[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:41

Duijfje schreef:
@ rebecca
Ik doe aan hockey en aan tennis en 5 keer per week naar me paard :)

Ik hockey ook en ik houd dat echt niet vol op jouw eten. Ik eet zelf ook niet heel veel (dat is het probleem bij mij niet, meer wat ik eet :o ) maar ik heb toch echt wel meer nodig om op te trainen en vooral de wedstrijden heb ik echt genoeg nodig.. Nou ligt het er ook aan wat voor niveau en positie je speelt want dat ligt er bij mij ook aan, maar ik zou echt omvallen als ik een wedstrijd op jouw eetschema zou moeten spelen :oo

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:57

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben de laatste tijd erg druk met mn werk (wat ik vaak thuis doe), waardoor ik momenteel te weinig tijd heb om fatsoenlijk te sporten. Waarschijnlijk kan ik dit na de zomer weer oppakken :)
Ik heb vroeger altijd erg veel intensief gesport, en daar zijn mijn porties ook altijd naar geweest. Ik moet nu wennen aan een inactiever bestaan, en dus minder eten.

Oke, waar hebben we het over? Ik ben 1.80 en weeg (vanmorgen dan) 72,5. Gewicht is niet eens zo mijn punt, al mogen er wel een paar kilo's vanaf. Net onder de 70 zou al ideaal zijn (brede bouw). Alleen op het moment merk ik dat mijn buik een rolletje krijgt, mn achterste groeit/ minder strak is, en dat geldt ook voor mijn benen.
Ik fiets nog altijd minimaal 5 keer per week naar mijn paard (4 km enkele reis, stelt dus niks voor) en rijd hem ongeveer 4 keer per week. Soms intensief, soms een buitenritje. Verder wandel ik soms 's avonds een uurtje, en probeer soms op de mountainbike te stappen, maar heb daar erg weinig tijd voor.

En wat eet ik dan? Ik ben er al een poosje mee bezig minder te snoepen en snacken. Ik ben vegetariër, dat scheelt al behoorlijk in de vetten.

Ontbijt:
bakje yoghurt met muesli (was eerst cruesli, maar daar zitten te veel suikers in)
tussendoor: appel of reep ontbijtkoek van peijnenburg met minder suiker (dit is de 'magerste' variant)
lunch: wisselend. vandaag restje pastasalade (zonder dressing), soms een noodle-soepje of 2 boterhammen.
tussendoor: idem als eerder
avond: voornamelijk te veel eten :+ Ik maak vaak rijst (volkoren) of pasta. Bij de rijst vaak curry (met kokosmelk). Ik eet zelden aardappels, vind ik teveel werk 8-) Geen toetjes.
tussendoor: soms snack-a-jacks, soms pakje hele dunne crackers met een smaakje. In het weekend ook wel eens iets van nootjes of chips. Dat wil ik doordeweeks niet meer.

Drinken: water, thee, soms 1 koffie op een dag, spa rood, soms een sapje.

(btw.: wat een verhaal wordt dit...)

Volgens mij ben ik niet slecht bezig. Ik las ergens dat je ook voor je avondeten beter een ontbijtbordje kan pakken, dat scheelt enorm in de portie. Ik eet nog vaak uit een diep bord (extra slecht natuurlijk)

Ik hoop hier wat motivatie te kunnen vinden om vol te houden :)

edit: Ik heb vandaag bedacht dat ik 's ochtends wel mee kan doen met Nederland in Beweging :D Lekker voor oudje spelen!!

BabiiVeeraa

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:22

Hee Lon, het klinkt inderdaad best goed, je eet niet veel, maar zeker niet te weinig.
Ik denk trouwens dat voor het echte 'strakker' worden, sport wel een must is, maar dat zal na de zomer weer goedkomen zoals je al zei :P

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:11

Lon83 schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik ben de laatste tijd erg druk met mn werk (wat ik vaak thuis doe), waardoor ik momenteel te weinig tijd heb om fatsoenlijk te sporten. Waarschijnlijk kan ik dit na de zomer weer oppakken :)
Ik heb vroeger altijd erg veel intensief gesport, en daar zijn mijn porties ook altijd naar geweest. Ik moet nu wennen aan een inactiever bestaan, en dus minder eten.

Oke, waar hebben we het over? Ik ben 1.80 en weeg (vanmorgen dan) 72,5. Gewicht is niet eens zo mijn punt, al mogen er wel een paar kilo's vanaf. Net onder de 70 zou al ideaal zijn (brede bouw). Alleen op het moment merk ik dat mijn buik een rolletje krijgt, mn achterste groeit/ minder strak is, en dat geldt ook voor mijn benen.
Ik fiets nog altijd minimaal 5 keer per week naar mijn paard (4 km enkele reis, stelt dus niks voor) en rijd hem ongeveer 4 keer per week. Soms intensief, soms een buitenritje. Verder wandel ik soms 's avonds een uurtje, en probeer soms op de mountainbike te stappen, maar heb daar erg weinig tijd voor.

