Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:31

Die van start to Run gaat nog wel hoor :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:31

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:37

Ow, die had ik nog niet gevonden. Bedankt!
Nu nog uitzoeken hoe ik het op Ipod krijg :)

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:42

Dat gaat via iTunes. Mp3's downloaden, kopieren naar iTunes en dan op je iPod zetten.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:52

@MootjeK: Bedankt, ik ga het proberen, ben helemaal niet handig in die dingen :)

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:26

*\o/* Het is gelukt. 2 minuten lopen en 2 minuten wandelen, ok 2 x was het 2,5 minuut wandelen maar een kniesoor die daar op let ;)
Ben erg trots op mezelf.
Ga nu proberen of ik foto's in mijn profiel kan krijgen want dat is tot nu toe niet gelukt en een paar pagina's geleden heeft iemand gezegd hoe dat moet. Dus ga het even proberen maar :o?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:04

Wow....moet heel wat bijlezen :+ jullie gaan te hard!!!

MootjeK: Schoenen hoef je niet in te lopen, die moeten meteen goed zitten.
Als schoenen niet lekker zitten is mijn advies ze niet te kopen, want dan is de vorm van de schoen gewoon niet geschikt voor jou voettype.

_Arwen_: Wat ontzettend vervelend zeg !! Ben benieuwd wat er gedaan/gezegd wordt bij de fysio.

Smudges: Super *\o/*

Arlettee: Fijn dat het goed ging :j
Moet zeggen dat mijn warming up ook nooit echt geweldig is :o doe nooit echt oefeningen ofzo, loop wel naar de plek waar ik wil gaan hardlopen, dat is ongeveer 4 a 5 minuten lopen en dan begin ik.

Ik heb net weer gelopen!! Ging redelijk, heb 1 x 13 minuten gelopen en 1 keer 5 minuten, in totaal dus 18 minuten *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:11

MootjeK heeft smalle voeten, maar gelukkig fijne schoenen gevonden!
Mas haar halve hardloopclub was niet op komen dagen. Goed bezig trouwens :D
Mas, Die oefeningen ga ik even bestuderen!
Yv is een diehard roker! LEUK, kijken voor een Rodie pup <3
Calvin heeft op en neer naar stal gelopen, wow! Respect!
Yv inmiddels geblesseerd :(:)
Lelijke heks heeft last van haar rug!
MootjeK heeft les 1 gelopen *\o/*
Arwen had last van haar scheve lijf ;)
Smudges is ook goed bezig geweest met lopen!!

Net al mijn kleding gepast :D Het dritech spul van Nike is echt super!! Jasje van Mizuno zat niet lekker en de naad was te dicht op de rits gestikt waardoor er continue stof tussen kwam, dus die gaat terug. Stofje van de zomerset was ook niet veel soeps en gaat ook retour. Ik heb nu een 'zomer' en 'winter' setje met een heuptasje. Nu nog op zoek naar een jasje, wat waarschijnlijk ook Nike gaat worden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:20

Haha, mooie samenvatting Mootje :j :D!! Balen van je outfit! Waar had je die nou besteld?

Ben wel wat gewend hoor, Smudges, dus totaal niet erg dat je het vraagt! Ik ben inderdaad niet dik (thank goooood, want ik snoep wat af), maar vind dat ik nu wel echt aan mijn max zit. Okee, nu niet meer, maar 4 maandjes geleden zat ik met mijn 1.64 lengte op 67 kg. Too much voor mij. BMI was nog steeds okee, maar wel bijna op de grens. Ik wil terug naar 58/59 kg, maakt me niet uit in wat voor termijn, zit gelukkig goed in mijn vel en wil je die vetrol niet zien als ik buk, dan moet je vooral lekker de andere kant op kijken, ik ga er iig niet wakker over liggen :).

Wow, wat een topservice Arwen!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:49

Whoeoee!!
juist de eerste les gedaan :D...
En het ging beter dan verwacht, ik zou zo nog een toer kunnen lopen, blijkbaar is mijn conditie niet zo slecht als ik had verwacht :D

Bedankt ladies, dankzij jullie heb ik de moed gevonden!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:53

Zie je wel dat het meevalt ;)
Yv, bij hardloopaanbiedingen.nl vandaan!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:03

*\o/* Heb de hele avond gevochten maar ik heb foto's en een heuse avatar.
Dat is mijn hondje Toby <3
Ik ga relaxen
Fijne avond iedereen

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:02

zo net 50 baantjes gezwommen ipv hardlopen.... als mijn rug het toe staat morgen stukje rennen en verder heel goed nieuws :D ik zit onder de 55 kilo :D : D : D
en dat is vanaf nu echt mijn grens daar wil ik echt niet meer overheen ( zal nog wel ff beetje schommelen maar ale)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:09

50 baantjes :oo ik vind 20 al veel :') Goed bezig!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:09

In de winter heb ik ook elke week 40 baantjes gezwommen. Heerlijk is dat :D .

