgen en er zijn zat andere oplossingen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:52

HolyPope, zullen we de persoonlijke sneren gewoon achterwege laten in dit topic?
Abortus is een heftig onderwerp, en iedereen heeft er er een mening over, laten we die dan van elkaar accepteren en elkaar respecteren.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:54

Je moet van een mug geen olifant maken.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:58

Nou ik ben zelf zwanger 10 weken, maar ik moet toch wel zeggen dat het nou niet bepaald voelt of er een insect in mn buik zit..NEE!!
Je kan niet voor een ander beslissen hoe het voelt, de een vind het maar niks en vind een mug doodslaan erger en de ander steek je er toch mee om er zo over te praten.

Laten we gewoon respect hebben voor elkaars mening, elkaars ervaringen, en elkaars verhalen.
En ook zeker voor de gevoelens die iemand erbij heeft..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:00

Onassa schreef:
Pardon??????
Lekkere vriend dan.sorry dat ik het zeg maar hij heet zijn ****** er toch bij je ingestoken met de wetenschap wat de gevolgen konden zijn en wist dat jij geen kinderen wilde???
Misschien had hij er wel stiekem op gehoopt dat je zwanger zou worden en het dan zou houden. Iemand die zulke uitspraken doet zou aan mij een hele verkeerde hebben!

Eens, ik zou ook heel pissig worden als mijn vriend zo zou reageren. Idd omdat hij al die tijd geweten heeft dat TS geen kinderen wilt. Hij had ook zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen en de seks even kunnen overslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:05

Wederzijds begrip... Dat is wat ik een beetje mis bij ts haar vriend als ik het zo bekijk...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:05

Waar er twee ***, hebben er twee schuld.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:10

Jeetje wat pik jij eigenlijk veel van je vriend.
Hij is er niet mee eens dat jij het weg heb laten halen, dat kan, maar aangezien het nog steeds jou eigen lichaam is heeft hij er niks over te zeggen. Dat is mijn mening. Zo andersom ook toch, hoe vaak komt het wel niet voor dat de man wil dat je abortus pleegt maar vriendin/vrouw wil het houden. Dan zeggen we toch ook het is jou lichaam?
Ikzelf had het gehouden, maar ik heb een kinderwens. Ik kan er ook inkomen dat er mensen zijn die dat echt niet wil zoals ts. En ik vind dat we dat maar moeten respecteren en vooral geen schuldgevoelens moeten proberen aan te praten want ts is toch niet onder de indruk en terecht want het is haar keus.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:11

LindyH schreef:
Lottie84 schreef:

Het is nog geen mensenleven. Het is nog geen mens en het leven is nog niet begonnen. De eerste de beste pukkel die verwijderd wordt bevat meer leven.

Maar inderdaad, voor mij is het leven niet zo heilig dat het te allen tijde geleefd moet worden.

Goeiedag.. jij gaat wel héél kort door de bocht. De vergelijking vind ik zonder respect en erg onbeleefd.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:18

Ik kan best begrijpen dat je vriend het er moeilijk mee heeft. (niet dat ik het geen goede beslissing van je vind hoor TS!)
Het is heel gemakkelijk om van de kantlijn te zeggen dat de vriend van TS overdrijft,..., maar het moet ook niet gemakkelijk voor hem zijn. En misschien zouden jullie beter wat minder de vriend beschuldigen of verwijten, want je kent zijn gevoelens niet.
En hoe zou het eraan toegaan moest jij in de schoenen staan van TS met jouw vriend?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:24

Heel knap Situation! Ik heb erg veel respect voor je.

Ik ben (moet ik eerlijk zeggen) geen voorstander van abortus, maar vind dat je ontzettend knap hierin staat. En als ik de reacties van je vriend lees, heb je er goed aan gedaan.

Sterkte met het herstel!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:33

Damned schreef:
En misschien zouden jullie beter wat minder de vriend beschuldigen of verwijten, want je kent zijn gevoelens niet.

Ik begrijp vriend best hoor, maar het komt op mij een beetje als "boehoehoe ik ben zo machteloos en ze doet me onrecht aan", terwijl hij er zelf net zo goed bij was met de kennis dat TS helemaal geen kinderen wil. En da's gewoon niet eerlijk tov TS.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:51

Damned schreef:
Ik kan best begrijpen dat je vriend het er moeilijk mee heeft. (niet dat ik het geen goede beslissing van je vind hoor TS!)
Het is heel gemakkelijk om van de kantlijn te zeggen dat de vriend van TS overdrijft,..., maar het moet ook niet gemakkelijk voor hem zijn. En misschien zouden jullie beter wat minder de vriend beschuldigen of verwijten, want je kent zijn gevoelens niet.
En hoe zou het eraan toegaan moest jij in de schoenen staan van TS met jouw vriend?

