ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:09

Joolien schreef:
Ik zit dit met aandacht te lezen, ik loop nu bij de psych en ik wil graag getest worden op ADD omdat het echt zo herkenbaar is voor mij, ik 'hoop' gekgenoeg dat ik positief getest wordt zodat ik er medicatie tegen kan nemen, ik word helemaal gek en ik sta op het punt om het te verliezen...

Geloof me, het is een verademing. Eindelijk een rede waarom het bij jezelf anders gaat dan bij een ander. Ik ben (in tegenstelling tot veel anderen) daarom ook heel nuchter onder de diagnose. Ik heb direct na de diagnose een coaching gehad, samen met nog 13 andere "clienten". Ik merkte daar dat de meeste zichzelf schaamde omdat ze dit hebben, of de diagnose als een last zagen. Ik daarintegen ben blij dat ik nu weet wat het is, en ik ben ook blij dat er een pilletje bestaat die de symptomen onderdrukken. Jammer dat mijn er nu even slecht op reageert. Ik ben er trouwens wel achter dat ik hier waarschijnlijk ook gewoon even moet doorbijten. Die LTO3 heb ik dus ook maar niet besteld.

Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:12

njiloj schreef:
Joolien schreef:
Ik zit dit met aandacht te lezen, ik loop nu bij de psych en ik wil graag getest worden op ADD omdat het echt zo herkenbaar is voor mij, ik 'hoop' gekgenoeg dat ik positief getest wordt zodat ik er medicatie tegen kan nemen, ik word helemaal gek en ik sta op het punt om het te verliezen...

Geloof me, het is een verademing. Eindelijk een rede waarom het bij jezelf anders gaat dan bij een ander. Ik ben (in tegenstelling tot veel anderen) daarom ook heel nuchter onder de diagnose. Ik heb direct na de diagnose een coaching gehad, samen met nog 13 andere "clienten". Ik merkte daar dat de meeste zichzelf schaamde omdat ze dit hebben, of de diagnose als een last zagen. Ik daarintegen ben blij dat ik nu weet wat het is, en ik ben ook blij dat er een pilletje bestaat die de symptomen onderdrukken. Jammer dat mijn er nu even slecht op reageert. Ik ben er trouwens wel achter dat ik hier waarschijnlijk ook gewoon even moet doorbijten. Die LTO3 heb ik dus ook maar niet besteld.

Succes!!

Dank je wel, ik hou jullie op de hoogte ;)

Murthul

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:53

Succes jolieen.. zou inderdaad een verademing zijn voor je denk ik.. maar ritalin is (vind ik) écht troep..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:04

Voor mij was de diagnose vooral fijn omdat ik nu weet welke dingen door de ADHD komen, waardoor ik ook beter weet hoe ik er aan kan werken en omheen kan werken. Ik weet nu dat sommige dingen door de ADHD komen en dat dat waarschijnlijk nooit helemaal weg zal gaan. Maar tegelijkertijd kan ik er juist meer aan doen. Het is een soort handvat voor mezelf verbeteren zegmaar.

Zelfde met de ritalin. Voor mij is de ritalin momenteel echt nodig om mn leven op orde te houden. Zonder kan ik nog zo mn best doen, maar dan raak ik de controle kwijt, en lukt het studeren écht niet. Heel frustrerend en deprimerend. De ritalin geeft me de kans om mezelf te zijn en te doen wat ik wil en kan doen. De ADHD is deel van me en hoeft echt niet helemaal weg te gaan, ook de negatieve kanten niet. Maar de ADHD moet deel van mn leven zijn ipv mn leven te beheersen, en daar helpt de ritalin bij.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:21

Airborn schreef:
De ritalin geeft me de kans om mezelf te zijn en te doen wat ik wil en kan doen. De ADHD is deel van me en hoeft echt niet helemaal weg te gaan, ook de negatieve kanten niet. Maar de ADHD moet deel van mn leven zijn ipv mn leven te beheersen, en daar helpt de ritalin bij.

