Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:29

Leuk he die verzekering?? |o\

Hallo Caroline! Bij mij begon het na krap een jaartje ook alweer te kriebelen!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:30

@Tijn; echt? Oei dat is ook balen!!

Ik ben verzekerd bij Menzis, hoogste aanvullende verzekering en hoef zelfs geen eigen risico voor de kraamzorg te betalen, echt alles wordt vergoed! Helemaal super, want ik begreep dat als je alleen basis verzekerd bent, het allemaal best nog een bedrag is wat je kwijt bent.
Belachelijk dat het zoveel scheelt he!

Hier naar bed, voor mijn doen aan de late kant, val tegenwoordig om 22u al in slaap haha.
Truste!!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:32

Ik had overigens een enorme buik met mijn zwangerschap. Van achter zag je niets maar had een enorme buik naar voren.

Zal is een foto zoeken van mijn buik:
Afbeelding

Let overigens niet op de zooi. Dat was de babykamer vóór de verbouwing (hebben een oud huis) gelukkig zag die er op tijd uit zoals we hadden gehoopt :D

En natuurlijk nog een foto van de kleine meid die net 1 jaar is geworden. Deze foto is van haar verjaardag:
Afbeelding

Oke nog 1 dan omdat ik zo een trotse moeder ben :o Nu al een schoenentic net als mams :P
Afbeelding

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:34

noviceh schreef:

Ah ben dus niet de enige ;) De meeste verklaren me voor gek en zeggen dat ik eerst van mijn meisje moet genieten maar hey je moet eerst nog 9 maanden zwanger zijn, en wie zegt dat het direct raak zal zijn? Genieten doe ik toch wel :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:35

ahw wat een leuk koppie heeft zij :D

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:41

noviceh schreef:

En nu weer zwanger begrijp ik :D Gefeliciteerd!!! Hoe lang heeft het geduurd voor je weer zwanger was als ik vragen mag??

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:41

Zamora schreef:
ahw wat een leuk koppie heeft zij :D

:+: Dank je wel. Vind ik zelf ook :o maar ja kan niet anders he?! Iedere mama is verliefd op haar kind!! :D

San84

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:51

Trusten Yel!
Caroline wat een mooi meiske!! dat jurkje op de foto van haar verjaardag...lieieieff!!!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:05

Beetje laat maar slaap lekker Yel!!

Dank je wel SanTi4ever! Jurkje is van americandreamgirls.nl hebben echt überschattige jurkjes voor die kleintjes :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:20

@ Caroline, vergeet niet dat je de eerste 4 maanden na de bevalling juist het vrucht baars bent,
maar dat houd niet in dat het nu langer moet duren hoor.
wij hebben 10 april de spiraal laten verwijderen.
en 17 juni heb ik de laatste menstruatie gehad,
dus het kan heel snel gaan.
ken ook mensen die 6 jaar er over hebben gedaan om de 2de te krijgen.
soms ligt het er ook aan hoe je er zelf mee bezig bent.
wij waren er vrij nuchter onder.
komt het nu komt het nu, komt het over een jaar dan komt het over een jaar zeiden wij tegen elkaar.
en met 2,5 maanden was het raak :') dus was wel heel vlot

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:30

collega die had spiraaltje laten verwijderen, want duurt vaak wel jaar voor alles weer normaal op gang is. Was mooi gelijk zwanger en kwam er pas met 11 weken achter :P

ik wil overigens wel nadat onze kleine meid er is een spiraaltje laten plaatsen, wil wel even wachten met een eventuele volgende hihi :o

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:36

Zamora schreef:
collega die had spiraaltje laten verwijderen, want duurt vaak wel jaar voor alles weer normaal op gang is. Was mooi gelijk zwanger en kwam er pas met 11 weken achter :P

ik wil overigens wel nadat onze kleine meid er is een spiraaltje laten plaatsen, wil wel even wachten met een eventuele volgende hihi :o

mij is een spiraal aan geraden omdat ik de (zwaarste) pil slikte en een condoom gebruikte en milan toch nog om het hoekje kwam kijken.
en nog een condoom gebruikt met de spiraal :') want ik vertrouwde me lichaam niet meer.maar toen we voor de 2de gingen was het ook zo gepiept.
wel hebben ze bij ons in de familie gevoelige hormoonen.
me neef is ongepland gekomen.
1 van me zus is ongeplant gekomen.
en ook ik zelf was ongeplant
dus ja zit in de famillie zeg ik altijd maar :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:41

hier aan beide kanten van de familie zijn ze ook behoorlijk vruchtbaar zeg maar haha en hebben ze er weinig moeite voor hoeven doen :') wij ook overigens :P

