Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:32

Gefeliciteerd.
Ik heb me afgemeld. Heb de hele nacht op de wc gezeten ongeveer :+
Denk iets verkeerd gegeten. Nu gaat het wel weer, dus morgen ga ik wel starten :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:36

He bah, wat balen zeg. Stiekem geen zenuwen/ spanning? En hopelijk gaat het nu alweer een beetje beter, morgen weer een dag dus veel succes dan?

Is het trouwens een tweedaags concour ofzo of start je op twee verschillende wedstrijden in één weekend? :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:41

Ik heb nog nooit buikkrampen gehad van de zenuwen. Dus denk het niet.
Ik vermoed dat ik iets verkeerds gegeten heb. Het is nu ook alweer aardig gezakt.

Is een 2daagse inderdaad. 2 km bij stal vandaan, dus vandaar dat ik 2 dagen zou starten.
Normaal start ik 1x per maand, alleen zomerseizoen. Is meer dan genoeg :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:48

Van zenuwen klinkt dan niet logisch en enerzijds jammer, maar andere kant juist wel fijn dat je nu alsnog morgen wel mee kan nemen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:51

Ja zeker :j
Ik geloof ook niet dat het van de zenuwen is. Kan wel hoor, het menselijk lichaam is een vreemd iets :D
Maar ik denk het niet.
En des te meer zin heb ik in morgen :D

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:30

he bah amanda, dat is altijd heel vervelend als je zoiets hebt. hopelijk gaat het morgen goed genoeg om alsnog te starten.

bienotje: gefeliciteerd. altijd fijn dat je zelf ook blij bent met de proef, soms geven jury's je wp maar heb je zelf echt zoiets van, huh dat kan niet het ging echt niet zo super.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:55

Heb bijgelezen via de telefoon....dat leest niet makkelijk!
Voor de zieken onder ons! Beterschap!! En hopen dat het morgen weer een stuk beter gaat!!

En over die bachbloesems...
't is indd mooi als't helpt! Denk zelf dat het een mooie ondersteuning kan zijn, maar het is in mijn ogen geen geneesmiddel.
En de ondersteuning bedoel ik: of het nou geestelijk is, of dat die bloesems daadwerkelijk die kracht hebben, dat maakt niet uit,zolang het maar helpt!
Maar in mijn geval hoe het gegaan is, naar een vrouw die toch echt 'naam'heeft in het noorden, waar je indd ook veel goeie verhalen over hebt gehoord, maar hoe mijn ervaring daarmee was, verreweg van proffesioneel, nja, nope....kat is nog steeds kaal op haar buikje! en sexueel gefrusteerd in haar vorige levens?? hmmm

En las iets over maansverduistering?
Heb daar ook wel es over gehoord, wist niet dat dat afgelopen nachten zo was!
Maar zal ook komen doordat ik gewoon al een slaapstoornis heb, heb mijn hele leven al 'slecht'geslapen, slaap heel licht zeg maar, en met tussenposen dat ik dus helemaal niet slaap, daar gelukkig nu medicatie voor, maar hoe verder je in je zwangerschap zit, hoe sneller medicatie wordt afgebroken, dus slik nu 75 mg, maar mss werkt het nu maar als 40mg ofzo....en lig de hele nacht te 'soezen'en te dromen, maar dan van die dromen alsof ze echt zijn! Dat je moet vluchten etc, en dat het niet helemaal lukt, en dat vaak in combi met familie/vrienden, gewoon echt net alsof het echt is!
En dan ga je even naar de wc snachts, en dan ga je weer op bed, en dan ga je ook verder met je droom waar je gebleven was, en je kan je gedachtes ook niet op iets anders zetten, die droom houdt je in je greep zeg maar!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:54

Oh, dat slaapt ook niet echt lekker dan zeg maar. En maansverduistering of dat er weer mee van doen heeft? geen flauw idee ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:20

Zo, ben weer boven water...

@Bienotje: Hee, super zeg, twee winstpunten erbij! Zeker als je ook zelf tevreden bent.
Ik had mijn stage op een zorgboerderij waar vooral veel met paarden gedaan wordt. Ik ben blijven hangen. Op vrijdagmiddag begeleid ik een jongetje met pdd-nos en op zaterdag help ik de hele dag met lesgeven aan allerlei soorten kids.
Erg leuk. Al ben ik wel behoorlijk verzopen vandaag.

@Amanda: ow,wat balen zeg dat je je zo ellendig voelt en je wedstrijd af heb moeten zeggen.
Beterschap :(:) . Duimen dat je morgen wél kan starten.

