Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:05

Thanks, maar ik vond het niet zo knap hoor. Het is me relatief makkelijk afgegaan en nog steeds eigenlijk wel. Doordat ik regelmatig hardloop verbrand ik genoeg om zelfs af en toe lekker te snaaien...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:10

Daar hoop ik ook op, dat als ik op mijn behaalde gewicht zit ook nog eens een snaaitje kan doen. :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:27

Tuurlijk, als je de dag erna maar matig doet.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:31

MamboBeach schreef:
Laat het me maar weten en misschien huppel ik wel achter jou aan! :j
Ik ben ook niet zo goed en snel, volgens mij had jij laatst een heel mooie tijd neergezet! :D
Ik was toen idd wel errug snel, maar laten we het maar houden op beginnersgeluk.. Maar jij kunt het al vét lang volhouden! Ik kan echt nog geen 10 km rennen hoor! Ik wacht nog heel even af hoe mijn knieën het al met al houden, dan hoor je wel half september, is dat goed? :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:36

HorseRunner schreef:
@ MirKim, tja het is een overbelasting, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik eraan kom. Ik doe aan lange afstandswandelen maar dat doe ik al zolang het lijkt me heel stug dat dat de oorzaak is. De fysio denkt dat het nog wel enkele maanden gaat duren. Als het niet chronisch gaat worden...daar ben ik best wel bang voor.

Wat naar zeg... je hebt er wel heel wat voor over dat je al zo'n tijd bij de fysio loopt! Of heb je er naast het hardlopen er ook last van? ik doe sinds een week of 6 aan fysiofitness. En ik vind naast dat het goed schijnt te zijn nog leuk ook :D Ben alleen bang dat ik nog een grotere achterwerk krijg van al die nadruk leggen op die spieren daar dan wat ik nu al heb... :D
Ik hoop voor je dat het niet chronisch gaat worden... jeetje, dat dat mogelijk is zeg..!!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:55

Mirkim schreef:
HorseRunner schreef:
@ MirKim, tja het is een overbelasting, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik eraan kom. Ik doe aan lange afstandswandelen maar dat doe ik al zolang het lijkt me heel stug dat dat de oorzaak is. De fysio denkt dat het nog wel enkele maanden gaat duren. Als het niet chronisch gaat worden...daar ben ik best wel bang voor.

Wat naar zeg... je hebt er wel heel wat voor over dat je al zo'n tijd bij de fysio loopt! Of heb je er naast het hardlopen er ook last van? ik doe sinds een week of 6 aan fysiofitness. En ik vind naast dat het goed schijnt te zijn nog leuk ook :D Ben alleen bang dat ik nog een grotere achterwerk krijg van al die nadruk leggen op die spieren daar dan wat ik nu al heb... :D
Ik hoop voor je dat het niet chronisch gaat worden... jeetje, dat dat mogelijk is zeg..!!

Ja dat is het punt, ik heb er dagelijks last van dus ik moet wel. Heb ik een hele drukke dag gehad waarbij ik veel gelopen heb weet ik zeker dat het de volgende dag prijs is en dat ik er dan gewoon veel pijn aan heb. En eigenlijk wil ik daar vanaf, en wil ik gewoon weer lekker kunnen hardlopen. Wat ik begreep van iemand bij mij op het werk die ook aan hardlopen doet ,is dat het een veel voorkomende klacht is en dat het erg snel chronisch kan worden.
Goed bezig fysiofitness! Ja het is erg goed voor je en veel minder kans op blessures.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:55

WenK schreef:
Tuurlijk, als je de dag erna maar matig doet.

Vriendin van mij zegt dat ook inderdaad, daarna gewoon even rustig aan doen. :j
Deze week, vanaf maandag, ben ik echt braaf en doe geen snaaitje enz. Maar morgenavond hebben we een feestje, ik ga toch wel een wijntje drinken, of een paar. Zo vaak heb ik ook geen feestje en het moet ook leuk blijven. Morgen overdag en zondag dan maar even iets strenger zijn. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:55

Mirkim schreef:
MamboBeach schreef:
Laat het me maar weten en misschien huppel ik wel achter jou aan! :j
Ik ben ook niet zo goed en snel, volgens mij had jij laatst een heel mooie tijd neergezet! :D
Ik was toen idd wel errug snel, maar laten we het maar houden op beginnersgeluk.. Maar jij kunt het al vét lang volhouden! Ik kan echt nog geen 10 km rennen hoor! Ik wacht nog heel even af hoe mijn knieën het al met al houden, dan hoor je wel half september, is dat goed? :)

Geeft niet, doen we er 5! :j Meid, geef maar een gil, ik ren niet weg! :+ :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:57

Lopen jullie ook allemaal wedstrijden?

Dat trekt me dus helemaal niet... :n Heb nu al moeite om niet te veel de competitie met mezelf aan te gaan, laat staan als ik die ook nog eens met anderen aan zou moeten gaan, dan sla ik helemaal mijn grenzen over denk ik...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:03

WenK schreef:
Lopen jullie ook allemaal wedstrijden?

Dat trekt me dus helemaal niet... :n Heb nu al moeite om niet te veel de competitie met mezelf aan te gaan, laat staan als ik die ook nog eens met anderen aan zou moeten gaan, dan sla ik helemaal mijn grenzen over denk ik...