Amen. _/-\o_

Je hebt helemaal gelijk. je bent wie je bent, maar om in deze maatschappij mee te komen, kán je gewoon niet de superchaoot zijn, of degene zijn die niet stil kan zitten, of degene zijn die overal aan begint en niets afmaakt...
Met de medicatie ben je jezelf, maar dan geupgrade. ;) Eindelijk maak je dingen af, kan je een gesprek fatsoenlijk volgen, ben je niet meer altijd te laat en vergeet je je kerstkaarten niet op de bus te doen. (Zodat je ze dus niet 2 maanden later terug vind in je dashboard kastje van de auto, geschreven en wel met de postzegels erop..)

Heel fijn dat het zo kan!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:31

Met ritalin ben ik juist niet mezelf.. Ik voel me een soort leeg omhulsel, saai, en niet meer zo open en spontaan als mezelf..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:38

Myrthe_Yolto schreef:
Met ritalin ben ik juist niet mezelf.. Ik voel me een soort leeg omhulsel, saai, en niet meer zo open en spontaan als mezelf..

Dat kan, helaas komt dat ook voor, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo werkt. Ik heb daar geen last van, terwijl het me wel helpt om aan dingen te beginnen en die eeuwige drukte in mijn hoofd wat minder heftig maakt :j
Voor mensen die niet goed op Ritalin reageren zijn er andere alternatieven om te proberen op medicatie gebied, zoals bijvoorbeeld dexamfetamine :) Dex voelde bij mij natuurlijker aan dan Ritalin, maar ik verkies toch Ritalin uiteindelijk :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:54

Joolien schreef:

Wees niet te optimistisch over medicatie, het helpt iets maar je zal altijd klachten blijven houden :)
En bij sommigen (*meldt zich*) doet medicatie ook gewoon helemaal niets... het werkt niet bij iedereen helaas
Niet om je hoop weg te nemen, maar wees er wel van bewust dat medicatie geen wondermiddel is, zeker niet bij mensen met ADD.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:33

@Airborn: mag ik vragen wat voor een studie je doet? En heb je rekening gehouden met je 'hyperfocus' (de dingen die je echt interesseren en waar je dus 'goed' in bent)? Mag ook per PB hoor... Ik vraag dit puur uit belangstelling omdat ik denk dat ik het voor mijn dochter qua studie meer in die hoek moet gaan zoeken dan dat ik haar willens en wetens door VWO/Havo 'jaag' (even sterk overdreven dan ;)). Kortom: kan je ADD als leidraad nemen, met alle plussen en minnen, voor het kiezen van een studie?

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:44

Puchje schreef:
hafjesliefde schreef:
oke bedankt voor je mening :)
oja: is er iemand die buiten visolie nog iets in de buurt van homeopatisch neemt?

Jup, Aloë Vera :)

is dat met een voorschrift of zonder?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:55

Ik doe diergeneeskunde, wat ik echt al sinds mn 6e wil doen, en nee, helaas, de hyperfocus helpt qua studie echt geen zak :P Studeren is studeren, of je het onderwerp nou leuk vind of niet. Pas sinds mn ritalin kan ik me echt goed concentreren en me dr ook makkelijker toe zetten om te beginnen met studeren. Natuurlijk is mn motivatie om de studie te halen wel groter, dus is het makkelijker mezelf een schop onder mn hol te geven, en ik leer 1000000000000 keer liever anatomie dingen dan gramatica :P

Maar, ik heb, met dyslectie, gymnasium gedaan, als ik heel eerlijk ben met 2 vingers in mn neus want ik heb echt geen drol uitgevreten. Mn ouders hielpen me met de talen, die gingen daar echt samen met me voor zitten en dan studeren. Het is dan ook zonder jagen maar wel dankzij de structuur die mn ouders me boden geweest dat ik het gehaald heb. Als ik op een havo terrecht was gekomen was ik me dusdanig gaan vervelen dat er echt helemaal niets van me terrecht was gekomen denk ik. Ik heb de uitdaging gewoon nodig.

Ik denk dan ook dat je qua studie, met of zonder ADD, het beste moet doen wat je kan. Het is gewoon eeuwig zonde als je een te lage middelbare school opleiding doet, waardoor je een studie moet doen waar je eigenlijk niets aan vind. Niet vanwege de ADD, maar omdat het gewoon k u t is om een studie, en dus ook werk, te doen wat niet jou ding is.

