HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:07

Waaauw! Volgens mij ben je echt een enorm sterke vrouw!
Wat heb je een fijne instelling, die gaat je zeker ver brengen in het proces!

Vind het knap dat je het topic elke keer update!

En even een boodschap voor degene die onderstaande PB naar de TS heeft gezonden: Schaam je! Schaam je diep!
Kan daar zo ongelovelijk boos om worden! Dergelijke suggesties zijn levensgevaarlijk, zie de Sylvia Millecam zaak!

Horse_lover9 schreef:
De suggestie om maar te stoppen met behandeling en dieet te gaan volgen (per pb): daar ben ik wel te nuchter voor.
Wel heb ik de suggestie hier vaker gehoord en ga er wel over lezen. EN EN zou kunnen. Echter geloof ik niet in genezing zonder de artsen en dus zonder giftige troep.
Ik vind het dan ook eigenlijk not-done om dat te suggereren. Maargoed.. ook diegene doet dat met het idee te willen helpen.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:09

Horse_lover9: heel veel sterkte. Wat verschrikkelijk dat iemand je een pb stuurt met de suggestie om de behandeling te staken en een dieet te gaan volgen. Een dieet zal je tumor inderdaad niet genezen. Goed dat je niet meegaat in zulke suggesties!

tinkerfunss

Jeetje, k had echt kippenvel bij je OP.

TS Heel veel sterkte! Ik blijf je volgen! en voor je duimen! ik scheit al 7 kleuren bagger als ik een griepprik krijg, dus heb echt al zoveel respect voor je levenslust!

(tot nu toe gaat mijn vrijdag de 13e goed!)

tita

Kaartjes sturen komt nog wel hoor dames niet zo snel....misschien kunnen wel TNT wel verzoeken een knappe bezorger die post komt breng.
Want ooit was er op bokt nog zo'n actie van meisje wat ziek was en weinig kaarten kreeg voor verjaardag... ze moest er van huilen..nouja toen ik de foto zag van de bezorger ik ook :')

iig verstandig dat je het medisch circuit niet verlaat, wij zitten in dezelfde situatie als jij met de vrouw van een van onze bazen.
Deze moet nu 4 weken wachten op de uitslag of de chemo en bestralingen geholpen hebben.
Dus ik weet dat je je heel vervelend kan gedragen zometeen ~~}>

Maar enige tip die ik wil geven is eet zo veel mogelijk en snoep zoveel mogelijk en eet alleen nog maar lekker dingen want als je dadelijk aan de maagsonde moet.. dan hebbie geen smaak meer..

Enig voordeel is dat het
A je hoeft niet meer te koken
B geen boodschappen doen
C geldbesparend

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:10

Evelli schreef:
En even een boodschap voor degene die onderstaande PB naar de TS heeft gezonden: Schaam je! Schaam je diep!
Kan daar zo ongelovelijk boos om worden! Dergelijke suggesties zijn levensgevaarlijk, zie de Sylvia Millecam zaak!

Nou ja goed, diegene wil waarschijnlijk ook alleen maar helpen. Vooral als ze/hij in de naaste omgeving heeft meegemaakt dat het heeft geholpen. (was dat niet met die zuurgraad in het lichaam?)
Ik geloof er zelf ook niet echt in. Maar goed, wie weet kan het altijd nog ondersteunend werken??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:10

Als jij blij wordt van een kaartje, dan krijg je er een van me (of misschien over langere periode wel meerdere) maar ik kan me ook goed voorstellen dat het prettig is om min of meer anoniem je verhaal te blijven doen :j
De keuze is helemaal aan jou!

Wat een zegen kan een goede schoonmaakster zijn he? Ik heb er ook een, maar o wat een genot om dan weer thuis te komen in een schoon huis!

Dat mensen trouwens met de suggestie komen om met de therapie te stoppen (eigenlijk nog voordat ie echt begonnen is trouwens) en alleen met een dieet te gaan werken vind ik ronduit walgelijk! Volgens mij kunnen we ons allemaal Sylvia Millecam nog wel herinneren als voorbeeld waarbij iets dergelijks dezastreus heeft uitgewerkt!
En en kan prima, natuurlijk...
Maar op zich herken ik het trouwens wel, dat mensen daar mee komen. Helaas is mijn vader overleden aan een onbekende kankersoort destijds, en je schrikt je soms kapot van het feit dat mensen uberhaupt durven te suggereren dat het zijn eigen schuld was, op het moment dat hij terminaal lag. Want dan had hij maar... nou ja, vul het maar in. Je kon het zo gek haast niet bedenken. Helaas is er zoveel jaar later blijkbaar niets veranderd hierin.

