Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:16

ja, dat kan ik heel goed voelen, en dan probeer ik preventief wat in te nemen maar meestal zet het toch door. Heb jij daar moeite mee?

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:18

Ja, eigenlijk wel. Ik moet zeggen dat als ik hoofdpijn heb, dat het eigenlijk wel meestal migraine is.
Soms voelt het zo vaag dat ik niet goed weet wat het is, en dan wacht ik nog wel eens te lang met iets innemen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:19

Hier zit een groot verschil in de plek vd hoofdpijn waar die start zeg maar.
Daaraan weet ik welke pil erin moet een enkele keer slaat t door....

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:21

ok, dat is best wel lastig idd, want je wilt natuurlijk niet te zware medicijnen innemen als het niet nodig is. Ja ik voel meestal wel meteen als het gewone hoofdpijn of migraine is. Als ik migraine krijg voel ik me ook meteen misselijk, en nog iets raars en het klinkt misschien een beetje vies, ik moet dan ook altijd heel erg boeren of kokhalsen, gewoon van de misselijkheid.

Ok , Kido, dat is natuurlijk ook een duidelijk signaal,

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:28

Mijn migraine start achter en/of rond mijn oog gewone hoofdpijn voelt ook echt anders!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:31

hoi hoi,
meld me ook maar weer eens...gisteravond kwam er helaas weer een aanval opzetten die de hele nacht doorging, maar vanmorgen gelukkig zo was afgezwakt dat het dragelijk was...

voor iedereen met halve hoofden: :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:33

Hoi Lammie :D Wat rot zeg, gelukkig dat het nu wat beter gaat. Hoe gaat het met je rug??

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:41

rocymax schreef:
Hoi Lammie :D Wat rot zeg, gelukkig dat het nu wat beter gaat. Hoe gaat het met je rug??

mijn rug gaat weer super...heb alleen wel een hele vervelende beperking gekregen ivm dat die tussenwervelschijf geen schokken meer kan opvangen...ik mag namelijk niet meer paardrijden...

kwam vandaag nog een oude bekende tegen...liep hem tegen het lijf bij de pets place in deventer (waar ik dus woon) en hij sprak mij aan met: heey jij bent toch dat meisje van die dode fries waar ik bij ben geweest? ik zo: ja, maar hoe raak jij hier verzeilt?...was namelijk de dierenarts (uit ede) die lammie toen heeft behandeld en doorverwezen naar de lingehoeve...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:46

Oh wat erg Lammie. :(:) Zit er geen kraakbeen meer tussen je wervels?? Ik heb dat met drie ruggewervels enik mag eigenlijk ook niet meer paardrijdenMaar ik rijd nu niet maar als Huugje volgend jaar ingereden wordt dan wel natuurlijk.
wat bizar van die kennis, dat je die nou net toevallig tegenkomt :P

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:52

rocymax schreef:
Oh wat erg Lammie. :(:) Zit er geen kraakbeen meer tussen je wervels?? Ik heb dat met drie ruggewervels enik mag eigenlijk ook niet meer paardrijdenMaar ik rijd nu niet maar als Huugje volgend jaar ingereden wordt dan wel natuurlijk.
wat bizar van die kennis, dat je die nou net toevallig tegenkomt :P

de tussenwervelschijf heeft veel vloeistof gelekt en heeft daardoor geen schokdempende werking meer...en heb het pas nog geprobeerd op jana, en stappen ging nog wel, maar zodra ik aandraafde was het foute boel...deed me toch een partij pijn...dus ik ben er toch maar mee gestopt en stap dan heel af en toe alleen nog maar met jana...

tjah van die dierenarts wist ik wel dat ie bij de praktijk was weg gegaan, maar had nooit verwacht dat ie in deventer zou gaan werken...hij was daar namelijk honden, katten en knaagdieren aan het enten...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:56

