Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lisanne87 schreef:ik volg jullie topic al een tijdje, en wil graag ook mijn verhaal doen in de hoop dat ik wat tips krijg![]()
Sinds een klein jaar heb ik een vriend, die gediagnostiseerd is met adhd/pdd-nos. Volgens hem adhd, volgens zijn moeder pdd-nos, ik neig ook meer naar het laatste. Hij is 30 en heeft een nul uren contract. Dit houdt in dat hij altijd kan werken. Hij kan geen nee zeggen tegen zijn baas, heeft hij nooit gedaan en zal hij ook nooit gaan doen zei hij. Hij werkt zo goed als elke nacht, ik studeer overdag. Hij woont 20 km verderop, dus we kunnen elkaar niet zo vaak zien.
Hebben jullie hier ervaring mee, met het nee zeggen? Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, ik voel mij op de tweede plek staan.
Ik las dat jullie begeleiding hadden, hij heeft dit niet. Hij slikt ook geen medicijnen. Hij heeft eerder wel Ritalin gehad, maar hij voelde zich daar zelf niet prettig bij.
Dus eigenlijk.. help
Edit: sorry, wazig verhaal.. ik wil dus graag vaker afspreken, maar hij wil geen nee zeggen tegen zijn baas. Op mijn verjaardag, sinterklaas en kerst is hij niet geweest omdat werk belangrijker is. Hoe maak ik hem duidelijk (is dit wel duidelijk te maken?) dat ik hem vaker wil zien? Dat dat ook van zijn kant af komt?
RedPassion schreef:Loyaliteit komt vaker voor, maar het zou fijner zijn als dat richting jou is ipv richting de baas.Ik snap het wel. Hoe staat je vriend zelf tegenover zijn diagnose, accepteert hij dat een beetje?
lisanne87 schreef:Ik vind het dan zo apart dat hij het wél wil, maar dat het niet lukt om het uit te voeren zeg maar. Daar voel ik me heel machteloos in.
moonfish13 schreef:Redpashon, geloof hem.
Ik heb het zelf ook gehad en dat is echt banketstaaf.. Van alles willen maar er komt niets van terecht.
En dat komt hier puur doordat ik constant bezig ben met alles op een rijtje krijgen.. Wat nooit wilde lukken.
Misschien eens Ritalin overwegen? Ik slik het nu en het gaat super.
Eerlijk gezegt ben ik al drie weken euforisch en kan het nog steeds niet geloven.