Moeders hebben korte haren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:11

Fiffill schreef:
Kort haar lijkt me trouwens niet makkelijker? :n Enige wat ik hoef te doen nu met lang haar is er een borstel doorheen halen, als ik zie wat mensen met kort haar voor producten hebben om erin te smeren zodat het niet als een langharige cavia over je voorhoofd heen hangt... :+

Ja idd. Alleen als het echt heel lang is dan moet je misschien echt borstelen. Zo lang ik het op tijd laat bij punten (en dat is minder vaak dan je met kort haar naar de kapper moet) heb ik ook geen last van klitten in mijn haar. :)

fortesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:43

1Boefje schreef:
Hahaha, geweldig.
Mijn collega´s vinden het niet sexy als vrouwen iets van techniek weten. (lees als vrouwen er meer vanaf weten dan zijzelf) Ik zat een mooi verhaal te vertellen over backfire, luchtfilter, bougiekabels en bougies vervangen.
Ik heb een opleiding motorfietstechniek gedaan ;)
Mannen hebben dat niet graag een al te slimme vrouw. Is ook zo´n onderzoek naar gedaan!

Sterker nog uit onderzoek blijkt zelfs dat mannen die een vrouw hebben die aanzienlijk hoger opgeleid is dit trachten te compenseren door de vrouw meer in het huishouden te laten doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:02

Nou, mijn vriend vindt het prima als ik me intelligent gedraag, hoor. :D
Die voelt zich echt niet bedreigd ofzo. Wat een onzin!!!

Ik begrijp wel dat veel mannen afknappen op het gemiddelde korte kapsel bij veel 30- en 40 plus vrouwen. Ik vind het er 8 van de 10x ook niet zo mooi uitzien. Maar er zijn uitzonderingen. Al heb je het dan ook meestal over een echt mooie vrouw. ;)
Hoe dan ook, ik ben nu al bijna 7 jaar moeder en heb nog steeds lange, blonde haren, draag wat make-up, geen overgewicht, ik mag helemaal niet klagen en ik werk in een zeer dynamische omgeving (radiostation), dussssss........ :D

Als ik dan sommige kerels zie met hun kale koppen en uitgezakte lijven, die vaak nog jonger zijn dan ik ben....... :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:11

fortesje schreef:
1Boefje schreef:
Hahaha, geweldig.
Mijn collega´s vinden het niet sexy als vrouwen iets van techniek weten. (lees als vrouwen er meer vanaf weten dan zijzelf) Ik zat een mooi verhaal te vertellen over backfire, luchtfilter, bougiekabels en bougies vervangen.
Ik heb een opleiding motorfietstechniek gedaan ;)
Mannen hebben dat niet graag een al te slimme vrouw. Is ook zo´n onderzoek naar gedaan!

Sterker nog uit onderzoek blijkt zelfs dat mannen die een vrouw hebben die aanzienlijk hoger opgeleid is dit trachten te compenseren door de vrouw meer in het huishouden te laten doen.

Gelukkig dan maar dat mijn hubbie en ik ongeveer gelijk opgeleid zijn, zij het in totaal verschillende richtingen (ik communicatie, onderwijs en taal, hij techniek) :=

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:03

Sorry dat ik het topic weer omhoog haal, er was al even niet gereageerd, maar NU weet ik waarom vrouwen hun haren misschien kortwieken nadat ze moeder zijn geworden.

Ben zelf nu namelijk ook in staat de tondeuze over mijn kop te halen en ja ik heb een kleine... :+
Sinds een aantal dagen heb ik verschrikkelijke jeuk op mijn hoofd.. Eerder niets te vinden maar waar kwamen we vandaag achter? Moeders heeft hoofdluis! :Z _-:( GRRRRRRRRR!!!! En met dat lange stijle haar is er geen doorkomen aan!!
Met zo een kammetje aan een kant beginnen bij je oor en door werken naar de andere kant je haar weer omgooien en nog een keer het zelfde rondje. Cremespoeling in mijn haar, borstel er eerst doorheen en nog blijven we hangen op die gruwelijke klitten!!! Gelukkig heb ik wel een aantal van die motherf*ckers te pakken weten te krijgen maar bij de gedachte dat ik dit twee weken lang iedere dag mag gaan doen ben ik (nu al na één keer) in alle staten!!

Dus daar heb je je antwoord ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Moeders hebben korte haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:03

Aaargh, ik krijg al jeuk als ik het lees! Sterkte ermee!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:12

Haha thanks :')

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:27

Gaan we weer een lekker domme generaliserende uitspraak er tegen aan gooien, hier komt ie:
Zodra je kinderen krijgt, krijg je luizen en knip je je haar af! :D

Ik ben een begin veertiger en ik heb lang haar. Ga trouwen in mei maar peins er niet over om ze af te knippen. MIjn haar wil ook niet kort, dan gaat het alle kanten op pieken. Altijd die richtingen waar ik ze net niet hebben wil. En daar helpt geen fohn tegenaan! Daarom zijn ze lang. Dan kunnen ze niet meer staan, alleen nog maar hangen. Heb ik lekker het laatste woord.

