ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

PardoesJessi

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:09

Ik vind dat niet grof klinken...

Mijn paarden zijn idd een flinke tree gedaalt en een heel groot stuk vrijheid ben ik kwijt......
Ik heb er zelf voor gekozen en ben niet zielig, heb er geen spijt van...
Maar daarmee, zou een ieder dus zijn eigen keuzes moeten en kunnen maken.....
Ik vind situaties waarin de een wel heel graag wil en de ander niet lastig. Maar zolang je daar samen een weg in kan vinden is het ok lijkt mij.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:12

Ik heb ook altijd gezegt dat ik voor mijn 30ste kinderen wou, ik wordt nu in april 29, dus ik zal het niet halen, zelfs als ik het zou willen.

Momenteel wil ik er geen, als ik zie in mijn omgeving wat sommige mensen allemaal moeten opgeven.
Ik wil dat niet, ik doe nu wat ik wil, wanneer ik wil.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:19

Een vriendin heeft wel eens gezegd, bij kinderen moet je bereid zijn om jezelf op de tweede plek te zetten.

Doei, ik zet mezelf al zo vaak op de tweede plek, ben niet bereid om dat zometeen nog eens 20 jaar te doen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:20

Kinderen hinderen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:54

als ik een slechte dag heb mag mister world naar me staan grijnzen dan nog grijns ik niet terug _O- Dan moet je me gewoon met rust laten, ook dat kind :') En negen kansen van tien als je terug glimlacht naar die koter ziet moeders dat als een uitnodiging om je aan te spreken dus als ik daar geen zin in heb, dan doe ik gewoon alsof ik het niet zie :')
En dat gaat echt niet om kinderen haten of niet. Dat is gewoon effe geen zin hebben in sociaal contact omdat mijn hoofd er niet naar staat en ik er dan toch geen vriendelijk woord uit krijg en dat liever niet uit werk op iedereen rondom me. :') Beter voorkomen dan genezen zeg ma.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:45

Ik denk ook echt niet dat het iets zegt over de verharding van de maatschappij of dat de kinderen getraumatiseerd worden doordat iemand in de rij bij de supermarkt niet glimlacht... het lijkt me heel wat erger als mama een slechte bui heeft en het kind een tik verkoopt (zie ander topic)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:50

Babootje schreef:
Anoli schreef:
Heerlijk zo'n topic.

"vroeger" toen ik moeder en vadertje speelde met mn zus en zusje was ik altijd het huisdier, maar nooit de moeder of vader :') . Toen ik een jaartje of 14 was ging elke baby bij mij huilen, en nee niet jengelen maar het echt op een krijsen zetten. Nu ben ik 26 en nee ik voel nog steeds geen behoefte om ooit aan kinderen te beginnen. (ondertussen hoef ik op kraamvisite geen baby's meer vast te houden, de mensen uit mijn omgeving weten dat ik dat niet wil)

Begrijp me niet verkeerd, vind kinderen niet vervelend, sommige zelfs ronduit leuk (vooral de kletsjeorenvanjekopaf types), maar ik wil ze absoluut niet zelf!
Waarom niet? Ik wil mijn vrijheid niet opofferen, ik wil kunnen gaan en staan waar ik wil, ik wil de verantwoordelijkheid van een kind niet :n

In mijn 26 jaar ben ik wel allergisch geworden voor opmerkingen als:

"oh jouw tijd komt nog wel"
"je wilt vanzelf kinderen"
"jij loopt later echt wel achter de kinderwagen"
"wacht maar tot je hormonen beginnen te spelen"
"dat kun je nu nog helemaal niet weten"

Vooral die laatste opmerking vind ik verschrikkelijk! Alsof ik met mijn 26 jaar een klein meisje ben wat zich nog geen mening kan vormen :roll:

Ik denk dat ik na 7 jaar vrijwilligerswerk met kids, en al jaren de lievelingsnicht van een aantal neefjes en nichtjes te zijn met veel logeerpartijtjes, genoeg weet om een mening te kunnen vormen.