@Bobomelo: He getsie, wat vervelend van dat slapen zeg, maar ook van het dromen. Pff, dan word je bijna moeier wakker dan dat je ging slapen. Helpt het met de medicijnen wel, kan je dan wel slapen? Maar dan slapen en uitrusten?
Loopt je hoofd dan niet over?
:(:)

@Crazyshar:zo dan, gelijk flink aan de bak dus! Ik ben hooggevoelig persoon. Paranormaal weet ik niet. Dat vertrouwen in mijn eigen kracht is er niet, of minimaal. Dat komt vast wel weer, maar moet groeien.
Dat van die aarde ken ik. Als je het gevoel hebt niet geaard te zijn, helpt stampen ook vaak.
Van de maan zou goed kunnen hoor. Geloof daar zeker in.

Ik heb vandaag mijn best gedaan met de kids en de paarden.
Maar heb ontzettend veel om over na te denken.....poehee.
Voel me wel wat beter dan gisteren, maar neem straks een slaappil en dan morgen verder zien.

Ga zo naar Brigitte Kaandorp kijken :).

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:47

druk druk dus nektosha!!
waar moet je allemaal over nadenken??en wat voor slaappil gebruik jij als ik vragen mag?

bij mij werkt dit medicijn normaal gesproken wel goed hoor, maar doordat je nu einde zwangerschap nadert worden medicijnen ed veel sneller afgebroken door je lichaam! wss ook doordat je nu 2 liter meer bloed in je lijf hebt dan normaal....

veel plezier met brigitte kaandorp!

hebben jullie dit ook wel es?
voel je je op zich best goed, ga je zielige film kijken(komt een man bij de dokter)en daarna voel je je gewoon...ja....k*t zeg maar. Moet er niet aan denken dat dit jezelf zou overkomen...gats

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:38

Heel herkenbaar van films (of liedjes). het zet je op de één of andere manier aan het nadenken en daar word je niet altijd blijer van.
Gaat ie nu weer een beetje? :(:)

Ik heb oxazepam, niet echt om te slapen, maar ik slaap er beter van.
En jij?

Ik heb nu geen baan meer, en mensen om me heen geven goed bedoelde adviezen. Sommigen klinken best interessant, andere wat minder.
Bijvoorbeeld ZZP-er worden naast invalwerk.... maar dan raak ik in paniek als ik denk aan mijn rentevrije periode van mijn hypotheek die bijna afloopt en zie ik me met mijn hond al zitten in een blauwe Crocky doos onder de brug....

Dat drukke valt mee, ik haal er energie uit en ken de kids nu al een jaar, dat scheelt wel.
Einde van Brigitte Kaandorp ga ik niet halen denk ik.... ben te moe :Z .

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:40

ja hier gaat ie weer hoor!
oxazepam, nog nooit gehad! ik heb amitriptyline
en wat is ZZP-er?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:42

Ik heb ook amitriptyline, maar voor iets heel anders :+
Wat overigens nog steeds goed werk.

ZZP'er is Zelfstandige Zonder Personeel.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:45

ohja is ook zo, afkorting kwam me bekend voor!
waar krijg jij het voor Amanda? en slaap je er ondanks dat het daar niet voor bedoeld is, wel beter op?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:02

Zenuwpijn in mijn benen.
Ik slaap er beter door, omdat de pijn weg is.
Maar ik slik maar 10mg. Niet zoveel dus :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:04

Is ook zo, jij vroeg toen nog om ervaringen met dat spul toch in't topic?
en 10 mg is heel weinig ind!! maar mooi dat het wel goed werkt!!
ik heb 75 mg

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:05

Ja klopt :j
Ik ben er wel achter dat de combinatie met drank niet zo goed werkt :=
Ik heb er wel goed van geslapen, dat wel :+

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 02:41

zo mijn stukje nacht zit erop, ging echt super. ben tot nog toe heel erg blij met mijn eerste 3dagen.

heb wel gelezen maar blijft niet hangen, alles zit te vol met info.

las iets over dromen en slecht slapen, kun je niet bij de dromen, een heel kort leuk verhaaltje naast je bed leggen, dat je heel snel kunt lezen, max 10regels, dus ook als je naar de wc bent geweest en dan terug gaat, dat je dat even leest.
dan is je geest mss genoeg af geleid om met het verhaal verder te gaan ipv je droom?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:05

Super dat je nachten zo goed gingen!!!!
en logisch dat niet alles blijft hangen snachts wat je bijleest hihi!!!

en als ik dat snachts dus heb, dan probeer ik altijd even aan een springconcour te denken waar ik zo'n kick van kreeg omdat het zo goed ging, maar die nare 'dromen'zijn toch sterker.....mss dat het indd helpt met een stukje tekst...

@Amanda
Ik werd ook echt gewaarschuwd, keer op keer, geen alcohol!! maar goed, ik slik ook iets meer dan jou, dus weet niet in hoeverre dat dat kan....(en ik lust geen alcohol, dat scheelt :P)
maar wat merkte je dan dat dat niet echt samenging?