MOet wel zeggen dat ik lang haar ook vrouwelijker vind dan kort haar hoor. Snap ook niet dat vrouwen korte kapsels zo mooi vinden.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 01-01-12 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:28

???? :o?
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 01-01-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:29

Caroline1985 schreef:
Oei volgens mij was jou jaarwisseling niet zo een goede?! Ontspan!!!! Heb het over mijzelf!

En ik l.l maar wat in de leemte! :D Het was gewoon een grapje hoor.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:32

Oh was iets te snel met mijn conclusie ben dan ook een beetje geirriteerd op mijn hoofd ;) Sorry!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:34

Caroline1985 schreef:
Oh was iets te snel met mijn conclusie ben dan ook een beetje geirriteerd op mijn hoofd ;) Sorry!

Goed krabben! :D Dat voelt heel ontspannend, krabben als je jeuk hebt.
Sorry, zit hier een beetje te lachen en te plagen....

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:53

Oh wees gerust krab me een ongeluk hahaha!!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:06

Caroline1985 schreef:
Oh wees gerust krab me een ongeluk hahaha!!

Maar vertel, heb je je haar nu kort geknipt, of was dit al zo?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:45

Nee heb lang haar ga ook echt mn hoofd niet kort doen. Maar denk wel iets korter tot net over mijn schouder dat is wel makkelijk voor de komende twee weken. En gelukkig groeit mijn haar snel want zo lang als het nu is vind ik wel een mooie lengte :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:17

Langcara schreef:
Gaan we weer een lekker domme generaliserende uitspraak er tegen aan gooien, hier komt ie:
Zodra je kinderen krijgt, krijg je luizen en knip je je haar af! :D

Ik ben een begin veertiger en ik heb lang haar. Ga trouwen in mei maar peins er niet over om ze af te knippen. MIjn haar wil ook niet kort, dan gaat het alle kanten op pieken. Altijd die richtingen waar ik ze net niet hebben wil. En daar helpt geen fohn tegenaan! Daarom zijn ze lang. Dan kunnen ze niet meer staan, alleen nog maar hangen. Heb ik lekker het laatste woord.

MOet wel zeggen dat ik lang haar ook vrouwelijker vind dan kort haar hoor. Snap ook niet dat vrouwen korte kapsels zo mooi vinden.

Kort haar is best mooi bij sommige mensen hoor :j Ik mag van vrij veel mensen om me heen mijn haar niet meer lang laten groeien omdat kort me leuker staat volgens hun :+ Ik krijg daarbij wel regelmatig te horen dat ik een van de weinige vrouwen ben waarbij kort haar sexy-er staat dan lang haar trouwens. :P

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:57

Er zullen altijd vrouwen die de mazzel hebben dat alles leuk staat. Doorgaans zeer jonge, knappe dames.
Met lang haar bedoel ik overigens niet: hoe langer hoe mooier. Schouderlengte of misschien iets langer valt bij mij ook onder lang haar. Neem nu Femke Halsema, inmiddels ook gekortwiekt. Die ziet er toch zo minstens opeens 10 jaar ouder uit?
Mensen die zeggen dat "kort" o zo leuk staat vallen in 90% van de gevallen in de categorieën vrouw, of mannen die het geen bal interesseert of enkel een aardige opmerking willen maken.

Ik ben er vrij zeker van dat de meeste mannen er zo over denken. Blijft gelden: over smaak valt niet te twisten.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 03:11

Als ik foto's terug kijk van mijn moeder vroeger vond ik haar echt onwijs mooi haar hebben, oké wel style maar als je daar wat laagjes in laat knippen staat het erg leuk! Nou zolang als ik me haar herinner heeft ze al een korte coupe, ik ben de oudste thuis en ze kreeg mij toen ze 28 was.. Vorig jaar had ze wel wat langer haar tot op de schouders zo'n beetje dat stond zo leuk! Vind het echt jammer dat het dus weer korter is.. Bij haar is het ook vooral uit praktische overwegingen gedaan, druk met de kids, nog leren (toen ze mij net had) en daarnaast ook nog werken, een heel huishouden onderhouden en nog de diertjes dan die je rond hebt lopen. Ja mijn mam deed alles, snap het dus wel dat ze het kort deed. Alleen tegenwoordig mag het wel weer langer vind ik.. simpel borstel door de haar heen, staartje in, en klaar voor werk! Als je naar feestje gaat kun je het leuk fohnen en alles. Nu heeft ze het altijd zo slap en futloos zitten, juist doordat ze er niet genoeg tijd aan besteed om het in model te brengen. Erg jammer want het kan erg leuk zitten!!

Zelf heb ik vrij lang haar, en peins er niet over om het kort te knippen. Vind het ideaal zo, als ik naar de paarden ga ofzo lekker een staart in, naar school soms ook een staart, maar vaak lekker aan het variëren met knipjes of elastiekjes (en het zijn allemaal 1 minuut kapsels hoor := ), voor feestjes sta ik wel wat langer voor de spiegel overigens maar goed dan neem je daar ook gewoon de tijd voor. Ideaal!

