wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:20

Ik ben vanmiddag bij de dokter geweest. Ze gaan bloed afnemen en op verschillende dingen testen. Onderandere B12 en suiker. Ik wacht maar weer af wat daar uit komt.
Eigenlijk dacht ik begrepen te hebben dat schildklierpatienten vaak ook een b12 tekort hebben, maar dat is misschien dan toch niet helemaal waar? Ik ben niet zo van het zelf uitproberen als het op medicijnen aankomt, dus ik wacht in ieder geval de uitslag af.
Ik heb er niet veel erg in dat ik vanmorgen geen Thyrax geslikt heb, ik heb nog best veel gedaan in huis :) Kwam vast ook door het zonnetje vanmidag!
Mag straks wel niet vergeten mijn pilletjes straks te slikken......weer even een heel ander ritme.

Mando

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:14

Hahahaha dat had ik in het begin ook, maar ik doe toch altijd het licht uit in de keuken dus neem dan gelijk maar mijn pillen in.

Ik wilde het niet meer in de ochtend omdat ik me daar niet prettig bij voelde omdat ik dan een half uur niets mocht, dus had ik al mijn pillen naar de badkamer verhuisd zodat ik als ik in de nacht eruit moest ik het tussendoor in kon nemen. Maar dat werkt ook gewoon niet want dan kan ik niet meer slapen.

Voor mij is dit een uitkomst en in het begin ben je in de avonden wat sneller moe maar als je er aan ben gewend ben je in de ochtend dus veel fitter.
Ideaal.

Ben wel benieuwd wat eruit komt Mirim.

Mijn suiker was volgens mij goed en mijn B12 ook.
Daar was ik wel blij mee.

Over 4 weekjes mag ik weer prikken en de 4e weer naar het vlinderteam. ;-)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:37

Wellicht zit hier ook wat volk wat al uitermate goed ingelezen is in schildklierwaardes.
Ik slik nu al een tijde euthyrox en het gaat best redelijk, kan nog wel beter volgens mij.
Vandaag kreeg ik mijn laatste waardes terug en die waren TSH 1,4 en ft4 11. Is dat niet raar, zo'n lage ft4 bij een tsh van 1,4 ?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:00

Hoe voel je je?

Je vrije T4 mag liggen tussen de 12-22 dat is het referentiekader hiervoor.

Maar als jij je goed voelt hierbij dan zou ik het zo laten.
Anders zou je moeten minderen waardoor je TSH weer omhoog gaat en mss je T4 ook, maar ik zou dit in overleg doen met je HA en niet zelf gaan experimenteren.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:16

Mijn TSH was de laatste keer rond de 4 ( exact weet ik het niet) en mijn T4 was 9. Ik voel met goed bij 1,25 mg Thyrax en daarom blijft dat dan nu ook zo.
Ik slik de Thyrax nu 's avonds en ik moet zeggen dat dat me veel beter bevalt. Wel kan ik aan het einde van de avond ineens inkakken, maar overdag voel ik me veel fitter. Heerlijk om weer eens uit bed te kunnen komen met het gevoel van : wat zullen we vandaag eens gaan ondernemen!
Mijn bloedwaardes zijn binnen en er waren verder geen afwijkingen te vinden.
Mijn zoon van 13 is de laatste tijd extreem moe en is o.a. ook gecontroleerd op zijn schildklier. Hij had een kleine afwijking (TSH4,58) maar de arts wilde toch dat hij over 6 weken weer liet prikken. Mocht de waarde dan net zo hoog of hoger zijn gaan ze er over denken om hem ook medicijnen te geven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:46

Toppertje.. wat goed.
Fijn he je medicijnen in de avond innemen.... ik voel me er ook zo goed bij.

Waar je je goed bij voel moet je niet aan sleutelen

Ik moet eerlijk zeggen.. ben wel moe maar dat zal nog wel even blijven opspelen maar voel me wel heel goed, werk nu met gemak 6 uur... Terwijl ik vorig jaar nog niet een 4 uur haalde

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:31

Dan ben jij toch ook al aardig de goede kant op. Natuurlijk wil je sneller en nog beter, maar je lijf heeft ook wel tropenjaren gedraaid in de tijd dat je zo ziek was. Het heeft ook weer tijd nodig om op alle fronten te herstellen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:52

Ja dat is waar. De osteo geeft ook aan dat mijn organen soepeler zijn en dat mijn bijnieren wel stug zijn maar hij boekt hele goede resultaten door me te behandelen.
Ben zo blij met de osteo... echt een tip om te doen, moet er wel ruim 1,5 uur voor rijden want hij zit in Bilthoven maar hij is echt goud waard.

Wel fijn dat je HA je zoon toch ook in de gaten houd. heel alert.
Ben benieuwd over 6 weekjes.

