Duijfje schreef:@ rebecca
Ik doe aan hockey en aan tennis en 5 keer per week naar me paard
Ik hockey ook en ik houd dat echt niet vol op jouw eten. Ik eet zelf ook niet heel veel (dat is het probleem bij mij niet, meer wat ik eet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duijfje schreef:@ rebecca
Ik doe aan hockey en aan tennis en 5 keer per week naar me paard
Lon83 schreef:Mag ik me hier ook melden?
Ik ben de laatste tijd erg druk met mn werk (wat ik vaak thuis doe), waardoor ik momenteel te weinig tijd heb om fatsoenlijk te sporten. Waarschijnlijk kan ik dit na de zomer weer oppakken
Ik heb vroeger altijd erg veel intensief gesport, en daar zijn mijn porties ook altijd naar geweest. Ik moet nu wennen aan een inactiever bestaan, en dus minder eten.
Oke, waar hebben we het over? Ik ben 1.80 en weeg (vanmorgen dan) 72,5. Gewicht is niet eens zo mijn punt, al mogen er wel een paar kilo's vanaf. Net onder de 70 zou al ideaal zijn (brede bouw). Alleen op het moment merk ik dat mijn buik een rolletje krijgt, mn achterste groeit/ minder strak is, en dat geldt ook voor mijn benen.
Ik fiets nog altijd minimaal 5 keer per week naar mijn paard (4 km enkele reis, stelt dus niks voor) en rijd hem ongeveer 4 keer per week. Soms intensief, soms een buitenritje. Verder wandel ik soms 's avonds een uurtje, en probeer soms op de mountainbike te stappen, maar heb daar erg weinig tijd voor.
En wat eet ik dan? Ik ben er al een poosje mee bezig minder te snoepen en snacken. Ik ben vegetariër, dat scheelt al behoorlijk in de vetten.
Ontbijt:
bakje yoghurt met muesli (was eerst cruesli, maar daar zitten te veel suikers in)
tussendoor: appel of reep ontbijtkoek van peijnenburg met minder suiker (dit is de 'magerste' variant)
lunch: wisselend. vandaag restje pastasalade (zonder dressing), soms een noodle-soepje of 2 boterhammen.
tussendoor: idem als eerder
avond: voornamelijk te veel etenIk maak vaak rijst (volkoren) of pasta. Bij de rijst vaak curry (met kokosmelk). Ik eet zelden aardappels, vind ik teveel werk
Geen toetjes.
tussendoor: soms snack-a-jacks, soms pakje hele dunne crackers met een smaakje. In het weekend ook wel eens iets van nootjes of chips. Dat wil ik doordeweeks niet meer.
Drinken: water, thee, soms 1 koffie op een dag, spa rood, soms een sapje.
(btw.: wat een verhaal wordt dit...)
Volgens mij ben ik niet slecht bezig. Ik las ergens dat je ook voor je avondeten beter een ontbijtbordje kan pakken, dat scheelt enorm in de portie. Ik eet nog vaak uit een diep bord (extra slecht natuurlijk)
Ik hoop hier wat motivatie te kunnen vinden om vol te houden
edit: Ik heb vandaag bedacht dat ik 's ochtends wel mee kan doen met Nederland in BewegingLekker voor oudje spelen!!
djuulsie schreef:Dan moet je denk ik toch naar je voeding gaan kijken... Wat heb je bijvoorbeeld vandaag allemaal gegeten?
Rebeccaa schreef:Maar mensen met anorexia vallen toch ook af? Je lichaam zal vast in spaarstrand komen, maar je valt uiteindelijk echt wel iets af.. Zeker als je vet reserves hebt..