Maar goed, van moeders snap ik het dus best wel dat het kort gaat uit praktische overwegingen, maar doe het dan wel een lengte die ook echt makkelijker en sneller is en niet zo half om half. :+

Las hierboven nog iets van techniek en alles, kom ik aan met mijn bouwkunde.... Merk overigens niet dat mannen dat storend vinden ofzo hoor, 9 van de 10 vind het wel makkelijk dat ik straks volledig mijn eigen huis kan bouwen wat dat betreft. Verbouwing? Ik kan het straks regelen... volgens mij zien ze het al voor zich hun lekker lui op de bank en ik moet zowel het huishouden als kleine klusjes maar ook verbouwingen doen... :+ Ja daag!!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:39

Horsii_mine schreef:
Kort haar is best mooi bij sommige mensen hoor :j Ik mag van vrij veel mensen om me heen mijn haar niet meer lang laten groeien omdat kort me leuker staat volgens hun :+ Ik krijg daarbij wel regelmatig te horen dat ik een van de weinige vrouwen ben waarbij kort haar sexy-er staat dan lang haar trouwens. :P

Ik weet heel zeker dat ik niet bij die kleine groep hoor. Dus laat ik mijn haar maar lang.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:47

Mijn beste vriendin kan het echt op alle lengtes hebben behalve heel lang, want dan valt het slap en onverzorgd terwijl ze het heus wel verzorgt.
Ze heeft het nu beetje tot over d'r oren maar ze heeft het ook echt HEEL kort gehad.

Nu is zij geen ontzettend vrouwelijk type en ook geen moeder (gelukkig, beetje jong nog) maar heeft wel zo'n hoofd waar het allemaal bij staat! :j

Maar mijn moeder heeft een nicht en die heeft geen kinderen en toch al zo lang als ik besta kort haar. Vind het zo... nja... vreselijk? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:52

Ik heb mijn haar al in alle lengtes en kleuren gehad. Van a la Pink (superkort en spierwit) tot lang en donker. Nu zit ik er tussenin, maar het verveelt mij altijd snel, dus wie weet. Ik vind het wel grappig om te lezen, dat jullie korte kapsels saai en sexloos vinden. Dat ligt namelijk aan de kleur en styling. Ik vind een hoop dames met lang haar namelijk ook supersaai. Het hangt en het hangt ;) . Vaak (als het haar geverfd is) met een enorme landingsbaan in het midden (de uitgroei :D ). Maar vooral bij de iets oudere dames, als het haar zo'n peper- en zoutkleur heeft (met lange grijze strengen erin) dan denk ik vaak: een metamorfose zou niet mis zijn. Vrouwen hebben vaak nog het zelfde kapsel en make-up van toen ze 18-20 jaar waren, inmiddels verschrikkelijk uit de mode en soms niet meer passend bij het gezicht. :P
Zoek een goede kapper (niet zo'n thuiskapper die haar diploma 20 jaar geleden heeft gehaald en nooit meer is bijgeschoold) en laat je adviseren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:03

Ja dat hang-haar heb ik ook zoiets van laat er dan tenminste laagjes in knippen ofzo voor een beetje volume... :=

Ik verf mijn haar trouwens ook en ik ben pas 26 en vooral geen moeder. Het is ook niet grijs ofzo, maar muisblond en dat vind ik dus ook vrij kleurloos... _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:42

Skygirl schreef:
Fiffill schreef:
Kort haar lijkt me trouwens niet makkelijker? :n Enige wat ik hoef te doen nu met lang haar is er een borstel doorheen halen, als ik zie wat mensen met kort haar voor producten hebben om erin te smeren zodat het niet als een langharige cavia over je voorhoofd heen hangt... :+

Ja idd. Alleen als het echt heel lang is dan moet je misschien echt borstelen. Zo lang ik het op tijd laat bij punten (en dat is minder vaak dan je met kort haar naar de kapper moet) heb ik ook geen last van klitten in mijn haar. :)

Mijn haar is lang (over bh bandje) en ik borstel het 2x per dag, soms iets vaker, maar dat is genoeg. :)
Mijn moeder heeft inmiddels ook wat korter haar (niet heel kort, net niet tot op de schouders) en dat maakt haar een stuk jonger juist, ze heeft sowieso ook veel krullen dat scheelt :) het staat lekker vlot, oogt jonger (nu gaat men weer denken dat ze mijn zus is, dat is regelmatig voorgekomen :)) ) Ik vind het vaak wel leuk. Lekker pittig :D maar het ligt er vooral aan wat voor kapsel. Soms is het dan in een beetje foute kleur geverfd, dan wordt het alweer een stuk minder leuk :+

Ik heb die krullen niet maar wel redelijk wat slag, dus vind ik lang haar bij mij ook mooier (kort haar nooit gehad :P )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

Zijn er mannen die van vrouwen houden die "lekker pittig" zijn in uiterlijk? :=
Ik weet niet, ik krijg altijd een soort stuip als ik dat lees.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:25

Nouja, lekker pittig is misschien niet helemaal het goede woord dan := meer gewoon eh.. vrolijk? Ik weet het niet :')