Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:55

Dat hebben we jaren geleden laten onderzoeken nadat ik echt mega haaruitval kreeg van de meest vreemde dingen (en mijn haar brak al af wanneer je het vastpakte). Haren verven was helemaal dolle pret (maar niet heus). Fohnen hoef ik al helemaal niet te proberen. Truien dragen, cap op, fleecedeken op het bed, ook allemaal geen succes. Statisch haar is ook iets wat ik moet voorkomen.

Toen was ik overigens een jaar of 14. Ondertussen ben ik 29 :D :+
Het ziet er verder normaal uit hoor. Alleen wanneer je het vastpakt, dan voel je idd dat het "iets mist".
Ik kan het niet goed beschrijven, daarvoor moet je het echt voelen vlak nadat ik het gewassen heb.
Ik zal eens aan mams vragen welk stofje het ook alweer was. Die weet dat nog wel.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-10-10 18:03, in het totaal 6 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:56

jij praat dus niet over mensen met gefohnt haar Nathalie, maar over mensen met gestyled haar. En dat hoeft echt niet perse met fohn te zijn hoor, kan ook met stylingsproducten.
Of van jezelf. Toen ik kort haar had, deed ik even mn handen erdoor en het zag er gewoon "trendy" uit. Smeerde er niets in hoor, zat uit zichzelf al mooi :D

Grapjasjes12

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:07

Mijn haar is nu nog heel erg dor aan de onderkant (permanentje gehad anderhalf jaar geleden), maar als dat er eindelijk uit is geknipt ga ik weer vrolijk verder met mijn superzachte haar :D

Nu doe ik nog elke dag serum in de onderkant (en ik fohn het niet eens), een anti-klit spray van GlissKur, haar lotion van Zwitsal en geen stylingsproducten. Het ziet er onverzorgd uit aan de onderkant, wat ik ook doe, dus dan maar het minimale :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:50

@ Cayenne, werd je ook verdeeld kaal?
Sorry voor mijn interesse, ik heb problemen met kaalheid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:51

phormicola kun je het dan niet beter gewoon nu eraf knippen en evt met kortere coupe doorgaan eerst en dan weer laten groeien?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:53

Neeeeeeee :+ Korter haar staat zo vreselijk bij mij, veel erger dan dorre punten :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:17

F_Orumster schreef:
@ Cayenne, werd je ook verdeeld kaal?
Sorry voor mijn interesse, ik heb problemen met kaalheid.

Nee, gelukkig absoluut geen kaalheid, alleen heel snel brekend haar en heel snel los latend.
Ik had ook heel dun en fijn haar, maar inmiddels gaat het stukken beter en heb ik weer een mooie lange bos.
Ik heb overigens altijd lang haar gehad, dus het is niet zo dat ik het af hoefde te knippen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:03

Nathalie.

Dit is mijn haar aan de lucht opgedroogd
Let niet op die lelijke macdonalds krul op me voorhoofd, ik heb daar een kruin zitten :')
Vind mijn haar niet pluizig nu, en die volumeshampoo werkt wel als je bekijkt wt voor dun bosje het is :P
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:05

Ik had mijn haar gisteren niet gewassen en vandaag moest ik weer.
Ik weet niet wat het is. Ik kan het echt niet langer dan 1 dag niet wassen.
Het voelt dan zo vies. En geloof me, ik ben helemaal niet zo'n tut of een hygiëne freak. Echt helemaal niet!
Maar met mn haar dus blijkbaar wel...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:07

Keertje echt kappers shampoo probeen Iris, heb hetzelfde probleem. Nu lukt het al met 2 dagen ertussen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:08

Die is zo duur... :=
Ik heb nog 50 euro op mijn rekening en daar moet ik nog tot de 21e mee doen. :') (en ik rook ook nog eens...)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:13

Hahaha je betaald wel iets meer idd :j, maar dat is het ook wel waard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:46

Iemand hier die zegt dat haar niet mooi is als het niet geföhnd of gestijld is? Hahaha, ik heb enorm veel slag, heb een tijdje gehad dat ik het altijd stijlde, maar daar werd mijn haar steeds droger van en het zat gewoon echt LELIJK na het stijlen en föhnen. Nu ik het lekker z'n gang laat gaan, lees: Ik was het 's avonds, conditioner er bij, even in de handdoek beetje laten drogen, staartje in en hop slapen, 's ochtends schud ik m'n haar uit, laat het nog een klein beetje drogen en hoppa, mijn haar zit prima, krijg er juist enorm vaak complimentjes over. ;) Vaker als toen ik het altijd stijlde en weet ik veel wat voor rotzooi er bij gebruikte.. Dus misschien dat jouw haar lelijk is zonder stijltang, maar gelukkig heb ik dat niet ;)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 02:07

Iris82 schreef:
Die is zo duur... :=
Ik heb nog 50 euro op mijn rekening en daar moet ik nog tot de 21e mee doen. :') (en ik rook ook nog eens...)