Als ik de loopjes op internet zie wil ik graag en als ik loop dan denk ik altijd, waar ben ik mee bezig. :')
Begin april heb ik een 10km-loop gedaan en dat ging bij mij helemaal niet lekker, dat komt ook omdat ik van tevoren al helemaal hyper ben en ik ook een verkeerde ademhaling krijg. Dat heb ik in elk geval ook heel veel met trainen. Nu geef ik mijzelf een schop onder de kont en zeg tegen mijzelf dat ik niet moet zeiken en dat ik geen mietje ben. Dus praat ik tijdens het trainen zo af en toe als ik het aan voel komen. Maar... ik doe het ook als ik alleen loop :') ik ga dan tegen mijzelf kletsen en zeg dan dat ik geen doos moet zijn en zo... Hoe stom is dat... :roll:

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:03

nee geen wedstrijden, maar heb wel 31 oktober een 5 km in Huizen in de planning... tenminste..als ik tegen die tijd 5 km kan rennen aan een stuk. Mijn tempo ligt laag, dus ik zal wel bij de laatste eindigen, maar de kik voor mij is al om hem uit te lopen zonder te wandelen tussendoor..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:05

Barbara, tempo maakt niet uit, als je het maar aan 1 stuk kan rennen, dat is veel beter. Het is geen schande als je een stukje zou moeten lopen maar voor jezelf is het veel lekkerder als je het in 1 keer uitloopt en dat betekent ook dat jij zelf weet wat je tempo op dat moment is. Heel veel mensen gaan hard van start en aan het einde kunnen ze niet meer, zijn ze helemaal stuk. :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:13

Oh maar dat doe ik ook hoor MB... :j Daarom loop ik ook het liefst in het bos, niemand die me hoort en me voor gek verklaart... :D

Leuk barbara, wist niet dat er een wedstrijd in Huizen was dan...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:23

WenK schreef:
Oh maar dat doe ik ook hoor MB... :j Daarom loop ik ook het liefst in het bos, niemand die me hoort en me voor gek verklaart... :D

Gelukkig niet de enige! :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:25

Vooral als het ff zwaar wordt: 'kom op, nog een klein stukkie, nog ff, ja hoor, we zijn er bijna...' _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:26

Nee hoor ik doe het ook :o

HE wen, lang niet gezien of gesproken, hoe is het met je?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:27

MamboBeach schreef:
Barbara, tempo maakt niet uit, als je het maar aan 1 stuk kan rennen, dat is veel beter. Het is geen schande als je een stukje zou moeten lopen maar voor jezelf is het veel lekkerder als je het in 1 keer uitloopt en dat betekent ook dat jij zelf weet wat je tempo op dat moment is. Heel veel mensen gaan hard van start en aan het einde kunnen ze niet meer, zijn ze helemaal stuk. :j

Inderdaad, mijn doel is om hem aan 1 stuk te kunnen rennen, dan maar op een slakkengangetje :o

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:27

WenK schreef:

Yep, en volgens mij nog een best leuke route ook! dus ik ga hard mijn best doen om er dan klaar voor te zijn :-)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:28

Goed... :j

Werk 36 uur (wel ff spannend nog, werk nu via UZB dus vrij onzeker), Lis loopt Z nu en daar train ik veel voor, ga regelmatig hardlopen en blijf zo aardig gezond en op gewicht... :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:30

Ja, das wel een leuke route... vrij vlak, dus dat scheelt.

Vroegah hadden ze ook altijd een loop vanaf de Sijsjesberg, das ook een mooie route... :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:31

Mooi :j Super van Liz :j
Hoop dat je kan blijven werken, moeilijk hoor :j

Oh gezond ben ik wel hoor :+ Op gewicht niet :D Maar dat komt volgende week wel weer hoor :+ Van het weekend nog twee feestjes en daarna begint het gewone werkleven weer. Ga ik dan weer strenger op mijn eten letten.
Heb 5 weken vakantie gehad en ben 1 kilo aangekomen dus dat valt allemaal reuze mee :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:33

Nah, das netjes toch... :j

*gaat nu ff fruitjes uit de koelkast pakken voor lunch*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:44

En ik ga even min thee opdrinken, was op hangen en boodschappen doen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:46

Lekker hoor, vrij zijn... :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:35

@Wenk, voor mij zijn die loopjes écht een stok achter de deur. Ik ben ook niet heel goed, maar in juni had ik een loop dat ik 152e werd van de 968 ofzo.. En dat terwijl ik nog maar net begonnen was! Dus dat ruikt naar meer! Maar ik moet goed naar de signalen van mijn lichaam blijven luisteren! En het gaat opzich tijdens zo'n loop niet om als hoeveelste je eindigt, belangrijker is dát je eindigt... Van die massale lopen als de ladiesrun e.d. dan val je ook niet zo op ;)
Ik ren ook het liefst onzichtbaar, maar helaas hier door de Groningse prairie is het niet helemaal haalbaar... :=

Mijn hartslagmeter is binnen! Ik ben zo onwijs benieuwd hoe dat gaat. Kom ook net bij fysio vandaan en ik mag pas over 2 dagen rennen...!