He wat rot nu Lammie. Echt jammer hoor, ja ik weet dat dat helse pijn kan doen. Maar gelukkig kan je eventueel nog wel stappen :)
Wat leuk dat je die kennis tegenkwam, wat is de wereld toch klein :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:03

rocymax schreef:
He wat rot nu Lammie. Echt jammer hoor, ja ik weet dat dat helse pijn kan doen. Maar gelukkig kan je eventueel nog wel stappen :)
Wat leuk dat je die kennis tegenkwam, wat is de wereld toch klein :D

ja erg toevallig dat ik uitgerekend hem tegenkwam...
en tjah kan gelukkig nog een beetje rondstappen op jana met barebackpad en kaptoom (academische kaptoom)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:24

Precies en dan niet bij de pakken neerzitten maar lekker genieten daarvan :j

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 07:27

rocymax schreef:
Precies en dan niet bij de pakken neerzitten maar lekker genieten daarvan :j

precies want als ik er om ga stressen krijg ik weer meer migraine aanvallen...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:53

Je snapt het helemaal ;) :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:27

rocymax schreef:
Je snapt het helemaal ;) :D

ja, als je weet wat de oorzaak is van de aanvallen dan weet je op een gegeven moment wel hoe je er mee moet omgaan...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:51

Ja helemaal waar, maar het is soms wel erg moeilijk om niet in de stress te schieten :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:54

rocymax schreef:
Ja helemaal waar, maar het is soms wel erg moeilijk om niet in de stress te schieten :+

dat zeker, dat zal ik ook niet ontkennen...heb zelf dat probleem ook nog wel eens...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:34

Ik zit weer in de gevarenzône zoals ik dat altijd noem. Stond vanmorgen op met hoofdpijn maar dat is goddank weggetrokken.
Heb trouwens ook heel duidelijk verschil tussen 'gewone' hoofdpijn - als wat voor pijn dan ook 'gewoon' kan zijn >;)
Mijn gevaar zit altijd achter m'n linker oog. Daar kan ik niet veel hebben. Daarentegen, als dezelfde intensiteit achter m'n rechter oog zit, is het weliswaar vervelend maar kan ik gewoon doordoen.

@rocymax, klinkt niet lekker op je werk. Sterkte. :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:33

Het is weer een hele tijd goed gegaan, tenminste lichte hoofdpijnen zoals ik ze dan noem, maar er zit hier elke dag onweer in de lucht en man,man mijn hoofd bartst uit elkaar zowat. :o

Even off topic, hebben jullie al op mijn Roc gestemd??

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:09

Heb sinds de Metoprolol geen migraine meer gehad, een wonder voor mij in deze maanden! Bijwerkingen zijn ook veel minder geworden! Maar wil ik m'n hele leven medicijnen blijven slikken? Dilemma..

(Ga even naar Roc kijken). :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:31

Mandy, dat is fijn zeg, dat het zo goed helpt.

Ranna. Als jij in de gevaren zone zit, wat doe je dan eigenlijk? Wachten of het overgaat en zo niet, of neem je dan vast wat in?

Ik vind dat soms zo lastig. Vanmorgen ook, steek achter m'n linkeroog, raar hoofd en bijna zeker weten dat er een aanval aan zat te komen. Maar als ik dan nog geen hoofdpijn heb, neem ik ook niks in, terwijl het eigenlijk bijna altijd wel hoofdpijn wordt. Maar ik heb zoiets van: het is voor de hoofdpijn, en dat heb ik dan nog niet en voor de 'bijverschijnselen' helpt het niet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:46

nou ik kan me weer melden hoor....
vorige week dinsdag begonnen met de pil (implanon laten verwijderen ivm vaak onverwachtse bloedingen de laatste maanden) en sindsdien heb ik dagelijks heftige aanvallen gehad die steeds heftiger worden en langer duren...
sinds gisteren ook overgestapt van de imigran neusspray naar frorimex tabletten, maar kan weinig verschil merken...doen beide weinig...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:52

Oef wat heftig weer Lammie :(:)
Laurabram, als ik in de gevarenzone zit neem ik ook wat in hoor, ik ben als de dood me aldoor zo ellendig te voelen en zo ziek.

Mandy, fijn dat het beter lijkt te gaan, is metropolol een broertje van bisoprolol??

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:54

rocymax schreef:
Mandy, fijn dat het beter lijkt te gaan, is metropolol een broertje van bisoprolol??

Beide bètablokkers. :j