gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:41

Ik begrijp het ook, je bent gevangen in jezelf en die gevangenschap is meestal een hel.
Zo ervaarde ik dat tijdens mijn zware depressie. Je bent zeg maar dood van binnen, dus dan kan je maar beter ook echt dood zijn.

Te moeten blijven ademen terwijl je van binnen dood bent (in al je gevoel) is een kwelling.

Ik begrijp mensen nu die het uiteindelijk toch doen en ik heb er begrip voor.

Ik ben zelf heel blij dat ik toch ben blijven leven, ik ben nu namelijk gelukkiger dan ooit tevoren :j

Nooit verwacht, wel gekregen (en zelf aan gewerkt uiteraard)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:46

Leatitia: ja, ik kan op dat moment echt niet helder meer denken omdat ik zo vol zit met negatieve gedachten. Het is letterlijk kortsluiting.

En ik begrijp mensen die het lukt ook erg goed :j Dat gevoel van dood zijn van binnen herken ik ook, maar de actie plak ik er alleen aan vast tijdens de kortsluiting. Nu zou ik bijvoorbeeld niet dood willen, maar ik ben wel leeg van binnen. Ik voel zowel psychische als fisieke pijn gewoon niet. Ik zit nu zo ver in een dissociatie dat ik kan functioneren, maar ik ben niet gelukkig of ongelukkig, ik ben niks...

eekhoornerik

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:24

En dat niks zijn dat is het ergste!

Probeer dan ook intens te genieten als je op een dag wel weer wat voelt, verdriet of juist vreugde en denk "Yes ik voel weer! Wat heerlijk!!"

Slaap lekker en aan de mogelijkheden in de nabije toekomst denken ;-)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 23:30

Zal ik doen en proberen :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:23

Vanmorgen was ik net een zombie, kwam pas om kwart voor 12 uit bed, ontbijt gemist, beweging gemist := Maar ik zal het nodig gehad hebben....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:24

Ben je niet verplicht om dat bij te wonen dan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:31

Eigenlijk wel, maar ze hebben me laten liggen...

Gisteren is alfred naar zijn nieuwe huisje gegaan, de nieuwe eigenaresse zit ook op bokt, ik hoop dat ze veel foto's gaat plaatsen.

En net zat ik met de nieuwe client in de rookkamer en vertelde ze tussen neus en lippen door dat ze haar baby in een wanhoopsdaad heeft vermoord... Daar ben ik best wel van over mijn toeren, want ik heb zelf een kindje verloren met een miskraam. Het kippenvel stond tot op mijn rug. Nu weet ik alleen niet of ik daarmee naar de verpleging moet gaan, even afwachten hoe onrustig ik word denk ik. Misschien dat ik het dan juist erger zou maken omdat ik er dan over moet gaan praten. Ik heb nu maar hele agressieve muziek opstaan om een beetje rustig te blijven....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:35

Dat is ook wel heftig zeg. :\

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:35

Zou wel even na de verpleging gaan :(:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:37

Dat is erg heftig om dat te horen te krijgen. En vooral in de situatie die jij hierboven schrijft. Niet te lang zelf mee gaan zitten hoor.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:37

Ik weet natuurlijk niet of het echt is, maar het heeft me wel pijn gedaan....

Ze zat ook te wauwelen over sexueel misbruik en dat ze daar nooit voor berecht is omdat het heel onschuldig was en over sex met dieren, toen ben ik weggelopen. Ik kon er niet meer tegen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:40

Nee, begrijpelijk!!

Maar er is dus een kans dat ze het uit haar duim zuigt?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:43

ik denk het wel, ze zit helemaal in haar eigen wereld, maar aan de andere kant is ze ook heel erg slim. Ze weet precies alle namen van iedereen en ze weet ook wat ze zegt volgens mij.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:48

jee heftig bromfiets, wat is de reden dat jij je dissocier, is dat door gebeurtenissen uit je verleden of mis jij stoffen in je lijf of iets ?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:49

Het helpt wel om er over te praten en het een beetje te rationaliseren. Dat helpt om niet te gaan malen, dank jullie wel :)

Garny: Dat weet ik niet, er is hier bloedonderzoek gedaan en daar kwam niet uit dat ik bv een tekort aan lithium heb oid, dus ik denk dat het een verdedigingsmechanisme uit het verleden is.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:54

Jeetje das echt heftig hoor! ik zou der misselijk van worden als
ze die dingen zegt.. goed dat je bent weggelopen..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:57

dat is het volgens mij altijd, vecht voor jezelf en geef niet op, ik hoop dat ze je wat kunnen bieden daar waar je wat mee kan voor nu en straks in de toekomst, als ik in je profiel kijk en dan nu zo jouw berichten lees is dat bijna niet te bevatten. Blijf erop vertrouwen dat het wel goed komt, ik wens je veel sterkte toe !

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 15:00

Waarom is dat bijna niet te bevatten, garny?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:12

omdat als ik in je profiel kijk je mij zou kunnen zijn bijvoorbeeld en ik zie mooie foto's van honden en paarden en grappige foto's van jou en dat je aan het rijden bent, niets aan de hand en nu lees ik jouw berichten hier en dan is er wel wat aan de hand en dat is behoorlijk heftig. Ik vind dat een heel groot contrast en bijna niet te bevatten voor mij als buitenstaander dan. Daarbij raakt jouw verhaal mij ook omdat iemand uit mijn omgeving dissoceerd vanuit een overlevingstragie

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 15:16

Ik snap het :j

De foto's in mijn profiel zijn gemaakt in een dissociatie, dat is dus een masker. Op die momenten is mijn gevoel zo ver weg gestopt dat ik er niet bij kan.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:30

Als ik die akelige verhalen zo hoor, snap ik niet dat diegene zo makkelijk in contact kan komen met jou eigenlijk.. Ik snap wel dat persoon in kwestie niet zomaar opgesloten kan worden oid, maar dergelijke verhalen kunnen op andere cliënten enorm veel invloed hebben. Als ik jou was zou ik uit bescherming voor jezelf, voor diegene en medebewoonsters dit wel aangeven bij de begeleiding.
Ik hoop dat je je een beetje kunt richten op jezelf en andermans problemen (of zelfs leugens) van je af kunt laten glijden. :(:)

Zou ik mogen vragen sinds wanneer dit bij jou speelt? Al vanaf jongs af aan, of is het door een opstapeling van heftige gebeurtenissen langzamerhand gekomen/erger geworden?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 16:49

Borderline is een ziekte die zowel aangeboren is als versterkt wordt door trauma's. Het is dus een beetje van allebei. Maar ik heb er, als ik terugkijk op mijn leven, ongeveer vanaf mijn 15e last van. Toen kreeg ik de eerste woedeuitbarstingen en wegloop-episodes. Het is wel steeds erger geworden... Ze zeggen dat borderline na je 40e wat afzwakt, maar dan moet je eerst tot die tijd zien te overleven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:50

Kan je ervan genezen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 16:55

nee, bij sommigen wordt het leefbaarder naarmate ze ouder worden en er mee om leren gaan, maar het gaat nooit over.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:03

Die kunnen het dan onder controle houden zeg maar? Voorkomen dat ze in dissociatie gaan?