Ik mag eind maart weer prikken en 4 april weer naar het vlinderteam ;-)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:57

Nou ik ben dinsdag ook begonnen met Thyrax slikken, mijn T4 is 9 en TSH 6,5.
Iemand idee hoelang het duurt voordat je merkt dat de medicatie werkt?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:23

Minimaal 4-6 weken.
Ik was altijd na een ophoging 4 weken van het pad af en de weg kwijt en daarna ging ik me langzaam aan weer beter voelen.
Dus heb geduld

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:03

Dag allemaal!
Ik heb een groot deel van het topic gelezen... En kom een paar vragen stellen als jullie dat goed vinden :D
Nav dit topic [MW] Veel vage klachten; Alternatieve geneeswijzen? werd ik door verschillende Bokkers er op gewezen dat ik wel eens schildklierproblemen kan hebben.

Nu klinkt dit vrij aannemelijk. Maar... Hoe zijn jullie er achter gekomen dat jullie daar last van hebben?
Want ik kom al zo ontzettend vaak bij mijn huisarts (juist, vanwege al die vage klachten) dat ik bar weinig zin heb om wéér naar hem toe te gaan als ik geen concreet plan heb... Hebben jullie zelf voorgesteld eens te prikken?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:39

Ik kreeg uiteindelijk onwijze hartklachten, waardoor ik naar de cardioloog gestuurd werd (per direct) en hij kwam met het idee dat ik wel eens een schildklierprobleem kon hebben. Ik ben sowieso geen dokterloper en mijn klachten waren zo vaag dat ik nog nooit daarvoor naar de dokter geweest was.
Volgens mij kun je als je het zelf vermoedt wel aan de dokter vragen of je eens op je schildklier onderzocht mag worden?
Een kennisje van mij had ook heel lang vage klachten. Terwijl er in de familie schildklierproblemen voorkwamen werd ze er nooit op onderzocht, ook niet na aandringen van haarzelf. Uiteindelijk werd er wel een bloedonderzoek gedaan, maar niet naar de schildklierwaardes. Zij heeft zelf de TSH en T4 aangekruist op de lijst en toen werd het natuurlijk wel onderzocht en een dijk van een afwijking gevonden. Zo kan het dus ook.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 08:39

Cynthy,ik zat met een soortgelijk probleem... Nu ga ik naar een huisarts die ook homeopaat is en ervaren is met schildklierproblemen. Dit is dus niet mijn eigen huisarts. (wie weet woon je er ook wel in de buurt, pb?)
Is je bloed nooit getest op schildklier problemen, vitamine B , Vitamine D ?

edit:even je topic gelezen... gezien jou klachten :wow: niet bezwaard voelen om te vragen of bovenstaande dingen zo snel mogelijk onderzocht kunnen worden.
Of, een andere huisarts zoeken als deze dingen nooit zijn getest :( Want het zijn best wel klassieke overduidelijke symptomen. Het zou zowiezo handig zijn om deze problemen uit te kunnen sluiten.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:49

Bij mij zijn de hartritme storingen de laatste jaren wel erger geworden.
Het staat wel in verband met de trage schildklier werking van mij.
Heb al meerdere onderzoeken gehad bij de cardioloog.
Maar het zijn geen gevaarlijke ritme storingen, alleen erg lastig als je hart zo maar naar de 200 slagen per minuut gaat.
Want het vreet wel aan je energie.
Ik slik voor de hartritme storingen iedere dag 240 mg verapamil.
En voor de schildklier eutyrox 88 mg.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:50

Ik kreeg eerst last van mijn schouder dachten slijmbeurs ontsteking. Toen straling naar mijn arm, foto's gemaakt niets te zien
Toen kon ik in Egypte niet eens meer de trap op.. ja tot de 3e etage want mijn lijf wilde niet meer, kon niet zwemmen door die arm, was aangekomen, moe, vaag, en bij terugkomst naar de HA gegaan.
Geen schildklier waardes, weer geprikt en 5 juli kreeg ik het te horen. TSH 156 ..
Daarbij had ik ook veel nekklachten, straling van mijn naar mijn duim dus dachten ze een nekhernia heb ook mri gehad, en een cyste op mijn eierstokken.. ja ik bofte in die tijd hoor... kreeg alles tegelijk vond het ook niet leuk meer.

Maar alles had verband met die schildklier.

Nu voel ik me wel goed, wel moe maar op zich kan ik weer veel na 8 maanden.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:54

Ik moest vorige jaar ineens bloedprikken algemeen onderzoek dus cholestrol, suiker en ook voor mijn schildklier.
Nu zagen ze de vorige keer wat afwijkingen en moest ik na een half jaar weer prikken.
Dit heb ik afgelopen donderdag gedaan.
Hoop dat er wat uit komt, want dat zou wel mijn vage klachten die ik al best lang heb verklaren.
Ben benieuwd naar de uitslag.

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:42

Hier nog iemand met een te trage schildklier.
De mijne werkte eerst te snel en had daarvoor medicijnen
moeten slikken maar omdat ik die niet in nam heb ik een "jodium-therapie" gehad waardoor de schildklier "stop" kwam te liggen nu slik ik dus medicijnen om de schildklier sneller te laten werken en constant te houden, het heeft even geduurd maar gelukkig heb ik nu de juiste dosis en is ie nu contstant maar moet toch blijven door gaan met de medicijnen.
Ik voel me nu wel een stuk beter: minder snel moe, minder uitspattingen naar andere mensen toe, minder spierpijn, ook ben ik nu bezig met af te vallen ik ben namelijk in totaal 10 kg aangekomen sinds mijn schildklier te langzaam werkt.