En voor jou als moeder: Geef je dochter structuur. Hoe meer structuur en duidelijkheid hoe makkelijker het voor haar is. Maar vergeet daarbij niet dat het voor haar simpelweg niet mogelijk is om te lang achter elkaar door te leren. Dus probeer haar daar ook niet toe te dwingen. Liever 6 blokken van een half uur, dan 2 van 1,5 uur om te leren. En laat je niet voor de gek houden, een ADHDer word er, en nou spreek ik uit ervaring, vrij goed in om te verbergen dat er niets productiefs gedaan word :P Mijn ouders hebben altijd gedacht dat ik braaf zat te leren savonds, en erhm, nou, niet echt zegmaar.
Verder, zoek ff rond naar studeer methode die je dochter ligt. Voor ADHDers is het extra belangerijk dat je op een gerichte manier leert. Zo werk ik nu heel veel met kleurtjes pennen, dat maakt wat ik aan het leren ben visueler. Ook post-its worden veel gebruikt door adhders, markeren, samenvatten etc. Gewoon iets overlezen is in veel gevallen voor een ADHDer niet voldoende om dingen echt op te nemen, je kan dan te makkelijk de text skimmen en met je gedachten heel ergens anders zitten. Voor talen had ik bv woord kaartjes. Die maakten mn ouders zelf, gewoon met papier in de printer (was ff uitvogelen hoe je ze dr weer in terug moet stoppen :P ) En dan de woordjes in bv engels aan de ene kant, de vertaling aan de andere kant, en dan er kaartjes van knippen (waarbij dus wel de vertaling precies op de achterkant van het woord moet zitten). Dat was voor mij een manier om de woordjes relatief makkelijk te leren.

Voor taal kun je trouwens makkelijker gebruik maken van een passie: laat het kind dingen over de passie lezen in de taal die geleerd moet worden. Dan is er een redelijke motivatie om het te willen lezen vaak, en hoe meer je leest hoe makkelijker je een taal oppikt.

Nog iets waar ik zelf veel aan heb gehad, zowel voor mn adhd als dyslectie: remedial teaching. Ik had echt een geweldige vrouw als remedial teacher, maar ze heeft me zo onwijs geholpen! Echt een aanrader imo.

Ok, en nu is het verhaal lang genoeg, lol

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:58

Airborn schreef:
Ik zit nu 2 jaar aan de ritalin en vind het een uitkomst. Amper rebounds, en eigenlijk geen bijwerkingen. Ik eet ook gewoon, nouja, heel onregelmatig, maar dat heb ik altijd al gedaan eigenlijk. En, concentratie is tijdens de sex ook BEST wel handig, want voorheen had ik nog wel eens dat ik halverwege opeens aan bv mn boodschappen lijstje moest denken, of aan een discussie over muziek met mn moeder. En das NIET bevorderlijk voor je sex kan ik je vertellen :P

Ben niet gediagnosteerd ofzo, nou scoor ik hoog op online adhdtesten, maar ik denk tijdens de sex ook altijd aan zulke dingen hoor :Y)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:09

Ik heb ook zeer waarschijnlijk ADD/ADHD. Psych heeft me er op getest en kwam er glansrijk door :P

Ik ben persoonlijk (ook door studieervaring, student orthopedagogiek) erg op ritalin tegen om de redenen dat je er op een gegeven moment steeds meer van nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen (wetenschappelijk bewezen) en op de mogelijke bijwerkingen die het kan hebben. Er is medicatie die ook werkt en minder bijwerkingen heeft.
Bovendien vind ik dat er te weinig gekeken wordt naar iemand zijn omgeving en hoe die geoptimaliseerd kan worden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:24

Hedwig, vind je dat niet wat kort door de bocht? mogelijke bijwerkingen: niet altijd aanwezig dus. En, meeste andere medicatie word niet vergoed wat het heel duur maakt.
De voordelen van ritalin kunnen voor sommige mensen groter zijn dan de nadelen :)
En als ik voor mezelf spreek: het optimaliseren van mn omgeving moet ook met ritalin, zonder de ritalin krijg ik dat nieteens voor elkaar :P

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:08

Wat fijn dat er een recent topic is over ADD! *\o/* Alles wat ik via de zoekmachine tegenkwam was echt van 2007 enzo...