Keet

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:13

Suzanne F.: Ter ondersteuning, prima. Maar lees haar bericht, wat ik quote, eens door: ze moest stoppen met de behandeling en die vervangen voor een dieet.
En dát vind ik een verschrikkelijke suggestie!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:15

Levensgevaarlijk, gelukkig heeft de lieve ts vertrouwen in de helende handen der artsen! :j

Heb je thuis wel een blender om lekker te gaan pureren? Krijg je pap wel weg? Of is dat afgeraden omdat melkproducten kunnen zorgen voor meer slijm?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:19

Evelli schreef:
Suzanne F.: Ter ondersteuning, prima. Maar lees haar bericht, wat ik quote, eens door: ze moest stoppen met de behandeling en die vervangen voor een dieet.
En dát vind ik een verschrikkelijke suggestie!

Och niet druk maken, ts laat in zelfde stukje zien dat ze dat niet ziet zitten.

Er zijn mensen die uit geloof dat niet doen, goed laat iedereen in zijn waarden.
Ook Sillvia heeft zelft de beslissing genomen, dat doen anderen niet voor je..tenzij je erg manipulatief bent, maar ze heeft ons nog ~~}> ~~}>

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:28

Lekker dat je in ieder geval wat geslapen hebt en de misselijkheid weg is, en de rommel wat aan kant is altijd prettig. *\o/*
Straks nog ff naar je paardje /3 als dat lukt zal wel lekker zijn kan je ook alles aan kwijt en ze kleppen niet zoveel terug soms ook wel lekker :j
Als je er is doorheen zit en je gal wilt spuwen ff lekker tekeer gaan stuur je toch gewoon hier en daar een pb heen :PB
Geen probleem hoor als het je oplucht altijd goed, weet echt wat ellende is dus gewoon doen.
Rustig aan lees alles weer bij hoor :wave: :wave:

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:37

Hoihoi, fijn om te horen dat je aan dit topic een uitlaadklep hebt.
Leuk dat er zoveel gepost wordt, moet je een goed gevoel geven toch?
Nogmaals: ik heb echt bewondering voor je sterkte en gevoel voor humor!

En dat dieet: zou ik nooit doen, maar dat moet een ieder voor zich weten.
Geniet van je schone huis en ik blijf je topic volgen. Sterkte!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:37

Jeetje, wat een ellende krijg jij voor je kiezen.
Ik ben verpleegkundige en ik heb al een hoop ellende voorbij zien komen en het leven is vaak zo oneerlijk...
We hebben ook zo'n beetje dezelfde leeftijd, nou ja misschien ben ik wel ouder, maar ik voel me nog jong. ;)

Ik duim voor je mee en ik hoop je je een beetje redelijk voelt op deze zonnige dag.

Dieten en dergelijke moet iedereen voor zich weten. Ik geloof niet dat het werkt, maar ik geloof wel dat het sommige mensen het idee geven dat ze actief een gevecht zijn aangegaan en als je je daar goed bij voelt dan moet je dat vooral doen. Als iemand het graag wil en allerlei homeopatische dingen wil gebruiken dan staan de meeste artsen/ verpleegkundigen daar vaak ook niet negatief tegenover hoor. Ik heb iemand verzorgd en die gebruikte meer zeewierpillen en vitamines en weet ik wat nog meer, dan de rest van afdeling aan pillen. Prima toch...
Overigens ben ik absoluut voor aromatherapie, of het werkt weet ik niet, maar ik vind het lekker ruiken en dat is in een ziekenhuis vaak al een pre. :D

Iemand adviseren stoppen met de medische behandeling vind ik not-done en ik hoop dat de wens van de TS gerespecteerd wordt dat ze hier verder niets meer over wil horen.

