Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:02

Meisje, ik lees al een tijd stilletjes mee.
Ik vind het goed van je dat je het je zus wel hebt verteld.
Nu nog je moed verzamelen voor je ouders, misschien dat je zus je daarbij kan helpen?

En als je iets kwijt wil, mijn pb-box staat altijd voor je open.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:06

voor de 3e keer de 2e? wow echt? kun je dan toch niet beter overgaan naar de 3e op een lager niveau? aangezien je anders toch bij kleine kindjes zeg maar zit? wij mogen in de onderbouw niet eens blijven zitten, raar dat zo verschilt

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:14

Och meisje, ben je zo sterk geweest om het je zus te vertellen gebeurt dit :\

Probeer het positief om te buigen, je bent nu al een stap verder om van die rotzak af te komen. Nu begin je met een nieuwe start, op een nieuwe school. Dit biedt weer nieuwe kansen en wie weet wel leuke vrienden! Ga je naar een volwassenenschool of een andere normale middelbare?

Ik vind je supersterk, houd dit vol, je mag trots zijn op jezelf!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:17

Ik denk zo snel mogelijk vertellen. Je ouders zullen vast wel snappen en begrip hebben dat je door de problemen met je buurjongen en de geestelijke toetakeling je aandacht niet bij schoolwerk had. Als je je er prettiger bij voelt zou ik je zus erbij zetten. Die weet het al en kan je dus steunen tijdens het zware gesprek. Sterkte ermee. En succes volgend schooljaar...

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:19

Bedankt :)

Ja, voor de 3e keer.. schooljaar 08/09, 09/10 en straks 10/11 ;(

Mijn moeder begrijpt het nu ook, en ze geeft mij absoluut niet de schuld, maar ik neem het mezelf echt kwalijk..
Ik heb gefaald..! ;(

Zit mega te stressen, en eet slecht..
Ben al 11 kilo afgevallen, in korte tijd.
Vanmiddag viel me op dat m'n knokkels en 'polsbot' ( :+ ) uitsteekt.. Nou hoef ik me geen zorgen te maken, mag heel wat kilo's afvallen voor ik me zorgen moet maken maar voel me er niet happy onder ;(
Heb me nooit zo slap gevoeld :\

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:21

Wat begrijpt je moeder nu?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:29

Dat ik het niet gered heb, het schooljaar ;)
Ze weet niet waarom, ze denkt door m'n depressie..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:33

Spreekt TS streng toe......denk erom, je laat je leven niet verkloten door die eikel hoor!! }:) ~~}>
Zorg ervoor dat je geestelijk en zeker ook lichamelijk sterk wordt om hier weer bovenop te komen.
...strengmodus uit......
:(:)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:00

Heeft je moeder ook enig idee waarom je depressief bent?
Misschien is het toch echt een idee om met je moeder te gaan praten. Dat lijkt me ook makkelijker dan met je ouders allebei tegelijk. Ze weet dus dat het niet goed met je gaat maar waarschijnlijk heeft ze geen idee waarom...... Dat zal voor haar ook erg moeilijk zijn!!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:21

Anoniem1994 schreef:
Dat ik het niet gered heb, het schooljaar ;)
Ze weet niet waarom, ze denkt door m'n depressie..

Ze ziet dus in dat je depressief bent en neemt je niks kwalijk en begrijpt dat je gezakt bent op het moment.
Ofwel dit is het moment om het aan je moeder te vertellen.
Op dit moment leeft ze mee met je en maakt ze zich zorgen om je en daarom zal ze graag willen weten wat er aan de hand is en alles willen doen om je te helpen.
maar als jij haar niks verteld kan ze je niet helpen.
Ik zou het haar zo snel mogelijk vertellen niet over nadenken gewoon doen want dit is het moment.
Als je het haar nu verteld dan zullen alle puzelstukjes op zijn plaats vallen en zal ze je steunen en ook zeker geloven.
Ik zeg dit niet alleen omdat het veel helpt als je het verteld.
Maar ook omdat je moeder op dit moment met je mee leeft en inziet dat het niet goed met je gaat en je daarmee wilt helpen en als je het haar verteld kan ze dat.
Over 1 week is het mischien weer heel anders en bekijkt ze je op een andere manier en dan is het alleen maar moeilijker om het te vertellen.
Gewoonweg omdat ze nu al begrip voor je heeft en inziet dat er iets mis is.
Als je haar verteld wat zal ze zeker niet boos worden of te snel willen want doordat je bent gezakt ziet ze dat je het moeilijk hebt en je steun nodig hebt.
Dus ze zal echt niet gelijk naar de buuren rennen om hem het huis uit te sleuren nee ze zal je troosten en vertellen dat het niet jou schuld is en je beschermen.
En je vervolgens op het tempo dat jij aan kan helpen om hem te laten boete voor wat hij heeft gedaan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:27

