Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:54

Valeria schreef:
Hallo Lieve mensen hoe gaat het met jullie aan die kant? met mij wat minder, helaas ben ik opgenomen in het ziekenhuis.
omdat de bloedsuikers heel erg aan het schommelen waren en ze denken dat ik in het buitenland een bacterie heb opgelopen toen ik daar in het ziekenhuis heb gelegen.

Hey, ik hier ook weer eens, en dan lees ik dit ;(
Meen je niet!!En nu? Hoe maakt je kleintje het verder onder deze omstandigheden? Lig je ook in een isolatiekamertje?
Hoe voel je je verder zelf?
Wat schrikken moet dat zijn zeg, hoeveel weken ben je nu zwanger?

Ik ben nu inmiddels bijna 33 weken zwanger..Toch helaas de laatste ander half week niet uit kunnen werken ivm heel veel harde buiken toch weer..

Heeeeel veeel sterkte Valeria, kdenk aan je!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:38

lovebonney schreef:
Valeria schreef:
Hallo Lieve mensen hoe gaat het met jullie aan die kant? met mij wat minder, helaas ben ik opgenomen in het ziekenhuis.
omdat de bloedsuikers heel erg aan het schommelen waren en ze denken dat ik in het buitenland een bacterie heb opgelopen toen ik daar in het ziekenhuis heb gelegen.

Hey, ik hier ook weer eens, en dan lees ik dit ;(
Meen je niet!!En nu? Hoe maakt je kleintje het verder onder deze omstandigheden? Lig je ook in een isolatiekamertje?
Hoe voel je je verder zelf?
Wat schrikken moet dat zijn zeg, hoeveel weken ben je nu zwanger?

Ik ben nu inmiddels bijna 33 weken zwanger..Toch helaas de laatste ander half week niet uit kunnen werken ivm heel veel harde buiken toch weer..

Heeeeel veeel sterkte Valeria, kdenk aan je!

Hey,
Ons friemeltje maakt het goed onder de omstandigheden. en ik lig inderdaad in een isolatiekamer heb echt het gevoel dat ik gek word!
de bloedsuikers zijn gelukkig weer stabiel en ik ben nu 19 weken zwanger ook heb ik friemel voor het eerst voelen bewegen.
hopelijk krijg ik vandaag weer te horen wanneer ik naar huis mag...

lovebonney

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:59

Gelukkig dat die het goed maakt..

Binnenkort 20 wk echo?
Spannend, laat je het even weten?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:10

Valeria wat balen zeg, maar gelukkig maakt je baby het goed in je buik dan :P

Lovebonney balen van die harde buiken, gaat het verder wel goed met je?

met mij ging het goed, tot ik vandaag controle had, kon wel janken...

Ik kom altijd gewoon erg op tijd, was er om 14:30 had om 14:40 afspraak.. Eerst kwartier wachten voordat ze bij de balie klaar waren en ik me kon melden. Dus ik heb me gemeld en in de wachtkamer gaan zitten. Ik zou eerst naar arts moeten, dan DVK en dan door naar dietiste. Toen om 15:00 werd ik geroepen door de DVK, zolaat had ik ook een afspraak met haar... dus toen vroeg ze hoe het bij de arts was, dus ik vertelde dat ik er nog niet geweest was. liep ze weg en ging kijken of die dan klaar was dat ik alsnog eerst daarheen kon, dus kwam ze terug en zei dat ze klaar was. Zegt ze de deur staat open, dus ik loop daarheen, nou nergens een deur open horen. Komt ze naar me toe, ja je moet gewoon in de wachtkamer gaan zitten (stom mens, zeg dan niet dat de deur open staat...?) dus ik weer gaan zitten, komt die DVK weer, ja kom maar mee want er is al een ander bij de arts. Nou toen kon ik daarna (ook al veelste laat) door naar die arts... Ik vroeg naar de bloeduitslagen van de vorige keer... Cholesterol te hoog, als ik niet naar de uitslagen had gevraagd dan had ik het nooit geweten, dankjullie stelletje sukkels. Toen door naar dietiste, die was dan wel weer aardig. Heb er allemaal geen motivatie voor, stop wel met chocopasta op brood eten, meer fruit en meer zuivel (werd aangeraden) en dan zullen we wel zien.
Heb het uitgemaakt met mijn vriend, en daar bleef ik vaak eten, denk toch dat een deel ook daar ligt aan het cholesterol, zijn hebben daar thuis ook allemaal te hoog cholesterol... maar daar komen we vanzelf wel achter. Ga ook proberen goede motivatie te vinden om beter mijn waardes bij te houden (meten + opschrijven etc) en wat nauwkeuriger te zijn, maar meestal ontbreekt gewoon de motivatie bij me =(