En wat eet ik dan? Ik ben er al een poosje mee bezig minder te snoepen en snacken. Ik ben vegetariër, dat scheelt al behoorlijk in de vetten.

Ontbijt:
bakje yoghurt met muesli (was eerst cruesli, maar daar zitten te veel suikers in)
tussendoor: appel of reep ontbijtkoek van peijnenburg met minder suiker (dit is de 'magerste' variant)
lunch: wisselend. vandaag restje pastasalade (zonder dressing), soms een noodle-soepje of 2 boterhammen.
tussendoor: idem als eerder
avond: voornamelijk te veel eten :+ Ik maak vaak rijst (volkoren) of pasta. Bij de rijst vaak curry (met kokosmelk). Ik eet zelden aardappels, vind ik teveel werk 8-) Geen toetjes.
tussendoor: soms snack-a-jacks, soms pakje hele dunne crackers met een smaakje. In het weekend ook wel eens iets van nootjes of chips. Dat wil ik doordeweeks niet meer.

Drinken: water, thee, soms 1 koffie op een dag, spa rood, soms een sapje.

(btw.: wat een verhaal wordt dit...)

Volgens mij ben ik niet slecht bezig. Ik las ergens dat je ook voor je avondeten beter een ontbijtbordje kan pakken, dat scheelt enorm in de portie. Ik eet nog vaak uit een diep bord (extra slecht natuurlijk)

Ik hoop hier wat motivatie te kunnen vinden om vol te houden :)

edit: Ik heb vandaag bedacht dat ik 's ochtends wel mee kan doen met Nederland in Beweging :D Lekker voor oudje spelen!!

volgens mij moet jij niet minder gaan wegen qua gewicht. ik ben 1.67 en weeg nu 95 kilo. ik moet voor mijn lengte ongeveer 70 kilo wegen. dus 72,5 is keurig netjes.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:13

ik vind 70 kg voor 1,67m echt te zwaar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:39

Ik ook. Een vriendin van mij weegt 64 kilo met 1.65 en die heeft echt hele stevige benen + ook een beste buik al.. Maar goed er is een verschil tussen gezond en uhm hoe noem je dat. Wat je zelf mooi vindt. Kijk als jij het niet erg vindt om wat vetjes te hebben, prima, die vriendin van mij heeft dat ook niet, niks meer aan doen dan. Maar ik zou het niet willen wegen met die lengte.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:21

Daarom wil ik ook niet veel afvallen hoor, maar idd net die extra vetjes kwijt. Gewoon weer een wat strakkere buik en kont :) ben al goed begonnen, gisteren 25,5 km gemountainbiked (oke, ik geef toe, gewoon over de weg bij gebrek aan onverharde wegen in de omgeving :') ) en vanmorgen dapper meegestapt op Nederland in Beweging. Ik heb mezelf echt keihard uitgelachen... Het was toch ook wel echt veel te licht voor me, maar ach... En in plaats van waterflesjes om je armspieren te doen, heb ik volle wijnflessen gepakt :')

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 07:36

Haha geweldig nederland in beweging!

Zo heb ik eergisteren slamtv aangezet en in de huiskamer 3 nummers gejogt hihi...mn hond snapte er niks van.

Ben al de helft van de kilos afgevallen die ik wilde dus al helemaal blij..
Collega van me gaf me gister zelfs compliment dat mn broek zo goed stond terwijl ik die drie kwart jaar niet had gepast!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:53

altijd leuk om te horen toch? :D Hoeveel kilo's moest je in totaal kwijt?
Mijn weegschaal geeft ook al minder aan, maar ik verwacht dat er nog een schommeling in zit, dus eerst weekje wachten. Moet ook ongesteld worden, dan hou ik ook meer vocht vast. Daarna maar weer eens wegen :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:48

Hmm... Tijd voor een nieuwe weegschaal... Moest er al een aantal keer op gaan staan tot hij een constant gewicht aan gaf (begint altijd veel hoger), maar ik schijn nu ook in 1 dag wel 2 kilo aan te kunnen komen/ af te kunnen vallen. Helaas, dat geloof ik niet...

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:03

Ik meld me hier ook maar aangezien ik depressief word van mijn gewicht.

Ik ben de afgelopen 1,5 jaar flink aangekomen door een flinke blessure dus helemaal niet bewegen en elke dag snoepen.
Ik eet nu super gezond, zou wel wat meer frisdrank kunnen laten staan (ik drink graag cristal clear en cola light), snoep al maanden niet meer maar ik val niet af.
Qua beweging zou ik wat meer mogen doen, omdat ik nog steeds met mijn blessure zit kan ik niets anders dan fietsen, lopen en krachttraining doen.
Ik ben sinds een maand begonnen met elke dag 2 uur fietsen en een uur wandelen en om de dag een half uur kracht training.