Ik word op dit moment ook getest op ADD... Ben, na al 2 jaar gestudeerd te hebben, ALWEER gezakt voor m'n eerste jaar... Gewoon omdat ik niet de concentratie op kan brengen om te leren voor de tentamens, want ik kan het echt wel en ik wil het ZO ontzettend graag... Al aantal keer bij studieadviseurs etc. geweest, die alleen met opmerkingen aan kwamen zetten als 'ja, dan moet je een schema gebruiken', 'ja, nee, als je niet wilt leren, dan hoor je hier niet thuis en moet je naar het hbo...'.
Alsof ik niet al ontzettend mijn best deed, maar ja, het kost me gewoon allemaal zoveel moeite... Ben ook gigantisch chaotisch, vergeetachtig, kan m'n aandacht niet bij gesprekken houden (wat ik voor vriendlief zwaar poedersuiker vind, want zijn leven interesseert me echt wel, en niet luisteren lijkt gigantisch egocentrisch...), en op sommige dagen vereisen zelfs simpele dingen als me aankleden een inspanning alsof je de Mount Everest beklimt...
Word er zo moe van... En nu ik bijna een diagnose heb, lijkt het allemaal NOG zwaarder te vallen, omdat ik weet dat er iets is, maar ik heb niet echt iets wat ik er tegen kan doen...

Maar goed, volgende week dinsdag met mijn ouders naar de psycholoog om te kijken hoe ik als kind was... En als dat positief uitpakt (en ik hoop/denk van wel) dan nog een gesprek met de psychiater en eventueel medicijnen... Ik hoop het zo, op dit moment kan ik gewoon niet meekomen met het dagelijks leven van studeren, sociaal doen etc. etc. En het voelt zo stom dat ik dat niet kan...
Ben ook best wel vaak kwaad op mezelf omdat ik WEER iets niet heb gedaan, of te lang uitgesteld, of blijven liggen terwijl ik college had, dus dan voel ik me nog slechter en BAH!

Gelukkig zijn mijn ouders en vriendlief en vrienden wel heel positief, ze wisten natuurlijk al hoe ik was, maar nu vallen dingen wat meer op z'n plek zeg maar, en is er wat meer begrip voor hoe ik soms kan zijn :+
Alhoewel... Vriendlief snapt nog steeds niet echt hoe zwaar sommige dingen voor me zijn... Logisch ook, hij is superverantwoordelijk en gemotiveerd en alles... Dus hij kan zich dat wat moeilijker voorstellen... :(:)

...Ik heb eigenlijk totaal geen idee waar ik heen wilde met deze post :Y) :z ...

Voor de mensen met ADD die ook studeren, hoe pakken jullie dat aan? Ik vind het namelijk veel fijner om zelf te studeren dan de lessen te volgen, ik kan me daar ook heel moeilijk (lees: niet) naartoe slepen, terwijl ik heus wel weet dat het nuttig is...
Ik krijg zoals het er nu naar uitziet ook een negatief BSA, geen enkel vak van het eerste semester gehaald, maar ik hoop dat ik door die diagnose, met medicijnen en eventueel ondersteuning vanuit de universiteit, toch mag blijven...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:30

