"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:56

Traiectum schreef:
... je geeft veel om anderen. Je bent bereid om mensen te helpen. Je houd van je paard. Drie dingen die ik in 5 seconden over jou kan zeggen - en ik ken je alleen van de berichten die je hier hebt geplaatst.

Helemaal Mee Eens :j

en hihi dat van dat woordenboek is ook goed :D

en dingen idd niet afzwakken maar meteen opschrijven :j in het begin is het idd heel vreemd en voelt t niet waar, maar gewoon doorgaan t helpt echt!

O en denk eraan dat je best boos mag worden tegen hem }> als hij weer begint met "simpele dingetjes, kost weinig tijd" en verdere manipulatie :(
- Als het simpel is en weinig tijd kost kunnen ze het zelf ook wel ~~}> hij is niet alleen op de wereld heeft ook nog een gezonde zoon en familie!
- Jij moet je paard al verkopen ivm tijdgesprek hoe kun je dan tijd hebben om hem te helpen }>
zijn dingen die je tegen hem kunt zeggen :)

en mocht het moeilijk worden, denk dan aan al deze berichten want WIJ STAAN ACHTER JE!!! en luister niet naar de dingen die hij probeert te zeggen om je te beïnvloeden denk op zo'n moment aan "talk to the hand" :o

en idd wat al gezegd wordt doe alsof je het voor iemand anders opneemt alleen in dit geval ben jij dat :)

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:25

heb het topic in 1x helemaal door gelezen.

ik vind jou een sterk persoon!
Ga zo door, je bent op de goede weg *\o/* ! :(:)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:01

Koffiekan, het is al een grote stap dat je je verhaal hier geplaatst hebt.
Zoek alsjeblieft professionele hulp van een maatschappelijk werker of slachtofferhulp, probeer dit niet in je eentje te dragen.

Als ik je verhaal zo lees, dan liggen de verhoudingen bij jou thuis helemaal verkeerd. Je ouders moeten er ook voor jou zijn, niet alleen jij voor hun. Het is niet goed als jij jezelf helemaal wegcijfert om anderen te kunnen helpen. Er moet ook iemand zijn om jou te helpen. En als ik het zo lees ook om jouw ouders te helpen en dat moet niet jij zijn. Hoe wil je anders ooit een leven voor jezelf (misschien wel op jezelf) opbouwen?

Ik vind je heel sterk en dapper dat je hier uit probeert te komen!

Florale

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:19

Mss ook een idee, is een kanjertraining. Je hebt ze ook voor wat oudere mensen, zoals jij. Mijn zoontje heeft hem ook gevolgd. Hier leer je anders(en positiever)naar je zelf te kijken maar leer je ook omgaan met conflicten en voor je zelf op te komen.
Het is zeker de moeite waard.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:00

Hoe gaat het vandaag met je?

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:01

ja, dat vraag ik me ook af... we denken aan je!!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 15:52

DaisNBenj schreef:
Ik begrijp alleen niet, dat je op zo momenten ergens diep in je er voor hem wilt zijn?
\Is het omdat je denkt, als je hem hulp bied, dat je een goed mens bent, en hij moet ophouden met jou
kapot te maken?

Ik weet niet, het is iets wat ik altijd doe.. Misschien is het er ook van thuis uit wel een beetje in geslopen.. Ik kan me nog herinneren dat ik op de basisschool de tekeningen voor alle kinderen maakte als de juf niet keek, omdat ze op een bepaald moment doorkregen dat ik dat toch wel deed als ze het vroegen... Maar ik kreeg ook altijd grúwelijk op mijn flikker als ik thuis niet perfect deed wat er gezegt werd...

Hoe het vandaag gaat.. Ik ben wel moe (moet dadelijk nog gaan werken, dus kan niet vroeg naar bed) maar ik houd het nog wel recht.. Aan de ene kant blij dat er dingen veranderen, aan de andere kant kost het wel véél energie. (Maar dat heb ik er zeker voor over!!) Gaat best aardig dus :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:57

Nog bij het paard geweest?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:03

Ja, 's ochtends, voor hij uit bed was.. Maar dat moet ik niet te vaak doen, dan slaap ik helemaal niet meer :P (Dan moet ik voor 7.00/7.30 daar weer weg zijn, hij is altijd vroeg wakker.. Dat is geen goede combi met een bijbaantje horeca en toch al weinig slaap...)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:03

Hmm.. nouja wel fijn dat je dus even rustig kon gaan!

Bah.. verschrikkelijk..
Je hebt hem nu ook al een paar dagen niet gezien begrijp ik?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:06

Nee, gisteren nog.. Hoewel ik toen geen 'problemen' gehad heb, gelukkig :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:07

Wat fijn! Ben echt blij voor je, gewoon een dagje zonder problemen!

Hou dit vol he!?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:08

Ik doe mijn best :)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:54

Ik ben een stille meelezer maar ik wilde graag aan je kwijt hoe enorm DAPPER ik je vindt, hou vol meid !

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:59

Koffiekan schreef:
Ik doe mijn best :)

Dat doe je zeker! +:)+
Geloof in jezelf, je kunt het!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:05

Dappere TS, je komt hier echt wel uit, je kúnt het
Onthoud goed: Alles kan, óók Koffiekan! ;)

Sterkte.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:59

sans6 schreef:
Alles kan, óók Koffiekan! ;)

Sterkte.

Slim bedacht ;)

Maar TS, echt super van je hoe assertief je nu eigenlijk al bezig bent _/-\o_

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:01

Verdomd lastige situatie!

