[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 09:55

Moderatoropmerking:
Er komen de laatste tijd steeds meer eetlijstjes voorbij. Dat er af en toe een lijstje geplaatst word omdat je er vragen over hebt of benieuwd bent of het oké is, is in principe prima. Dit topic is echter niet bedoelt om dagelijks te gaan vermelden wat je eet.
Graag vanaf hier dus weer wat minder lijstjes plaatsen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:01

@chipieke, jouw schema lijkt enigzins op dat van mij :)

Ik eet echter wel veel te weinig.. ik ben nu 25,5 kilo afgevallen, meer wil ik er niet af, en ik ben dus aan het opbouwen.. voordat ik calorieen ging tellen at ik echt te weinig.. daar kwam ik later achter.. ik at toen zo'n 300 - 500 cal. op een dag. Nu doe ik er iedere week 100 bij. Deze week gaan we voor de 900 :)

O: 2 cracottes met beleg en een kiwi

T: Een halve komkommer

L: Sla, 2 volkorenboterhammen met beleg die ik meestal in het tosti ijzer gooi..

T1: Appel

T2: Kommetje optimel

D: Wat de pot schaft, meestal ook gewoon 2 aardappelen, stukje vlees en groente..

T: Snack- a- jack, een sneetje ontbijtkoek, mandarijn of een mariakaakje..

Ik wilde even vragen of jullie denken dat oké is, mijn doel is om de 2000 calorieen op een dag te halen.. ik heb namelijk geen zin om te jo- jo- en.. ik ben namelijk wel eens 4 kilo (OP EEN DAG!!!) aangekomen... hier heb ik dus natuurlijk geen zin meer in... Ik wil gewoon lekker 'normaal' kunnen eten, af en toe iets lekkers, een keertje uit eten of een keertje lunchen met vriendinnen.. Ook een keer een stukje taart op een verjaardag moet kunnen zonder meteen kilo's aan te komen, zoals nu het geval is bij me...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:05

Ik denk dat je heel goed bezig bent, maar jeetje wat heb jij weinig kcal gegeten zeg.
Blijft je gewicht constant? Ook nu je meer eet?
Ik denk dat als je genoeg blijft bewegen en de 2000 kcal op een dag gaat eten dat je gewoon op gewicht moet blijven. Als ik terugdenk aan de tijd dat ik me volstouwde, dan at ik veel meer kcal dan die 2000.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:10

Lynndenise, dat heb ik ook. 2000 kcal is de gemiddelde verbranding voor een vrouw. Als ik zie hoeveel ik in korte tijd kan aankomen kreeg ik een stuk meer binnen O:)
Ik zat toen ik nog thuiswoonde al op 630 kcal aan cola!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:20

@ LynnDenise; Ik ben eerst toen ik iedere dag gewoon regelmatig ging eten, dus 3 maaltijden en 3 tussendoortjes nog redelijk wat afgevallen, toen ik rond de 800 zat nog een klein beetje, en nu op 900 blijf ik redelijk hetzelfde gewicht, ik schommel misschien een halve kilo... ik moet alleen wel toegeven dat ik iedere dag op de weegschaal sta, ik ben veel te panisch om aan te komen om het zo maar te zeggen :P...

Voordat ik begon met afvallen had ik af en toe hele flinke uitbuien, dan stuwde ik me ook echt helemaal vol, daarom ben ik ook zoveel aangekomen ooit.. nu heb ik met mijn verjaardag mezelf helemaal volgestuwd.. ZIEK dat ik er toen van was! de hele week last van gehad... Ik heb mijn eetpatroon dus gewoon goed aangepakt.. nu wil ik gewoon meer kunnen eten :P

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:29

Ik zou stoppen met elke dag op de weegschaal staan hoor. Je kunt per dag ook nog zo schommelen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:31

Ik schommel 's ochtends - 's avonds ook ruim 1.5kg... Ik mag echt maar 1x in de week op de weegschaal staan van mijzelf. Ik ben anders bang dat ik doorsla :j

