Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:58

Ja,ben 2 keer ingeleid van de 3 keer dat ik bevallen ben.
Wat wil je er over weten? (pb mag natuurlijk ook)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:17

semenamy: Ik ben bij de 2de ingeleid (bij 38+3 vanwege hoge bloeddruk en eiwitten in de urine).
Op 2 tabletten inbrengen na is de bevalling net zo verlopen als de thuisbevalling van de 1ste.
Kreeg vrijwel meteen weeën na het inbrengen en met 3 cm zijn de vliezen gebroken en een uurtje later was onze dochter er al.

marius

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:28

Ik ben ook ingeleid alleen dan met 36 weken, zelfde reden als Jenne.
Heb hierna toch nog een spoedkeizersnee gehad omdat mn dochter bij iedere wee "indipte".
Inleiden ging bij mij ook niet vlot, maar het was de eerste en nog maar 36 weken.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:40

Inleiden lijkt me ook niks :n Maar goed, als mijn bloeddruk goed blijft heb ik nog 'even'.
Hier ook wat krampjes, maar niets serieus.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:47

Ben bij 37+5 ook ingeleid vanwege pre-eclampsie. Ik ben ingeleid met een balloncatheter. Inbrengen was pijnlijk, maar dat ding heeft 24 uur gezeten. Na het verwijderen had ik al 4cm, zonder noemenswaardige weeën. Daarna hebben ze m'n vliezen gebroken en aan de opwekkers gelegd. Kreeg toen een weeënstorm. Heb geen persweeën gehad en heb uiteindelijk een vacuümverlossing gehad. Dochter lag er scheef voor.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 20:13

Lijkt me vreselijk! Je hoort dat de weeën echt 'blokweeën' zijn.
Een natuurlijke wee bouwt op en bouwt weer af, met een inleiding en dus kunstmatig opgewekte weeën ZIJN ze er gewoon ineens en zijn ze ook ineens weer weg. Veel moeilijker weg te puffen dus!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:14

Gisteren ben ik bij de bevalling van mijn zus geweest.
Was erg mooi, was er bij het eerste kindje ook bijgeweest, maar deze bevalling was weer zo anders.
Ging vrij vlot. Zus had wel veel pijn, maar toen ze haar kleintje in haar armen had, was ze dolgelukkig.

Denk er niet teveel bij na en lees niet al die horrorverhalen. Ik wens je succes met de aankomende tijd.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:30

Ze wilden bij mij de bevalling binnen kantoor tijd klaar hebben, dus ze bleven het maar opvoeren. Ik had echt een giga storm, met buik-, been en rugweeën. Ik wist echt niet meer hoe ik ze moest opvangen. Ik ben van 4 naar 10 cm in 2,5 uur tijd gegaan en heb daarvan de laatste 3 in 10 minuten gedaan. Achteraf gezien ging het veel te mal. Dat is echt een punt, dat ik laat vastleggen. Ik wil dat nooit meer op deze wijze.

Ik voelde tijdens het persen wel iets van een wee opkomen, maar die oerkracht, waar men het wel over heeft, heb ik nooit gevoeld. Zodra ik ging liggen, na de wee, kreeg ik er nog een rugwee er overheen. En tijdens het persen bleven ze ook opvoeren, in de hoop dat ik krachtigere weeën zou krijgen.
Ik heb serieus opgezien tegen de bevalling. Ik was vooraf bang voor een groot kind, een knip en een vacuüm. Ik heb ze alle drie gehad. Mijn dochter was bij 37+6 al bijna 8 pond en 52 cm. Geen idee, wat er uit was gekomen, als ze tot 42 weken was blijven zitten... :=

De bevalling heb ik toch wel als vervelend ervaren. De gyn liet de assistent haar gang gaan met de vacuüm en zat ondertussen in een tijdschrift te bladeren. Maar goed, dat ik dat achteraf hoorde... De bevalling is toch wel snel naar de achtergrond verdwenen. Misschien ook wel, omdat hetgeen, wat de weken daarna gebeurde, veel erger was....