En ook gewoon NEE zeggen kan heeel moeilijk zijn, zeker in de situatie die jij aan de hand hebt. Probeer het eens te oefenen, niet daar waar het het allermoeilijkst is, maar start eens bij iets heel simpels.

Een voorbeeld; de kassadame vraagt of je misschien 20 cent bij hebt zodat ze niet moeilijk hoeft te doen met geld terug geven. Ook al heb je die 20 cent wel, probeer gewoon eens NEE te zeggen.

Zit je op de fiets, schreeuw dan gewoon eens NEEEEEE heel hard (wel doen als er niemand om je heen is, anders word je voor gek uitgemaakt :+)

Of maak er een liedje van, neee nee neeneneneeenneeee. Het is maar dat je het woord gewoon eens vaker gebruikt, dan wen je er vanzelf aan. Want ik heb het idee dat je dat in je leven nog niet vaak gezegd hebt, op de juiste manier ;)

Ik vind je al ontzettend dapper dat je je zoveel positiever uitdrukt. En ik zag dat je op iemand gereageerd had in het topic waarvan je de post niet fijn vond om te lezen, HEEL GOED GEDAAN!! Daar ben je dus al voor jezelf opgekomen!! Nu nog zonder excuses maken ;) Dat is namelijk nergens voor nodig.

Mocht je met iemand willen kletsen, dan staat mijn inbox open hoor :)

En dan wil ik nog een keer zeggen, NEE JE BENT GEEN SLECHTE MEID EN JA JE BENT GOED BEZIG.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:09

Hey meis, ik ben ook eindelijk bijgelezen;) Dat moet heel fijn zijn dat zoveel mensen met je meedenken en je willen helpen. Ik heb er heel veel respect voor dat je op deze manier toch je verhaal durft te doen. Hopelijk is dit een grote stap in de goede richting. Ik heb verder ook geen tips voor je maar als ik iets voor je kan betekenen ben ik beschikbaar in regio Den Helder/julianadorp/callantsoog etc.
Heel veel sterkte!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:42

Je doet zeker je best! Denk daaraan als het later 'n keertje tegenzit - je bent sterk en dapper genoeg om stapje voor stapje je leven weer terug te krijgen. En nu lekker genieten van een goede dag :j

En ik herhaal het maar 'n keertje: als je behoefte hebt om met iemand te praten, irl, via telefoon of pb, dan sta ik voor je klaar.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 23:47

Bedankt allemaal!! :o

Merkte net weer even dat er heel veel gebeurt in mijn hoofd. Ik ben net namelijk bijna ons huis voorbijgereden toen ik thuiskwam van het werk, doordat ik zo aan het nadenken was :P

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:51

Prairy schreef:
Verdomd lastige situatie!

En ook gewoon NEE zeggen kan heeel moeilijk zijn, zeker in de situatie die jij aan de hand hebt. Probeer het eens te oefenen, niet daar waar het het allermoeilijkst is, maar start eens bij iets heel simpels.

Een voorbeeld; de kassadame vraagt of je misschien 20 cent bij hebt zodat ze niet moeilijk hoeft te doen met geld terug geven. Ook al heb je die 20 cent wel, probeer gewoon eens NEE te zeggen.

Zit je op de fiets, schreeuw dan gewoon eens NEEEEEE heel hard (wel doen als er niemand om je heen is, anders word je voor gek uitgemaakt :+)

Of maak er een liedje van, neee nee neeneneneeenneeee. Het is maar dat je het woord gewoon eens vaker gebruikt, dan wen je er vanzelf aan. Want ik heb het idee dat je dat in je leven nog niet vaak gezegd hebt, op de juiste manier ;)

Ik vind je al ontzettend dapper dat je je zoveel positiever uitdrukt. En ik zag dat je op iemand gereageerd had in het topic waarvan je de post niet fijn vond om te lezen, HEEL GOED GEDAAN!! Daar ben je dus al voor jezelf opgekomen!! Nu nog zonder excuses maken ;) Dat is namelijk nergens voor nodig.

Mocht je met iemand willen kletsen, dan staat mijn inbox open hoor :)

En dan wil ik nog een keer zeggen, NEE JE BENT GEEN SLECHTE MEID EN JA JE BENT GOED BEZIG.

Nee, is echt een keyword :D . Hoe moeilijk het ook is, hoe goed het effect.

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:54

ow gekkie!! rustig aan hoor! en ik hoop dat je lekker kan slapen strakjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 02:25

Citaat:
Nee, is echt een keyword . Hoe moeilijk het ook is, hoe goed het effect.

Begrijp me niet verkeerd maar het woordje nee, wordt niet altijd als nee opgevat, sommige mannen/jongens menen dan ja te horen :?

Terwijl het toch universeel gezien de zelfde betekenis heeft, raar toch!?

Mannen soms _-:(

Koffiekan, ik vind je dapper en moedig deze strijd win jij!!!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 08:07

Ik ga proberen om alle mensen die aangegeven hebben op zoek te zijn naar een paard een foto sturen. Wie er dan nog interresse heeft mag me een pb sturen, dan geef ik de advertentie. Dan afhaken is geen probleem, ik wil wel dat ze naar iemand gaat die gek met haar is.. Mocht je wel aangegeven hebben interresse te hebben, maar geen pb ontvangen, meld het even, dan heb ik waarschijnlijk over je bericht heengelezen.. ;)
Nog maar eens alle berichten doorspitten dus..