edit: en toen kwam ik thuis... dus vertelde het tegen mijn moeder, zegt ze doodleuk, ja beter je best doen (of iets in die trant) kwam in ieder geval heel erg rot over, dankje mam... het is allemaal al zo makkelijk he...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:28

thamar echt balen zeg! kan me voorstellen dat je wel kon janken! :(:) ook niet leuk van je moeder... zij is wel de laatste van wie je dat wil horen... kom op hé :(:)

ik ben vandaag ook geweest. Moet meer prikken (wist ik zelf ook) en ik had jaarlijkse controle. Dus ook bloeddruk gemeten en daar had ik 165/100 dus echt veel te hoog. ze heeft het een paar keer gemeten. Moet het nu zelf een paar keer doen en als die hoog blijft moet ik aan de medicijnen...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:39

volgens mij hebben we allemaal een dip.... ik ging net lopen met een vriendin , ik ging al weg met een veelste hoog suiker (19.1) afijn na ong. twee km kramp in beide kuiten ..AUW.... toch verder gestrompeld en nu zit ik met twee keiharde kuiten achter de pc.grrrrrrrrrrr

@Kentaro kan nu mijn eigen advies wel gebruiken ..haha

Heb weer veel last van de slijmbeurs dus daar zal de hoge suiker wel vandaan komen, maar die kramp ...auw auw...

Balen suikermeisjezo motiveer je je ook niet meer om voor controle te komen dat is ook de reden dat ik ooit van ziekenhuis ben veranderd en nu heb ik tenminste leuke artsen...

allemaal sterkte !!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:11

Ik zit ook de denken om over te stappen, want ik heb geen zin om voor hun mijn waardes op te schrijven hoor, dikke vinger. Stomme mensen...
@tootje, balen van die kramp zeg, doet bij mij altijd zo'n zeer!
had je niet beter kleine hoeveelheid insuline van te voren kunnen ? makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk

@mijke
dat is wel erg hoog ja, bij mij willen ze niet meteen medicijnen doen, die arts wil dat ik eerst mijn suikerwaardes goed onder controle heb en dan dat pas, nou ik wil het niet verder uit de hand laten lopen en ga extra goed op vetten letten =) hba1c was trouwens 8,6 dus ook te hoog =( Waarschijnlijk heeft mijn moeder het niet zo bedoeld, maar het kwam heel erg rot over op dat moment.
en ik prik 3x per dag ongeveer, dus opzich genoeg, alleen houdt het nooit goed bij...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:52

Jeetje, wat een narigheid allemaal!!!
Dames met de bloeddruk, visolie capsules slikken!! :D Ik had steeds problemen met m'n bloeddruktabletten (dan weer heel erg hoesten, dan weer hele dikke enkels, dan weer kriebelhoest....) dus ben er mee gestopt :o (sta toch onder controle, dus mocht het echt niet goed gaan, kan ik er alsnog weer aan beginnen) Toen ben ik begonnen met visoliecapsules. Ben daarna 3x op controle geweest en het was alle drie de keren goed (bloeddruk)!!!

Hoop dat alles met de babies helemaal goed gaat/komt!!!!!

Tootje, vind het wel heel erg meelevend dat je ook de kramp even probeerd... :+ :D Moet nog steeds aan de magnesium beginnen :o Sportmassage heeft wel zeker geholpen, maar was niet op alle punten 'lekker'.... :P Ga volgende week weer (ging niet lukken in een keer)

Suikermeisje, kan me heel goed voorstellen dat zo'n opmerking helemaal niet leuk over komt!! Zeker niet als je toch al zo'n lekkere middag erop hebt zitten. (zou zelf niet teveel zuivelproducten nemen :o Geeft meer nadelen dan voordelen!)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:13

suikermeisje jeetje vervelend! allerlei factoren dus waardoor je suiker ook omhoog gaan.
al sje wil switchen moet je dat doen.. ik ben ook van ziekenhuis toen gewisseltmen wou dat ik eerder had gedaan.

mijn suiker wil ook niet zakken. nou zijn ze aan bespreken voor de pomp. (duurt lang omdat int op vakantie is) nou heb ik afspraak dond met diatiste..
maar ik heb echt grafhekel aan dat mens... degene die ik eerst had hebben ze ontslagen echt ik snap niet waarom. was zoin leuke vent oook..

nee krijg ik dit zeikwijf, waardoor ik dus echtgeen zin heb in morgen....
moet maar even doorheen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:17