Ik wil ze niet, nooit niet :n

Op mijn 26e kreeg ik ook nog de rillingen alleen al bij de gedachte dat ik kinderen zou krijgen. Als ik eens slordig was geweest met de pil dan sloeg de schrik me al om het hart ondanks het feit dat ik al een aantal jaren een vaste relatie had. Had ook nooit iets met kinderen van een ander. Mijn hubby hoefde ook niet zo nodig. Hij zei altijd "Als jij het wilt dan is het mij ook best...." Ja, ja dacht ik dan, als ik het wil zeker. Zou lekker zijn. Zit ik er natuurlijk de hele dag mee! Had nooit de wens om moeder te worden, geen rammelende eierstokken, niets van dat alles. Enfin, jaaaren later, toen mijn bijna 10 jaar jongere zusje allang kinderen had en toen mensen allang op waren gehouden met te vragen "Moeten jullie nog niet....? Het eigenlijk niet meer dorsten te vragen, uit angst dat wij misschien allang bezig waren met proberen en ik niet zwanger kon worden of zo iets. Toen was ik ineens zwanger. Poeh dat was schrikken, want: niet gepland en ik wist eigenlijk niet of ik het wel wilde. Maar toch besloten het kindje te houden, want, inmiddels was ik al 12 jaar getrouwd, dus stabiele relatie. En abortus ben ik principieel tegen.
Toen mijn dochter geboren was, was ik op slag moeder. Met alle bijbehorende hormonen :D En kwam ik erachter dat het vreselijk leuk is om moeder te zijn. Het ouderschap gaf nog een extra dimensie aan onze relatie. En van het ouderschap - daar ben ik van overtuigd - wordt je een beter mens. Een onzelfzuchtig mens. Er is niets op de wereld waar je meer van kan houden dan van je kind. Achteraf heb ik er spijt van gehad dat ik de beslissing om kinderen te krijgen nooit heb genomen. Want dan had het er niet bij eentje gebleven.
Dus als ik, destijds het prototype van de NIET-moeder, zonder kinderwens, zonder oermoedergevoelens, die nooit in kinderwagens keek en altijd blij was als visite met kinderen weer vertrokken. Als ik het dus wel leuk vind, dan moet iedereen het wel leuk vinden toch?

1 is ben absoluut niet tegen absortus die ik zou abrtus laten plegen als ik ongewenst zwanger zou zijn
2. Hoezo word je daar een beter mens van, wie bepaald dat jij beter bent dan iemand die bewust geen kinderen neemt. Vind het dan ook erg arrogant om zoiets te zeggen. Jij vindt mij dus een slechter mens dan jezelf... >;)
3. en dat is nou precies een opmerking die in mijn eerdere rijtje past...

Je hele bericht is precies zoals veel mensen tegen mij praten... Alsof ik een onnozel kind ben die absoluut nog niet weet wat ze wil...
:n

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:14

Citaat:
En kwam ik erachter dat het vreselijk leuk is om moeder te zijn. Het ouderschap gaf nog een extra dimensie aan onze relatie. En van het ouderschap - daar ben ik van overtuigd - wordt je een beter mens. Een onzelfzuchtig mens.

Met deze uitspraak ben ik het hartgrondig oneens. Je wordt geen onzelfzuchtig mens van kinderen maar juist meer zelfzuchtig. Immers gaan JOUW kinderen voor alles en iedereen.

Dat is nu juist één van de redenen waarom ik geen kinderen wil. Ik begrijp dat je meer houdt van je kinderen dan van wat ook, dat komt omdat ze JOUW genen hebben en een voortzetting zijn van jou als mens. In feite zijn ze een deel van je. Dat maakt het mogelijk om véél egoïstischer te worden voor je gezin dan je ooit voor jezelf zou zijn geweest. En dat onder het mom van onzelfzuchtigheid 8)7 En dat vind ik dus niet erg nastrevenswaardig.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:46

Bovendien krijg je eigenlijk kinderen om je eigen genen te laten voortbestaan, dus belangeloos is het zeker niet.. (Edit: zie net dat dat hierboven al staat ;) )

Wat me trouwens opvalt is dat er een groot aantal berichten in dit topic staan in de trant van 'Ik had dat vroeger ook, maar nu heb ik toch kinderen.'
Ergens vind ik dat een beetje respectloos tegenover de mensen die besloten hebben dat ze geen kinderen willen.. zij proberen de mensen met kinderen ook niet ervan af te praten?