Verder kan ik je geen goede raad geven. Ik moest wel lachen om je opmerking van je verjaardag.
Ik heb ooit een onderzoek gehad waarbij contrastvloeistof werd ingespoten. Er stond een hele waslijst aan bijwerkingen in de folder. Maar toen ik moest overgeven riep ik heel hard: " Heeej, dat stond niet in de folder......"
Ik heb ook een hersenvliesontsteking gehad, vroeg de neuroloog aan mijn vriend: " is ze in de war???' Zegt hij: " Ach, niet meer dan anders...."
:+ :+ :+

Fijn dat je hier wat steun vind. Mocht je willen schelden kun je me pben. Ik scheld evt met je mee en ik wil het ook wel gewoon lezen. (het mooiste zou zijn als je de boktcensuur omzeild met schelden ;) )

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:42

Horse_lover9 schreef:
EINDELIJK kwam er vandaag een paar uurtjes een schoonmaakster de boel van paar maanden weinig doen in huis ff bijwerken.
Nu is ze in de keuken en kan ik ff lekker mn gang gaan hier.

Zal het zo netjes mogelijk proberen te verwoorden dan, maar als ik boos ben.. oei... dan kan ik vast weleens lelijk uit de hoek gaan komen als ik mij rot voel.
Van tevoren alvast mijn oprechte excuses :') .

Vandaag gaat het wel prima. Vind het nog steeds vreemd, dat ik gewoon constant iets voel op de plek van dat walgelijke ding. Niet altijd erge pijn hoor! Maar het is gewoon aanwezig.
Het maakt misschien wel dat ik het MOET geloven.
Soms heb ik momenten dat ik het allemaal niet echt geloof.. dan ben ik weer ff heeeel erg boos..
Suf, ik ken die stadiums best wel (slecht nieuws), maar toch ga je er wel doorheen.
Zit niet echt in 1 bepaalde, maar ik slinger een beetje heen en weer.
Gisteren in het ziekenhuis moest ik na het wakker worden ineens janken bijvoorbeeld.
Niet keihard, maar gewoon van die tranen die komen rustig en niet te stoppen zijn.
Ineens was ik doodsbang. De arts zou zo komen om te vertellen wat ze gezien hadden.. dus ik was daar heel erg gespannen voor.

Gek genoeg merk ik, dat als ik het even niet zie zitten.. dat ik achter de pc kruip om jullie berichtjes te lezen. Dat lijkt een korte negatieve spiraal tegen te houden.
Jeetje.. dat doet dus een hoop!!

Vrijdag de 13e.. iemand die er echt in gelooft? Ik niet hoor :o . Anders had ik vandaag wel een nasty onderzoek :') .

heerlijk zo een mien dobbelsteen zeg.....laat haar maar flink werken hoor }>
Kijk en geniet zou ik zeggen :D

je excuses????......omdat je boos bent?????
Scheld er maar lekker op los hoor.......ik hou wel van een beetje pit :')
Natuurlijk is alles nog vreemd en moet je aan het idee wennen......ik vind jouw reacties allemaal heel normaal.
Ze laten zien dat je sterk bent........ :j

Heerlijk om te lezen dat je de juiste keus hebt gemaakt mbt het openen van een topic +:)+
En super van je dat je niet in zak en as gaat zitten maar ook nog een beetje vatbaar voor wat lol bent,
niet iedereen krijgt dat voor elkaar!!!

Neem de camera mee naar de paardjes.....je weet maar nooit :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:47

He een lekkere lange update!

Fijn dat je geen naweeen hebt van de narcose. Een opgeruimd huis is ook altijd wel erg prettig! Gelukkgi kent niemand mij in dit topic in het echt want ik heb zelf een nogal rommelig huis :D Ze zeggen dat een opgeruimd brueau (of huis) voor een opgeruimde geest staat. Maar opruimen helpt wel bij het ordenen van gedachten is mijn ervaring.

Zodra je wat gaat mankeren komt er altijd een hele koffer vol goedbedoelde tips en trucs geopend bij veel mensen. Ik heb ook al hele series kruidenvrouwtjes, dokters met mysterieuze metalen staafjes, legio supplementen en nog veel meer aangeraden kregen sinds ik wat mankeer. Ik ga er altijd vanuit dat ze goed bedoeld zijn en lusiter braaf en knik ook af en toe quasi geinteresserd. Daarna leg ik alles wat je niet aanspreekt gewoon naast je neer en doe waar je jezelf het beste bij voelt.