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:30

He Poeltje ik wist niet eens dat je zus weer zwanger was :o
Gefeliciteerd met je neefje of nichtje!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:33

Tjee Sem wacht je nu nog??
Nou ja, het komt er vanzelf een keer uit hoor!
Sterkte iig!

Stemmingen tijdens en na de zwangerschap: Bij de 1e heeeeeeeel veel last van gehad. Nu tijdens veel minder gelukkig.
Na de bevalling van 1e ook behoorlijk depressief geweest.
Ik ben er ergens nu ook wel weer bang voor, of laat ik het anders zeggen: op mijn hoedde.. Die eerste fase waarin je continu te weinig slaap heeft en je geleefd word door de kleine, en nu ook de rest van het gezin, vind ik bepaald niet makkelijk.
Gelukkig heb ik nu wel een steunende partner.
Als je echt last hebt van je stemmingen houd het iig bespreekbaar. Met je partner maar bijv ook met je verloskundige en/of je huisarts.
Ik heb een multivitamine voor zwangeren geslikt en dat heeft me iig met de kriebelende huid heel erg geholpen....

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:40

Jeetje Ankem! Ik hoor idd veel negatieve verhalen over inleiden.
Over het feit dat hun bepalen hoe snel de weeèn opgevoerd kunnen worden. Plus het feit dat de kans op een storm dan veel groter is en de kans op kunstverlossingen ook. Aangezien mijn dochter thuis na een stormbevalling is geboren zie ik al op tegen deze en als ik nog ingeleid moet worden helemaal!
Dat zal ik donderdag ook aangeven als ik weer moet dat ik niet wil dat ze de knop op blijven draaien tot ik door het plafond ga omdat het dan beter in hun tijdsbestek past. Zo gaat het helaas wel vaker...

@benteenserena..zijn jouw ervaringen positief of negatief?

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:23

semenamy: Bij de eerste thuis heb ik ook een stormbevalling gehad.
Ik was er ook al vanuit gegaan dat het bij de 2de ook zo zou gaan en dat was ook zo.
Behalve het inbrengen van de 2 tabletten voor het verweken van de baarmoedermond en het breken van de vliezen hebben ze niks gedaan. Heb dus niet aan de weeënopwekkers gelegen gelukkig.
Om 9:00 zijn de tabletten ingebracht, om 13:00 had ik al flinke weeën en zat ik op 3 cm. Toen hebben ze de vliezen gebroken en toen is het heel hard gegaan.
Om 14:00 precies is ze geboren. Heb weer een flinke weeënstorm gehad, wou ook een verdoving om 13:30. Om 13:45 was de arts er en toen was het al niet meer mogelijk en mocht ik al gaan persen.
Gelukkig had de verpleging er rekening meegehouden dat het snel kon gaan omdat het bij de eerste ook zo snel gegaan is en stond alles al klaar, gelukkig was het niet nodig en ben ik er ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Het grote voordeel van het inleiden vond ik dat ik wist dat het ging gebeuren.
Bij de eerste overviel me het compleet, was die ochtend zelfs nog in het ziekenhuis geweest om de aan de ctg te liggen vanwege de bloeddruk, maar die was goed en alles was rustig en mocht naar huis. En die nacht was ik "ineens" moeder na een snelle bevalling.
Was toen 38+4 weken en had het idee dat het nog wel een tijdje kon duren. Ben er best nog een tijdje van slag van geweest.
En nu kon ik me er op voorbereiden, morgen is het zover en het kan snel gaan. En dat ging het ook, maar nu voelde het wel goed.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:57

Ik zou in principe 1 september ook ingeleid worden maar gelukkig kreeg ik de avond ervoor nog de natuurlijke weeën. Ik heb nog wel wee-opwekkers gekregen omdat de baarmoedermond nog te sterk was. En ja, die weeën komen achter elkaar door en kan je niet wegpuffen en met de pijnstilling per infuus zijn ze ook niet weg te pompen. Gelukkig kreeg ik heel snel persweeën en kwam Merijn met de vierde perswee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:18

met inleiden heb ik geen ervaring, op de uitgerekende datum begon het vanzelf
maar wel ervaring met een vacuum