Helemaal mee eens, Moontje!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:37

He jeetje... wat vreselijk balen voor je zeg...
Rot rot rot!!!!
Maar je hebt gedaan wat je kon!! Echt waar.. zeker voor wat jou allemaal is gebeurd heb je je prachtig ingezet waar menig ouder jaloers op zou kunnen zijn op zo'n kind!!!
K vind dat je zo goed positief blijft!!! Hou dit vol he meid, tuurlijk mag je af en toe balen!! Laat ze maar zien hoeveel je baalt!
maar alles bied andere mogelijkheden :)

Misschien dat wanneer je een gesprek op school of met je ouders aan gaat over het school... dat je het misschien heel voorzichtig in de groep kunt gooien wat er aan de hand is?
Je kan bijvoorbeeld ook nog even geheim houden wie het is.. :) Of vertel een gedeelte.. dat hij je pest ofzo... :)

Ik wens je heel erg veel sterkte en succes meid!! Maar ga niet bij de pakken neerzitten.. misschien is juist dit een goed moment er iets aan te doen... met een schone lei een nieuw jaar beginnen :)

Je kan het!!!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:43

ben het met moontjeen em_papillon eens, dit is echt het goede moment, en al lijkt het soms niet zo, je ouders zullen je ALTIJD steunen, ze zullen het in jouw tempo aanpakken, de schoolwisel moet je juist positief zien, het is niet leuk oké, maar er is een nieuwe kans op nieuwe vrienden, een nieuw begin, geen vooroordelen over jou
et komt echt wel goed meid ;)
pb-box staat nog steeds open, zoals bij heel bokt volgen mij, je hebt al een deel van het land achter je staan, nadat je dit op bokt hebt gezet heb je half nederlands steun gekregen toen ze dit lazen en hierop reageerde ;)
kop-op het lukt je allemaal wel ;)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:56

jeetje meid wat ongelovelijk rot dat je je jaar niet gehaald hebt :(:) !!

Ik denk dat het verstandig is om het wel snel te gaan vertellen aan je ouders.. Misschien dat ze je dan kunnen helpen en dat je je wat beter gaat voelen!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:21

Lieve meid, ik heb alle pagina's gelezen, en ik vind het goed wat je tot nu toe heb gedaan! Ik vind het rot dat je het niet hebt gehaald! Ik denk ook inderdaad dat je het beter snel aan je ouders kan vertellen, dan weten zij ook wat er speelt, dan ga jij je misschien een stuk beter voelen! Ik heb ook zoiets meegemaakt, en ik weet hoe je je voelt (HELAAS!) Lieverd, mijn PB staat altijd voor je open! :j

Dikke knuffel vanuit hier! :(:)

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:39

Hè bah, meid, wat vervelend dat dit nou toch gebeurt... Y;(

Als het helpt: ik heb ook 3 jaar langer over m'n middelbare school gedaan dan de bedoeling was, en met mij is het uiiteindelijk ook nog goed gekomen ;) Dat neemt natuurlijk niet weg dat je het zo graag anders had willen zien, maar misschien is het uiteindelijk wel goed. Nu je volgend jaar stof krijgt die je grotendeels al gehad hebt, krijg je misschien ook de rust en energie die je nu nodig hebt om dit nu eerst aan te pakken en voor een deel te kunnen verwerken.

Ik denk dat de mensen hierboven wel een goed punt hebben, nu je moeder zo gefocust is op hoe het met je gaat, zal het gesprek waarschijnlijk makkelijker gaan. Desnoods eerst alleen met je moeder en niet met allebei je ouders tegelijk.