Weet niet of de dietiste in het ziekenhuis zit?? Maar kun je dan niet gewoon vragen of je bij iemand anders mag??? Het is zo belangrijk dat het klikt, anders gaat het niet werken!
Ik had het met m'n diabetesverpleegkundige. Wat een ... was dat :o Nu heb ik echt een super leuk mens!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:18

Maar je bloedsuikers staan toch opgeslagen in je glucosemeter? Als je die meeneemt kan je arts toch al je bloedsuikers terug kijken op je meter Suikermeisje?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:26

ja dat kan, maar nu zit in nieuwerkerk zelf en niet in gouda.. niet elke arts/verpleegkundige zit in nieuwerkerk.
voor grote dingen moet naar gouda, maar vind net zo makkelijk meeste hier te hebben.. is zowat vallen en opstaan en ik ben er.. maar diabetesverpleegkundige zei al dat ze veel mensen hoorde erover dus zie wel even wat er gebeurd.

kijk nog even aan.... ik ben zoenzo al niet zoin diatiste gebeuren.. ik was eindelijk blij dat die vent er was.. ontslaan ze hem weer wat een sukkels...

voor mij zijn diabetesverpleegkundige en de internist belangrijkste.. die diatiste kan me gestolen worden.. *vaak toch zeikwijfe en ik heb er helemaal niks mee*

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 09:05

@irritantje ik zit in woerden en moet zeggen ..super ! volgens mij is het niet zo heel erg ver bij jouw vandaan ??

@ kentaro ja is wel aardig van mij maar het was niet echt mijn bedoeling hoor...haha nu wel stijfe pootjes maar kramp is verdewenen vandaag mij zelf maar even goed in de gaten houden...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:13

HalloDan schreef:
Maar je bloedsuikers staan toch opgeslagen in je glucosemeter? Als je die meeneemt kan je arts toch al je bloedsuikers terug kijken op je meter Suikermeisje?

Ik heb 2 meters, 1 die altijd in mijn tas zit en ik alleen gebruik als ik weg ben om te prikken. En er staan maar heel weinig waardes in over het algemeen, niet zoveel geheugen.

mijn dietiste die ik nu heb is ook wel aardig, die vorige was beetje een zeikwijf, Maar mijn internist en diabetesverpleegkundige zijn echt dom en krengen vooral... die internist weet nog minder waar ze over praat dan ik, zegt best veel :+

Ik zie wel hoe het loopt, kom er als het goed is 4x per jaar, dus valt mee. maarja toen ik klaar was duurde het gewoon echt een half uur voordat mijn afspraak gemaakt was... hoe erg is dat zeg kom op!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:24

Misschien overstappen op een andere meter met meer geheugen? Dan neem je die beiden mee? Mijn dochter doet het eigenlijk ook altijd op die manier: ook geen zin om alles te noteren haha..

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:44

hoi,

Ik kom mij ook even melden hier........

ben nu 30 jaar en sinds een jaar of 10 weet ik dat ik diabetes heb / ben.......

ben de 1e 3 jaar altijd netjes op controles ed geweest, maar ineens kwam de klat erin en ben ik jaaaaren niet geweest..... (dom dom dom)
naast mn werk is er een nieuw ziekenhuis gebouwd, en had mezelf vorig jaar voorgenomen dat als het nieuwe ziekenhuis af zou zijn, ik daar heen zou gaan voor mn diabetes.....

heb de periode dat ik niet in het ziekenhuis kwam wel zelf mn waardes gemeten, en zat altijd wel vrij goed, goed soms weleens een uitschieter, maar ze vielen heel erg mee

afgelopen januari ben ik geopereerd aan een hernia, en sinds die operatie zaten mn waardes vreselijk hoog (regelmatig tussen de 20 en 30) en kreeg het maar niet omlaag.......
ben op een gegeven moment gaan fitnessen (toen ik hersteld was) en merkte al snel dat mn waardes gingen dalen, en op een gegeven moment kwam de ene hypo na de andere en kwam met moeite boven de 4

in augustus ben ik bij een internist geweest, en sindsdien al meerdere keren bij de DVK
waardes komen al beter, en overdag zit ik (als ik geen gekke dingen eet) eigenlijk heel de dag zo rond de 5
alleen als ik in de ochtend wakker wordt zit ik tussen de 12 en 16 en hoe dat kan zijn we nog niet achter.......

het fitnessen heb ik een tijd geleden voor het laatst gedaan, kon mezelf er even niet toe zetten, maar ben van plan dit binnenkort weer op te gaan pakken, en ben benieuwd wat mn waardes dan weer gaan doen.......