Echter de centimeters en kilo's blijven hetzelfde. :(

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:04

Dan moet je denk ik toch naar je voeding gaan kijken... Wat heb je bijvoorbeeld vandaag allemaal gegeten?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:03

cristal clear zit toch niet zoveel in?

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:11

djuulsie schreef:
Dan moet je denk ik toch naar je voeding gaan kijken... Wat heb je bijvoorbeeld vandaag allemaal gegeten?

Ik ben veganist en ik staar echt dagelijks in mijn koelkast maar kan echt niks vinden wat beter kan.
Ik heb vandaag 2 schaaltjes soja vla op (dit is vetvrij en lichtverteerbaar), een appel, een schaaltje kersen en vanavond eet ik groente die ik in een wok deponeer met een paar blokjes tofu en bak het in een klein scheutje olijfolie.
Vanavond nog een appel en een bakje komkommer ofzo.

Cristal clear is wel light frisdrank zonder calorieeen maar levert geloof ik wel energie net als cola light.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:25

Als ik 't zo hoor, eet je te weinig voor wat je beweegt. Meer eten dus :j

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:30

Ik beweeg bijna niet.
Wandelen en fietsen is niet echt sporten en ik werk freelance vanuit huis dus zittend beroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:06

Wandelen en fietsen, wat is dat dan? Daar verbrand je ook echt wel mee. Overig bestaat het eigenlijk niet dat je met zo weinig eten en die beweging niet afvalt..

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:07

Rebeccaa schreef:
Wandelen en fietsen, wat is dat dan? Daar verbrand je ook echt wel mee. Overig bestaat het eigenlijk niet dat je met zo weinig eten en die beweging niet afvalt..

Jawel hoor.
Met zo weinig eten gaat je lichaam gewoon in de spaarstand.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:08

juist die laag-intensieve sporten zoals wandelen en fietsen zijn goed voor de vetverbranding :) Dat zal dus wel meevallen. Ik snap het gevoel wel, waarschijnlijk gewend je soms enorm flink in het zweet te werken, en dat lukt niet met wandelen/ fietsen.
Wat voor blessure heb je, als ik vragen mag?
Ik zou waarschijnlijk omvallen van de honger als ik jouw hoeveelheid eten zou nemen... Staat je lichaam hierdoor misschien in de spaarstand? (wat ook wel gebeurt door crashdieeten en jojo-en)

edit: zie net dat Mooney1 ook de spaarstand al noemt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:10

Maar mensen met anorexia vallen toch ook af? Je lichaam zal vast in spaarstrand komen, maar je valt uiteindelijk echt wel iets af.. Zeker als je vet reserves hebt..

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:13

maar lijkt me niet iets wat je na moet streven... ;) Iets met 'gezond' afvallen... Je lichaam gaat dan werkelijk over energie op bezuinigen om de meest vitale organen in stand te houden. = niet zo gezond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:17

Goh.. Ik zeg toch ook niet dat het moet? Ik zeg enkel dat het niet bestaat dat zij met deze hoeveelheid eten en beweging echt niet niks kan zijn afgevallen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:22

Rebeccaa schreef:
Maar mensen met anorexia vallen toch ook af? Je lichaam zal vast in spaarstrand komen, maar je valt uiteindelijk echt wel iets af.. Zeker als je vet reserves hebt..

Dat klopt, mensen met anorexia vallen indd ook af. Eerst gaat al het vet weg, en daarna worden de spieren afgebroken en al die dingen. :(:) Die teren zich helemaal uit!

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:41

Ik heb meerdere breuken in mijn pols en krijg binnenkort mijn tweede bot corrigerende operatie, het is dus belangrijk dat ik niet ga hardlopen of bij wijze van al met de fiets stoeprandje op - stoeprandje af ga omdat de boel allemaal netjes moet blijven zitten waar het nu na 1,5 jaar eindelijk zit.
Ik ben voorheen gewend om elke dag paard te rijden, 30km per dag te fietsen, s'avonds weet ik veel wat met vriendinnen te doen en ben toen naar helemaal niets gegaan (ook geen uur lopen per dag oid) aangezien ik 90% afgekeurd ben op het moment en heel lang morfine preparaten geslikt heb.

Ik moet zeggen dat ik nooit een grote eter ben geweest en zo eigenlijk altijd gegeten heb, het enige verschil is dat ik nu dus niet meer snoep.
Voorheen at ik s'ochtends en s'middags 2 boterhammen met beleg maar omdat ik daar uitgekeken op raakte omdat ik niet veel op brood kan dan ben ik overgestapt op vla.
Maar ook met boterhammen maakte het geen verschil.

Maar juist nu zou ik zeggen, hey ik beweeg weer regelmatig, eet netjes nu zou er wel wat af mogen als het geen gewicht is dan wat centimeters, maar nee. :n

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:08

Vreend inderdaad ik eet nagenoeg hetzelfde en van 1 tot 1,5 kg af per week.Ik rijd wel 5x per week intensief maar heb wel een zittend beroep!