Zelf weet ik het nog niet, ik zie wel wat het wordt :P
Ik hoef in elk geval geen kinderen van het type krijsende onopgevoede Wesley/Kevin/Michael/Kimberley/Kayleigh. Mijn oude oppaskinderen mochten alles van hun ouders, en die kon ik prima aan hoor, maar om nou te zeggen dat ze goed opgevoed waren en rekening met anderen hielden.. nee.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:51

Tessa_1 schreef:
Bovendien krijg je eigenlijk kinderen om je eigen genen te laten voortbestaan, dus belangeloos is het zeker niet.. (Edit: zie net dat dat hierboven al staat ;) )

Wat me trouwens opvalt is dat er een groot aantal berichten in dit topic staan in de trant van 'Ik had dat vroeger ook, maar nu heb ik toch kinderen.'
Ergens vind ik dat een beetje respectloos tegenover de mensen die besloten hebben dat ze geen kinderen willen.. zij proberen de mensen met kinderen ook niet ervan af te praten?

Nou mn eigen genen doorgeven zullen we maar niet doen, arme kinderen _O-

Maar het is idd nogal respectloos om te zeggen dat je er vanzelf anders over gaat denken. Doet me zelfs een beetje denken aan gelovigen die ongelovigen proberen te bekeren...

Ga gewoon de eerst volgende keer dat ik van iemand hoor dat diegene zwanger is vragen " waarom ben je zwanger"
:') Zullen mensen leuk vinden om te horen denk ik :n

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:02

Geloof me... ik blijf echt een beter mens als ik geen kinderen neem :')
Anders sta ik niet voor mezelf in :+
En genen doorgeven is voor mij idd ook niks, met dat mislukte DNA van me _O-

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:35

sallandval schreef:
volgens mij draai je het zelf om. Natuurlijk is de natuur zo ingericht dat vervanging noodzakelijk is, maar als de investering van kinderen krijgen, voeden en onderhouden zo geweldig op zich was (voor het individu dan) was sex niet zo lekker geweest. Dat was dan immers niet noodzakelijk.

Seks is juist lekker gemaakt om te stimuleren dat het gebeurt, zodat we ons voortplanten. Daarnaast is seks voor dieren vaak helemaal niet lekker, neem nou honden, de reu zit rond een halfuur vast en reken maar dat de teef dat niet leuk vindt, dat is allesbehalve lekker. De mannetjesdieren barsten gewoon van de testosteron en daarom hebben ze de drang om te paren, niet omdat ze het zo lekker vinden!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:53

odetteke schreef:
F_Orumster schreef:
we zeggen wel steeds dat men wat begrip mag opbrengen tov mensen die kindvrij willen blijven, maar sommige berichten hier vind ik een beetje overdreven reageren op kinderen.

Ik heb zelf absoluut geen kinderwens maar als een kindje naar me lacht in de supermarkt zwaai ik er eens naar en knik ns naar de trotskijkende mamma. Je hoofd wegdraaien naar de trots glimlachende mamma vind ik een duidelijke minachting en dat is respectloos en staat buiten deze hele kwestie.

En ja ik hoef ze niet op schoot, daar bedank ik netjes voor, maar we moeten ook een beetje tolereren hoor, in de algemene gemeenschap.
Nou inderdaad, ik krijg af en toe het gevoel dat er wat "boze-buurvrouwen-waar-alle-kinderen-in-de-straat-een-beetje-bang-voor-zijn" meekletsen :+ Ik herinner me nog feilloos de boze achterbuurman toen ik 3 was die nooit lachte.

Bewust kinderloos is super en vaak vele malen verstandiger dan onbewust niet kinderloos, maar dat wil toch niet zeggen dat je een kinderhater moet zijn?

Zeker niet, maar zo word je wel aangekeken als je zegt dat je geen kinderen op de wereld wil zetten...

