(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 18:05

Sandra heeft gisteren en vandaag zelfs even buiten in het zonnetje gezeten, ze eet goed en heeft redelijk geslapen. Er lopen aardige mensen en ze krijgt de volle aandacht. We gaan proberen om van de week een high thea daar in de keuken te regelen ;-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:20

Ze heeft het er dus wel naar de zin? Gelukkig maar. :)
Hopelijk kan ze nog wat genieten.

Het is nu een jaar geleden dat je dit topic opende, er zijn momenten geweest dat ik niet dacht dat ze er nu nog zou zijn...

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:23

erg hoor, en dan nog zo een jonge dochter hebben,
hopen dat ze nog even kan genieten

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 21:49

KarinvdM schreef:
Ze heeft het er dus wel naar de zin? Gelukkig maar. :)
Hopelijk kan ze nog wat genieten.

Het is nu een jaar geleden dat je dit topic opende, er zijn momenten geweest dat ik niet dacht dat ze er nu nog zou zijn...

Ja, ik zag het vanmorgen ook...precies een jaar geleden en dat terwijl de artsen eerst dachten dat ze kerst 2010 niet zou halen....

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 07:52

Wat fijn dat ze het prettig heeft daar en de mensen daar zo lief voor haar zijn :j .
Inderdaad al een jaar geleden dat je dit topic opende en dat ze kerst 2010 niet zou halen.
Hoop dat ze nog even lekker kan genieten.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 20:58

Kleine update: het gaat op het moment nog steeds goed met Sandra. Ze eet goed en geniet van de aandacht en het leuke uitzicht vanuit haar kamer. Van het weekend is haar dochter zelfs blijven slapen :j Even genieten voor allebei dus.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:04

Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat :j hopelijk kan Sandra nog lang van haar dochtertje genieten, en haar dochtertje van haar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:14

Talonius schreef:
Kleine update: het gaat op het moment nog steeds goed met Sandra. Ze eet goed en geniet van de aandacht en het leuke uitzicht vanuit haar kamer. Van het weekend is haar dochter zelfs blijven slapen :j Even genieten voor allebei dus.

Fijn om te horen dat ze ondanks deze zware periode toch nog wat kan genieten. En het doet me heel goed om te lezen dat haar kleine meissie een nachtje is blijven slapen.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:31

ooh wat is het leven wreed nou hpelijk mag ze nog vele dagen weken genieten van haar meisje

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:22

Prachtig!!

Ik hoop van harte dat ze sowieso 2012 mag meemaken en dit niet een teken is.
Mijn gedachten bij jullie en vele andere patiënten.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:33

Jeetje wat een verhaal zeg... Heel veel sterkte voor je vriendin en voor haar dochter en ook voor jou natuurlijk! Wel fijn dat ze nu in het hospice is, ik heb zelf de hele zomer in een hospice gewerkt en vond het geweldig werk, gewoon omdat de patiënt voorop staat en je daar lekker de tijd voor kan nemen, of als je patiënt om 3 uur snachts wakker wordt en een gebakken ei wil, je dit gewoon kan maken. Ik hoop dat je vriendin goed verwend wordt en ze zich op haar gemak voelt daar (voor zover dat mogelijk is natuurlijk) ik hoop dat je vriendin nog lang kan genieten van haar dochter en andersom!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:50

Het gaat nog steeds stabiel met Sandra en ze post zelfs weer berichtjes op haar hyves :j Ze komt uiteraard vrijwel haar bed niet uit, maar de wil om door te gaan is er nog steeds. De mensen zijn echt vriendelijk en ze geniet van alle aandacht.

Iedereen een goed weekend gewenst!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:12

Jij ook meis!!
Wat fijn dat Sandra zich naar omstandigheden 'goed' voelt,hopelijk blijft ze dat heeeeeeeeeeeel lang volhouden.
Het klinkt als een bijzondere plek waar ze is....

Liefs Linda

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:24

Fijn dat het zo goed gaat met haar! Een hospice is echt een fijne plek, hopelijk kan ze nog een tijd genieten van alle aandacht.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:07

Fijn dat het goed met haar gaat naar omstandigheden. Ik hoop dat ze nog een tijdje onder ons is en kan genieten van haar kleine meis.
Ik denk aan jullie.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:36

Talonius schreef:
Het gaat nog steeds stabiel met Sandra en ze post zelfs weer berichtjes op haar hyves :j Ze komt uiteraard vrijwel haar bed niet uit, maar de wil om door te gaan is er nog steeds. De mensen zijn echt vriendelijk en ze geniet van alle aandacht.

Iedereen een goed weekend gewenst!

Ondanks alle ellende toch een positief berichtje. Fijn dat ze zich daar op haar gemak voelt en de mensen daar goed en lief voor haar zijn.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:36

Fijn dat Sandra zich wat 'fijner' voelt :j
Hoe gaat het nu met haar (we zijn weer een paar dagen verder na je laatste post)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:16

Het gaat nog steeds positief en ze vroeg gisteren zelfs naar een stampotje. Andere vriendin heeft gisteravond dus stampotje boerenkool gemaakt en dat vandaag bij haar gebracht, haha. Haar eetlust is gelukkig weer helemaal terug! Ze probeert kleine stukjes te lopen en buiten het bed te zitten, dus al met al gaat het goed (eigenlijk tegen verwachting in). Maar ze is al lange tijd zo onwijs sterk geweest, dus aan wilskracht ligt het niet. Het is en blijft een vechter!

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:27

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. +:)+
Mijn vriendin heeft uiteindelijk 11 weken vol gemaakt in de hospice (ook zeer tegen de verwachtingen in). Dus geniet nog maar van haar. :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:32

Wat goed zeg!!! Heel erg fijn dat ze zelf ook wat opknapt.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:03

Helaas weer een wat minder bericht...de druk in haar hoofd begint nu toch weer groter te worden. Dit merkte ze zelf voor de vorige aanval ook, en gisteren gaf ze aan dat ze hier echt last van had. Ze slikt nu dus ook weer morfine en dan neemt het wel ietsjes af, maar een goed teken is het niet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:05

Ach, wat jammer... vervelend dat ze nu zo'n druk heeft in haar hoofd!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:22

He wat balen zeg, het ging zo goed de laatste tijd |( . Hopen dat het met de morfine nog draaglijk zal zijn voor haar en ze nog even kan genieten van iedereen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:45

Hoe gaat het vandaag met Sandra?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 21:43

@ingrid, ze merkt nu toch zelf wel dat het slechter begint te worden. De druk in het hoofd, het benauwde en zelf steeds minder kunnen. Ze wordt nu iedere ochtend gedouched, dus ook dat is iets waar ze moeite mee heeft. Gelukkig is 98% van de verpleging echt heel lief, ondanks dat San zelf vaak erg kortaf en nors kan doen.