Ik wist helemaal niet dat er best veel mensen zijn die dit hebben maar sinds dat ik weet dat ik dit heb hoor ik eigenlijk niks anders meer...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:57

Ik heb 2 jaar ziekenhuis in en uit gelopen voordat ze wisten dat dit het was.
Ben begonnen bij de neuroloog ivm polsklachten, ze dachten dat het carpaal tunnelsyndroom was,
dat bleek het niet te zijn dus toen naar de orthopeet, daar 2 zeer pijnlijke injecties in mn polsgewrichten
gehad, later kreeg ik ook zeer pijnlijke vingerkootjes, dus die verwees me door naar de reumatoloog.
Daarnaast was ik altijd moe, veel klachten die ik heb zijn gerelateerd aan Hypo, dus de puzzel past in elkaar
nu, dankzij de reumatoloog die mijn TSH heeft laten prikken. 2 weken geleden bij mn huisarts T4 laten prikken en et voila, te trage schildklier.

Net een week begonnen met Thyrax maar ben nog moeier dan ooit....... :(
Iemand hier ervaringen mee? Misschien moet mijn lichaam wennen aan die medicatie of zo?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:24

Welkom bij de club Dreeke.

De inwerktijd van een thyrax is 4-6 weken en als jij eenmaal goed ingesteld ga worden zal je zien dat al je klachten verdwijnen.
Ik had dachten ze.. slijmbeursontsteking, nekhernia maar dit waren allemaal klachten gerelateerd aan mijn schildklier.

Klopt eerste weken ben je erg moe, wat was je TSH heb je dat gevraagd

Ik zat op 156 op 5 juli en zat 4 weken geleden op 5,5 en dan totaal op 5,5 blauwe thyrax.
Dus je bent er nog niet.. het heeft tijd nodig. Bij mij zat er steeds 6 weken tussen prikken en ophogen.
Ben nu 8 maanden verder en ik voel me sinds 4 weken pas weer redelijk goed.

Ik heb Hasimoto dus de auto-immuum vorm ervan.

Zou vragen of je naar een goede endocrinoloog kan en laat je eens prikken op alles... dan bedoel ik je T3-T4-TPO-B12-nieren-enz enz.. dan heb je duidelijkheid.

Sterkte, het is een rotziekte die lang duurt eer je jezelf weer goed ga voelen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:47

Mijn TSH was niet eens zo heel hoog, iets verhoogd 6,5
Mijn T4 is 9 en dat was dan weer wel te laag.
Bij ons zit het ook in de familie, mijn zus is ook Hypo, mn oma had struma
en mijn tantes van die kant zijn ook Hypo.
Zit nu op 1 blauwe tabet Thyrax.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:42

Wie slikt ook Thyreoidum of hoe je het schrijft? Zit nu aan de 4 pillen en oren zitten dicht,en als ik buk mega oor pijn.Heb vanmorgen bloed geprikt en hoor donderdag de uitslag,ik bleef (blijf) maar moe dus werd er gezegd neem maar een pilletje er bij.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:14

Nee, dit ken ik niet.
Wel hoorde ik vanmorgen weer een andere therapie waar je van je schildklierproblemen af kan komen. Geen idee of het werkt, maar degene waarvan ik het hoorde zweerde erbij. Hij hoeft geen thyrax meer te slikken en de waardes in het bloed zijn goed. Het is de magneet- therapie en komt uit Mexico. Middels magneten kan iemand ( die er voor geleerd heeft) aflezen hoe de ph-waarde is van verschillende organen, speciaal de klieren en als daar een verstoring in is herstellen door er dan ook weer magneten op te leggen. Het klonk eigenlijk wel logisch, maar ik heb me er verder nog niet in verdiept. Kennen jullie deze therapie?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:18

Nee die ken ik niet wat ik zelf heb en waar ik me super bij voel is mijn osteopaat die bij mij Osteopathie - Energetische Geneeskunde - Frequentie therapie toepast.
Ik voel me daar heel goed bij en ik kan op mijn moeheid zeggen dat ik me toch wel weer een end de oude voel.
Het is voor mij om de 3 weken 1,5 uur rijden maar al zou ik er naartoe moeten kruipen dan zou ik het er voor over hebben.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:54

Kruipen heb je al genoeg gedaan.....zie er maar naar uit dat je straks kan rennen naar de osteo :))
Je kent je zelf straks niet meer terug, als je weer energie genoeg hebt en alles weer aan kan, toch?
Ik merk toch zo'n duidelijk verschil nu ik de Thyrax 's avonds slik! De hele dag energie en vooral het lekker fit opstaan 's morgens is wel heeel errug prettig :):)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:05

Wat goed Mirim dat je verschil merk. Ja ik voel mezelf erook veel beter bij behalve als ik te veel gegeten heb ik de avond daar moet ik even op letten ook omdat ik vaak al om half 9/9 uur in bed lig.