Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:04

Coloured schreef:
Sees schreef:
Coloured, feiten of meningen? Omdat een foetus va 10 weken alleen nog maar hoeft te groeien en verder 'af' zou zijn, maakt dat verschil dan? De foetus is nog steeds ongewild...

Dus als ik jou ongewild vind, laat ik je ook maar verwijderen?

Jij bent haar moeder niet en zij is geen embryo? Is dat zo moeilijk te begrijpen dat abortus gewoon prima legaal is?

Wat jouw persoonlijke mening is heeft TS niet veel aan tenslotte. Als het je zo aan het hart gaat moet je in de politiek iod.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:05

nou idd daar hebben ze wel de ervaring voor

Sees

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:08

Coloured, als ik ongewenst in jouw baarmoeder kruip, mag jij mij lekker laten verwijderen hoor, zou het niet op mijn geweten willen hebben dat je er ongelukkig van wordt :D.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:10

Coloured schreef:
Ragebol1977 schreef:
Ik vind de mening die opgelegd wordt door de tegenstanders van aborteren, of de mensen die vinden dat je er tenminste een rotgevoel aan over moet houden, een heel stuk enger dan de luchtige toon van TS.

Dat zegt meer over jezelf; je hebt toch een eigen mening? Je laat je toch geen andere mening opleggen? Het is toch allemaal niet waar wat de mensen die tegen abortus zijn zeggen. Dus waarom zou je het je aantrekken?

Nou ik lig niet echt wakker van mensen die TS egoistisch of een moordenaar vinden alleen omdat ze heeft besloten om haar embryo weg te laten halen. Ik lig ook niet wakker van het feit dat bepaalde mensen hier anderen een bepaalde mening door de strot proberen te duwen.
Maar ik wilde het gewoon even kwijt :D

Ik zeg trouwens helemaal niet dat het niet waar is wat de tegenstanders van abortus zeggen. Ik zeg dat het een hele gevoelige kwestie is.
Iemand kan een hele sterke antipathie ten opzichte van aborteren voelen. Misschien door wat je van huis uit hebt meegekregen, misschien omdat je heel graag een kindje wilt en het niet lukt, of gewoon omdat je geboren bent met een moedergevoel.

Alleen en daar blijf ik bij, zijn er mensen die die gevoelens niet hebben. Gevoel is een raar iets, je kan het niet leren en je kan het vaak niet uitleggen omdat het iets is dat heel persoonlijk is.
Als je mening dus vanuit een gevoel komt, kan je nooit een ander opdragen hetzelfde te voelen of iemand daarop afrekenen.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 16-06-11 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:10

marleen_usar schreef:
Misschien dringt het niet genoeg door.

Of wel, maar wil het bij sommige mensen niet doordringen dat TS het echt prima vind?!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:11

Bonita_B _/-\o_.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:13

marleen_usar schreef:
Misschien dringt het niet genoeg door.

Misschien, misschien niet.
Op dit moment voelt ze het zo. Daar schrijft ze over. Dat mag toch?
Als iemand een kindje toch laat komen ondanks dat het 'een vergissing' was dan mag dat ook!
Zal je de meesten hier wrs ook niet over horen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:19

Ik kan me goed vinden in TS. Ik ben zelf 20 mocht ik onverhoopt zwanger blijken te zijn, zou ik abortus zeker overwegen, omdat ik dat kindje nu niets zou kunnen bieden. Ik ben student en heb gewoon de mogelijkheden niet.
Als de situatie anders zou zijn dat het kindje niet gepland is en de situatie wel naar is om het kindje alles te kunnen geven wat het nodig heeft zal ik er waarschijnlijk anders over denken.

Hierom vind ik de keuze die TS gemaakt heeft geheel NIET zelfzuchtig. Het zou pas egoïstisch zijn als ze het kindje wel had gehouden terwijl ze het de basis behoefte niet eens kan geven. Daarnaast is het haar beslissing die ze samen met haar vriend heeft genomen, niemand heeft het recht ertoe om deze keuze te bekritiseren of haar een schuldgevoel aan te praten. Het is in dit land legaal en TS heeft hier goed aan gedaan.

