Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Vjestagirl schreef:91laura schreef:Nee, mensen moeten niet lijden, mensen moeten hulp zoeken. Mensen die geestelijk lijden moeten daar medicijnen voor krijgen, opgenomen worden en geholpen worden. Alsof je als je lichamelijk lijdt niet onder de medicatie zit en niet net zo veel lijdt.
En wat nou als ze die al hebben? Als mensen al jaren lang therapie volgen en medicijnen slikken? Wat als dat niet helpt?
MamboBeach schreef:Iemand moet denk ik zo ver zijn dat wij dat als 'gezonde' mensen niet kunnen begrijpen. Dat is misschien maar goed ook.
Dat mensen het egoistisch vinden kan ik me best voorstellen. Als je een gezinnetje hebt en dergelijke is dat natuurlijk vreselijk! Anderzijds, iemand moet zo ver heen zijn en zich zo niet goed voelen dat hij/zij geen andere uitweg meer ziet.
Treurig hoor...
Vjestagirl schreef:Fijn... Bedankt dat je mij kent. Ik zal het meenemen in mijn volgende gesprek. Dat je blijkbaar alleen maar ECHT depressief bent geweest als je ook dood wilt. Fijn. Blijkbaar ben ik dus niet door zo'n diep dal gegaan als dat mij verteld werd...
Rebeccatjuh schreef:MamboBeach schreef:Iemand moet denk ik zo ver zijn dat wij dat als 'gezonde' mensen niet kunnen begrijpen. Dat is misschien maar goed ook.
Dat mensen het egoistisch vinden kan ik me best voorstellen. Als je een gezinnetje hebt en dergelijke is dat natuurlijk vreselijk! Anderzijds, iemand moet zo ver heen zijn en zich zo niet goed voelen dat hij/zij geen andere uitweg meer ziet.
Treurig hoor...
Zo denk ik er ook over.. heel treurig, maar wel egoistisch.
Je zal maar met twee kinderen achterblijven.. Dat vergeef je je partner toch nooit meer?
Rebeccatjuh schreef:Je zal maar met twee kinderen achterblijven.. Dat vergeef je je partner toch nooit meer?
Rebeccatjuh schreef:_Gabrielle_ schreef:En als jij je partner al zoveel hebt zien lijden en door de diepste dalen hebt zien gaan en steeds maar weer geprobeerd hem eruit te halen. ZOu je het hem dan nog niet vergeven?
Nee.
Vjestagirl schreef:Fijn om te weten dat ik door bokt gezond ben verklaard. Dat voelt goed.
_Gabrielle_ schreef:Dan is mijn mening dat jezelf egoistisch bent. niet aanvallend bedoelt op jou hoor. maar als je iemand ergste dalen hebt gezien dan kun je hem dat wel vergeven. vergeten zul je nooit doen maar vergeven wel.
MamboBeach schreef:Misschien heel typisch maar de mensen die zelfmoord gepleegd hebben, daar was helemaal niet van bekend dat er 'iets' was.
Rebeccatjuh schreef:_Gabrielle_ schreef:Dan is mijn mening dat jezelf egoistisch bent. niet aanvallend bedoelt op jou hoor. maar als je iemand ergste dalen hebt gezien dan kun je hem dat wel vergeven. vergeten zul je nooit doen maar vergeven wel.
Je laat dus heel bewust je kinderen vaderloos en getraumatiseerd achter, dat zou ik iemand nooit kunnen vergeven.
_Gabrielle_ schreef:MamboBeach schreef:Misschien heel typisch maar de mensen die zelfmoord gepleegd hebben, daar was helemaal niet van bekend dat er 'iets' was.
Dat is ook waar, die mensen zijn er ook die helemaal niks laten merken. Maar vaak merkt de directe omgeving wel dat er iets aan de hand is. En sommige laten alles zien ook de diepste dalen. Vandaar mijn uitspraak.