ik had zo tegen een vacuum opgezien gezien door alle "horror" verhalen, maar ik had geen persweeen, geen weeen en de kleine zijn hartslag zakte snel
er moest dus iets gebeuren, omdat ik geen weeen had, heeft de gyn een spuit gezet en geknipt, en vacuum op zijn kopje gezet ( bleek ook nog eens een sterrekijker te zijn)
Ik was bang om te persen, om de pijn bij het eruit komen, maar ik heb NIKS gevoeld ( wist niet eens dat ik verdoofd en geknipt was... :o )
achteraf vroeg ik dus toen ik op controle moet of ik soms een verdoving gekregen had, en dat bleek dus idd zo geweest te zijn
heerlijk :D
enige jammere is dat die uitgewerkt was tijdens het hechten, en ik ook de rest van de week ontzettend veel last van mijn verkeerd gezette hechtingen had
Mijn man zei dat ik echt een bitch was op dat moment, ja, vind je het gek, als je weet ik hoeveel hechtingen down under krijgt zonder verdoving. Ik was in staat dr te trappen, ze hebben mijn been vastgehouden toen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:30

Jeetje Lynn: het is dat ze je been vast hadden en dat je ook nog op je rug lag en haar dus geen rechtse kon geven... :D
Bij mijn eerste moest ik ook een knip krijgen. Spuit erin en voor de verdoving werkte, knipte ze me al in. Zelfs tussen de persweeën door voelde ik dat wel en ik kon natuurlijk ook niets doen. De hechtingen zijn bij mij na een week eruit gehaald en dat scheelde enorm.
Bij de tweede moest er ook 1 hechting gezet worden ivm klein scheurtje. Niks geen verdoving. Ze gebruikte een verdovende spray maar ik heb het ook gewoon gevoeld. Nee, geen pretje. Maar gelukkig verder niets meer gevoeld.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:38

semenamy schreef:
Behalve krampen hier nog steeds niets....pfff...word er moedeloos van.
Zie zo op tegen een inleiding. Heeft een van jullie daar ervaring mee?

Ik ben ingeleid, ik was toen 39 weken en drie dagen zwanger.
Ik was er doodsbenauwd voor omdat ik alleen maar horrorverhalen erover hoorde, maar het is mij dus reuze meegevallen!

Om kwart voor 12 hebben ze de vliezen gebroken, om kwart voor 1 hebben ze me aan het infuus gezet daar mijn eigen weeen het af lieten weten om 14.00 hebben ze het infuus uitgezet en op dat moment had ik 5 cm ontsluiting,om 14.15 had ik 7 cm ontsluiting,om 14.32 mocht ik persen en om 14.34 is [***] geboren.

Het inleiden kan dus best meevallen, ik was meer beduusd van de wederom snelle bevalling ( van [***] ben ik nog sneller bevallen, in 2 uur) dan van de hele inleiding of de bevalling zelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:26

Oww, herkenbaar. Ik heb ook de gyn uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk was tijdens het hechten. Had een knip en was flink uitgescheurd door de vacuumpomp. Maar ja, anderhalf uur hechten is ook geen pretje als je vergaat van de pijn. Ik vond het hechten erger dan het bevallen zelf. Ze wilden me ook wel een roesje geven en in de OK hechten, maar ik wilde mijn kind niet loslaten. Heb dus toch maar even doorgebeten en mijn frustraties op de gyn gebotvierd. Inleiden heb ik ook geen ervaring mee.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:29

Eigenlijk best een klowtebaantje he, verloskundige zijn? Of gyn? Al die schreeuwende en scheldende vrouwen :=

Maar ik ben blij te lezen dat inleiden dus niet per definitie een ramp hoeft te zijn!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:02

Nee, moet je een gyn hebben die wel eventjes je placenta eruit zal duwen... -:(-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:12

Dan wil je ook wel schelden ja. Lijkt me heel erg pijnlijk.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:18

Nou ik was niet bang voor mn bevalling, maar het word er zo niet echt beter op haha...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:21