Daarnaast zou ik van mijn moeder echt niet willen horen dat ik een "ongelukje" of "ongewenst kind" zou zijn. Wat denk je wat er met de psyche van dat kind gebeurd (zeker op latere leeftijd). En ook zeker als het niet met de basisbehoefte is opgegroeid.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:48

Ragebol1977 schreef:
of de mensen die vinden dat je er tenminste een rotgevoel aan over moet houden,

Volgens mij zijn dat er helemaal niet zo veel... Wat ik voornamelijk lees is dat mensen zich storen aan haar (en sommige andere posters) luchtige/spottende manier van omgaan met een abortus. Fijn dat ze zich niet schuldig, verdrietig, rot of wat dan ook voelt. Maar om nu van de daken te schreeuwen dat ze ooh zoo happy is? En er spottende grapjes over maken? Kan dat niet genuanceerder?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:50

Heino, dat zou eventueel kunnen, misschien, wellicht. Maar waarom? Ze schrijft het op zoals ze zich voelt. Mag dat dan niet omdat een ANDER daar aanstoot aan kan geven?
Laatst bijgewerkt door Sees op 16-06-11 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:50

Brainless schreef:
LHO schreef:
Het is een hoopje prut, heeft nog geen bewustzijn, geen vorm, geen leven. Het is nog niets. Iedere zaadlozing die ik heb, zijn 300.000.000 ongeboren kinderen die nooit geboren zullen worden. Toch ben ik iedere zaadlozing weer blij *\o/*

??
Ook al ben je voor abortus, dan moet je wel eerlijk tegen jezelf zijn.
Met 3 weken gaat het hartje kloppen en bij 7 weken is het lichaam al gevormd, met 8 weken gaan de hersenen functioneren en met 9 weken zijn de vingers en tenen ook af. Vanaf 10 weken is de boel volledig compleet en hoeft het "alleen nog maar" te groeien. (op de longen na.. die rijpen pas later).

Daarnaast zijn zaadcellen geen ongeboren kinderen... daar heb je ook nog steeds eicellen voor nodig ;)

Pas vanaf week 26 is het zenuwstelsel enigsinds ontwikkeld, (Bron:British medical journal) en dan hebben we het nog niet eens over de hersenen. Met week 10 is het dus verre van compleet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:52

@LHO
Ik bedoelde de vormen ed. (hoofd,romp, ledematen, ingewanden).
Dat is wat anders dat een hoopje prut... daar ging het mij om.

Daarnaast is de zenuwstelsel wel eerder ontwikkeld dan 26 weken.
(anders zouden baby's met 24 weken het niet kunnen overleven).
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-06-11 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:53

marleen_usar schreef:
Hopen maar dat de klap niet als nog komt, of het besef.

Welke klap? Welk besef?

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:55

Dus met z'n allen ook maar geen eieren meer eten, want dan heb je immers ook moord van een embryo :)*
Ik vind dat het iedereen z'n eigen keuze is.
Leven en laten leven zullen we maar zeggen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:55

fanci_mike schreef:
Coloured schreef:

Dus als ik jou ongewild vind, laat ik je ook maar verwijderen?

Beetje rare reactie, sees is toch niet jouw embryo??

En Sees is dermate ontwikkeld dat we kunnen zeggen dat ze bewustzijn heeft. Iets wat we bijvoorbeeld met euthenasie ook in overweging nemen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:57

Heino schreef:
Ragebol1977 schreef:
of de mensen die vinden dat je er tenminste een rotgevoel aan over moet houden,

Volgens mij zijn dat er helemaal niet zo veel... Wat ik voornamelijk lees is dat mensen zich storen aan haar (en sommige andere posters) luchtige/spottende manier van omgaan met een abortus. Fijn dat ze zich niet schuldig, verdrietig, rot of wat dan ook voelt. Maar om nu van de daken te schreeuwen dat ze ooh zoo happy is? En er spottende grapjes over maken? Kan dat niet genuanceerder?

Het kan vast genuanceerder. Maar waarom?
Ze discrimineert niet, vloekt niet, scheldt niet en gebruikt geen vieze woorden.
Ze bespot haar eigen!!! zwangerschap. Dat mag ze, het is immers haar buik/zwangerschap.
Vrijheid van meningsuiting heet dat en zolang je dat binnen de wet houdt is daar niets mis mee.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:57

Brainless schreef:
@LHO
Ik bedoelde de vormen ed. (hoofd,romp, ledematen, ingewanden).
Dat is wat anders dat een hoopje prut... daar ging het mij om.