Sterkte, hier het zelfde schuitje :(:)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 02:08

Ik heb een heel goed (en duur := ) haarmasker van Loreal (professional), het is een licht gele pot, en hij werkt echt goed.

(Voor de degene met droog haar :) )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 07:04

Zijn haarverzorgingsproducten van de drogist altijd slecht? Heeft het eigenlijk wel zin om mijn haar met Andrelon te wassen? Kun je beter zo'n fles van 5 euro van dat nieuwe 'professionele' merk van het Kruidvat kopen? Of ook al niet?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 07:11

Zo'n kappersshampoo had mijn moeder vroeger altijd, toen had ze lang gepermanent haar.
Dat was toen een onwijs dure fles ik geloof 29 gulden toen.
Maar wij mochten daar absoluut niet aan en zij gebruikte daar echt maar een euro muntstuk grote hoeveelheid.
Dat was ook echt genoeg, dus je doet daar super lang mee.
Goedkopere shampoos heb je vaak toch iets meer van nodig.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 07:23

Ik was m'n haar iedere dag, gewoon als ik ga douchen en dan ga ik ook nog met een nat hoofd slapen met een handdoek op mijn kussen. Dan sta ik 's morgens op en stop ik mijn hoofd weer onder de warme kraan en droog ik het met een fohn (ik gebruik gel en haarspray) heb nu korter haar maar deed dit ook al toen ik langer haar had.
Wel een goede shampoo gebruiken en dat hoeft helemaal geen dure te zijn als er maar iets van 'verzorging' in zit zodat het haar niet te droog wordt. Een goede shampoo is ook een beschermer bij het drogen met de fohn.
Ben nu 44 jr. en doe dit al vanaf mijn tienertijd. Heb nog steeds een bos met haar met hier en daar krul en slagen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:30

Iris82 schreef:
Zijn haarverzorgingsproducten van de drogist altijd slecht? Heeft het eigenlijk wel zin om mijn haar met Andrelon te wassen? Kun je beter zo'n fles van 5 euro van dat nieuwe 'professionele' merk van het Kruidvat kopen? Of ook al niet?

Alleen al vanwege de parabenen, SLS en andere chemische middelen, hou ik het bij m'n shampoo van Yes to Carrots. Die is volgens mij wel bij Etos te koop, maar niet bij andere drogisterijen. Wel ook bij De Tuinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:40

syoss is echt geen goed merk, die heeft gewoon goede marketingtrucs en mooie flessen :D

Ik heb die yes to carrots gehaald, die is echt niet duur, 7 euro voor 500 (! in een guhl flesje zit 200, ter vergelijking)ml ... Dus dan kom je omgerekend niet heel duur uit, maargoed icm de conditioner is het toch wel weer 14 euro in 1x.
Maar ik ben er wel echt weg van! helemaal icm de conditioner. Er zitten wel sulfaten in.... Maar mildere. En er zitten echt superveel ingredienten in :wow: van brocoli-extract tot wortelsap :)) ... Het werkt wel, want mijn nekharen zijn altijd droog en beschadigd, en met deze shampoo voelt zelfs dat glad en gezond aan, dat had ik eerder alleen bij keune, wat nog wel een stukje duurder is. Nu nog even afwachten hoe zich dat op langere termijn houdt, maar anders is dit mijn nieuwe vaste shampoo :D !

Ze verkopen het ook bij Sephora, in de V&D , en bij de tuinen dus :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:45

Sulfaten zitten er wel in inderdaad, maar veel mindere slechtere :j Als je echt al helemaal safe shampoo wil halen, moet je via heelnatuurlijk.nl bestellen. Maar dat is weer vrij aan de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:52

uhu, deze is vrij goedkoop en de fles is echt huuge...! :') Overigens heb ik mijn haren al 2 dagen niet gewassen en 't komt nog niet in de buurt van vet :P ... Dus in dat opzicht :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:54

Ik vind 't ook super shampoo! Yes to Cucumbers is ook fijn :j

Edit: Actie bij de tuinen trouwens, ieder 2e artikel voor de halve prijs.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:00

_Tara_ schreef:
Ik vind 't ook super shampoo! Yes to Cucumbers is ook fijn :j

Edit: Actie bij de tuinen trouwens, ieder 2e artikel voor de halve prijs.

Is die actie volgende week ook nog? Ik ben wel benieuwd naar die shampoo, dan ga ik hem ook eens halen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:04

Van 4 tot 24 oktober.