Yv gaat het nu al wat beter met je blessure?

Volgens mij heb ik een vriendin ook aangestoken. Die stuurde net een mailtje hoe ze Start to Run moest downloaden dus die link had ik ook ff nodig. Thnx!

Mootje, zijn zij snel met leveren?

Ik ben veeels te zwaar. Ik weeg 75 kilo en ik ben 1.70 ongeveer. Er moet dus zéker 5 kilo af maar wil het liefst 65 wegen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:14

Maris, ik weeg nog 4 kg meer met 1:68.... Dat gelooft nooit iemand als ik het zeg!
Ja, binnen 4 dagen had ik het binnen, nette doos en nette verpakkingen!

Ik moet vandaag naar de garage aan de andere kant van NL, nadeel van daar je auto kopen, maar ben van plan vanavond les 5 te doen!

In oktober is de marathon van Amsterdam waar je ook 8 km kunt lopen.... Ik zou op zich best mee willen doen!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:28

Oke dan ga ik vd week ook even bestellen denk ik. Moet sowieso een nieuwe broek, die ik nu heb zakt af. Heel irritant!!

Maar je hebt wel een hele mooie auto!! Die had je volgens mij in het KNHS topic laten zien toch?

Ohhh dat is zeker leuk!! Misschien dat we een boktmeeting kunnen organiseren? Hebben we wel iets om naar toe te trainen. Leuk!! :D

Ohja, heb afgelopen week mijn schoenen minder strak geveterd en ze zitten als gegoten. Nergens last of pijn! Thnx voor de tip!

joyce85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:13

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:29

Je foto doet t niet?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:37

Echt super dat dit topic zo goed loopt met al die tips&trucs over hardlopen die we zo kunnen delen! Ik ga morgen weer mee trainen met de AV. We kunnen nu 22min achter elkaar hardlopen met de hele groep en hebben een snelheid van iets meer dan 8 km/h Doel is om uiteindelijk de 5 km te kunnen halen met die snelheid. Daarna wil ik doorstromen naar een hogere groep :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:49

Maris89 schreef:
Oke dan ga ik vd week ook even bestellen denk ik. Moet sowieso een nieuwe broek, die ik nu heb zakt af. Heel irritant!!

Maar je hebt wel een hele mooie auto!! Die had je volgens mij in het KNHS topic laten zien toch?

Ohhh dat is zeker leuk!! Misschien dat we een boktmeeting kunnen organiseren? Hebben we wel iets om naar toe te trainen. Leuk!! :D

Ohja, heb afgelopen week mijn schoenen minder strak geveterd en ze zitten als gegoten. Nergens last of pijn! Thnx voor de tip!

Fijn dat je nu goed hebt gelopen! *\o/*

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:50

@ mas gaat echt super goed met jou. Hoe lang ben je al bezig? Staat vast wel ergens maar om nou al die pagina's door te ploegen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:14

Ik ben in april begonnen. Bij ons wordt het zo opgebouwd dat je op zaterdagochtend en woensdagavond traint. Elke zaterdag komt er 500m bij in de afstand die we lopen, woensdags herhalen we die afstand. Dat icm krachttraining, werken aan looptechniek en voorlichting over schoenen, kleding etc. Erg leuk en afwisselend en doordat we in een groep trainen werkt t ook motiverend.
Laatst bijgewerkt door Mars op 20-05-11 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:19

Je AV klinkt als erg goed Mas! Kan me helemaal voorstellen dat het motiverend werkt. Als ik je verhaal lees wordt ik al enthousiast!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:23

ik vanmorgen wekker gezet op 6.30 wil heel fanatiek gaan rennen maar rug werkte voor de echt niet mee dus ben ik maar een uur in een veel te warm bad gaan liggen zodat ik me weer een beetje kon bewegen.... verder zit ik weer lekker onder de pijnstillers... bah ik lijk wel een oude vrouw....