Lady_M, dat had mijn verhaal kunnen zijn, echt heel heel herkenbaar. Ik studeer ook het meeste thuis, deels ook omdat in de lessen teveel afleiding is, mezelf optijd de deur uit krijgen veel moeite kost, en als ik hele dag op uni heb gezeten het omschakelen naar thuis studeren dusdanig lang duurt dat dr helemaal niets meer gebeurt :P
Nu je weet dat je waarschijnlijk, of mogelijk ADD hebt, kun je zelf gelukkig ook al veel rekening dr mee houden: Vraag vriendlief een keer vaker te vragen of je dingen wil doen (en dan natuurlijk niet boosworden dat hij zeurt :P ), ga in gesprekken afentoe paraphraseren (soort korte samenvatting van wat er gezegt is). Ook dat laatste kun je je ouders en vriend om vragen of ze je dr mee willen helpen.
Verder, zoek een methode die voor jóú werkt om te studeren. Zoals ik al zei: ik werk zelf veel met kleurtjes, wat ik dan ook aan het leren ben. Ik schrijf dingen over in verschillende kleuren, verschillende kleuren markers, zelfs mn anatomie plaatjes kleur ik in met potloden.
Om jezelf ergens toe te zetten gebruik ik zelf de tool die alle ouders kennen: omkopen :+ Jep, je leest het goed, ik koop mezelf letterlijk om, of gebruik chantage :P Dus: als je een uur geleerd hebt mag je naar de winkel wat lekkers halen. Of, als je niet geleerd hebt, moet dat nog en mag je dus niet paardrijden, want in die tijd moet je dan wel leren. Ik heb zelf namelijk altijd dat alle andere dingen 10000 keer leuker en belangerijker zijn om te doen dan studeren en opruimen. En zeggen "ja maar dan moet je gewoon beginnen", tja, dat werkt dus niet :+ Dus dan maar anders en mezelf omkopen :P
Hou er ook erg rekening mee dat met ADD een paar uur achter elkaar studeren bijna onmogelijk is. Dus studeer in blokjes van 30 min. Zet een wekker die iedere 30 min gaat, en doe dan steeds half uurtje leren half uurtje iets anders. (bijvoorbeeld)
En leg dingen als rekeningen OP je toetsenbord zodat je dr écht niet omheen kan, of ga automatisch betalen, want ik weet uit ervaring dat het een bende word en heeeeeeel veel stress op levert als dat fout gaat.

Maar vooral: zie ADD niet als een excuus waarom je dingen niet kan. Zie het als eindelijk duidelijkheid hebben hoe je gericht aan je mindere punten kan werken, en probeer de ADD te beheersen ipv het jou te laten beheersen.

Also, voel je niet schuldig, of minder ofzo, dat je dingen uitstelt. Daarvan ga je je alleen maar klote voelen, en dat is niet de bedoeling. Het is een gedrag dat door de ADD onwijs word versterkt, maar iets waar je wél aan kan werken. En hou heel goed voor ogen dat hoe langer je iets uit stelt, hoe meer je er tegenop gaat zien om het alsnog te doen. Terwijl de taak eígenlijk helemaal niet groter of zwaarder word.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:54

Ik heb mijn eerste studiejaren vrijwel geen collegezaal van binnen gezien, tenzij het verplichte (werk)colleges waren := Op school was er veel te veel afleiding, saaie docenten, slechte sprekers, laatkomers (zegt de verstokte laatkomer :') ) en geklets achter me. En ach, als het voor mij beter werkt om boeken zélf samen te vatten en te bestuderen, wie houdt me dan tegen? Uiteindelijk komt er nog steeds het meeste in de laatste dagen voor een groot tentamen met behulp van de hyperfocus. Voor mijn vriend dan even niet tof, zo'n stresskip in huis, maar uiteindelijk komt alles wel op z'n pootjes terecht. Nu moet ik wel zeggen dat het op de universiteit zo kan zoals ik wil, op MBO/HBO kan dat over het algemeen niet en heb je allerlei verplichte (werk)colleges..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:15

Airborn, maar zijn die dingen nu zo anders dan? Want ik ervaar exact wat jij typt, leren in blokjes, omschakelen als je thuis komt, dat je het beste werkt thuis, rekeningen moeten op toetsenbord liggen (en dan vergeet je ze nóg).