maandag voor het eerst weer bloed geprikt in het ziekenhuis en as maandag weer een afspraak bij de internist. Ben zenuwachtig voor de uitkomst van de waardes........
na de afspraak bij de internist moet ik naar de DVK, en moet ik eigenlijk de keus maken of ik niet over wil stappen op een pomp
Vind die keus vrij moeilijk, het heeft wel zo zn voordelen, maar vind er ook nadelen aanzitten.......
wat heeft jullie over de streep getrokken om aan de pomp te gaan?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:01

welkom KellyG!
Spuit je nu 4 keer per dag?
Ik had ook hoge ochtendwaardes, maar toen spoot ik nog 2 keer op een dag.
Volgens mn dv was de enige oplossing om dan over te stappen naar 4 keer daags spuiten, waar ik eigenlijk als een berg tegenop zag, toch maar gedaan en het heeft niks geholpen :+
Nu eet ik khdarm en dat helpt mij wel heel erg!
Het kan trouwens ook liggen aan je langwerkende insuline, spuit je insulatard? Die heeft namelijk een piek, als je die dan 's avonds spuit, kan het zijn dat je 's nachts te laag zit en je lichaam dat opvangt, waardoor je 's ochtends te hoog zit.

Ik noteer mn suikers ook nooit :P zit ik in de auto op weg naar het ziekenhuis denk ik oh ja dat had ik ook nog moeten doen..... Of wil ik het vlak ervoor doen, kan ik het boekje niet vinden, of kom ik erachter dat die al vol staat :')

Suikermeisje, bij welk ziekenhuis zit jij? Toevallig ook in Doetinchem?
Die opmerking van je moeder, kan ik begrijpen dat dat rot is!
Alsof het zo makkelijk is en als je 'beter je best doet' dat dan alles wel goed gaat...... Zo werkt het helaas niet!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:12

ja overdag novorapid en 's nachts insulatard.....
eigenlijk zou ik voor de nacht op andere insuline moeten overgaan, maar omdat er een eventuele kinderwens is en je dan weer terug gezet wordt op de insulatard willen ze me er niet afhalen (tenzij ik op een pomp overga dan)
dat van die piek had de DVK het idd ook over en spuit nu een paar eenheden minder 's nachts om te kijken wat het dan doet.....
maar dat is pas sinds vrijdag en merk er nog weinig verbetering in........
en eigenlijk moet ik mn wekker ook zetten om een uur of 2 om te kijken hoe mn waarde is, maar ik lig al steeds te laat op mn bedje, waardoor ik eigenlijk geen zin heb 's nachts ook nog eens wakker te worden....

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:30

ja kan ik me ook wel iets bij voorstellen :)
Misschien toch een paar nachtjes opofferen?
Ik heb een tijdje elke 2 uur de wekker gezet om te meten (duurt ook maar 30 sec. en dan slaap je weer)
Dan weet je in elk geval wel wat er gebeurt 's nachts.
Ik heb ook wel eens een sensor gehad, dan zie je helemaal goed wat er gebeurt!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:45

ik moest 2 weken terug ook 's nachts meten (zo rond 1 uur en rond 4 uur) en dan kon ik gewoon niet meer in slaap komen, heel irritant, hahahaaaa

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:49

Is voor mij ook niets!!Als ik naar bed ga, slaap ik bewijzen van spreken al voor ik erin lig... Maar als ik dan 's nachts wakker ben, duurt het uren voor ik weer slaap......
Eet jij in de loop van de avond nog wat?? Ik namelijk wel wat lekkers bij de koffie en in het weekend later nog een chippie :o Dat is dan goed te zien in m'n te hoge suikers 's morgens... :P

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:58

nee eigenlijk niet......
ik eet zo tussen 5 en 6 uur mn avondeten en ga mn paard doen en dan ga ik onder de douche en mn nest in...... drink hooguit nog een glas cola light

en ik heb weleens een avondje dat ik thuis blijf en dan neem ik wel vaak iets (vervelingseten) maar ht maakt geen verschil voor de ochtendwaardes eigenlijk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:04

Wat goed he! :D (mij lukt dat dus niet)
Maar het had wel een makkelijke verklaring geweest... :P

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:57

Hallo Iedereen, Iedereen in een dipje zo te lezen..

Kelly Welkom!

Inmiddels ben ik uit het ziekenhuis ontslagen en ben ik weer lekker thuis! het goede nieuws is dat de uitslagen van de kweken die zijn afgenomen allemaal negatief zijn!! Houdt dus in dat ik geen enkele bacterie heb! en de bloedsuikers zijn ook weer op de regel. nu maar hopen dat het ook zo goed blijft gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:52

+:)+ Super! En nu op naar een verder vlekkeloze zwangerschap :D