Ik zou ingeleid worden met 39 weken en 3 dagen, maar ze zijn niet verder gekomen dan gel :+
Om 18.45 uur kreeg ik gel met de mededeling dat ze morgenochtend rond 10.00 uur zouden komen kijken of er wat veranderd was en dan moest ik na een paar dagen nog eens terug komen voor gel en daarna zouden ze me gaan inleiden (ik zat natuurlijk nog niet aan de max. tijd).
Ik zou menstruatiekrampen krijgen (WTF???) en dan zou ik de volgende ochtend naar huis mogen.
Om precies 12 uur 's avonds braken mijn vliezen, om 3 uur had ik volledige ontsluiting en om 3.42 uur is Kian geboren d.m.v. de vacuumpomp (met bijbehorende knip).
Ik kan niet zeggen dat ik het als een akelige gebeurtenis heb gezien, ik zei al van tevoren: 'die bevalling doe ik met 2 vingers in mijn neus!', ben nooit bang geweest voor wat ging komen (had mezelf gewoon voorgenomen dat ik pijn zou hebben en meer kun je er niet van verwachten).
Nee hoor, achteraf zeg ik nog: appeltje eitje!

Advies: niet te druk maken!

Editje; ik heb tegen niemand gescholden, gevloekt, geschreeuwd of geslagen. Ik heb alleen gesmeekt om pijnstilling, maar dat kreeg ik niet :+

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:23

semenamy schreef:
Jeetje Ankem! Ik hoor idd veel negatieve verhalen over inleiden.
Over het feit dat hun bepalen hoe snel de weeèn opgevoerd kunnen worden. Plus het feit dat de kans op een storm dan veel groter is en de kans op kunstverlossingen ook. Aangezien mijn dochter thuis na een stormbevalling is geboren zie ik al op tegen deze en als ik nog ingeleid moet worden helemaal!
Dat zal ik donderdag ook aangeven als ik weer moet dat ik niet wil dat ze de knop op blijven draaien tot ik door het plafond ga omdat het dan beter in hun tijdsbestek past. Zo gaat het helaas wel vaker...

@benteenserena..zijn jouw ervaringen positief of negatief?

Ik moet zeggen dat ik het niet als negatief heb ervaren..
Bij de eerste had ik meer dan 72uur gebroken vliezen waardoor ik ingeleid moest worden.. Ik heb toen geen gel of iets dergelijks gehad maar gelijk infuus..Het werd elk half uur een standje hoger gezet.. Ik heb "gewone" weeen gehad die regelmatig kwamen (wel rugweeen maar dat had niets met het infuus te maken) Ik werd om een uur of 10 aangesloten en beviel om 16.56uur,redelijk snel dus voor een eerste.
Bij de 2e werd ik ook weer ingeleid,wederom gelijk aan het infuus.. Om 12uur begon ik echt weeen te krijgen en om 13.57uur was ze er.. Bij de 2e heb ik dus ook gewoon weeen gehad en geen weeenstorm....
Bij allebei zijn er ook geen kunstgrepen aan te pas gekomen.
Bij de 3e ben ik spontaan bevallen (ook binnen 2 uur) en die weeen vond ik net zo "zwaar" als bij de ingeleide bevalling!!!!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:26

Quellian: de eerste keer kreeg ik lachgas, de tweede keer kreeg ik gelukkig wel pijnstilling.
Als je het hele verhaal achteraf gaat vertellen, dan lijkt het vaak een enorme kwelling met het nodige gescheld en gemopper en geklaag maar toch kijk ik ook terug op een soepel verlopen bevalling. Heel cliché maar als ik zie wat ik nu heb...twee heerlijke jongens!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:33

Ik heb alleen tijdens de bevalling van [***] giga gevloekt naar de gyn ( hij kon me toch niet verstaan, daar ik in Dld beviel, hij een Duitse Pool was die Duits sprak :+ )
Bij [***] heb ik ook eventjes om pijnstilling gesmeekt, maar op het moment dat ik het vroeg mocht ik persen :D
Bij [***] heb ik alleen geroepen waarom ik zonodig weer een kind moest en ik heb een moment gehad dat ik mijn man een knal wilde verkopen, maar hij stond op een veilig afstand :')