maar ik heb de test gedaan en ik heb van de 20 vragen 18 met een ja kunnen beantwoorden.
wel vreemd eigenlijk, ben je iets waar je niet eens van wist dat je het bent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knabbelgirl schreef:laulapaula schreef:je hebt het ook in verschillende mate. Wel fijn dat je dat niet hebt. Maar mag ik vragen wat indigo betekend?
ff gegoogledCitaat:Het Indigo-kind kan worden herkend door zijn of haar aura en door bepaalde andere kenmerken, volgens de Indigo Children webstek (Kryon Writings is eigenaar):
* Ze worden geboren met een koninklijk gevoel (en gedragen er zich ook naar).
* Ze vinden dat ze "het verdienen hier te zijn", en zijn verrast wanneer anderen er niet zo over denken.
* Eigenwaarde is niet zo belangrijk. Ze vertellen vaak aan de ouders "wie ze zijn".
* Ze hebben moeite met absoluut gezag (gezag zonder uitleg of keuze).
* Ze willen bepaalde dingen gewoonweg niet doen; bv. het wachten in een rij is moeilijk.
* Ze worden gefrustreerd door systemen die ritueel zijn en die geen creatief denken vereisen.
* Ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden gedaan, zowel thuis als op school, waardoor ze "systeembestrijders" lijken (non-conform tegenover elk systeem).
* Ze lijken asociaal tenzij ze bij iemand van hun eigen soort zijn. Als er geen anderen zoals henzelf in de buurt zijn, worden ze introvert en voelen zich alsof niemand anders hen begrijpt. De school is sociaal gezien een uitzonderlijk moeilijke omgeving.
* Ze reageren niet op "schuld"-discipline ("Wacht tot je vader thuiskomt en hoort wat je hebt uitgespookt").
* Ze zijn niet te verlegen om jou te vertellen wat ze nodig hebben
Als dit het goede is vind ik het niet echt positief iets
SusanH schreef:Nee, ik ben duidelijk geen indigo. Herken me helemaal niet in het rijtje. Ik loop altijd keurig in de pas. Ook echte paniekaanvallen ben ik niet bekend mee. Ik ben wel altijd heel zenuwachtig als ik iets nieuws ga doen, bijvoorbeeld naar een onbekende plek waar ik nieuwe mensen ga ontmoeten. Als kind kon ik daar echt ziek van worden, nu ben ik alleen misselijk en heb ik buikpijn. Maar dat uit zich niet in een paniekaanval, en als ik er eenmaal ben en een beetje weet wat er van me verwacht wordt is de buikpijn weer snel over. De eerste nacht dat ik ergens anders moet slapen, slaap ik eigenlijk niet echt omdat ik altijd erg moet wennen. Maar de 2e en volgende nachten kan ik meestal prima slapen op een andere plek dan thuis. Als mijn man en kind mee zijn heb ik ook veel minder problemen met slapen op een vreemde plek.
KLfan schreef:Vaak vragen ouders ons of hun kind een Indigokind (nieuwetijdskind) is. Hier volgt een lijstje met de meest in het oog springende kenmerken van Indigokinderen:
Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen
Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven
Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met "traditionele" antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op "autoriteit"
Ze hebben vaak problemen met tijd:
ze hebben moeite met op tijd komen
het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen
Een Indigokind zal aan (nagenoeg) alle hierbovenstaande punten voldoen.
Aan de hand van onze eigen ervaringen hebben wij een test ontwikkeld. Deze test vindt u door op de navolgende link te klikken: Test: ben ik een Nieuwetijdskind?
Stukje uit de site
Adil schreef:Heb het wel even op de site bekeken, lijkt me geen pretje eerlijk gezegd....Denk dat je ook al snel als "aantsteller" door het leven gaat...?
RedPassion schreef:Als ik dit zo lees blijf ik erbij dat 'Indigo' gewoon een ander woord is voor Asperger.
Volgens mij zijn er veel overlappingen tussen Asperger en hooggevoeligheid, maar ook even zoveel significante verschillen.
Adil schreef:Nooit van gehoord...Ben te nuchter/droog/ongevoelig/lomp om sensitief te zijn vrees ik......?
spokie79 schreef:Kom me ook even melden.
KL Fan, wat herkenbaar dat stukje. Ik herken alle punten in mezelf. Ga ook even op de website kijken. Ik ben alleen geen kind meer.
Daarnaast ook waarschijnlijk HSP volgens psycholoog. Heb alleen zelf nog maar een test gedaan en daar kwam ook uit dat ik waarschijnlijk HSP ben. Voorlopig vind ik het allemaal maar erg moeilijk zo gevoelig te zijn. Maar dat komt omdat ik er niet zo goed mee weet om te gaan en dus al 3x burn-out ben geweest.
KLfan schreef:Vaak vragen ouders ons of hun kind een Indigokind (nieuwetijdskind) is. Hier volgt een lijstje met de meest in het oog springende kenmerken van Indigokinderen:
Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen
Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven
Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met "traditionele" antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op "autoriteit"
Ze hebben vaak problemen met tijd:
ze hebben moeite met op tijd komen
het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen
Een Indigokind zal aan (nagenoeg) alle hierbovenstaande punten voldoen.
Aan de hand van onze eigen ervaringen hebben wij een test ontwikkeld. Deze test vindt u door op de navolgende link te klikken: Test: ben ik een Nieuwetijdskind?
Stukje uit de site
Meganyr schreef:(Ik heb een waanzinnig weekend gehad met NUL last van zenuwen, aanvallen of wat ook!)
Ik denk dat HSP-ers zich ook meer bewust zijn van hun lichaam en geest en daardoor beter voor zichzelf (moeten!) zorgen.
De behoefte aan regelmaat en het vermijden van stress situaties zorgen er denk ik wel voor dat de meeste HSP-ers meer/beter evenwichtig en in balans zijn.
amandananana schreef:Ik ben duidelijk geen indigo-kind. Ik wist wel dat het bestond, maar nooit wat het was. Het is dus hetzelfde als nieuwetijdskinderen?
lisanne: http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/?q=node/162 deze test heb ik gedaan. Die is 100 vragen en dus erg precies.