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:32

ja weet ik, maar ik zou heel erg schrikken denk ik als ik mezelf na een week weeg en ik er ineens 2 kilo bij heb gegeten... ik weet dat ik een beetje schommel, wat iedereen doet, maar ik vind het gewoon fijn om het zo in de gaten te houden.. als ik straks op 1300 per dag zit ofzo dan ben ik vanplan om daar mee op te houden :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:36

Ik heb er nu al 2 weken niet opgestaan :+

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:13

ik zou dan gek worden :P, ofja, ik weet dat ik nu niet meer afval, maar ik zou dan bang zijn dat ik veel aankom zonder dat ik het door heb :P

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:07

Dit klinkt overigens misschien heel raar, apart of stom. Maar maakt het "gewichtsgewijs" uit waar de calorieen precies vandaan komen? of ik nu bijvoorbeeld 500 calorieen aan appels eet of 500 calorieen aan een zak chips of chocoladereep? (gezondheidsgewijs is logisch natuurlijk) maar dan kan ik een keer iets lekkers voor mezelf 'inroosteren'

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:09

Ik rooster af en toe ook iets lekkers in :j maar in dat lekkers zit vaak wel meer vet.
Moet prima kunnen, af en toe.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:10

Ja :j Je hebt oa goede en slechte vetten, snelle en langzame koolhydraten... Het een is goed en nodig en het andere zet alleen maar aan. Verder heb je wel een bepaalde hoeveelheid eiwit, koolhydraten, vitamines en vezels nodig om gezond te leven.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:12

Ja dat van die snelle en langzame koolhydraten enzo snap ik, maar het is meer zoiets van; kom je aan van de calorie terwijl je niet aan zou komen van de andere calorie

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:13

Ja, want verzadigde vetten kan je lichaam niets mee. Hetzelfde geldt voor snelle koolhydraten zonder beweging :j

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:13

Okay, grote stap....kan ik me hier ook melden?

Na mijn zwangerschap al snel weer mijn oude gewicht, zelf een tien kilo daar onder op een bepaald moment. Nu, vijf jaar na de geboorte van mijn zoontje en door gebruik van medicijnen, weeg ik...uh....veel. Veel teveel.

Ik hou van sporten, maar kom er niet aan toe door paard, werk en gezin. Basisconditie is goed, heb een aantal weken terug een schaatstocht gedaan van 68 km.

Eten...ik houdt erg van eten, ook van fruit en groente. Waar het mis gaat, weet ik eigenlijk niet. Door medicijngebruik gaat mijn stofwisseling wel langzamer. Mijn gewicht neemt nu vormen aan die ik nog nooit gehad heb, en ik voel me er, zeker met de naderende zomer, niet echt happy mee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:16

Welkom :D
Zat jij ook in het schaatstopic? Ik heb met veel moeite de 20km gehaald op 't ijs terwijl ik al druk aan 't hardlopen ben.
Misschien een keer ism een dietiste je eetgedrag onder de loep nemen?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:54

Ik meld me ook! Ben al tijdje een stiekeme meelezer :P Heb een gezond gewicht, maar zou voor komende zomer toch nog net die laatste kilootjes eraf willen hebben. Dit ga ik doen om nou een keer echt van al dat lekkers af te blijven. Dus geen koekjes, snoep etc voor mij. Ben niet van plan om drastisch te minderen in mijn eten (schrik toch wel van sommige lijstjes hier, dat kan een mens toch nooit volhouden?)