Fijne dag!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:49

Geloven in vrijdag de 13e, nee. Anders was ik wel gezakt voor me rijbewijs :P

Wilde je eventjes 'waarschuwen' dat je het niet gek moet vinden dat je met gemalen maaltijden sneller en langer vol zit. Voor je spijsvertering is gemalen voedsel vele male gezonder.... Ga je dus geen extra zorgen maken als je je bedenkt dat je vol zit. Onderzoek heeft uitgewezen dat je minder eet bij gemalen voedsel.

Nog heel veel sterkte, succes en dat maar al t goeds je mag overkomen.

Dikke knuf.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:03

ik heb je hele topic gelezen, wat ben jij sterk zeg!

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met dit gevecht, positief blijven zoals je nu ook doet, je kan het!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:08

Ik lees al even stil mee, ergens vol ongeloof, dat jou dit moet overkomen. Ik ben net iets ouder dan jij. En dit is niet iets wat je in onze leeftijd bedenkt voor de kiezen te krijgen. Petje af over de manier waarop je er tot nu toe mee omgaat. Volgens mij ben je een hele sterke, krachtige vrouw.
Ik wil je in ieder geval heel veel kracht toe sturen, om deze verschrikkelijke ziekte te bevechten en natuurlijk te verslaan!! Voor minder nemen we ten slotte geen genoegen.

Meis heel veel sterkte en een hele dikke (virtuele) knuffel voor jou!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:08

Excuses voor als je boos wordt? Word maar eens goed kwaad. Misschien lucht dat wel weer op :)
Verder wil ik zeggen dat ik je zo enorm sterk vind! Ik vind het super knap hoe je er mee om gaat. Maar.. Je hoeft niet altijd sterk te zijn, je mag je ook gerust wel eens laten gaan.. :)

Heel veel sterkte weer de komende tijd en ik blijf je volgen.
Ik denk aan je.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:09

Heb je laatste 2 updates gelezen en je bent positief ingesteld, super van je ! Knap ook !

Fijn dat je niet meer misselijk bent dat is zo vervelend !

Sterkte weer !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:15

Babootje schreef:
Jeetje TS zo jong en dan al zo'n ziekte. Maar de eerste stap is gezet al heb je nog een lange weg te gaan naar herstel. Want zo moet je het maar zien. Je gaat beter worden. Om je een hart onder de riem te steken: In mijn omgeving ook een verhaal van een jong gezin waarvan de man (26) te maken kreeg met een zeer agressieve vorm van kanker (melanoom, uitgezaaid). Hij kreeg te horen dat hij niet behandeld (meer) kon worden. Hij is dus ook niet behandeld maar is wel beter geworden. Hij heeft wel een dieet gevolgd waarbij hij zijn lichaam zo zuur mogelijk hield (kankercellen houden niet van een zure omgeving). Dat was het enige wat ie eigenlijk kon doen. En positief blijven. En hij is blijven leven en inmiddels genezen verklaard.

Ik hoop niet dat ik een verkeerde indruk zou hebben gewekt dat je zou moeten stoppen met behandeling en alternatief gaan. Daar ben ik zeker niet voor. In bovenstaand geval was er gewoon geen behandeling. Anders zou hij die zeker hebben genomen. Wat voor dieet hij precies heeft gevolgd weet ik eerlijk gezegd niet. Zou ik best eens kunnen navragen. Voor hem heeft het geholpen, maar of het nu zijn dieet was, zijn positieve instelling of een medisch wonder, of misschien van alles een beetje? Wie zal t zeggen.
Ik vind TS dat je er erg positief instaat en met dat alleen al ben je al half op weg. Succes en sterkte meid!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:21

Wauw knap van je hoor hoe positief je er in staat! Je zult ongetwijfeld je moeilijke momenten hebben maar ik sta er op dit moment nog wel wat anders in denk ik! Ik ben op dit moment voor boos en verdrietig, niet zozeer waarom dit mij nou weer moet overkomen, maar wel de onwetendheid, de primaire tumor is weg, maar zit er nog meer? Onzekerheid.. En als je dan een chirurg zegt dat de kans dat het ergens anders zit zéér klein is en dat er dus geen onderzoeken nodig zijn tsja dan neem ik dat op dat moment voor lief aan maar thuis blijft het malen en malen en word ik, hoe zeer ik het tegenoverstelde probeer, toch wat negatief..