Dit is balen, maar het is - hoe vervelend ook - niet het einde van de wereld. Je kunt niet alles tegelijk, en je hebt nu hele ander, maar net zo belangrijk (wat mij betreft belangrijkere) stappen gezet die ook veel tijd en energie kosten.
Probeer het van deze kant te bekijken, wat had je liever gehad? Deze situatie of wel overgaan maar met een soa en een zwangerschap? Het is k*t, maar uiteindelijk is het maar een jaar, terwijl je nu bezig bent met iets dat de rest van je leven verbeterd. Echt, je komt er wel, het duurt alleen soms iets langer dan je zou willen... :(:)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:26

ik ben t met moontje eens, nu is het goede moment echt waar ! :)

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 03:02

en meer gaan slapen meid! dat weet je, gekkk! :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 12:52

Vertellen gaat nu niet lukken.. mijn ouders hebben weer ruzie, omdat mijn pa zei dat hij om 6 uur terug zou zijn (hij werkt 's nachts) en pas om 12 uur terug was, zonder te bellen/smsen.
En hier is ruzie niet gewoon een beetje op elkaar bekken, maar anders..

Het kan ook echt alleen maar tegenzitten he.. :(
Afentoe zou ik liever niet meer leven.. weg van deze kl*tewereld...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:11

Meis, het gaat goedkomen, echt waar!
Je hebt al planningen gemaakt van hoe en wat, je bent echt al kei-ver in je vorderingen! Ik ben echt trots op je!
En wat betreft het klotewereld, heb je helemaal gelijk in. Maar met leuke dingen doen maak je de wereld ook een stukje leuker :)
Kopop he! Je kan het! Je bent nu al zover! En nu je zus er ook vanaf weet helpt zij je jou tegen hem te beschermen, je hebt een top-zus die jou ook wilt helpen. En ze is niet de enigste die jou wilt helpen, dat weet je hopelijk ook..

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:33

meis,
wat een verhaal!
erg knap dat je je er op deze leeftijd doorheen slaat, ik denk dat weinigen dit zouden kunnen.
Heb zelf ook dezelfde leeftijd van jou.
Het is idd geen leuk idee om nu weer voor het 2e jaar te zakken,
maar als ik kijk naar wat je al allemaal hebt meegamaakt moet je dit ook kunnen.
Na veel tegenslag moeten er vorderingen komen.
Je bent super op weg, ga zo door!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:46

Meis... ik kan onmogelijk zeggen dat ik je begrijp. Ik wil zo graag iets zeggen/doen waardoor ik het dragelijker voor je kan maken, maar ik weet niet goed wat.

Een hele dikke virtuele knuffel! Koppie hoog houden hoor! Je bent het waard. Je mag er wezen. Je bent waardevol. Als ik zie wat jij doormaakt, dat zorgt ervoor dat die paar 'tegenslagen' die ik gehad heb in het niets valt. Om jou te zien knokken laat mij ook zien dat ik niet op moet geven. Doorzetten meid! Je kan het!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:16

Anoniem1994 schreef:
Vertellen gaat nu niet lukken.. mijn ouders hebben weer ruzie, omdat mijn pa zei dat hij om 6 uur terug zou zijn (hij werkt 's nachts) en pas om 12 uur terug was, zonder te bellen/smsen.
En hier is ruzie niet gewoon een beetje op elkaar bekken, maar anders..

Het kan ook echt alleen maar tegenzitten he.. :(
Afentoe zou ik liever niet meer leven.. weg van deze kl*tewereld...!

Je moeder is boos op je vader en dat is begrijpelijk maar op jou is ze niet boos want jij kan er tenslotte niks aan doen.
Ik wil je toch echt aanraden om het nu te vertellen voor het te laat is en alles wat je tot nu toe hebt bereikt voor niks is geweest.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:48

Ik denk ook dat het nu het goede moment is om het te vertellen.

Je moeder begrijpt waarom je het niet gehaald hebt, de echte reden weet ze echter (nog) niet.

De naam hoef je niet meteen te vertellen.

Dat je ouders ruzie hebben heeft niets met jou te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:34

Meissie toch :(:) Wat naar dat je niet over bent! Tuurlijk is het eng, een nieuwe school. Maar je kan het ook zien als een nieuw begin :) Als jij de kracht kunt vinden om het aan je ouders te vertellen, én je gaat volgend jaar naar een nieuwe school. Dan veranderen er dingen, en dat is denk ik juist wel goed :) Ik weet even niet wat ik verder tegen je moet zeggen, iig, je kan hier altijd je verhaal kwijt, en geef niet op. Het komt goed, echt!