Afbeelding
Eetsmakelijk :Y)

Citaat:
Daarnaast is de zenuwstelsel wel eerder ontwikkeld dan 26 weken.
(anders zouden baby's met 24 weken het niet kunnen overleven).

Daarover ga ik niet in discussie, dat is niet een door mij bedacht getal maar door de dames en heren van het British medical journal. Als je het niet eens bent met die 26 weken, zou je hen even moeten bellen :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:58

Brammetje16 schreef:
Dus met z'n allen ook maar geen eieren meer eten, want dan heb je immers ook moord van een embryo :)*

Ehhh hennen leggen onbevruchte eieren (althans die je koopt in de supermarkt).

RoodZonnetje

Sees schreef:
Heino, dat zou eventueel kunnen, misschien, wellicht. Maar waarom? Ze schrijft het op zoals ze zich voelt. Mag dat dan niet omdat een ANDER daar aanstoot aan kan geven?

Dus omdat het kan en mag, is het wenselijk? Hypothetisch: misschien was ik wel superblij toen Pim Fortuyn doodgeschoten werd, heb ik een feestje gevierd. Maar dat zou ik dan echt niet met iedereen gaan delen. Waarom zou ik?

Maatschappij verhardt al genoeg, door simpelweg je uitspraken (let op: niet je gevoelens/beleving) iets te nuanceren kan je toch je verhaal kwijt en doe je heel veel minder mensen pijn.

Wat is er mis met een beeeeeetje rekening met elkaar houden? (en ja dat gaat echt wel twee kanten op want in dit hele topic heb ik misschien twee mensen gezien die de keuze van TS niet gerespecteerd hebben)

xDramaQueen

Ik ben absoluut niet tegen abortus, als het beter is dan moet het maar gedaan worden.
echter vind ik wel dat TS er veel te lacherig en te leuk over verteld, had je maar niet moeten krikken zonder condoom en je pil goed moeten nemen.

Ik had denk ik liever gehad dat je geschrokken was, want stel het gebeurd weer én weer en misschien zelfs nog een keer.. dan zou ik het best ziek vinden als je een 3 tot 4tal abortussen hebt gehad.

Je denkt er nu imo te luchtig over, ik had graag gezien dat je er daadwerkelijk wat van had geleerd..

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:59

Brainless schreef:
Brammetje16 schreef:

Ehhh hennen leggen onbevruchte eieren (althans die je koopt in de supermarkt).

Maar toch! na mijn mening komt het op het zelfde neer.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:01

Ehm moord op een volwassen meneer of een abortus laten plegen? Dat is appels met peren vergelijken he.
Moord is nooit leuk of iets om blij over te zijn.
Kijk als Ts haar eigen vriend in stukjes had laten hakken en daar zo luchtig over had gedaan dan had ik me ook wel even achter mijn oren gekrabt.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:02

xDramaQueen schreef:
Ik ben absoluut niet tegen abortus, als het beter is dan moet het maar gedaan worden.
echter vind ik wel dat TS er veel te lacherig en te leuk over verteld, had je maar niet moeten krikken zonder condoom en je pil goed moeten nemen.

Ik had denk ik liever gehad dat je geschrokken was, want stel het gebeurd weer én weer en misschien zelfs nog een keer.. dan zou ik het best ziek vinden als je een 3 tot 4tal abortussen hebt gehad.

Je denkt er nu imo te luchtig over, ik had graag gezien dat je er daadwerkelijk wat van had geleerd..

Hoeveel spiraaltjes moet TS laten zetten, voordat ze volgens jou genoeg geleerd heeft van de situatie?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:02

LHO, why thank you :o.

Brainless, what's in a name? Voor de een is 'het' na één dag na de bevruchting al een kindje, voor de ander direct na de daad. Voor weer een ander is het met 26 weken nog steeds niks.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:03

Ragebol1977 schreef:
Ehm moord op een volwassen meneer of een abortus laten plegen? Dat is appels met peren vergelijken he.
Moord is nooit leuk of iets om blij over te zijn.
Kijk als Ts haar eigen vriend in stukjes had laten hakken en daar zo luchtig over had gedaan dan had ik me ook wel even achter mijn oren gekrabt.

Wie ben jij om te oordelen over hoe ik mijn emoties ventileer? (deze heb ik al heel vaak gehoord in dit topic maar gaat blijkbaar alleen op als je het eens bent met iemand)