Die Milan is wel een doorzetter zeg :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:47

Zamora schreef:
hier aan beide kanten van de familie zijn ze ook behoorlijk vruchtbaar zeg maar haha en hebben ze er weinig moeite voor hoeven doen :') wij ook overigens :P

Die Milan is wel een doorzetter zeg :')

ja nu nog :')
heb hem twee weken geleden 40,5 graden koorts,
hij lag rustig op de bank (lekker bij mama in de buurt maar wel rustig aan.
ja dat dacht je mama toen hij zijn vriendinnetje hier uit destraat hoorde moest en zou hij gaan spelen.
wat heb ik een oorlog gehad dat hij niet mocht spelen. :+
achjaik hou wel van zijn karakter.
hij weet altijd presies wat hij wil.
soms wel lastig hoor want tja het kan niet altijd zoals hij het wild.
maar ga nu lekker naar bedje.
wel trusten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:53

zeker een met karakter haha :D

ik moet ook maar eens slapen...morgen weer vroeg eruit :(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 06:18

Welkom Caroline! Wat een schatje heb je zeg!

Ik ben toen gestopt met de pil. 1 menstruatie door stoppen. en toen een normale menstruatie. En de volgende keer was ik al zwanger. En had ook ruim 5 a 6 jaar de pil geslikt. M'n moeder heeft een jaar moeten ontpillen, ik niet dus, haha.

En over die echo's, mijn VK heeft ook een echo apparaat. Echo op 7 weken, 9 weken om te kijken hoe ver ik echt was. Tussendoor stiekem een echo en toen op 21 weken de 20 weken echo in het echocentrum.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:25

@Caroline: bij ons eerste meisje heeft het 5 maanden geduurd voor ik zwanger was, maar was toen ook net met de pil gestopt. Na de bevalling 2x geprobeerd weer met de pil te beginnen, maar beviel niet goed. Ik mocht overigens ook het eerste jaar na mn bevalling (sectio) niet zwanger raken. Maar na 11 maanden vond ik dat we lang genoeg gewacht hadden. Heeft evengoed nog 6 maanden geduurd hoor voordat ik weer zwanger was. Mooi koppie heeft je dochter! Heb je toevallig ook een babykamer foto? Dat is altijd leuk om te zien!

Zelf heb ik ook het meest uitgebreide verzekeringspakket, maar die vergoed evengoed nog lang niet alles. Maar daar kan ik me kwaad over blijven maken hoor. Vroegah betaalden we voor de duurste verzekering 50 gulden en werd alles vergoed. Laatst bloed moeten laten prikken van de vk, ik zit nu op de rekening te wachten, want die zal ongetwijfeld onderweg zijn. Maar daarentegen heb ik net een nieuwe bril op de kosten van de verzekering uitgezocht. Moet toch wat tegenover staan.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:34

Nog even spammen:

Hier liep ik tegen het einde van mn zwangerschap. Foto van achteren.

En ons draakje inclusief chocopastabekkie:
Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 08:55

Noviceh, wat ben jij slank gebleven zeg! En wat een leuk meissie heb je!!!

Ik ben verzekerd bij zilveren kruis, en dan moet je een aantal sterren kiezen, tussen de 1 en 4. Ik heb er nu 2, en per 1 januari 4 sterren, zodat ik zekerweten goed ben verzekerd als ik het zkh in ga.

Wij zijn eerst is begonnen in de baby kamer om mijn kast leeg te halen. Dat is dus een kast van 2.5 meter met al m'n kleding. Dus een ladenkastje gekocht en een deel in de inbouwkast in de slaapkamer. Nu nog schoenen dumpen ergens in huis en dan kan ik de kast afbreken en echt aan de kinderkamer beginnen :D
Ik heb al een ledikant, commode, schilderijtjes, kinderwagen, beer-kleed en badstandaard. Badje krijg ik nog en box ook.
Moet dus wel nog behoorlijk wat halen. Matras, aankleedkussen enzo.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:24