Ik heb bijna niks aan colleges, leer beter uit het boek.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:23

Hoe bedoel je nu anders? Nu ik ritalin slik bedoel je? Nouja, ik heb al anderhalf jaar geen "dit was de laatste aanmaning" brieven meer gehad, mn blokjes leren zijn met ritalin blokken van 45 min ipv 5-10 min (heb zelfs een keer 6-7 uur op 1 dag zitten leren, en 4 uur op een dag red ik nu regelmatig voor tentamens waar ik vroeger niet verder kwam dan een uur, als ik geluk had |o ) Ik begin eerder met leren, doe mn afwas doorgaans voor er schimmel op zit ipv pas als het bijna zelf weg kan lopen :x
Het omschakelen kost nogsteeds tijd maar nu kan ik er rekening mee houden en krijg dus toch meer gedaan. En hoe meer ik een vast schema heb hoe minder tijd mn omschakelen duurt, helaas heb ik geen vast schema, wat echt funest is voor mij, maar goed, valt ook omheen te werken.
Ik moet zeggen dat met ritalin ik in de lessen ook veel meer op neem. Vind thuis nogsteeds fijner, maar das ook beetje omdat ik zo weinig naar lessen ben geweest afgelopen jaren dat studie genootjes heel raar kijken als ik dr wel ben en dan ga je je zo ongemakkelijk voelen dat je toch maar weer weg blijft |o

edit: ik stond ook al jaren continue rood, en ik spaar nu sinds een paar maand iedere maand toch wel rond de 100 euro, dus zelfs mn uitgave patroon gaat beter! Ook sport ik nu meer. En qua studie, voor mn diagnose was ik al 3 jaar bezig met mn studie, en nogsteeds met eerste en 2ejaars vakken aan het kloten. Sinds de diagnose, en na ff wennen aan de ritalin en opnieuw leren hoe je moet studeren, heb ik in november eindelijk mn bachelor afgesloten, waarbij ik voor de zomer vakantie een half jaar lang 2-3 en op 1 moment zelfs 4 vakken tegelijk deed.
En daarbij dus wel meer gaan sporten én een (soort van semi) sociaal leven dr bij gekregen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:33

Super om te lezen dat je zo gebaat bent bij Ritalin, Airborn :)
Ik ben jaloers ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:48

Hehe, ben dr zelf ook wel heel blij mee :P
Tis soms alleen wel lastig dat ritalin zo slecht bekent staat. Ik moet me vaak echt verdedigen voor het feit dat ik ritalin slik, en dr nog, voor mezelf dan, enthousiast over ben ook. En dat vind ik best vervelend. Mensen die diabetes hebben, of schildklier problemen slikken ook dagelijks medicijnen, en dat is vaak ook troep, maar dat vinden mensen heel normaal. Ik heb soms het idee dat mensen niet door hebben hoeveel last je in het dagelijks leven kan hebben van ADHD en ADD..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:56

Nee dat denk ik ook niet nee, helaas. Plus, veel "probleemkinderen" die maar íets drukker zijn dan een gemiddeld kind krijgen van de omgeving al de stempel, terwijl ze géén idee hebben wat het daadwerkelijk inhoudt :S

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:03

nee, precies. En dr komt zo veel meer bij kijken dan druk zijn... Iig als ik voor mezelf spreek, ik heb ADhD (klein h tje dus :P ) en ben vooral in mn hoofd druk, maar dat merken mensen niet. De chaos die je krijgt in je hoofd en je leven, die zien mensen niet... Of ze zeggen "ja, ik kan me ook wel eens slecht concentreren, en niemand heeft zin in opruimen, dus gewoon doen!" was het maar zo simpel...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:26

Ik kan 't (helaas) vrij goed verbergen voor mensen die me amper kennen, dus mensen zijn vaak enorm verbaasd te horen dat ík ADHD heb. Tja, sorry dat ik niet voldoe aan prototype springkikker :P Maar de impulsiviteit heb ik weer wel enorm.

Ik ben nu bijna afgestudeerd en hard aan het nadenken over mijn "ADHD-toekomst" op de werkplek. Flexibel werken ligt me enorm goed en ik heb nogal eens moeite om onder een baas te werken, maarja, freelancen is ook erg risicovol met een chaoot :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:29

hehe, mja, ik denk dat ik wat dat betreft wel een fijn beroep ga doen, als DA heb je toch echt wel dingen dieje op een vast moment moet doen, maar je bent ook steeds bezig enzo...