Overigens zeiden mijn vriend en ik ook al tegen elkaar; Kommaar op met vrijdag de 13e, grote jongen als hij ons nu er nog onder krijgt! Want met alle berichten de laatste tijd, en dat geldt voor jou natuurlijk net zo, denk ik niet dat je mij van de kaart brengt met een hondendrol onder mijn schoen.. (alhoewel, op het moment jank ik om alles, dus ik hou nog even een slag om de arm :+)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:23

Wow, wat een verhaal weer van jou.
Toch fijn dat je nog een lolletje kan maken in het ziekenhuis :) Zoals eerder gezegd bewijst dat maar weer dat je een sterk en nuchter persoon bent. Hou dat vol!

Enne, mocht je boos worden en behoefte om te smijten, ik heb hier nog wat servies liggen wat kapot mag geloof ik (omg. Hoorn, dus relatief dichtbij).
Ik zal eens bij mijn schoonmoeder vragen hoe mijn schoonvader dat gedaan heeft met eten. Wat voor 'gerechten' etc. Misschien zit er wat tussen wat je lekker vind en kan verdragen. Want mijn schoonvader kon ook niet alles verdragen wat de diëtist hem voorschreef.
Kijk wel uit met pittige dingen etc., daardoor kan je maagsap opspelen en omhoog komen wat niet gunstig is voor je slokdarm. Maar dat had je zelf misschien ook wel bedacht.

Heel veel sterkte weer gewenst en het waxinelichtje gaat weer aan voor je.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:24

Wat naar dat mensen meteen van de gelegenheid gebruik maken om allerlei alternatieve geneeswijzen op te dringen. Als toevoeging zal het vast goed kunnen doen, maar als vervanging? Gelukkig heeft TS al gezegd er niet op in te gaan :)

En over dat boos worden, denk maar niet dat wij ons af laten schrikken door wat scheldwoorden ;)

Marije, heb jouw verhaal ook gelezen, jeetje zeg. Veel sterkte :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:25

__Marije__ schreef:
Wauw knap van je hoor hoe positief je er in staat! Je zult ongetwijfeld je moeilijke momenten hebben maar ik sta er op dit moment nog wel wat anders in denk ik! Ik ben op dit moment voor boos en verdrietig, niet zozeer waarom dit mij nou weer moet overkomen, maar wel de onwetendheid, de primaire tumor is weg, maar zit er nog meer? Onzekerheid.. En als je dan een chirurg zegt dat de kans dat het ergens anders zit zéér klein is en dat er dus geen onderzoeken nodig zijn tsja dan neem ik dat op dat moment voor lief aan maar thuis blijft het malen en malen en word ik, hoe zeer ik het tegenoverstelde probeer, toch wat negatief..

Overigens zeiden mijn vriend en ik ook al tegen elkaar; Kommaar op met vrijdag de 13e, grote jongen als hij ons nu er nog onder krijgt! Want met alle berichten de laatste tijd, en dat geldt voor jou natuurlijk net zo, denk ik niet dat je mij van de kaart brengt met een hondendrol onder mijn schoen.. (alhoewel, op het moment jank ik om alles, dus ik hou nog even een slag om de arm :+)

misschien misplaatst maar..........mijn man had vanmorgen dus die drol onder zijn schoen en liep ze de praktijd van de HA binnen op de mooie vloerbedekking :')

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:28

Zo..vandaag weer even in je topic lezen hoor! Dit wordt een "vaste" voor mij! Ik kan niet uitleggen hoeveel bewondering ik voor je heb, je bent alleen en je slaat je er zo goed doorheen! Heel erg lief dat je de hand van een arts(?) even vast mocht houden voor je weg was :D
Ik heb weleens gehoord dat dat idd heel snel gaat!!
Vind je die potjes met vruchtencompote niet lekker?? Mijn vriend verslindt ze; bv. appel/kaneel en mango compote, heerlijk en je kunt ze gewoon in de supermarkt krijgen.
Nou TS, heel veel sterkte weer en ik blijf lezen en je volgen!