Vind jij het normaal dan dat haar vriend haar voor dom, achterlijk en weet ik veel wat uitmaakt?
Ik vind dat persoonlijk erg ver gaan. En ja ik snap haar vriend erg goed, mijn eigen vriend heeft dit zelfde meegemaakt met zijn ex alleen die heeft het hem pas verteld dat ze zwanger was toen het al te laat was en ze al de abortus had gepleegd. Mijn vriend heeft daar af en toe best nog wel moeilijk mee.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:09

wemkelover schreef:
Ik vind dat persoonlijk erg ver gaan. En ja ik snap haar vriend erg goed, mijn eigen vriend heeft dit zelfde meegemaakt met zijn ex alleen die heeft het hem pas verteld dat ze zwanger was toen het al te laat was en ze al de abortus had gepleegd. Mijn vriend heeft daar af en toe best nog wel moeilijk mee.

Heb getwijfeld het te schrijven, maar nu gaat het erover, hier hetzelfde:
Mijn vriend had 15 jaar geleden een vriendin, niet erg zorgvuldig qua anti conceptie, zij slikte de pil.. Werd zwanger, en hebben overlegd en zij wou en deed abortus. Ze is nog een keer zwanger geraakt, zelfde reden, en ze had al abortus gedaan voor ze het vertelde.. Mijn vriend kon dit niet meer vergeven, dit doe je samen, het was ook zijn 'kind'. De relatie is dus ook stuk gelopen (vooral omdat zij strenge ouders had die hem niet goedkeurden en zij iemand van haar eigen cultuur moest), maar toch denkt mijn vriend hier weleens aan terug: hij had gewoon een puber als kind kunnen hebben nu, maar vooral dat hem de keuze/inspraak is ontnomen, alsof hij helemaal niemand was.. er niet toe deed...

(en dat is tevens dat ik twijfelde TS om dit te schrijven, want uit jouw reacties lees ik dat jouw vriend er wel toe doet, dus vond het niet relevant..)

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:24

Ja ik schrijf nu wel zo over mijn vriend, maar begrijp zijn reacties erg goed. We hebben er al menig discussies samen over gehad voordat ik het weg liet halen. We hebben een andere mening, oke, snap zijn reacties wel en ik weet hoe ik met zijn 'beledigingen' om moet gaan. Laat hem maar even praten, hij meent het niet zo, dat weet ik dondersgoed. Als hij zijn verhaal hier neer zou zetten zouden jullie zien hoeveel verdriet hij heeft en zouden jullie er begrip voor hebben.
Het is zoals het is, net lachtte hij alweer. Als ik nu problemen van zijn gedrag ga maken komt het helemaal niet goed, ik spreek hem er later zeker nog wel op aan.
Er werd mij aangeraden iets anders dan een spiraaltje te nemen. Ik zal het er nog eens met mijn huisarts over hebben, ik ben namelijk al 5jr bezig met een andere pil proberen, dan slik ik hem weer een tijdje niet omdat het echt niet meer gaat. Zal het even overleggen.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:38

Tja, een heftige periode en een heftige beslissing. Dat was een keuze die alleen jij kon maken. Het belangrijkste is dat je hierin dicht bij jezelf bent gebleven en goed naar je hart hebt geluisterd. En dat heb je, anders had je er nu niet de rust over die je voelt. Hoe dan ook sterkte de komende periode voor jullie beiden.

En wat betreft die anticonceptie: ik gebruik al een aantal jaren de prikpil. Ik vloei niet meer en heb nauwelijk schommelingen in mijn hormonen (waardoor ik elke 2 weken migraine had). Ik voel me er prima bij. Ook mijn lichaam reageert fel op vreemde dingen, daardoor durfde ik een spiraaltje ook niet aan. Wellicht voor jou ook een oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:39

Maar de prikpil maakt jou botten broos en breekt ze af en is op lange termijn veel schadelijker ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:46

Ik heb nu alweer 10 jaar een mirena en dat bevalt erg goed. Het plaatsen en omwisselen voor een nieuwe is wat minder maar ik ben er blij mee. Geen menstruatie gedoe en nagenoeg onmogelijk er zwanger mee te worden.