En dit ergert mij dan weer: mensen die in dit topic dus zeggen dat ze opeens wel kinderen wilden. Wat al eerder in dit topic is gezegd, wij ('kinderhaters') proberen toch ook niemand over te halen om ook geen kinderen te nemen?? We willen geen kinderen en daarmee uit!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:00

___Sanne; ze zeggen toch ook niet dat je kinderen moet krijgen of zelfs maar willen? Ze doen geen enkele poging je te overtuigen. Ze zeggen alleen maar dat het bij hén veranderd is. Dat dat dus kán gebeuren. Je kunt natuurlijk overal wel over vallen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:01

Ik denk juist dat mensen dat zeggen omdat ze de "kinderlozen" in willen laten zien, dat je mening nog kan veranderen in de loop der jaren (voor de mensen die nu rond de 20 zijn). Net zoals dat ik altijd stellig heb geroepen dat ik echt NOOOOIT kinderen zou willen, daar de heftigste discussies over had met mijn ma en dat ik nu (ben 26) opeens denk: Nou, wellicht komt er in de toekomst toch wel een kindje... Had mij dat 5/6 jaar geleden gezegd en ik had gezegd dat je gek was!

Dat heeft niets meer overhalen/ompraten/bekeren te maken, dat is eigen ervaring delen. Het kan maar zo zijn dat ik alsnog niet aan kinderen begin, maar ik gruwel in elk geval niet meer bij het idee ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:13

Ik wil ook geen kinderen, 30 ver voorbij, maar niet omdat ik een hekel aan kinderen heb. Al moet ik eerlijk zeggen als ik ergens ben en ik zie kinderen ga ik toch wel uit de buurt zitten/staan om geen geschreeuw of gejengel te horen. (en ja Nederlandse kinderen zijn een kampioen in veel te luidruchtig aanwezig te zijn) Ik geloof best dat kinderen wat toevoegen aan je leven, maar ik deel mijn leven op een andere manier in en dat geeft minstens zoveel voldoening. Ik heb nooit klepperende eierstokken gehad, ik heb nichtjes en neefjes die ik voor geen goud zou willen missen (al breng ik ze altijd tevreden terug na een logeerpartijtje :') )

Mn liefde wat ik heb geef ik aan mijn partner, familie, vrienden en mijn paarden. Mensen met kinderen zeggen vaak als je geen kinderen hebt dat je je dan veel mist in het leven, nee ik mis niks ik leef alleen een ander leven dan met kinderen. Mensen met kinderen zijn net zo egoistisch als mensen zonder kinderen alleen daar zijn bij beide 'kampen' de meningen over verdeeld.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:17

Blue_Eyes schreef:
___Sanne; ze zeggen toch ook niet dat je kinderen moet krijgen of zelfs maar willen? Ze doen geen enkele poging je te overtuigen. Ze zeggen alleen maar dat het bij hén veranderd is. Dat dat dus kán gebeuren. Je kunt natuurlijk overal wel over vallen.

Waarom moeten ze dan zo nodig zeggen dat zij wél kinderen namen? Dat interesseert ons in dit topic toch helemaal niet? We horen in onze omgeving al genoeg van mensen 'jouw tijd komt nog' en dat soort praat.
Dit topic is er voor mensen die geen kinderen willen. Niet over mensen die geen kinderen wilden maar die nu wel allemaal moeder/vader zijn. Nee.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:18

Overlaatst vroeg er iemand wat ik dan zoal doe op een dag, precies of je niets te doen hebt, als je geen kinderen hebt _-:(

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:22

chanel1985 schreef:
Overlaatst vroeg er iemand wat ik dan zoal doe op een dag, precies of je niets te doen hebt, als je geen kinderen hebt _-:(

Als je dan zegt naar theater, museum, bioscoop, muziekbandjes, eten met vrienden, kroeg in, zie je wel ineens jaloerse blikken. Want ja dat gaat toch een stuk minder spontaan als je gebonden bent door (jonge) kinderen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:32

hier ook geen kinderwens en heb ook zeker alle opmerkingen voorbij horen komen.
van wacht maar tot je ouder bent tot schoonmoeder die het wel tijd vond worden om oma te worden.