Wij zijn nog wel ff bezig geweest om samen zwanger te worden. Had een erg onregelmatige menstruatie.
2 weken niet ongesteld, daarna 4 a 5 weken volop, met de bijbehorende klachten. zo erg dat ik op een gegeven moment naar de huisarts ben geweest en dat hij me eigenlijk al hormonen wilde toeschrijven.
Ik ben daar niet mee akkoord gegaan, waarom niet. Puur omdat ik vond dat het zo moest gebeuren en anders maar niet.
Op 1 april kreeg ik te horen dat mijn stiefzusje zwanger was, terwijl die eigenlijk nog geen kids wilde. Ben boos-verdrietig bij mijn ouders weggegaan, waarom zij wel en ik niet......
Ik was die week nog bij de arts geweest en kreeg pillen mee die mijn menstruatie stopten omdat ik een zwaar ijzer te kort had door al het bloedverlies.
26 april nog niet ongesteld, maar ik dacht er verder niet bij na.
Bijna nog op een paard gestapt wat zich achterover liet vallen bij ons op de manege......Tot mijn vriend zei dat ik dat niet moest doen en waarom niet.....geen idee een gevoel. Ik stap normaal overal op.
Dag later kwam ik met heftige buikpijn van mijn paard en klein beetje bloedverlies wat sávonds alweer ophield dus dacht dat dat kwam door die pillen.
Maar de zwangerschapstesten waren bijna over data en ik was dus toch wel benieuwd hoe zoiets werkte. Dus ik getest midden op de dag. En jahoor 1 donkere en 1 lichte streep.
Ik in de wolken, maar ook nog niet helemaal. 2 dagen later een ochtendtest gedaan. En ja hoor 2 dikke vette strepen.
Daar zaten mijn vriend en ik......wie moeten we bellen etc.
Huisarts maar gebeld en nog een test daar gedaan en inderdaad we waren zwanger. Maar hoelang was nog niet duidelijke en omdat ik bloedverlies had gehad direkt door voor een echo. We waren 7,5wk zwanger en het hartje klopte erg goed en liet zich ook al goed horen. Toen hebben we het onze ouders met moederdag verteld doormiddel van een kaartje.
Ze waren allemaal door de dolle heen. Hadden het niet meer verwacht bij ons. Omdat we altijd voor ons 25e de 1e wilden.
We zijn nu 27 en hij 35.
We zijn echt dolgelukkig en ik ben de weken al aan het aftellen wanneer de kleine meid komt.
Een heel verhaal, maar zo kan het dus ook gaan.

Strax naar de verloskundige, kijken wat zei zegt over hoe ik mij op het moment voel.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:31

Piewie, super hoor! Wel moeilijk geweest dus, maar toch geslaagd.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:42

hanny_jelke schreef:
@ Caroline, vergeet niet dat je de eerste 4 maanden na de bevalling juist het vrucht baars bent,
maar dat houd niet in dat het nu langer moet duren hoor.
wij hebben 10 april de spiraal laten verwijderen.
en 17 juni heb ik de laatste menstruatie gehad,
dus het kan heel snel gaan.
ken ook mensen die 6 jaar er over hebben gedaan om de 2de te krijgen.
soms ligt het er ook aan hoe je er zelf mee bezig bent.
wij waren er vrij nuchter onder.
komt het nu komt het nu, komt het over een jaar dan komt het over een jaar zeiden wij tegen elkaar.
en met 2,5 maanden was het raak :') dus was wel heel vlot

Weet dat het ook niet lang hoeft te duren. :) Wij hebben zoiets van we zien het wel kan snel maar als het langer duurt ook geen probleem. We hebben geen haast.

Hebben jullie trouwens ook BV gegeven? Daardoor ben ik tot de kleine meid 9 maanden was niet ongi geweest! Ook een heerlijke bijkomstigheid in mijn geval ;).

Zal zo is een foto opzoeken van de babykamer.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:48

ik meld me hier ook
ben 32 weken en 4 dagen uitgerekent op 28-11-11
en ben het nu al kots beu:S
ribjes gekneust , zenuwe klem , banden pijn , en in de eerste weken 17 kg afgevallen door
braken en uitdroging gelukkig is dat wel voorbij

iedereen hier succes met jullie zwangerschap en geniet er van!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:53

bo0tjeee schreef:
Noviceh, wat ben jij slank gebleven zeg! En wat een leuk meissie heb je!!!
Dank! Voor de zwangerschap had ik nooit een buik, geen grammetje vet. Dus dit was enorm voor me! Heb jij zoveel kleding? Haha dat red ik bij lange na niet!

@Piewie: jeetje wat een verhaal zat er achter jouw zwangerschap zeg! Ik kan me jouw frustratie heel goed voorstellen, in onze omgeving werd iedereen zwanger, zelfs degenen van wie we het nog lang niet verwacht hadden. Natuurlijk heel leuk voor ze, maar het voelt alsof jij er op dat moment niet bij hoort.

Ik zal zo ook eens proberen foto's van de babykamer te plaatsen.

@Caboclo: gefeliciteerd!!! Gelukkig zit je zwangerschap er bijna op!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:55

Ik had al een buikje.
Dus nu is het helemaal drama. :')