Ik sport altijd al redelijk, en ben het nou weer net even wat fanatieker aan het doen; 1x per week pilates, 3x per week hardlopen, 1x skeeleren en daarnaast elke dag paardje rijden en fiets nu met wat beter weer ook weer naar het station, (14 km heen en 14 km terug ongeveer 20 km/u). Dagelijks loop ik ook twee keer half uurtje met de hondjes en heb ik twee keer per week een krantenwijk van ongeveer 1,5 uur fietsen (maar dat gaat in zeer laag tempo :P niet echt noemswaardig dus)

Mijn probleem zijn echt de avonden! Ik probeer na het avondeten niks meer te snacken maar damm dat ik lastig! Hoe doen jullie dat? Overdag is geen enkel probleem voor mij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:06

Met zo'n 'dit doe ik in een week'-schema ben je volgens mij nooit thuis ;)
Ik heb ook nog skeelers staan.... Misschien van de zomer maar eens uit het stof trekken!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:15

Hihi nou dat valt wel mee toch? Ik doe het sporten al jaren, heb het nu alleen weer wat fanatieker opgepakt. Skeeleren vind ik heerlijk! Je traint veel spiergroepen maar je wordt niet buitenadem moe, een mooie duurtraining dus.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:19

Volgens mij moet ik me dan ook even melden, ik kom zo plotseling binnenvallen zegmaar :P....

Ik ben sinds ongeveer september 25,5 kilo afgevallen. Ik heb nu een BMI van 20 :) meer moet er dus ook echt niet vanaf. Ik ben eerst steeds ziek geweest, keelonsteking, mondslijmvlies ontsteking.. niet dat ik nooit heb willen afvallen, maar hiermee kún je ook echt niet eten.. toen is mijn gehele eetlust dus ook wat minder geworden en is minder eten er zo'n beetje ingeslopen.. toen ben ik er meer op gaan letten. Nu wil ik gewoon mijn calorie- inname opbouwen en mijn gewicht behouden :)

Ik moet zeggen dat ik sinds ik aan het afvallen ik wel beter geniet van eten. Ik weet nu ook waarom ik eerst zoveel at en waarom ik naar bepaalde dingen 'verlang'. Ik vond het heerlijk om lekker stiekem een reep chocolade of een zak chips te kopen en die als mijn ouders niet thuis waren voor de tv op te eten.. of op mijn kamer te verstoppen en dit savonds lekker op te peuzelen.. Dat soort dingen doen mij dus denken aan lekker ontspannen brainless tv kijken. Dat is de enige reden waarom ik die dingen eigenlijk at. en omdat ik ze van mijn ouders niet mocht hebben. Nu zou ik in feite alles weg kunnen schransen wat ik wil hier, maar die zin heb ik niet.. hoewel ik net wel even bijna een zwak momentje in de supermarkt had toen ik voorbij het verkeerde gangpad liep :P
Laatst bijgewerkt door Martine123 op 07-03-12 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:21

Klinkt heel bekend martine. Als je jezelf op een gegeven moment alles gunt word het verlangen ook minder. Dat heeft mij geholpen in de eerste stappen naar het afvallen toe :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:23

ElPatcho, ga jij nog naar school? Toen ik nog paard reed naast mijn baan ging ik om 7 uur 's ochtends de deur uit en was ik pas om half acht thuis. Dan moest ik nog eten... Een andere sport ernaast had ik echt geen puf voor :')

Ik heb net een eierkoek op (ben echt nogsteeds flauw van gisteren), maar wat een suiker zit daarin. Vond hem gewoon echt niet lekker :')

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:24

Ja ik studeer! Zoiets kan je inderdaad niet makkelijk combineren met een fulltime baan!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:24

Ik merk de laatste weken steeds meer dat mijn 'gevaren periode' loopt van 2 tot 6 uur. Ik krijg dan zo'n niet te stillen honger en kan dan niet wachten totdat ik weer wat mag eten. Ik eet dan meestal rond 2 uur een stuk fruit of iets als worteltjes etc en dan rond 4 uur iets zwaarders zoals een plak ontbijtkoek maar ik merk dat ik het daar toch niet helemaal op red. Hebben jullie misschien tips hoe ik honger tussen deze tijden kan voorkomen? Want het is dan echt enorm zwaar om niet iets te pakken.. Ik heb niet eens zozeer trek in 'slecht' eten maar echt gewoon een knaagje die om eten vraagt.
Op schooldagen eet ik al 3 broodjes tussen de middag dus ik ben eigenlijk meer opzoek naar goed vullende tussendoortjes.