*edit*
heb vannacht voor mijn doen(alla zwangerschap)wel goed geslapen!
ondanks dat ik wel 6 keer moest plassen ofzo, heel normaal in deze periode zwangerschap, kon ik daarna wel verder slapen, en had ik gelukkig geen nare dromen!
in elk geval genoeg rust gehad, lag er om 2230ur ongeveer in, en was er om 930uur weer uit! hihi

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:13

Wat fijn dat je goed geslapen hebt Bobomelo, dat scheelt al weer.

Ga je vandaag wel starten Amanda?

Ik ben net terug van de wandeling met mijn hond.... voelde wel dat ik koude handen had, maar toen ik ernaar keek zagen ze er wel creepy uit. Helemaal wit en de littekens paars.....
Nu lekker met koffie en slagroom een lijstje maken van dingen die ik wil/kan doen vandaag. (en opwarmen :brr: )

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:32

wat een activiteit hier in het topic, crazyshar moe maar gelukkig tevreden over eerste werkdagen! Anderen beter geslapen dan gister,ook fijn!
Ik slik trouwens geen medicatie ofzo.af en toe wat melatonine ofzo en dat is het.
En films (of een boek) kunnen mij soms ook zo aangrijpen idd!laatst een documentaire over een veteraan van afghanistan die een heftige aanval mee had gemaakt en uiteindelijk ziek naar huis is gegaan en waar later ptss ofzo was geconstateerd.zo nuchter als die het vertelde,maar juist af en toe die emoties omhoog kwamen.op een of andere manier werd ik daar ook verdrietig van, wat zonde en wat lastig om niet begrepen te worden en jezelf ook even niet meer te begrijpen.

Succes amanda, hopelijk hou je het droog!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:22

bobomelo: ik ben een uur lang stoned en dronken tegelijk geweest :=
Ongeveer :D
Fijn dat je goed hebt geslapen!!

En die wedstrijd was vooral nat, koud en glibberig :=
Tijdens een (hele harde) bui met inrijden gingen er 5 paarden tegelijk op het inrij terrein in de pirouette met de kont in de wind :')
Tijdens mijn 1e proef nog een fikse bui gehad, 2e proef wat minder regen. Maar droog was het niet en het waaide flink :brr:
De bodem was behoorlijk kapot gereden en op plekken echt spekglad. 1e jury hield daar wel rekening mee, 2e jury wat minder had ik het idee. Terwijl ik de 2e ring een stuk minder vond. Beide korte zijdes waren spekglad. En B of niet, het is toch verdomd vervelend je hoeken door rijden in galop. Of wenden bij An in draf :=
Maar goed, ik was heel tevreden. Hij was op het inrijterrein wat spooky, dus ik heb eerst aan de hand gestapt en eigenlijk was het met 2 rondjes wel over. Toen erop en nog 1 rondje met Birgit ernaast en toen gaan rijden. Hij liep echt onwijs fijn! Tot die bui :+
En toen had-ie geen zin meer, stak hij de denkbeeldige middelvinger op en gooide af en toe de kont omhoog :')
Proeven waren voor de omstandigheden okee en ben er best tevreden over. Schatting was 2x 175, want ze waren vrij constant.
1e proef 182 en 2e, 2e proef 173 en laatste :+
Dus de jury's waren het niet met me eens :')
Maar goed, heb er een prima gevoel over en in juli gaan we hopelijk voor de laatste keer in de B :j

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:10

Wat knap Amanda, heb je toch maar weer eens mooi gedaan!

Jammer dat je gevoel dan niet helemaal klopt,maar het blijft een bijzonder sport en dat dan met deze omstandigheden...geen pijl op te trekken waarschijnlijk.

Nieuwe werk bevalt dus nog goed Crazyshar?

Zo, had me een inkakmoment net...vreselijk. Vanmorgen heel wat klusjes gedaan, maar ineens ging het lampje uit.
Ik lijk wel 93....ik wil mijn ouwe sterke (drukke) ik terug :( |( .
Bleh!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:11

:(:)
Rust nemen en tijd geven. Dan komt dat wel weer :j

Nee, was geen pijl op te trekken. Ach, ik ben tevreden, mijn pony was bij de les en ik heb lekker gereden.
Heb het nog steeds koud nu, dat wel. Maar verder is het best leuk :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:05

Goed gedaan toch Amanda!

Hier is het lampje ook uit. Ben doodop. Enige wat ik vanavond nog ga doen is biscuit bakken en op tijd naar bed, zodat ik er morgen vroeg uit kan, taart maken (voor mijn zwager om mee te nemen naar het werk dinsdag, want dan is ie jarig) en dan moet ik helaas 's middags naar de tandarts. En daarvoor of erna moet ik dus die taart even afleveren.