het ergste was nog wel ooit op een verjaardag.
tante van mijn man zat naast me met een heel vragenvuur.
werd uiteindelijk voor egoist uitgemaakt omdat mensen zonder kinderen niets aan de wereld achterlaten na hun dood.
laat nou mijn schoonzus aan de andere kant naast me zitten.....hele grote kinderwens waarbij alles wat er is geprobeerd mislukt is en te oud voor adoptie]
hoe stom kan je zijn. |o

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:36

___Sanne schreef:
Waarom moeten ze dan zo nodig zeggen dat zij wél kinderen namen? Dat interesseert ons in dit topic toch helemaal niet? We horen in onze omgeving al genoeg van mensen 'jouw tijd komt nog' en dat soort praat.
Dit topic is er voor mensen die geen kinderen willen. Niet over mensen die geen kinderen wilden maar die nu wel allemaal moeder/vader zijn. Nee.

Ik geloof niet dat jij bepaalt wie op Bokt in welk topic meepraat. Sterker nog: dit topic werd bevolkt door wel-kinderwensers, niet-kinderwensers en twijfelaars, al voor jij binnen kwam vallen. Je bent welkom hoor, maarreh... take it or leave it. ;)

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:30

Ik doe met BE mee...
Sorry Sanne.... maar volgens mij staat er in de opening niet: Alle mensen die geen kinderen willen verenig U....

Joh als je ze niet wil, begin er vooral niet aan. Want ik vind het zwaar...heel zwaar soms... ook mooi, daar niet van...
Ik zeg enkel (en met mij meer heb ik gezien) Ik dacht er net zo over, maar zie hier ik heb er 2.
En ja, ik ga voor ze door het vuur, maar is dat egoistisch? Dat weet ik niet hoor..
Aan de andere kant vind ik mensen die voor zichzelf kiezen ook niet zomaar egoistisch.....
Nogmaals: respect voor elkaar vind ik een groot goed....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:54

Iedereen is welkom in dit topic lijkt mij... Zolang je maar respect heb voor andermans keuze toch?

Ik heb geen kids, weet dus ook niet hoe zoiets voelt :n Kan me wel indenken dat een moeder/vader door het vuur gaat voor de kids :j
Ik ben dan ook heel eerlijk, ik heb geen hekel aan kinderen, kan er ook de leuke dingen in zien, maar ik wil mijn vrijheid niet opgeven.

Dus ik snap de moeders hier best, maar soms word je als bewustkinderloze wel moe van al die opmerkingen :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 07:54

mariska32 schreef:
hier ook geen kinderwens en heb ook zeker alle opmerkingen voorbij horen komen.
van wacht maar tot je ouder bent tot schoonmoeder die het wel tijd vond worden om oma te worden.

het ergste was nog wel ooit op een verjaardag.
tante van mijn man zat naast me met een heel vragenvuur.
werd uiteindelijk voor egoist uitgemaakt omdat mensen zonder kinderen niets aan de wereld achterlaten na hun dood.
laat nou mijn schoonzus aan de andere kant naast me zitten.....hele grote kinderwens waarbij alles wat er is geprobeerd mislukt is en te oud voor adoptie]
hoe stom kan je zijn. |o

Die tante heeft dus zelf een flinke plank voor de kop, want de wereld is al overvol met allemaal egoistische mensen.
Wat zal je schoonzus zich rot hebben gevoeld met zo'n dom comentaar.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:17

Het is wel waar: wanneer je wel een kindje verwacht, ook al wilde je dit eerst niet, dan veranderd er hormonaal zo veel dat je er ontzettend anders in komt te staan.
Voorop gesteld dat de vrouw in kwestie gezond in elkaar zit en er geen afwijkingen ontstaan zoals bijv postnatale depressie.
De natuur zit wat dat betreft geniaal in elkaar.
En of je nu wil of niet: de prioriteiten komen anders te liggen en je kind wordt de leukste en belangrijkste in je leven.

Niet voor niets noem ik kinderen krijgen een biologische fuik. :+